Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.192 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 09:58:32
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Lief en leed van onze huisdieren (6)
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Lief en leed van onze huisdieren (6)  (gelezen 2341 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
Peganuse
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #250 Gepost op: 04 November 2011, 16:25:19 »

Tjonge, hoop dat pze het goed uitzoeken. Hoe kwam je erbij om een bloedonderzoek te laten doen bij Onassa?
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #251 Gepost op: 04 November 2011, 16:31:09 »

Ik heb dat laten doen omdat ze de afgelopen 2 maanden zo enorm mager was geworden en een stal genootje laat standaard ieder jaar preventief bloed onderzoeken dus ik dacht, ik doe dat ook maar eens om te kijken of er geen achterliggende oorzaak is van dat extreem vermageren.
Dus ja.... had eigenlijk gehoopt dat het enkel kwam door die 2 maanden op de wei maar er is dus meer aan de hand.
Ik hoop zeker dat de oorzaak gevonden kan worden, want dit maakt je wel weer heel onzeker.

Doe eens normaal man!!!!
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #252 Gepost op: 04 November 2011, 17:18:22 »

allemachies heb je nooit eens gedacht aan een time-out?
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #253 Gepost op: 04 November 2011, 19:04:09 »

Poeh, da's niet te hopen van dat Jacobskruiskruid. Dat schijnt echt gemeen spul te zijn. Maar daar zullen ze op die wei toch wel naar gekeken hebben?
Wij hebben het ook wel in de wei soms, maar onze pony's laten het mooi staan, ze grazen er omheen, aldus Gerrit, alsof ze instictief weten dat het niet goed voor ze is.
Maar of alle paarden zo slim zijn...  ehm

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #254 Gepost op: 04 November 2011, 19:31:02 »

Op de wei waar ik in Warnsveld stond is ook al een keer een pony overleden aan de gevolgen van een bepaalde schimmel die vrijkwam in het voorjaar door berken bomen.
Dus tja...echte paardenkenners waren ze ook niet.
Ze hadden genoeg grond en zelf ook 2 pony maar dat was het wel.
Over het algemeen als de wei verder goed is en genoeg gras heeft zal een paard altijd om giftige planten heen eten.
Maar zij haalde het hooi vanuit hun boswei, en daar is dus ooit die schimmel ontdekt waar die pony aan overleden is.
Wie weet heeft er dus in die wei en dus daarna in het hooi ook wel jacobskruis gezeten, wie zal het zeggen.
Moet eerlijk bekennen toen ik daar kwam dat ik het niet gezien heb.

Ala...je zou eens moeten weten hoe ik naar een time-out verlang!!!!!
Maar ja, dat kan je met dit soort zaken die ons nu steeds treffen helaas niet afdwingen maar we hebben nu wel zoiets van, als alles weer eens wat beter en rustiger word dan willen we een weekendje eruit en dan ergens lekker in een huisje waar de hondjes mee kunnen.
Effe op adem komen.

Doe eens normaal man!!!!
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #255 Gepost op: 05 November 2011, 01:24:02 »

Groot gelijk, ff bijkomen en uitblazen! Dat zal je goed doen!  vriend
geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #256 Gepost op: 06 November 2011, 13:40:20 »

Echt...ik ga kippen houden!!!!

Nu is de bloed uitslag van Onassa ook helemaal niet goed!
Ook bij haar zijn haar leverwaarde veels te hoog.
Nu gaat er uitgezocht worden waar dat vandaan kan komen en zijn ze op stal al meteen van grondwater over gegaan op leiding water.
Had net de stal eigenaar aan de telefoon en hij is echt heel ontdaan, want er zijn er nog 4 paarden die te hoog scoren maar Onassa steekt er met kop en schouders bovenuit.
Ik vermoed toch dat ze die twee maanden op de wei waarin ze zo graat mager is geworden iets opgelopen heeft.
Het kan zijn dat het door giftige plantjes in het weiland komt.
Misschien heeft ze wel Jacobskruis kruid binnen gekregen.
Dus ja.....ppffff....hoeveel kan een mens hebben he?
Had toch echt gehoopt dat we nu eens klaar waren met ellende!

vervelend nieuws  knuffel  een virus? omdat er meer paarden er last van hebben?

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #257 Gepost op: 06 November 2011, 13:41:51 »

We weten het nog niet.
Maandag word er een water en hooi onderzoek gedaan en dan is het 10 dagen wachten voor de uitslag.

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #258 Gepost op: 06 November 2011, 13:45:55 »

dat je zo lang op de uitslag moet wachten, toch dagen die je kwijt bent bij een behandeling

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Willem
Forzona Member

"adorkable"

« Antwoord #259 Gepost op: 06 November 2011, 14:16:15 »

Goh, da's sneu. Maar wat mij opvalt is dat zoals jij zegt er nog vier andere paarden problemen hebben. Ik neem aan dat die niet in dezelfde wei gelopen hebben als Onassa, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over dat beetje onkruid. Het zal meer iets te maken kunnen hebben met de stal oid. Dus maak je maar niet te bezorgd. Dat haar waarden hoger zijn dan de andere paarden is misschien te verklaren door leeftijd of zo? En dan nog, elk dier verschilt ook weer met de manier van reageren op bepaalde stoffen, dus ook dat kan wezen waardoor Onassa andere (hogere) waardes heeft.

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #260 Gepost op: 06 November 2011, 18:19:12 »

Ik zou in principe al wel met behandelen kunnen beginnen maar mijn hemel...dat start weer vanaf 400 euro!
En je weet dat ons de afgelopen tijd meer dierenleed is overkomen waar we een smak geld aan kwijt zijn.

Willem, ik denk ook niet dat Onassa het op deze stal heeft opgelopen omdat ik daar pas 11 dagen stond voor er bloed getrokken is.
Wel lopen de weilanden langs de Betuwelijn...en de andere resterende paarden zijn nu ook getrokken en dat hopen we maandag te horen.
Feit is dat bij Onassa de waardes echt torenhoog zijn en bij die andere minder hoog, wel verhoogt maar niet zo enorm als bij On.
Het blijft dus nog even afwachten wat er uit de onderzoeken gaat komen en wat er uit het bloed van die andere komt die alsnog bloed hebben laten trekken.

Doe eens normaal man!!!!
Pagina's: 1 ... 9 10 [11]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Lief en leed van onze huisdieren (6)
Ga naar: