Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.198 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 11:36:09
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Muammar Khadaffi gedood
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Muammar Khadaffi gedood  (gelezen 738 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Peganuse
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Vrolijke Brabantse

« Gepost op: 20 Oktober 2011, 18:04:52 »

Laatste update:  20 oktober 2011 17:39 info.

AMSTERDAM - De Libische oud-dictator Muammar Kaddafi is donderdag gevangengenomen en vervolgens overleden aan zijn verwondingen. Dat heeft de Libische 'premier' Mahmoud Jibril van de Nationale Overgangsraad bevestigd.

"Op dit moment hebben we lang gewacht. Kaddafi is gedood", sprak Jibril.

De kolonel stierf bij een aanval door strijders van de Nationale Overgangsraad.

Abdel Majid Mlegta, een hoge militaire functionaris van de NTC, zegt dat Kaddafi bij zijn arrestatie in Sirte in zijn hoofd en benen is geschoten. Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

Ook zijn de stoffelijke resten van Kaddafi's zoon Mutassim en van voormalig defensieminister Abu Bakr Yunis donderdag aangetroffen in de stad Sirte. Dat heeft een woordvoerder van de Overgangsraad gemeld.

In de grond

Ex-dictator Kaddafi werd gevonden in een gat in de grond in zijn geboorteplaats Sirte. Dat meldt de Britse omroep BBC op basis van een gesprek met de strijder van de Nationale Overgangsraad die Kaddafi zou hebben gevonden.

De NTC-strijder Mohammed, een twintiger, zei dat Kaddafi smeekte: ''Niet schieten''. De kameraden van Mohammed tilden de strijder op hun schouders en zongen Allah Akbar (God is de Grootste). Anderen losten vreugdeschoten.

Mohammed toonde de BBC-verslaggever trots een gouden pistool, dat hij naar eigen zeggen van Kaddafi had afgepakt.

De nieuwe machthebbers in Libië hebben het stoffelijk overschot van Kaddafi overgebracht naar een moskee in de westelijke stad Misurata.

Na de eerste berichten over de arrestatie van Kaddafi braken op diverse plekken in Libië feesten los. In Sirte lopen NTC-strijders juichend over straat en lossen vreugdeschoten in de lucht.
geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Oktober 2011, 23:23:17 »

dus gewoon geliquideerd, die Sadam had het geluk dat de amerikanen hem vonden in dat Iraakse gat en die heeft daardoor nog een tijdje kunnen hopen om in leven te blijven. wat de beste oplossing is weet ik verder niet

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Oktober 2011, 10:02:02 »

als je de beelden ziet waarop hij nog niet gewond is, dan een salvo kogels wat je op de achtergrond hoort en dan zakt hij zwaar gewond in elkaar, hij is geliquideerd door zijn eigen volk
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Oktober 2011, 12:05:29 »

Gewoon afgemaakt zoals hij met zijn eigen volk ook deed, ik had liever gezien dat hij berecht was, maar dit was wel te verwachten.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Oktober 2011, 12:07:09 »

de wereld heeft weer een plaag minder, nu is het zaak dat ze het goed oppakken en het land weer opbouwen
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Oktober 2011, 12:09:25 »

ik hoop dat ze het lukt, bij de buren in Egypte lijken de oude machthebbers nog steeds aan de touwtjes te hangen. onder het mom dat infrastructuur ontbreekt gaat het daar langzamer dan het volk wil

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Oktober 2011, 12:12:23 »

Ik hoop voor die mensen dat al dat bloedvergieten nut gehad heeft, als je al over "nut" kunt spreken. rolleyes
Het zal wel moeilijk worden.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Oktober 2011, 20:04:06 »

Ach begrijpen doe ik het allemaal allang niet meer. 40 jaar mocht de man (en zijn volgelingen) hun gang gaan en alle belangrijke mensen liepen in en uit bij hem en samen op de foto.

Miljarden zijn er weggesluisd ter eigen verrijking naar het buitenland en dan vinden ze je in een gat in de grond.

Saddam idem, vrachtwagens vol goed en dollars reden in de week voorafgaande van de inval af en aan bij de centrale banken en blijkbaar weet niemand waar het gebleven is.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Oktober 2011, 20:17:11 »

hij heeft zijn kans gemist, de laatste maand zullen hem genoeg buitenverblijfjes aangeboden zijn om zijn levenslied in stijl uit te zingen. die Tunesiër is ook mooi dubbel-binnen. maar de politiek is een beetje dubbel. eerst likken ze je de hoogte in en als het beter uitkomt val je als een baksteen. want wat is er eigenlijk voor verschil tussen die lui aan die kant van de Middellandse Zee en bijvoorbeeld een oude geile Italiaan?

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Muammar Khadaffi gedood
Ga naar: