cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 26 Juli 2011, 23:00:53 » |
|
 Ik heb oa pflaumen en een bakblik gekocht om kuchen te bakken.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 26 Juli 2011, 23:22:42 » |
|
Kijk eens aan, toevallig heeft Janet veel pruimen las ik elders 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juli 2011, 23:33:44 » |
|
jaaaaaaaa, ze heeft hier pruimencake gegeten, dus dat heeft vast inspiratie gebracht...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Juli 2011, 23:55:40 » |
|
 ik zat te zoeken naar een recept, ik vond die van jou erg lekker Janet... jij had biscuit-deeg toch? Doe eens het recept.. please. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juli 2011, 09:25:50 » |
|
ook voor mij Janet, ik heb van een vriendin een paar dozen pruimen gekregen en als dat recept zo lekker is, wil ik het ook graag uitproberen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 27 Juli 2011, 11:49:49 » |
|
Wat ik deed op een vrij groot bakblik (zo'n rechthoekige, ongeveer driekwart de maat van de oven). Het recept: 150 gram zelfrijzend bakmeel 100 gram suiker 4 eieren.
Suiker en eieren minstens vijf minuten mixen. Daarna geleidelijk het meel erbij voegen. Bakken op 160 graden (hete lucht) gewone oven 170 graden. Ongeveer 20 tot 30 minuten, afhankelijk van de dikte van je deeg.
Nu moet ik erbij zeggen, dat ik me niet aan het recept gehouden heb. Want ik had 500 gram meel, en ook de suiker x drie. Maar ik had niet genoeg eieren. Dus toen heb ik drie eieren minder gedaan, maar wel 100 roomboter erbij. Dus niet helemaal volgens het boekje. Maar wel lekker gelukkig!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Juli 2011, 11:54:07 » |
|
dank je wel, ik ga dat toch eens proberen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 27 Juli 2011, 11:55:30 » |
|
oja, en daarna heb ik er ongeveer 800 gram pruimen overheen gestrooid en iets aangedrukt, zodat ze een beetje kopje onder gingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 27 Juli 2011, 12:58:18 » |
|
 dankjewel Janet, dat ga ik ook proberen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 27 Juli 2011, 18:41:47 » |
|
en, hebbie het al gedaan? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 27 Juli 2011, 19:05:52 » |
|
Nee nog niet, ik heb geen bakmeel in huis, morgen ga ik ermee aan de slag. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 27 Juli 2011, 20:20:09 » |
|
aha, succes dan maar. Wel ff laten weten hoe het gegaan is he?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 27 Juli 2011, 23:15:57 » |
|
Uiteraard..  misschien wel met een foto. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juli 2011, 17:18:38 » |
|
Nee nog niet, ik heb geen bakmeel in huis, morgen ga ik ermee aan de slag.  nog ff langs Elburg. Staat langs de weg een tafel zakjes met pruimen. Kun je zo meenemen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Juli 2011, 18:18:48 » |
|
helaas ff pruimenstop hier de laatste boom is denkelijk pas volgende week rijp (de pruimen dan)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 28 Juli 2011, 23:14:19 » |
|
aha, succes dan maar. Wel ff laten weten hoe het gegaan is he?
Vanmiddag m'n eerste probeersel, het is lekker geworden, maar niet mooi genoeg voor een foto.  Morgen ga ik het weer proberen, ik heb nu de smaak te pakken. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 29 Juli 2011, 11:47:23 » |
|
hahaha, dat is mooi! maar een cake of toch ook niet mooi te zijn? Zo mooi waren die van mij toch ook niet. Als ze maar lékker zijn! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 29 Juli 2011, 11:53:31 » |
|
Lekker istie wel, maar hij bleef aan het bakpapier plakken toen ik hem uit de bakplaat wilde halen. Gebruik jij dat ook? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 29 Juli 2011, 12:21:01 » |
|
tijd voor dat eetbare papier 
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 29 Juli 2011, 17:39:21 » |
|
Ohja dat kan natuurlijk ook. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 29 Juli 2011, 20:51:31 » |
|
ja, ik had ook bakpapier, maar geen last dattie bleef plakken. Hoewel... ik snij eerst altijd vierkantjes. En dan haal ik ze stuk voor stuk met een brede opschepdinges (zoiets als een taartschep) vanaf het papier.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 29 Juli 2011, 20:52:29 » |
|
Ik heb er nu weer eentje in de oven staan, maar dan met gewoon cakebeslag en wat meer pruimen. Ben benieuwd of dat ook lukt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 30 Juli 2011, 11:51:48 » |
|
We zijn er dan wel weer maar lopen bij jullie bepaalde dingen ook niet door elkaar? Zo zie ik de smiley's soms dwars door de tekst heen staan en met de laatste pagina van een topic aanklikken lukt ook niet, dan kom ik steeds op of de eerste pagina of de een na laatste.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 30 Juli 2011, 12:35:53 » |
|
nee daar heb ik geen last van, wel een wachttijd voor je je antwoord op een topic kunt inzenden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 30 Juli 2011, 13:38:13 » |
|
Shanon, je hebt toch geen pilsje teveel op?  Weet je wat ik zie als ik gedronken heb? Allemaal smilies... zoveel smilies om me heen! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 30 Juli 2011, 16:38:25 » |
|
Ik heb er nu weer eentje in de oven staan, maar dan met gewoon cakebeslag en wat meer pruimen. Ben benieuwd of dat ook lukt.
Ik heb er ook eentje gebakken van cakebeslag met pruimen, en omdat ik toch bezig was meteen een tweede met "wildpreiselbeeren" uit een potje.  Nog niet geproefd, maar het ziet er wel heel lekker uit.  @Shanon: wat heb jij met je computer uitgevreten? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 30 Juli 2011, 17:33:27 » |
|
Hahaha, die pruimencake heeft hier wel wat te betekenen hoor. Ik had vanmorgen op m'n facebook geschreven dat ik weer een pruimencake gebakken had. Een kennisje las dat en schreef dattie wel kwam proeven. Ik schreef: ok, vanmiddag rond drie uur. Maar toen ben ik ff met Gerrit met die schommel bezig achter de schuur, komt die kennis eraan, voelt aan de deur: dicht. Ging weer terug naar huis. Scheef op Facebook: mooi is dat, kom ik voor een dichte deur. Schrijf ik opnieuw: kijk dan ook verder dan je neus lang is. En ja hoor, even later was hij er weer. Je moet wel heel gek op pruimencake zijn, wil je er vier keer acht km voor rijden 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 30 Juli 2011, 17:44:25 » |
|
Je snapt dat niet? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 30 Juli 2011, 20:08:17 » |
|
Hahahaa, nee niets gedronken, ja koffie en water maar het ligt aan de laptop hoor, de vast pc heeft nergens last van gelukkig dus zie alles nu weer helemaal helder! 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 30 Juli 2011, 20:39:43 » |
|
Hahaha, die pruimencake heeft hier wel wat te betekenen hoor. Ik had vanmorgen op m'n facebook geschreven dat ik weer een pruimencake gebakken had. Een kennisje las dat en schreef dattie wel kwam proeven. Ik schreef: ok, vanmiddag rond drie uur. Maar toen ben ik ff met Gerrit met die schommel bezig achter de schuur, komt die kennis eraan, voelt aan de deur: dicht. Ging weer terug naar huis. Scheef op Facebook: mooi is dat, kom ik voor een dichte deur. Schrijf ik opnieuw: kijk dan ook verder dan je neus lang is. En ja hoor, even later was hij er weer. Je moet wel heel gek op pruimencake zijn, wil je er vier keer acht km voor rijden   zij kent jouw bakkunst al langer zeker.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 30 Juli 2011, 23:07:27 » |
|
het was een hij, Gran 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 30 Juli 2011, 23:44:42 » |
|
 ook dat nog..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 31 Juli 2011, 13:31:33 » |
|
Ik heb het topic even gesplitst, kunnen we hier verder praten over onze baksels.  pruimencake:  Wildpreiselberrencake:  en snel een plakje proeven, wel iets te snel uit de vorm gehaald.  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 31 Juli 2011, 21:00:43 » |
|
hhhhhhhhhhhhh, heerlijk! Ziet er prachtig uit! Heel mooi gelukt, Gran. Oja, wat zijn Preiselberen? Die ken ik niet. Wij hebben nu even niks meer rijp  Morgen misschien nog wel weer wat, dus kan ik ook weer bakken, en anders overmorgen. Toch loopt het onderhand naar het eindje, de pruimentijd hier. Maar we hebben er lang en breed van genoten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 31 Juli 2011, 21:21:36 » |
|
Het zijn volgens mij de veenbessen, ook wel rode bosbes genoemd. Ze zijn er weer, de veenbessen!
De Belgen noemen ze graag “airellen” en de Duitssprekenden hebben het dan weer over “preiselbeeren”.
In de handel komen een tweetal soorten voor.
Vooral de Amerikaanse veenbes, de cranberry, is hier goed gekend en normaal is dit ook de enige die vlot en overal verkrijgbaar is.
Daarnaast hebben we ook de inheemse veenbes, die kleiner is en die ook te koop aangeboden wordt maar meestal in diepgevroren toestand. De veenbessen in bokaaltjes zijn doorgaans ook inheemse bessen, van Poolse origine of toch van een of ander Oostblokland.
Of er een verschil in smaak is tussen de Amerikaanse bessen en de Europese, valt moeilijk te zeggen… Eigenlijk niet.
De rode veenbes smaakt wrang zuur, daarom moet er altijd suiker bij gedaan worden. Daarna verkrijgt men een smakelijke compote met een niet alledaagse smaak. het hele artikel: http://blog.seniorennet.be/keukenverhalen/archief.php?ID=491197Schijnt heel gezond te zijn. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 31 Juli 2011, 22:13:45 » |
|
goh, nog nooit van gehoord... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 01 Augustus 2011, 12:55:09 » |
|
heb alle ingredienten wel in huis, maar heb ik helemaal geen zin in bakken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 01 Augustus 2011, 13:11:34 » |
|
dus eerst zin maken en dan cake maken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 01 Augustus 2011, 14:12:52 » |
|
Stelletje vreetzakken! 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 01 Augustus 2011, 15:22:13 » |
|
de pruimen moesten toch op, dus ik heb de cake er net toch maar ingeschoven. Je wilt niet weten hoe lekker het hier ruikt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 01 Augustus 2011, 15:24:32 » |
|
ik kan me daar wel een voorstelling van maken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 01 Augustus 2011, 16:17:15 » |
|
Zou het best even willen ruiken idd.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 02 Augustus 2011, 11:52:49 » |
|
Ik zag net dat ik nog een pot kersen in de kast heb staan, dat word het volgende experiment. Maar niet vandaag, ik ga vandaag van het mooie weer genieten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 02 Augustus 2011, 12:07:57 » |
|
Ja, met dit weer kun je beter de oven niet aan doen.
Hmmmmm, met kersen, daar ben ik ook dol op! Even laten weten of het lukt, Gran...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 02 Augustus 2011, 12:17:37 » |
|
Uiteraard.. en met een foto als het lukt.  Recepten zijn ook welkom in dit topic.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 02 Augustus 2011, 12:37:57 » |
|
ik neem gewoon biscuitdeeg of gewoon cakebeslag, en daar doe ik pruimen op of in. Of ik gebruik kruimelappeldeeg, maar vervang dan de appels door pruimen. Dus da's heel eenvoudig. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 03 Augustus 2011, 11:52:08 » |
|
Net heb ik de allerallerallerlaatste pruim van de boom geschud...  ik zal ze missen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 03 Augustus 2011, 11:59:40 » |
|
Ze zijn in de winkels momenteel ook niet zo duur. Misschien ook eens ander fruit proberen?  appel/perencake?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 03 Augustus 2011, 23:54:25 » |
|
de peren zijn nog lang niet goed, maar de appeltjes kan ik zo onderhand wel eens proberen. Geje's appeltjes zijn tenslotte ook al goed...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 03 Augustus 2011, 23:56:56 » |
|
gisteren weer een emmer appels weggewerkt en ook een aantal peren gestoomd. de eerste peren beginnen namelijk ook al te komen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 04 Augustus 2011, 01:42:29 » |
|
Onze oudste zoon heeft een appelboom in de voortuin en daar zit me een bende appels aan.. wel hele zure, en nu ze er niet zijn vallen ze af en liggen ze te rotten.. kan ik daar wat mee? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 04 Augustus 2011, 08:49:57 » |
|
appelmoes van maken, appeltaart bakken...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 04 Augustus 2011, 13:02:05 » |
|
Ik denk dat er dan wel behoorlijk veel suiker bij moet. Even gezocht naar recepten, hier staan wel leuke en lekkere dingen in, en ook tips. http://www.appeltaarten.web-log.nl/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 04 Augustus 2011, 16:55:32 » |
|
Yep, van zure appels maak je appelmoes en appeltaart het beste. En natuurlijk moet er veel suiker in, anders smaakt het nog niet...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 04 Augustus 2011, 17:07:04 » |
|
 straks eerst maar eens gaan plukken en rapen dan. Dan zet ik een appeltaart en appelmoes klaar als ze thuiskomen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 06 Augustus 2011, 23:52:47 » |
|
De appelmoes is klaar, 6 flinke bakken vol. (jammer dat ik geen potten bewaard of gekocht heb) Volgende week komen de appeltaarten aan de beurt. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 18 Augustus 2011, 11:21:05 » |
|
Ik heb de smaak van het bakken weer helemaal te pakken, vorig weekend nog een kleine appeltaart en een grote pruimencake gebakken. De pruimen zijn nu niet zo duur, dus dit weekend maar weer eens een goed gevulde cake maken. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 18 Augustus 2011, 15:27:16 » |
|
dubbel genieten bij jou in huis. eerst de baklucht waar je honger van krijgt en dan het proeven van de taart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 18 Augustus 2011, 16:22:38 » |
|
ja, meestal zijn dat van die 'vlagen' he, dat je aan het bakken bent. Gaat hier al net zo. Hier even pauze nu (hoewel, volgende week krijgen we slowaakse gasten dus ga ik wel weer wat bakken voor hen).
En smaakt de appelmoes Gran?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 18 Augustus 2011, 17:27:47 » |
|
De appelmoes is heerlijk.  Klopt, zoiets gaat in vlagen, alhoewel ik vanmiddag alweer iets meegebracht heb om cupcakes te bakken. Nieuw: Mix en Versier Cranberry Chocolate Een heerlijke mix van stukjes cranberry en pure en witte chocolade. Voor een heerlijk fruitige variatie in bijvoorbeeld muffins of koekjes.  dubbel genieten bij jou in huis. eerst de baklucht waar je honger van krijgt en dan het proeven van de taart
Inderdaad, de lucht alleen al.. mmmmmm..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 18 Augustus 2011, 17:36:21 » |
|
mmmm dat lijkt me heel lekker!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 18 Augustus 2011, 19:01:54 » |
|
natuurlijk moet een Granny ook Cranberries eten! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 18 Augustus 2011, 23:25:36 » |
|
En daarna naar Gran-canaria.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 18 Augustus 2011, 23:36:12 » |
|
Ik heb van het weekend voor onze Schotland liefhebbende vrienden. Platte scones, brownies en bananencake gemaakt. Ze hebben ervan gesmuld. Met die platte scones had ik wel even ruzie. Ik had op een gegeven moment het idee dat het recept niet klopte. Ik had gesmolten boter nodig maar bij het recept kwam het weer niet voor. Het zelfrijzend bakmeel was niet voldoende om ze wat dikker te laten worden. Dus heb ik er ook maar bakpoeder bijgedaan. En dat ging aardig. Zal ze niet zo gauw weer maken, want het lijken gewoon pannenkoekjes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: 18 Augustus 2011, 23:42:23 » |
|
Baalen is dat dat sommige dingen niet willen zoals jij dat wilt.. ik snuffel het internet nog weleens af als ik twijfel, en dan verbaasd het me dat je voor sommige dingen wel tig verschillende recepten hebt.  Het belangrijkste is dat het smaakt, maar voor gasten wil je toch graag dat het er ook nog leuk uitziet. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 18 Augustus 2011, 23:44:28 » |
|
In het receptenboek hadden ze in de pan van die mooie ronde scones. Zodra ik het beslag erin deed waren ze al niet rond meer. Dus zagen ze er niet zo top uit. Heb ik gewoon een schone schaar gepakt en alsnog rond geknipt!  Tja, een beetje slim zijn af en toe.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 18 Augustus 2011, 23:50:24 » |
|
 slim bedacht!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: 23 Augustus 2011, 21:50:17 » |
|
Zijn jullie nog aan het bakken geweest? ik nog niet. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: 23 Augustus 2011, 21:51:43 » |
|
Ria, was vanmiddag aan het appeltaart bakken. na dat hoosweer hadden we weinig zin in andere dingen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 23 Augustus 2011, 21:55:29 » |
|
Mmmm.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 23 Augustus 2011, 23:47:04 » |
|
Op de BBC hadden ze vandaag weer The Great Britisch Bake Off. Een erg leuk programma, waar ze de lekkerste dingen maken. Het is overigens een wedstrijd. Een fragmentje van dit programma http://www.youtube.com/watch?v=DTixfrqwRYs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: 24 Augustus 2011, 23:43:51 » |
|
Leuk!  Ik heb vanmiddag eindelijk de cupcakes gemaakt... ze zijn lekker geworden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: 05 September 2011, 23:21:36 » |
|
Ik ben bijna de hele avond aan het bakken geweest, appelcake, muffins en scones (dat vind ik eigenlijk net veredelde krentebollen) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: 05 September 2011, 23:29:43 » |
|
dan kun je morgen weer genieten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: 06 September 2011, 00:23:42 » |
|
Ik heb momenteel aan de lucht al voldoende. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: 06 September 2011, 08:23:59 » |
|
mmmmmmm dus het wordt behalve een gezellige dag ook een heerlijke dag 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #76 Gepost op: 07 September 2011, 14:32:01 » |
|
Gisteren weer een bananencake gebakken! Op verzoek van Hus 1 banaan extra erin gedaan. Was niet zo'n goed idee. Gauw aangebrand (oven stond ook te hoog door pizza's  ) Hij was echt niet te eten! Dus weggegooid. Maar het huis rook wel lekker in ieder geval.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: 07 September 2011, 14:33:27 » |
|
jammer, maar een lekkere lucht voor de moeite is altijd beter dan een aanbrandlucht 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: 07 September 2011, 14:44:27 » |
|
Dat was het gelukkig niet. Daarom was ik ook verbaasd dat ie zo nasti uit de oven kwam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: 07 September 2011, 15:32:28 » |
|
Bananencake? Dat klinkt ook wel lekker (als het lukt dan, tenminste)  Ik had vorige week appelflappen gebakken, met van die vierkantjes uit de vriezer, die waren ook prima gelukt. Ga ik straks nog maar een keer doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #80 Gepost op: 09 September 2011, 11:23:36 » |
|
Ik las even een bakpauze in.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #81 Gepost op: 09 September 2011, 18:36:03 » |
|
appelflappen in augustus. moet niet kekker worden hier. En nog wat te zeggen over die aardige sint ook dan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #82 Gepost op: 09 September 2011, 23:07:30 » |
|
nee joh, geen appelflappen zoals met oudejaar. Maar gewoon van die vierkantjes uit de vriezer van bladerdeeg. Stukjes appel en rozijntjes erin, en dan ff afbakken in de oven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #83 Gepost op: 09 September 2011, 23:18:32 » |
|
Die zijn het hele jaar ook te koop...die met oud en nieuw heten eigenlijk appelbeignets, toch?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #84 Gepost op: 10 September 2011, 01:29:27 » |
|
soort oliebollen gevuld met appel. de appelflap (driehoekige) is heel het jaar verkrijgbaar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #85 Gepost op: 10 September 2011, 18:58:59 » |
|
Aladin wordt ook een daggie ouder, dan mag je je best ff vergissen. En eerlijk gezegd, worden de appelbeignets hier ook vaak appelflappen genoemd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #86 Gepost op: 11 September 2011, 12:35:11 » |
|
Jahoor, wij noemen het ook altijd gewoon flappen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|