Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.192 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 09:58:10
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Lief en leed van onze huisdieren (6)
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 11   Omlaag
Print
Auteur Topic: Lief en leed van onze huisdieren (6)  (gelezen 2341 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Shanon
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

tattoo bitch

« Antwoord #25 Gepost op: 12 Juli 2011, 12:49:03 »

Tuurlijk, als het klaar is maak ik meteen foto's!

Doe eens normaal man!!!!
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #26 Gepost op: 12 Juli 2011, 13:05:01 »

dat wilde ik ook zeggen, lekker visje geven en thuis weer zoals normaal, dit gaat wel weer over. Voor Joey is het nu ook allemaal anders

Leuk Shanon, maak je een foto als het klaar is? IK ben reuze benieuwd! Enne....ik liet ze gewoon broeden hoor, je merkt al gauw dat er wat mis is bij de eerste leg
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #27 Gepost op: 12 Juli 2011, 21:04:18 »

Hihihi, verwend beessie. Ach, laat 'm toch die paar dagen een hapje vis eten.
Kattebrokjes met vissmaak, wil hij die ook niet?
Onze hond is gek op kattebrokken...  bloos Als ze de kans krijgt, vreet ze het bakje leeg.

Onze hond en poezen blijven altijd thuis als wij op vakantie zijn, maar in de tijd eten ze misschien maar een kwart van wat ze normaal eten. Ik denk dat ze ons missen...  ehm

Hij krijgt kattenvoer met vis. Vanmorgen trok hij daar zelfs zijn neus voor op. Alleen hondekoekjes wilde hij. Wordt je toch gestoord van. Vandaag heeft hij erg veel gepoept en vanavond heeft hij eindelijk weer goed gegeten. Ik geef steeds kleine beetjes omdat het zo zonde is om alles steeds weg te gooien. Raar beest, kon hij maar praten. Hij heeft vandaag overigens ook lekker gepoedeld in een beekje. Was wel erg koud hoor.

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #28 Gepost op: 12 Juli 2011, 22:44:05 »

misschien moet je wel geven wat jij wilt en eet hij niet? jammer dan, de honger komt wel, dan is hij blij als hij dan wat krijgt (streng van me hè?  bloos )
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #29 Gepost op: 13 Juli 2011, 16:58:51 »

Ik heb vandaag me toch weer wat mee gemaakt.
Eerts met het overzetten van de zebra vinkjes ontsnapte me er een.
Ze bleef wel in de buurt want ik hoorde haar steeds antwoorden op de andere drie.
Maar ze zijn zo klein dus ik zie d'r niet meer maar heb het oude hokje open gezet met voer erin in de stille hoop dat ze daar nog op af komt.
Maar nu hoor ik haar eigenlijk niet meer in de buurt.

Later ben ik even met de scooter naar het dorp geweest naar de dierenwinkel.
Een koppeltje van die kleine duifjes gekocht (ben effe de naam kwijt) en nog wat voer en gierst stengels.
Ik had thuis de deurendicht  en zag geen Jessy in de tuin  maar kan de poort niet goed dicht krijgen met die scotter dus die trek ik iets aan maar niet in het slot.

Kom ik thuis (was maar een kwartiertje weg geweest) ben die duifjes in de voliere aan het doen en de gierst stengels enzo,doe ik de schuifpui open en met gaat de telefoon.
Mijn eigen dierenarts in Velp die belde me en vroeg of ik Jessy niet miste.....
Dus ik kijk rond en idd, op dat moment dacht ik effe dat de bodem onder me vandaan geslagen werd.
Ze was dus toch op de een of andere manier in de tuin geweest en door de kier van de poort me achterna gegaan.
Een vrouw aan het spoor zag haar lopen en in eerst instantie kreeg ze haar niet te pakken (ze was dus al een aardig eindje van huis).
Uiteindelijk lukte het en heeft ze haar naar de dieren kliniek gebracht.

Ik kreeg zojuist het nummer van haar via de dierenarst door en heb haar net gebeld dus het hele verhaal gehoord.
Het gekke voor die vrouw was dat ze vorig jaar ook al een gedumpte Westie daar gevonden had die net jonkies had gehad, die heeft ze uiteindelijk zelf gehouden.
Later nog een keer een Westie gevonden en nu dus Jessy!
Maar ze was zelf ook erg blij dat Jessy weer thuis was.

