cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 06 Augustus 2011, 11:50:52 » |
|
Vervolg van: http://www.forzona.nl/forum/index.php/topic,9828.0.htmlEr zit een enorme bloem aan de pompoenplant, wel ±18cem in doorsnee, ik zal zo even een foto maken. Met een mooi geel bolletje eronder, dus dat kan niet verkeerd gaan. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Augustus 2011, 16:17:56 » |
|
Zoooooo, da's groot! Je hebt er van die joekels bij he? Nu maar hopen dat de bijtjes ook komen dan.
Bij mij gaat er nu ook een bolletje heel hard. Hij is vandaag al wel een cm dikker geworden, dus die gaat het mijns inziens wel redden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Augustus 2011, 16:21:16 » |
|
 gelukkig heb ik vanmorgen een foto gemaakt, inmiddels is de bloem weer dichtgegaan, dus de bijtjes zullen wel langs geweest zijn. Ja het gaat nu heel hard, het weer is er ook prima voor, ik vind het knap benauwd trouwens.  Ik ben inmiddels maar weer buiten gaan zitten.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Augustus 2011, 17:37:17 » |
|
vanmiddag was het even flink benauwd, inderdaad, maar nu is er een heeriljk windje en niet meer zo heet 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Augustus 2011, 21:11:06 » |
|
zojuist hadden we een stevig buitje, nu is het weer droog
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Augustus 2011, 21:46:51 » |
|
goed voor de pompoentjes, morgen wordt het weer droog, dan kunnen ze weer lekker turbo-groeien 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Augustus 2011, 23:41:11 » |
|
De foto's van vanmorgen.. wat een mooie bloemen zijn het toch. Op de 2e foto zie je de 2 kleine pompoentjes die al gebloeid hebben, maar er waarschijnlijk af zullen vallen.   
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 07 Augustus 2011, 10:45:53 » |
|
Kom ik aan met één vrouwtje.  4 planten maar ééntje met een vrouwtje. Maar goed, ik heb nog wel even geduld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 07 Augustus 2011, 10:53:22 » |
|
De vrouwtjes komen vanzelf Mesje...
Inmiddels zie ik al vrij snel of een pompoen eraf valt of niet. Hij blijft achter in de groei en wordt lichter van kleur. De échte goede blijven groen (tenminste, hier wel, denk ik)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 07 Augustus 2011, 11:33:48 » |
|
Kom ik aan met één vrouwtje.  4 planten maar ééntje met een vrouwtje. Maar goed, ik heb nog wel even geduld. Maak eens een foto.  niet uit leedvermaak hoor, maar om de verschillen te zien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 07 Augustus 2011, 13:55:55 » |
|
Ze wilden niet echt op de foto, want prompt waren alle batterijen van de camera leeg.  Gelukkig nog ergens een setje gevonden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 07 Augustus 2011, 13:56:19 » |
|
en de derde
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 07 Augustus 2011, 14:22:51 » |
|
In ieder geval 1 vrouw..  die linkse plant gaat idd niet hard, heb je wel gedroogde koemest erbij gedaan? Komt vast helemaal goed. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 07 Augustus 2011, 14:35:56 » |
|
Ja, dat heb ik gedaan. We zullen wel zien hoe het allemaal gaat lopen. Ik weet nu in ieder geval dat een zaadje je geen garantie geeft op een pompoen, dat er toch nog wel het één en ander aan vooraf gaat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 07 Augustus 2011, 22:27:05 » |
|
ojeetje... ik heb helemaal geen mest ofzoiets gedaan.  Het scheelt misschien wel dat ze op een stukje voormalig geitenwei staan, daar zijn de afgelopen tien jaar vast heel wat keuteltjes terecht gekomen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 07 Augustus 2011, 23:30:11 » |
|
Dan is jouw grond gewoon goed! Hier niet hoor. Erg gauw droog ook.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 08 Augustus 2011, 10:20:41 » |
|
Dat is bekend in die omgeving, dat was in O'beek ook zo, meer zandgrond toch?
Ik zie trouwens weer 3 enorme bloemen zitten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 08 Augustus 2011, 10:27:09 » |
|
Vanmorgen nog niet gekeken, schandalig he? Maar wij zitten hier ook op de zandgrond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 08 Augustus 2011, 10:40:13 » |
|
Als ik het kaartje zo bekijk wij ook. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 08 Augustus 2011, 11:29:44 » |
|
Yep, jullie ook. Maar da's niet erg hoor. Je kunt dan gewoon bijmesten. We hoeven er ook niet van te bestaan, toch?  Ik zag trouwens net dat er van m'n grootste struik de kop afgebroken is, een stukje van ongeveer 15 cm. Op zich niet erg, want er vormen zich genoeg zijscheuten. Maar ik vind het wel stom omdat het komt dat ik 'm aan het eind vastgebonden had. De uiterste punt is eerst toch zo krom, en dan groeit hij later recht. Hij is geknapt doordat hij zo hard gegroeid is gisteren, en ik hem bij de kromming had vastgebonden. Stom van mezelf. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 09 Augustus 2011, 16:45:37 » |
|
Mijn vrouwtje doet het goed. De bloem is open. Heb voor de zekerheid even geholpen bij de bestuiving. Dus ik hoop dat het nu helemaal ok is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 09 Augustus 2011, 22:57:04 » |
|
Ik hoop voor je dattie er niet afvalt, Mesje. Gran waarschuwde al dat alle eerste pompoentjes er altijd afvallen. Bij mij gebeurde dat ook... maar alle derde en meer knoppen lijken wel door te gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 10 Augustus 2011, 01:04:38 » |
|
Klopt hier ook weer, de eerste 2 verschrompelen, maar er zitten er nu al veel meer aan, nog wel piepklein, en ook veel knoppen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 10 Augustus 2011, 14:27:58 » |
|
ow, ik zie dat ik gisteren 'derde' opschreef, maar de tweede bolletjes gaan ook al door. Sorry, ik was nogal in de bonen...  Ze groeien echt hard zeg!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 11 Augustus 2011, 00:13:15 » |
|
Ze ziet er nu nog steeds erg goed en groot uit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|