cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 11 Augustus 2011, 16:54:28 » |
|
 regen hebben ze nu onderhand genoeg gehad, laat nu de zon maar weer eens komen. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 11 Augustus 2011, 18:03:34 » |
|
vandaag een logeetje uit NH. Zitten we buiten te eten en de boer hiernaast druk aan het oogsten zegt ze die boft maar met vandaag. Ik zeg dus "hoezo" en hoor ik dat ze van de hele maand net 2 avonden op het balkon konden zitten... Nou dan zeg je tis hier al maanden mooi weer na een leuk voorjaar valt de bakkes helemaal open  2 weken ervoor een vriendin uit omgeving amsterdam een weekje hier. Ze hoorde niets anders dan nattigheid wanneer ze met thuisfront belde en lag hier in de zon te bakken  Oke 1 dag miezer weer gehad die week. Was er 1 van de 3 van afgelopen maand.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Willem
Forzona Member
"adorkable"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 11 Augustus 2011, 21:12:05 » |
|
Ik zie dat jullie die dingen opgebonden hebben, maarre, word dat niet een probleempje later "als ze groot zijn"? Want die dingen wegen wel een paar kiloe, dat kan zo'n plant nooit houden dacht ik zo, of heb ik de Canadese versie van de pompoen voor ogen en hebben jullie mini pompoentjes die maar een pondje wegen of zo?
|
|
|
|
|
|
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 11 Augustus 2011, 22:48:46 » |
|
Op de velden worden ze ook niet opgebonden en ik denk dat ik het ook niet verder zal doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 11 Augustus 2011, 23:53:42 » |
|
een buurman heeft ook een veldje van een paar honderd vierkante meter. daar liggen ze ook los. op het moment dat ze op formaat zijn gaat hij weer een paar kruiwagens vol halen die hij dan te koop bij zijn inrit legt
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 11 Augustus 2011, 23:59:09 » |
|
Die van mij worden of wordt als het goed is best groot, dus opbinden is dan niet handig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 12 Augustus 2011, 02:18:15 » |
|
Ik zie dat jullie die dingen opgebonden hebben, maarre, word dat niet een probleempje later "als ze groot zijn"? Want die dingen wegen wel een paar kiloe, dat kan zo'n plant nooit houden dacht ik zo, of heb ik de Canadese versie van de pompoen voor ogen en hebben jullie mini pompoentjes die maar een pondje wegen of zo?
Wij hebben niet zoveel ruimte om ze vrij op de grond te laten groeien, en toch hebben wij ook wel van die joekels gehad.  Kijk maar eens op deze pagina, http://www.forzona.nl/forum/index.php/topic,9828.0.html mijn hubbie had daar iets leuks voor bedacht. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 13 Augustus 2011, 16:13:24 » |
|
hoeveel pompoentjes heb je nu in wording? Hier is het bij 3 gebleven maar tjonge, wat zijn die groot geworden!! Ik heb 3 voetballen liggen hier, eentje groen en de andere 2 onder de bladeren geel/groen, ik zie nog niks van een oranje kleur
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 16 Augustus 2011, 12:44:26 » |
|
Dat komt vast nog wel! Heb je een foto?
We hebben nog steeds maar één vrouwtje gehad en meteen bingo. De pompoen groeit lekker. Ik heb nu ook wel het idee,d at het er maar bij eentje gaat blijven. Gelukkig maar dat ik 4 planten heb, anders had ik nu waarschijnlijk niks gehad. Maar wie weet gebeurt er nog een wonder. Ondertussen hou ik die ene goed in de gaten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 16 Augustus 2011, 13:19:57 » |
|
de camera ligt op de camping maar ik zal in het weekeinde een foto maken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 16 Augustus 2011, 14:05:52 » |
|
hier zijn er nu vier die fiks groeien, en die volgens mij wel doorgaan. Ik schat nu formaatje appel/sinaasappel. Dus flink gegroeid in vijf dagen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 17 Augustus 2011, 11:15:46 » |
|
De eerste 2 zijn eraf, en ik denk dat de derde het ook niet haalt. Er zitten er in ieder geval voldoende aan die het wel gaan halen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 17 Augustus 2011, 14:36:17 » |
|
Even een update van de pompoenen hier.  in close-up. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Willem
Forzona Member
"adorkable"
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 17 Augustus 2011, 15:50:41 » |
|
Leuke foto's. Ik hoop dat je schutting stevig genoeg is, hahahaha.
|
|
|
|
|
|
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 17 Augustus 2011, 15:54:52 » |
|
dat zijn heel andere pompoenen die ik heb
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 17 Augustus 2011, 16:14:30 » |
|
Leuke foto's. Ik hoop dat je schutting stevig genoeg is, hahahaha.
Dat zit wel goed.  dat zijn heel andere pompoenen die ik heb
Er zijn ook zoveel soorten, Als het goed is worden ze zo: 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 17 Augustus 2011, 16:18:23 » |
|
nou, 2 zien eruit of ze langwerpige watermeloenen zijn, lichtgroen met donkergroene strepen en de derde is rond en donkergroen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 17 Augustus 2011, 18:26:54 » |
|
Woowh nou de pompoenen die de kids toen hadden konden maar beter over de grond kruipen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 17 Augustus 2011, 18:50:31 » |
|
Wat een joekels al, zeg!  Echt grappig, al die verschillende soorten. Die van mij zijn net als ikzelf: dikbuikig!  ik zal m'n fotootjes zometeen ook es uploaden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 17 Augustus 2011, 19:04:02 » |
|
Wat een joekels al, zeg!  Die laatste foto is al oud hoor, uit 2004... hoe ze nu zijn staat een stukje terug. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 18 Augustus 2011, 16:23:24 » |
|
jaja, die gele bedoelde ik ook... niet die oranje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 18 Augustus 2011, 17:21:24 » |
|
ok.  ze gaan inderdaad wel goed nu,ze lijken op de foto wel altijd wat groter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 18 Augustus 2011, 18:59:02 » |
|
De pompoenplant is alweer groter geworden.  ik heb m'n hand erbij gehouden, dan kun je zien hoe de verhouding van de pompoenen is...   En dan nog m'n zonnebloemen. Ze zijn inmiddels langer dan ikzelf ben. Dus het heeft ze geen kwaad gedaan dat ik de pitten te laat gepoot heb. Ik heb echter nog geen bloemknoppen ontdekt... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 18 Augustus 2011, 19:18:35 » |
|
je hebt ook nal mooie pompoenen! En zonnebloemen kunnen tot 2 meter doorgroeien, wie weet heb jij de lange versie gepoot
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 18 Augustus 2011, 20:17:14 » |
|
tja, kweet ook niet, wanneer bloeien zonnebloemen meestal? En wat betreft de pompoenen: ik vind het zo bijzonder dat we allemaal andere vormen blijken te hebben 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|