cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 11 September 2011, 13:25:05 » |
|
... Toen vandaag precies 10 jaar geleden 2 vliegtuigen zich in de Twin-Towers boorden en voor dood en verderf zorgden? De meeste mensen weten dat nog precies.
Ik was die dag met de schoonmoeder van de oudste zoon en een vriendin een dagje uit, een zg "beautydag", dat deden we ieder jaar. Aan het eind van de verwendag zaten we nog even in een zaal om koffie te drinken met wat lekkers erbij, en zagen wel dat er veel mensen om de tv heen stonden, maar het drong eigenlijk niet zo erg door wat er nou precies gebeurd was. We gingen weg omdat we nog met z'n drieen uit eten zouden gaan ter afsluiting van de dag. In het restaurant waar we binnenkwamen hoorden we natuurlijk ook wat er gebeurd was, maar dan nog dringt het niet zo door, en wij genoten van ons heerlijke eten.
Pas toen ik thuiskwam waar de tv natuurlijk aanstond heb ik echt een kwartier vol ongeloof staan kijken, en kon bijna niet geloven dat zoiets kon gebeuren.. De rest van de avond heb ik aan de tv gekluisterd gezeten, zoiets vreselijks, en toch wil je er alles van zien en horen, en nog steeds als ik er wat over zie of hoor, of de beelden weer zie heb ik hetzelfde gevoel.
Zo heb ik het tenminste ervaren, en ben benieuwd hoe jullie ervaringen waren.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 11 September 2011, 14:45:16 » |
|
Ik was ziek en heb vlug Remco naar school gebracht. Toen ik weer naar bed wilde gaan, belde hubbie op om het nieuws te vertellen. Eerst was de gedachten, het zal wel mee vallen maar toen ik de beelden zag, heb ik mijn kussen en dekbed van boven gehaald en alles vanaf de bank gekeken. Onvoorstel dat de mens dit een ander aan kan doen! Gisteren hebben we al wat gezien maar ik wil vanavond nog de uitzending op RTL4 bekijken, waar de brandweermannen aan het woord komen. Het moet toch verschrikkelijk zijn als je met 12 man het gebouw ingaat en als enigste van de groep deze ramp overleeft. Net als jij Cyber voelt het weer even verschrikkelijk als toen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 11 September 2011, 16:16:25 » |
|
Ik was maandag de 10 net begonnen met m'n eerste HBO stage bij Bloemenveiling Holland in Naaldwijk (Nu FloraHolland).
Collega's kwamen binnen met een bericht dat er een vliegtuigje tegen het WTC was gevlogen. Op internet waren kleine (onduidelijke) fotootjes te zien.
Toen ik in de bus naar huis zat hoorde ik dat er meer aan de hand was en er een 2e vliegtuig in de andere toren was gevlogen. Toen ik thuiskwam stond daar de TV al aan en kwam ik erachter dat beide torens waren ingestort.
Daarna heb ik heel veel op TV gevolgd, een aantal dagen. En in het OV alle gratis krantjes (er waren toen 3 verschillende) meegepikt om zoveel mogelijk van dit alles te lezen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 11 September 2011, 16:26:13 » |
|
Ik was met mijn zus zwager neefje en kaakie in Italie op een camping op vakantie. mijn zwager had een draagbare tv en sateliet mee dus hebben we kunnen kijken en veel camping gasten kwamen bij ons kijken. mijn pa was erg ongerust. hij was echt bang voor de gevolgen wereldwijd en had angst of wij nog wel goed en veilig thuis konden komen. nee....zoiets vergeet he nooit meer maar ik kjk nu niet meer naar de uitzendingen die er zijn. vond bet toen al ellendig genoeg om naar te kijken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 11 September 2011, 19:17:44 » |
|
Al die documentaires en films die erover zijn vind ik trouwens razend interessant.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 11 September 2011, 19:41:33 » |
|
Geen idee, ik denk op mijn werk
Was in ieder geval weel heel onwerkelijk
Later dringt het dan een beetje door en realiseer je je ook dat er veel SO moeten zijn Daar denk je dan aan ............ vreselijk ........ en dan weer later hoor je dat er (bepaalde groepen??) moslims aan het feesten waren dat het gebeurd was
Tja ...... dat zet je toch aan het denken .........
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 11 September 2011, 20:06:04 » |
|
Al die documentaires en films die erover zijn vind ik trouwens razend interessant.
Ik wil er ook nog steeds alles over lezen en zien, en hoorde gisteren van mijn zoons dat zij dat ook hebben, net als heel veel anderen. @BT De wereld is op die dag veranderd...
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 11 September 2011, 20:43:43 » |
|
Gert Wim kwam vorig jaar thuis met het verhaal dat de Amerikanen het zelf gedaan zouden hebben. Er is een film gaande, met bewijzen dat ze het zelf gedaan hebben, die had hij gezien, en hij is er nu dus heilig van overtuigd dat Amerika zelf de dader is. Ik was het eigenlijk al weer vergeten, maar gisteren had hij het er weer over... Ik geloof het niet hoor, maar er wordt dus erg getwijfeld aan de eerlijkheid van de Amerikanen. Hebben jullie er ook wel es over gehoord?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 11 September 2011, 20:45:17 » |
|
Oja, en waar was ik toen? Ik was in 't Huiken, dat is een gemeenschapscentrum in Elburg, ik ging er toen knutselen met oudjes, via de Welfare. We waren net iets te drinken aan het ophalen voor de knutselende oudjes, toen hoorde ik het slechte nieuws van de barman.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 11 September 2011, 20:59:04 » |
|
geen idee wat ik toen deed of waar ik was. voor betrokken en hun nabestaanden is het ontzettend rot en daarvoor is het terecht dat een dergelijk moment herinnering krijgt. jammer was dat de amerikanen op dat moment een van hun zwakste presidenten hadden die enkel oorlog als antwoord kon bedenken. de vraag is of zoiets was gebeurd met een sterke president. een volk kiest immers de leider die het verdient.
er zijn echter voor die tijd en ook na die tijd grotere rampen gebeurd, de mensheid betreffende, die de aandacht niet krijgen. de genocide in Afrika om maar een voorbeeld te noemen. maar helaas zijn dergelijke rampen in deze dollarmaatschappij niet belangrijk
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 11 September 2011, 21:05:50 » |
|
Tja mensen verschillen, het is niet dat ik het niet wil zien maar heb er al zoveel over gezien toen dat ik niet steeds weer die nare beelden voor ogen wil hebben. We krijgen dagelijks al zoveel ellende te zien op het journaal. Ronald denkt hetzelfde als je zoon Janet, die denkt ook dat de Amerikanen er zelf achter zitten. Ik geloof dat ook niet, zo in en in slecht kan je voor je eigen volk toch niet zijn? 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 11 September 2011, 22:25:51 » |
|
Heeft Roon ook die documentaire gezien dan?
Ik kan mezelf niet indenken dat je zoiets waanzinnigs in je eigen land doet (hoewel: net zo min als in een ander land hoor). Zoiets gruwelijks kun je toch niet bedenken?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 11 September 2011, 23:02:45 » |
|
Er zijn meerdere documentaires over een complottheorie. Maarja, welk verhaal moet je nu geloven. Het klinkt allemaal geloofwaardig.
Zo zijn er Fahrenheit 9/11 en Zeitgeist, films/docu's die kritisch kijken naar wat er toen gebeurd is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 11 September 2011, 23:36:28 » |
|
tja, dat zal ook wel  Nouja, ik ga er maar vanuit dat de werkelijke dader, wie het dan ook was, zich flink beroerd voelt de rest van z'n leven! Om zoiets gruwelijks te kunnen bedenken en óók nog uitvoeren. Dan moet je toch wel een zieke geest hebben!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 11 September 2011, 23:59:20 » |
|
Tsja, de daders die het hebben uitgevoerd zaten in die vliegtuigen. Die voelen niks meer...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 12 September 2011, 00:02:32 » |
|
hm, zou er echt niemand áchter dit hele idee zitten dan? Een groter iemand? Hij is vast niet zo gek geweest om zélf in dat vliegtuig te gaan zitten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 12 September 2011, 00:36:15 » |
|
Bin Laden en z'n vrindjes toch?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 12 September 2011, 08:40:30 » |
|
Ik was net thuis van boodschappen doen toen Hus mij belde en zei dat er een sportvliegtuigje in het WTC was gevlogen. Ik belde meteen mijn pa en keek naar de beelden en terwijl ik met mijn vader aan het praten was zie ik de tweede in de andere toren vliegen. Niet normaal hoe ik me toen voelde en zei ook direct dat dit een aanslag moest zijn. Ik geloof niet in die complottheorie. Sommige gasten zijn er gek op en hebben voor alles wel een complottheorie. Gisteren The Flight That Fought Back gezien. Gaat over Flight 93. Het laatste vliegtuig met kapers met een missie dit vliegtuig in het Witte huis te laten boren. Kippenvel en tranen terwijl ik hier naar keek. Hartverscheurend om te horen hoe de laatste telefoontjes vanuit dat vliegtuig naar familie werden gepleegd en op het laatst dat iedereen besloot in te grijpen en te redden wat er te redden viel. Je voelt gewoon hoe dit zou kunnen voelen, zo goed gebracht was dit. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Flight_That_Fought_BackNatuurlijk zijn er meerdere rampen gebeurt, maar dit was eentje die je live kon volgen en dan komt het dubbel zo hard aan. Ook de metroaanslag in London greep mij erg aan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 12 September 2011, 09:52:23 » |
|
Ik geloof er niet in Janet en geloof me, Bin Laden zal zich niet beroerd gevoeld hebben, die was in een overwinnings euforie dat hij Amerka eindelijk zijn Jihad had laten voelen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 12 September 2011, 10:41:04 » |
|
Ik geloof daar ook niet in, dit zou niemand kunnen bedenken om zijn eigen land en volk aan te doen.  Als Bush een reden had moeten bedenken om een oorlog te beginnen had het ook wel met "minder" gekund, je waagt daar je eigen volk toch niet aan? En dan daarbij zouden daar zoveel mensen betrokken zijn dat zoiets allang uitgelekt zou zijn. En Geje, er gebeuren inderdaad vel meer vreselijke dingen, maar dit was over de hele wereld live te volgen. Al Qaeda wist dat de hele wereld toekeek toen een kwartier na het eerste vliegtuig het tweede lijntoestel de tweede toren invloog. Ik keur de inval in Irak niet goed, maar dit konden ze toch niet over hun kant laten gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 12 September 2011, 10:48:26 » |
|
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik die Bush ook totaal niet vertrouwde hoor, vond het een enge vent, maar zoiets organiseren, nee dat weiger ik ook te geloven. Ik vind het wel een persoon die ver zou gaan om zijn zin door te drukken. Maar het was wel een "mooie" aanleiding voor hem om Irak binnen te vallen.
Roon is nogal anti-Amerikaans en heeft altijd gezegd dat hier meer achter zit.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 12 September 2011, 11:20:53 » |
|
papa Bush is door papa Bin Laden financieel in het zadel geholpen. in hoeverre er tussen die families nog iets te verrekenen viel????
Irak zat qua mensenrechten richting Koerden al jaren in de fout. totaal niet interessant of men had geen legitiem politieke reden? na Koeweit had men wel de kans om de zaak te regelen en blaast de aftocht om onduidelijke redenen.
nu tien jaar geleden toont Bush 'daadkracht' door wel naar Irak te rennen. reden een zwakke president die in oorlog is laat men bij een herverkiezing niet vallen. om zijn ego te redden brengt hij zijn land in een faillissement, banken mogen wel niet hardop zeggen dat de dollar geen AAA meer is. ieder weldenkend mens weet beter. hij sleept andere landen daardoor mee.
ik ben niet per definitie anti amerikaans. wij plukken ook veel amerikaanse vruchten. de grootste bezuiniging die Obama kan doorvoeren is het stoppen van de oorlog. dat proces heeft tijd nodig en uiteraard voor het thuis front Bin Laden. met geavanceerde technologie, daar zijn amerikanen goed in, speuren ze hem en pakken hem. dan kunnen ze ook zonder gezichtsverlies naar huis. doel is bereikt.
ook Bush had die middelen ter beschikking om Bin Laden cs op te sporen. maar hij staat in Texas met zijn stetson en zijn pistooltje te zwaaien en roept oorlog oorlog. dan heeft hij zijn tweede termijn, wat papa niet gegund was
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 12 September 2011, 18:38:18 » |
|
Gert Wim kwam vorig jaar thuis met het verhaal dat de Amerikanen het zelf gedaan zouden hebben. Er is een film gaande, met bewijzen dat ze het zelf gedaan hebben, die had hij gezien, en hij is er nu dus heilig van overtuigd dat Amerika zelf de dader is. Ik was het eigenlijk al weer vergeten, maar gisteren had hij het er weer over... Ik geloof het niet hoor, maar er wordt dus erg getwijfeld aan de eerlijkheid van de Amerikanen. Hebben jullie er ook wel es over gehoord?
haha ja complot theorieën zijn er altijd en overal mee en sommige documentaire makers kunnen heel goed de kijker in een bepaalde richting duwen wanneer die niet sterk is in een eigen mening. Maar de gegevens komen uit meerdere landen waaronder Duitsland inzake de reconstructie dus er valt niet zoveel te manipuleren dan en daarbij is het hele scenario van een mogelijke reden te lachwekkend om serieus te nemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 12 September 2011, 18:43:44 » |
|
Er zijn meerdere documentaires over een complottheorie. Maarja, welk verhaal moet je nu geloven. Het klinkt allemaal geloofwaardig.
Zo zijn er Fahrenheit 9/11 en Zeitgeist, films/docu's die kritisch kijken naar wat er toen gebeurd is.
De makers filteren er vooral uit wat hun uitkomt en zo krijg je al snel een eenzijdige opstapeling van "feiten"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 12 September 2011, 18:47:22 » |
|
papa Bush is door papa Bin Laden financieel in het zadel geholpen. in hoeverre er tussen die families nog iets te verrekenen viel????
Irak zat qua mensenrechten richting Koerden al jaren in de fout. totaal niet interessant of men had geen legitiem politieke reden? na Koeweit had men wel de kans om de zaak te regelen en blaast de aftocht om onduidelijke redenen.
nu tien jaar geleden toont Bush 'daadkracht' door wel naar Irak te rennen. reden een zwakke president die in oorlog is laat men bij een herverkiezing niet vallen. om zijn ego te redden brengt hij zijn land in een faillissement, banken mogen wel niet hardop zeggen dat de dollar geen AAA meer is. ieder weldenkend mens weet beter. hij sleept andere landen daardoor mee.
ik ben niet per definitie anti amerikaans. wij plukken ook veel amerikaanse vruchten. de grootste bezuiniging die Obama kan doorvoeren is het stoppen van de oorlog. dat proces heeft tijd nodig en uiteraard voor het thuis front Bin Laden. met geavanceerde technologie, daar zijn amerikanen goed in, speuren ze hem en pakken hem. dan kunnen ze ook zonder gezichtsverlies naar huis. doel is bereikt.
ook Bush had die middelen ter beschikking om Bin Laden cs op te sporen. maar hij staat in Texas met zijn stetson en zijn pistooltje te zwaaien en roept oorlog oorlog. dan heeft hij zijn tweede termijn, wat papa niet gegund was
Irak viel Koeweit binnen vooral om de zeeverbinding voor altijd te garanderen. Voorheen met de koerden viel het onder binnenlandse aangelegenheden en kan een ander land zomaar geen oorlog gaan voeren zonder problemen met de rest van de wereld te krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 12 September 2011, 19:10:29 » |
|
dat is vaak met die mafkezen, zoals Sadam, Mugabe, Assad... en noem maar op. in binnenland kunnen ze raak moorden. dan moet het volk bij verkiezingen maar anders stemmen. vaak weten die lui ook dingen van buitenlandse leiders die die leiders liever niet op straat zien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|