Ohhhh wat ben ik die vrouw dankbaar want ze heeft echt wel even moeite moeten doen om Jessy te vangen en op te pakken want in eerste instantie beet ze, maar ze heeft door gezet en dankzij zo'n lief mens heb ik gelukkig Jessy weer thuis.
Ze is helemaal gezond, er is gelukkig niets gebeurt maar mijn god.....het idee alleen al wat er had kunnen gebeuren want ze liep dus op de weg.
In tegengestelde richting was ook een auto aan gekomen maar die had haar gelukkig ook gezien.
En het toeval was dat de vrouw die haar dus gevangen heeft zelf ook net daarvoor even naar de dierenwinkel was geweest.
Maar ppfff.....zit hier nog helemaal te shaken....en ik brak echt effe toen ik hoorde en toen ik Jessy daar in de opvang zag, ze was ook best nat geregend.
Het zal je toch gebeuren drie weken nadat ik Noeka heb moeten laten gaan......dan was ik kaduuk geweest!!!!!
De dierenarts was ook heel lief voor me want tja, ze weet hoe ik met mijn hondjes ben.
En gelukkig had die vrouw ook dezelfde dierenarts als ik dus.
Er zit hier in Rheden ook een dierenarts maar die staat erg slecht aan geschreven, dus zij heeft hem naar haar eigen dierenarts gebracht in een dorp verder op wat dus ook onze dierenarts is.

Nou....wat een dag zo zeg, het is duidelijk de 13e!

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #30 Gepost op: 13 Juli 2011, 17:18:17 »

je hebt het er maar druk mee gehad met die stiekeme wegloper. vinkie nog gevangen?

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #31 Gepost op: 13 Juli 2011, 18:12:36 »

tjonge dat zal je ook altijd zien. Maar zeker weten dat de poort goed dicht gaat, de volgende keer dat je weggaat. En dat zebravinkje komt niet meer terug, daar kan je beter een ander voor kopen.
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #32 Gepost op: 13 Juli 2011, 19:28:27 »

ach jee, Shanon, da's ook schrikken!
Gelukkig voor je, had je haar zelf nog niet gemist, je wist meteen al dat ze gevonden was, toen je dat telefoontje kreeg. Anders had je nog een flink benauwd kwartiertje gehad.
Zou ze Noeka nog missen, dat ze weggelopen is? Misschien om haar te zoeken?

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #33 Gepost op: 13 Juli 2011, 23:22:14 »

Nee ze mist Noeka helemaal niet, lullig om te moeten zeggen maar ze lijkt juist beter in haar vel te zitten nu.
Noeka zat haar best vaak te sarren en zijn hapte altijd (figuurlijk dan).
Het is alsof ze nu meer rust heeft.
Nee, ze heeft mij het pad uit horen gaan en is mij achterna gekomen alleen heb ik dat natuurlijk niet gezien.
En waarschijnlijk is ze me aan het eind van het pad uit het zicht geraakt en heeft ze niet meer geweten waar ze me moest zoeken en zo dus in paniek aan het rennen gegaan.
Ze hangt sowieso als een soort schaduw aan me.

Vinkje niet meer gezien,heb haar ook niet meer gehoord, maar bij mijn vrienden zijn weer jonkies geboren dus er komt er wel weer een bij want dat ene mannetje zit nu echt zo zielig alleen terwijl dat andere koppeltje lekker tegen elkaar aan zit.
Dus dat vind ik wel sneu maar ik hou die kleine kooi toch nog open, wie weet.

Doe eens normaal man!!!!
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #34 Gepost op: 13 Juli 2011, 23:28:30 »

je kunt het altijd proberen voor het vinkje, wie weet.
Toen Kelly, de jongste berner sennen dood was, zag je goed dat Ayla beter in haar vel zat. Ondanks dat ze samen waren en het gezellig hadden (ze speelden veel met elkaar) kreeg Ayla rust toen Kelly er niet meer was, ze was de oudste en genoot van de aandacht die ze toen alleen kreeg, het is een natuurlijke reactie
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #35 Gepost op: 13 Juli 2011, 23:32:18 »

Jeetje dus eigenlijk hetzelfde verhaal.
Jessie is dan wel een jaartje jonger dan dat Noeka was, zij is dus altijd samen met Noek geweest dus vond het in het begin erg vreemd dat ze eigenlijk zo snel opbloeide....vond het zo'n raar en ook best naar idee dat zij Noek niet leek te missen maar ja....een dier is nou eenmaal geen mens en ook dieren kunnen verschillend reageren.
Je hoort ook wel eens bij honden als er een weg valt dat de andere niet lang meer leeft omdat ze de ander zo missen en weigeren te eten, dat zou ik veel erger gevonden hebben uiteraard

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #36 Gepost op: 13 Juli 2011, 23:38:34 »

dat viel me vroeger wel eens op toen de koeien in de winter in een grupstal stonden. de volgorde was gewoon praktisch bepaald, we hadden twee stallen waarover de koeien verdeeld werden. in de wei zag je wel eens koppeltjes die of samen op trokken of samen geregeld ruzie hadden. na de stalperiode zocht men elkaar toch weer op ook al hadden ze elkaar een paar maand niet gezien

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #37 Gepost op: 13 Juli 2011, 23:44:02 »

Ja gek he, dieren vergeten snel maar als ze weer iets bekends terug zien weten ze het ook meteen weer.

Hierboven dus de nieuwe duifjes, niet dat deze in de voliere zitten maar want dit is een voorbeeld van internet geplukt, maar het zijn dus twee diamant duifjes.

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #38 Gepost op: 13 Juli 2011, 23:54:28 »

Mooie beestjes zeg.   ja

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #39 Gepost op: 13 Juli 2011, 23:55:12 »

ja, mooie vogeltjes

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #40 Gepost op: 14 Juli 2011, 08:59:13 »

ja die zijn pracphtig en met een beetje geduld ook best tam te maken  duimenB01
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #41 Gepost op: 14 Juli 2011, 10:36:34 »

Tam maken gaat hem niet worden want ik ga niet in die voliere, heb ik de hele buts over de zeik.

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #42 Gepost op: 14 Juli 2011, 10:42:16 »

Tam maken gaat hem niet worden want ik ga niet in die voliere, heb ik de hele buts over de zeik.
taalkundig zal de zin wel kloppen, maar ik snap er niets van.

jij gaat niet in de volière? is dat ding niet voor de vogeltjes? wil Ronald er jou in hebben?
heel de buts over de zeik? met in elkaar zetten heb je met de hamer op je duim geslagen? buren eisen een milieuvergunning als er een volière komt? ehm

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #43 Gepost op: 14 Juli 2011, 10:59:27 »

de vogeltjes in paniek  lol  schater
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #44 Gepost op: 14 Juli 2011, 11:13:57 »

geef de vogeltjes eens ongelijk. die verwachten een mooie volière maar ze krijgen het voorraadbakje van een scooter biggrins

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #45 Gepost op: 14 Juli 2011, 11:51:51 »

Peg heeft hem helemaal begrepen cheesy

Doe eens normaal man!!!!
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #46 Gepost op: 14 Juli 2011, 11:55:09 »

cheesy hij heeft wat met scooters en volières, hij moet nodig bijscholen   lol
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #47 Gepost op: 14 Juli 2011, 13:36:55 »

Ik moet wel effe wennen aan dat geluidje van die duifjes, gister dacht ik steeds dat er ergens een kat een beetje zachtjes klaaglijk zat te mauwen, vreemd geluid, het lijkt absoluut niet op roekoe roekoe lol

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #48 Gepost op: 14 Juli 2011, 14:10:10 »

misschien praten ze wel duifsduits cheesy

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #49 Gepost op: 14 Juli 2011, 14:14:35 »

Ik heb geen idee, zal mijn zus eens laten luisteren dan moet zij het wel kunnen verstaan, ze komt toch over 3 weken weer lol

Doe eens normaal man!!!!
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 11   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Lief en leed van onze huisdieren (6)
Ga naar: