Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.192 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 10:09:07
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Oh nee nu dit weer!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Oh nee nu dit weer!  (gelezen 251 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Shanon
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

tattoo bitch

« Gepost op: 14 Juli 2011, 22:32:12 »

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuwsartikel/1016401/Meisje-zwaargewond-na-val-van-paard.htm?forum=219921

Ik ken haar heel goed, ze was mijn voormalig stalgenootje waar ik vaak samen mee reed om te trainen voor de endurance.
Ze heeft een paar flinke klote jaren achter de rug en het ging net de goed kant op en nu is haar dit overkomen.
Ik heb vanavond het hele verhaal gehoord en de rillingen liepen over mijn rug.
 Ze is met paard en al in de diepe greppel langs de weg gekomen, achterover geslagen en paard boven op haar en klem in de greppel. Paard ging bijna dood en toen heeft ie met alle kracht die hij had geprobeert overeind te komen dus zij lag eronder en heeft constant allemaal trappen van het paard gekregen vooral in gezicht en borst en haar heupen zijn gebroken.De heli kwam maar kon haar niet meenemen omdat ze dan over slootjes moesten en het zou te lang duren zijn is ze naar Rijnstate gebracht en meteen intensive care, vandaag of morgen wordt ze naar Nijmegen vervoerd en dan gaan ze haar opereren aan haar heupen wat een risocovolle operatie word omdat ze heel erg weinig bij te zetten heeft. Ze had de afgelopen paar jaar erg veel gezondheids klachten al, ook een burn out en net nu het allemaal wat beter met haar ging gebeurt dit....heb vandaag mijn vriendin  gesproken, en tevens bijrijdster van Onassa want zij was samen met haar toen het ongeluk gebeurde, De paarden waren wel wat druk maar bij die greppel ging het dus echt flink mis.....ik vind het zo erg voor Astrid.En haar paard heeft een hele pijnlijke schoft, het is te hopen dat dat niet gebroken is want als haar paard ook echt ernstig eraan toe is zal haar wereld helemaal instorten, ze heeft al zoveel te stellen gehad steeds met pees blessures en daarom kon ze vorig jaar ook niet samen met mij die wedstrijd rijden waarvoor we dus wel steeds getraind hadden....bah bah bah,.....het is de vraag of het ooit weer goed komt met haar, ze is pas 24!

Doe eens normaal man!!!!
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Juli 2011, 23:52:32 »

allemachtig das wel heel heftig als het zo dichtbij is.
Voor jou ook sterkte zeg.
Trolly
Forzona Member

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Juli 2011, 06:54:56 »

jeetje heftig zeg. sterkte met alles

Pst it's me; the little one

geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Juli 2011, 07:43:15 »

sterkte voor je vriendin  vriend
waren de paarden van een auto geschrokken omdat ze 'druk' waren? 

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Juli 2011, 10:05:07 »

tjee wat een bizar ongeluk, ik hoop dat alles goed gaat met haar
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Juli 2011, 10:40:18 »

Hopelijk gaat het goedkomen met haar, een heel naar ongeluk.  vriend

In het bericht staat dat ze 14 jaar is, is dat een foutje?

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Juli 2011, 11:12:02 »

Ja er staan veel fouten in, ze is geen 14 maar 24 en ze is ook niet door een motor rijder gevonden, ze was gewoon samen met een ander een klein rondje aan het maken te paard.
Nee, er was ook niks van verkeer daar, het is een weggetje tussen de weilanden door waar eigenlijk geen verkeer komt, hooguit een tractor om het land te bewerken.
Maar haar paard was gewoon druk en toen ging het dus bij die greppel mis.
Ik reed daar ook vaak en vond die greppels altijd al dood eng.
Ik ben zelf een keer aan de verharde weg kant erin terecht gekomen met Drop omdat hij schrok van koeien aan de overkant die gevoerd gingen worden en hard aan kwamen rennen maar die greppels waren minder diep en wat breder,( ik was toen ook samen met diegeen die nu dit ongeluk heeft gehad) maar ik kwam er goed vanaf en Drop ook.
Het is niet ver van stal, dus de staleigenaar en haar dochter waren er vlot ter plaatse en inmiddels was haar paard dus vrij gekomen en heeft het op een lopen gezet, zadel alles viel er vanaf maar gelukkig kwam dus de stal houder er net aan en kon het paard opvangen en mee terug naar stal nemem.

Het slachtoffer zelf is een paar keer buiten bewustzijn geraakt en kreeg al snel witte lippen.
De vrouw van 112 zei tegen mijn vriendin dat ze tegen haar moest blijven praten(moesten ze toen bij mij ook toen ik die trap in mijn gezicht had gekregen).
Ze heeft echt liggen schreeuwen van Help me toch ik heb zo,n pijn!
Maar je kunt niets, je kunt niet zomaar effe een paard uit een greppel tillen en zij stond zelf ook nog met haar eigen paard aan de hand.

Ik heb toch wel eens verteld dat ik het moeilijk vond toen met de verhuizing van stal om Onassa daar weg te halen omdat ze daar echt haar grote liefde had, nou dat was dus dat paard van mijn vriendin.
Toen de hulp troepen er waren is zij zelf ook snel terug gereden naar stal maar ook haar paard had door de hele situatie wat rare sprongen gemaakt en liep kreupel.
Toch is ze dravent terug gegaan.
Het slachtoffer had ook een buik bloeding maar dat is gelukkig weer goed gekomen.
Op het moment dat ze daar lag kon ze ook ineens niets meer zien en ze voelde dus haar benen en armen niet meer.
Achteraf is het waarschijnlijk zo geweest dat ze haar zicht verloor door a:zware hersenschudding en b: de shock.
Ze zat uiteraard ook helemaal onder het bloed.
Ik vind het zooo erg, ze is zo,n schat van een meid die al een aantal rot jaren achter zich heeft....en nu gaar het allemaal wat beter en gebeurt haar dit!
Zij heeft trouwens ook de 2 zusjes van Gizmo.
De prognose is dat als de operatie slaagt dat ze dan zeker nog een jaar moet rekenen dat ze weer kan lopen.
Ze moet dan eerst een aantal maanden plat blijven liggen, dan zitten en dan voorzichtig aan weer gaan leren lopen en verder revalideren.
Tjonge jonge.....ben er echt gewoon een beetje naar van en moet steeds aan haar denken.

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Juli 2011, 11:37:36 »

je weet vooraf niet hoe je zult reageren als je zoiets mee maakt, of je dan wel logisch kunt denken ehm als na het ongeluk de paarden met de leidsels aan elkaar gebonden werden dan was het voor je vriendin mogelijk minder erg geweest. nu wil het paard uit de greppel en probeert grip te krijgen door te trappen. dat hij toevallig de berijdster raakt is pech. waren de paarden aan elkaar gebonden dan had het andere paard kunnen trekken en had het in de sloot liggende paard betere grip gehad en minder hoeven te trappen

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Juli 2011, 13:07:10 »

Nou paarden aan elkaar binden in zo'n stress situatie is absoluut geen goed idee!
Dan heb je er twee in paniek en het gevaar dat paard 2 ook de greppel in valt.
Doorgaans als er geen mens onder ligt word de brandweer vaak ingezet om een paard uit een sloot/greppel te takelen maar hier telde nu iedere minuut uiteraard.
Zij heeft ondanks dat ze zeer ernstig gewond is geraakt nog mazzel dat ze door al die trappen er levend onderuit is gekomen.

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Juli 2011, 13:14:44 »

inderdaad, ze heeft ontzettend veel geluk gehad.

daar zal je wel gelijk in hebben dat de paarden in paniek raken. ze worden natuurlijk wel bereden, maar ze zijn nooit aangespannen. een belg of een gelderlander die trekken gewend zijn reageren anders. overigens er hoef niet hard getrokken te worden, enkel steun gegeven

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #10 Gepost op: 19 Juli 2011, 13:34:39 »

Ze is inmiddels vorige week in Nijmegen geopereerd aan haar beide bekken en de scan ziet er goed uit.
Donderdag mag ze alweer naar huis!!!!! blij
Het gaat boven verwachting en misschien heeft de reiki die ik haar gestuurd heb toch ook wat geholpen.
Ze heeft wel veel pijn maar ja, dat kan ook niet anders.
Maar wat ben ik blij voor haar zeg!!!

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #11 Gepost op: 19 Juli 2011, 14:16:49 »

kan ze thuis iets beginnen of heeft ze thuiszorg?

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #12 Gepost op: 19 Juli 2011, 14:53:12 »

Ze moet thuis gaan revalideren, ik neem dus aan dat ze zorg aan huis krijgt.
Volgende week ofzo ga ik even naar haar toe.

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #13 Gepost op: 19 Juli 2011, 16:09:14 »

heeft ze een thuisfront? thuiszorg is meestal beperkte tijd per dag en ik kan me voorstellen dat ze op dit moment nog niet zelf naar het toilet kan huppelen. dan moet er toch begeleiding zijn

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #14 Gepost op: 19 Juli 2011, 16:45:48 »

Ze woont samen met haar vriend maar die werkt hele dagen, misschien neemt hij zorg verlof of dat familie en vrienden ook zoveel mogelijk bij springen.

Doe eens normaal man!!!!
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #15 Gepost op: 23 Juli 2011, 13:07:37 »

Ik lees het nu pas, maar heftig hoor! Hopelijk komt ze er snel weer bovenop!

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Oh nee nu dit weer!
Ga naar: