Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.198 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 11:24:28
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Verjaardag vieren leuk of niet leuk.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verjaardag vieren leuk of niet leuk.  (gelezen 329 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Gepost op: 24 September 2011, 19:23:27 »

Elk jaar verzin ik wel iets om maar niet mijn verjaardag thuis te vieren. Ben gewoon niet dol op visite op die dag. Je bent namelijk jarig en loopt van hot naar her om anderen een leuke dag te bezorgen. Niks aan.
Dit jaar wilde ik dat ook, maar nu wil de familie uit Friesland overkomen. Dus weggaan is dan geen optie. En omdat ze al niet zo vaak komen kan ik dat natuurlijk niet weigeren. Ik zorg nu dat ik vanalles klaar heb staan op de tafel, zodat iedereen kan pakken wat hij of zij lekker vind. En ik gewoon kan blijven zitten.

Tja, vroeger had je de kinderfeestjes en voelde je je ook echt jarig. Maar dat is met visite bij mij niet het geval. Vorig jaar gingen Hus en ik naar het Sanadome. Heerlijk was dat, ik voelde me toen wel jarig.
Het is ook echt iets Nederlands om altijd maar visite op je verjaardag te hebben. In het buitenland vieren ze het vaak buitenshuis, als ze het al vieren.

Hoe is dat bij jullie?

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #1 Gepost op: 24 September 2011, 19:52:25 »

meestal vier ik het niet echt omdat ik in juli jarig ben en vaak in de vakantietijd. MAar als ik het vier, dan doen hubbie en ik de koffie en gebak en Remco neemt de rest voor zijn rekening dus heb ik ook feest  knipoog
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 24 September 2011, 22:14:48 »

Je hoort steeds vaker dat mensen geen verjaardag meer vieren, ergens wel begrijpelijk want je bent er zelf altijd heel druk mee.
Maar ook wel jammer omdat je dan je broers, zussen en verdere familie niet vaak ziet.
Nou hoeft dat van mij ook niet al te vaak hoor, maar best leuk om weer eens samen te zijn en bij te kletsen.

De jongens vinden het ook niet leuk als we het niet echt "vieren".
Maar af en toe sla ik toch echt wel een keer over hoor.  cool

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #3 Gepost op: 24 September 2011, 22:26:52 »

hier hebben we meestal ook 'rustige' verjaardagem. schoonfamilie kiest meestal voor de dichtstbijzijnde zondag, gezien de afstand dat ze moeten rijden. dus op de dag zelf komen enkel een paar jeugdvrienden met partner. dat is te overzien. afgelopen verjaardag van Ria hebben we wat grootser aangepakt en is ook het koor op visite gekomen. we hadden toen een cateraar die een paar koelboxen vol hapjes bezorgde. daar hadden we zelf ook weinig werk mee

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #4 Gepost op: 24 September 2011, 22:38:59 »

Ik vind dat iedereen zijn/haar verjaardag zou moeten vieren zoals hij dat zelf wil!
En niet omdat de familie ofwiedanook dat verwachten...

Zelf ben ik van heerlijk, de hele dag feest als ik jarig ben.
's Ochtends meestal een paar oude ooms en tantes, lekker rustig.
's middags geen visite, maar wel alles al klaarzetten, zodat ik 's avonds ook even zitten en babbelen kan.
Jarenlang vroegen we iedereen op één avond, maar dat was erg druk, 22 mensen in onze huiskamer. Nu laat ik de gasten kiezen: of de avond op mijn verjaardag, of de zondagmiddag erna. Dus lekker verdeeld.
Ook heb ik 1 of 2 dagen later nog een stuk of tien buurvrouwtjes op de koffie,
en dan nog een ochtend of avondje voor m'n vriendinnen. Nog een avond voor een aantal heel goede vrienden die we kennen van de kerk.
Dus ik ben niet één dag, maar wel een week jarig!

Drie keer was ik niet thuis op m'n verjaardag, maar dat beviel me toch niet zo goed... en even zo goed vier ik dan nog een week later m'n verjaardag.

Willem
Forzona Member

"adorkable"

« Antwoord #5 Gepost op: 25 September 2011, 00:05:47 »

Nope, verjaardag vieren? Doen we hier niet teveel aan. Voor de jongsten meestal wel, Fenna's laatste verjaardag in aug. had ze een paar vriendinnetjes over die bleven slapen.
Voor onszelf doen we niet moeilijk. Familie komt al helemaal niet "op de koffie"  yeah dat scheelt een heel stuk, hihi. En eigenlijk is het ook niet zo'n bijzonder feit toch dat je jarig bent? Je hebt er weinig aan hoeven doen, niks eigenlijk. In feite zou je een feestje moeten geven aan je ouders dat ze je gemaakt hebben, hahahahaha, gelukkig ben ik nooit op dat idee doorgegaan, grijns.

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #6 Gepost op: 25 September 2011, 00:27:50 »

Hier een duidelijk antwoord....na veel vijven en zessen van schoon familie's kant zijn we gelukkig zover dat we het niet meer "hoeven" vieren.
We zijn of gewoon samen thuis of nemen wat lekkers mee en gaan gezellig naar vrienden laughing
Ik en Ronald ook hebben er een pest hekel aan verjaardagen, al dat gemaakte gezellige gedoe speciaal op een speciale datum, nee....kan daar echt de lol niet van in zien.

Doe eens normaal man!!!!
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #7 Gepost op: 25 September 2011, 10:25:57 »

als je bang bent je familie niet te zien, daar hebben we een oplossing voor. Sinds onze ouders zijn overleden, hebben we eens in de 3 à 4 maanden een reünie, daar praten we weer lekker bij
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 25 September 2011, 10:36:45 »

Ook leuk, dat doen wij vaak eens per jaar met een familiedag, dan zien we neven nichtjes en het kleine grut wat daar weer bijhoort ook.
Dat is dan van mijn kant van de familie.. van de "andere" kant van de familie is dat er nooit van gekomen. 
Die zien we dan weer in december als schoonzus en zwager 60! jaar getrouwd zijn.

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #9 Gepost op: 25 September 2011, 21:14:36 »

vanaf dat de kids groter zijn doe ik er al niets meer aan. krijg eens een emailtje of op hyves wat extra smilies, dat wel  cowboy
we doen 1x per jaar rond Marian's verjaardag een uitgebreide BBQ waarbij de meesten blijven overnachten.
En wat vrienden die ook echt een feestje geven gaan we ook wel naar toe.
Maar duffe verjaardagen met alleen geleuter en gezeik dat de muziek zachtjes moet? Neuhh...
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #10 Gepost op: 25 September 2011, 21:49:48 »

Erg veel felicitaties gehad via internet, maar geen eentje via een kaart. Je merkt dus dat internet het kaarten sturen heeft verdrongen. Best wel jammer! Maar ik ben tevreden hoor.

Trolly
Forzona Member

« Antwoord #11 Gepost op: 26 September 2011, 22:32:04 »

We  vieren hier alleen Romys verjaardag. Alleen voor haar omdat je het niet kan maken het niet te roen. Vrienden sien wecregelmatig en die vinden het ook niet erg dat we de onze niet vieren. We zijn met onze verjaardagen gestopt toen we het swt werden altijd mijn schoonfamilie te bezoeken en nooit eens een bezoekje terug te krijgen alleen met een verjaardag. Toen heb ik op een keer gezegd het hele jaar staat de deur open behwlve op onze verjaardag want we willen niemand verplichting om bij ons te komen. Ik zag het so als we niet jarig waren zouden ze ook niet komen dus was het min of meer een verplichting. Nou ik heb ze vd verplichting afgeholpen haha

Pst it's me; the little one

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #12 Gepost op: 27 September 2011, 09:24:50 »

ik vind het zo bijzonder dat een heel aantal van jullie het zien als 'verplichting'.
Dat vind ik juist helemaal niet. Ik vind het juist leuk om m'n vrienden en familie weer uit te nodigen!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #13 Gepost op: 27 September 2011, 11:21:02 »

Ik zie het niet als een verplichting, en hoop nog heel lang te kunnen vieren dat we weer een jaartje ouder geworden zijn. cool

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #14 Gepost op: 27 September 2011, 11:42:22 »

blij

Trolly
Forzona Member

« Antwoord #15 Gepost op: 27 September 2011, 21:41:49 »

Ik  zie het ook niet als verplichting en ben gek.op visite ontvangen. Maar ik had het idee dat abderen in mijn omgeving onze verjaardagen als een verplicht nummertje zag omdat we se verder het gele jaar niet zien. De rest begreep het toen ik sei waarom ik het niet meer vier maar rie sie ik toch allemaal refelmatig

Pst it's me; the little one

geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #16 Gepost op: 27 September 2011, 22:21:20 »

het is eigenlijk zeker zo gezellig familie/vrienden buiten de verjaardag te ontmoeten. dan kun je meer tijd aan elkaar besteden. het gevaar is dat dit soort vrijblijvende contacten toch verwateren. verjaardagen zijn dan verplichte ijkmomenten waar dan de gastheer/vrouw minder aan heeft, maar die kan dan de schade inhalen op een volgende gelegenheid waar hij/zij gast is

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #17 Gepost op: 28 September 2011, 00:04:33 »

Zo zie je maar hoe verschillend mensen zijn.
Nu ben ik ook absoluut geen kudde dier maar meer een einzelganger.
En Ronald is eigenlijk precies zo, houden niet echt van volgepropte huizen, kan gesprekken toch niet goed meer volgen en heb dan vaak het gevoel een beetje als stoel vulling erbij te zitten.
Gewone geluiden hoor ik heel goed, maar gesprekken kan ik vaak moeilijk opvangen, enkel een 1 op 1 gesprek kan ik goed volgen.

Doe eens normaal man!!!!
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #18 Gepost op: 28 September 2011, 09:37:35 »

ik heb er geen hekel aan maar ben gewoon in de verkeerde tijd jarig, nl de grote schoolvakantie. Het is altijd maar afwachten wie er komt
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #19 Gepost op: 28 September 2011, 22:24:09 »

Zo zie je maar hoe verschillend mensen zijn.
Nu ben ik ook absoluut geen kudde dier maar meer een einzelganger.
En Ronald is eigenlijk precies zo, houden niet echt van volgepropte huizen, kan gesprekken toch niet goed meer volgen en heb dan vaak het gevoel een beetje als stoel vulling erbij te zitten.
Gewone geluiden hoor ik heel goed, maar gesprekken kan ik vaak moeilijk opvangen, enkel een 1 op 1 gesprek kan ik goed volgen.

hihihi, op de meeting had je volgens mij nergens last van!  lol002

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #20 Gepost op: 28 September 2011, 23:14:07 »

Op de meeting had ik het erg naar mijn zin, ging toen effe goed met me gelukkig en dan pak ik zulke momenten wel als die zich voordoen.
Maar je weet niet hoe vaak ik afspraken af moet zeggen en als je dan eens ergens wel heen kunt word er idd vaak raar opgekeken als mensen horen dat je doorgaans veel ziek bent en klachten hebt.
Daar ben ik dus ook al de nodige mensen door kwijt geraakt, want ze zien het niet ALS ze me zien (want dan trek ik het) en word ik al snel als aanstelster bestempel,plus ene psychisch stempeltje wat ik heb en dan vallen veel mensen weg hoor kan ik je zeggen.
Dus ook daarom juist....geen verjaardagen hier meer, want ik kan alleen maar onder voorbehoud afspreken en ik vind het ook 1000 maal leuker en te waarderen als mensen eens onverwacht bellen of vragen of ze een keer langs zullen komen, de spontaniteit zegt mij 1000 maal meer dan de verplichte data.

Doe eens normaal man!!!!
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #21 Gepost op: 29 September 2011, 00:07:32 »

aaaaaaaaah, gelukkig maar dat je het toch fijn vond toen!
Want we gaan vast nog wel eens wéér een meeting houden (denk ik)  bloos

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Verjaardag vieren leuk of niet leuk.
Ga naar: