Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Gepost op: 28 Juni 2011, 10:36:44 » |
|
Soms heb je dat... dan moet je iets doen in een tijd, die eigenlijk net te kort is. Spannend! Hier hebben we dat vandaag. We hebben 12 hectare grasland droog in het land liggen. Gerrit is het nu in rijtjes aan het harken, en daarna komt de loonwerker het in balen doen. Maarrrrrrrrrrrr: zijn we nog op tijd? Zal het lukken?  Om elf uur komen ze balen maken. In het zuiden regent het al. Ik hou elk half uur de buienradar bij en bel 'de stand' door naar Gerrit, die koortsachtig rijtjes maakt. Net om half elf kon ik hem vertellen dat het er steeds meer op gaat lijken, dat wij alles droog in de balen krijgen. Of in elk geval wel een groot deel. Spannend hoor! Helpen jullie duimen dat het goed gaat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Juni 2011, 10:41:59 » |
|
Poeh dat word spannend, maar ik denk dat het meeste naar het westen trekt, alhoewel wij nog wel een staartje mee zullen krijgen, zo te zien trekt het net langs jullie heen. Maar duimen zal ik zeker.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Juni 2011, 11:03:17 » |
|
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. Hier in Gouda is nog amper regen gevallen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juni 2011, 11:04:01 » |
|
hier wordt de regen rond een uur of een verwacht, dus jullie hebben dan nog extra tijd
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juni 2011, 11:09:07 » |
|
Ja, elke vijf minuten, met het verschijnen van een nieuwe foto, ziet het er beter uit  En zo lief, er belde net een jongen op, vanuit onze kerk, die we eigenlijk helemaal niet zo goed kennen. Hij bood aan dat hij wel wilde meehelpen! Lief he? Maarja, alles gaat machinaal, dus er valt niets te helpen voor zo'n knaap van 14, maar toch lief aangeboden! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Juni 2011, 11:10:59 » |
|
hij zal het leuk vinden om met het loadertje de pakken te verzamelen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Juni 2011, 11:11:40 » |
|
Gerrit belt zo weer, dan zal ik het overleggen met hem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Juni 2011, 12:50:11 » |
|
Het gaat jullie vast lukken als ik de radar bekijk. Tot hoelaat heeft Gerrit en de loonwerken ongeveer nodig voor alles eraf is?
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Juni 2011, 12:51:36 » |
|
als hij de pakken in plastic wikkelt dan heeft hij verder geen risico meer. transport naar huis kan na de bui
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 28 Juni 2011, 14:35:26 » |
|
het schijnt allemaal nog mee te vallen, het trok hier straks dicht maar de zon schijnt weer volop en de vogels fluiten nog hun best dus er is nu niks dreigends dichtbij
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juni 2011, 14:38:16 » |
|
buienradar geeft voor de komende middag weinig vocht aan, een kort buitje van een minuut of 10 hebben we gehad
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 28 Juni 2011, 15:43:14 » |
|
het is gelukt hoor, we hebben alles droog in de balen gekregen. Om klokslag 3 uur begon het even flink te regenen, ongeveer een kwartier lang. En nu schijnt de zon weer, net wilde ik even naar buiten gaan, het leek wel of ik in een broeikas stapte! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:08:14 » |
|
de dakwerkers zijn hier ook naar huis. dak is weer dicht, zelf waren ze na anderhalve dag hier op het dak 'gaar'. ze gaan nu twee dagen thuis onder de boom liggen en dan zie ik ze weer verschijnen voor het binneklus werk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:38:03 » |
|
 het dak is dicht en de balen droog binnengekregen! Zou het dan vanavond en vannacht nog gaan gebeuren? http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur&bron=3
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:43:17 » |
|
zo te zien is het veel water naar de zee brengen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:52:16 » |
|
misschien komt er vannacht nog wel wat... Fijn dat de dakklus is geklaard, Geje. Die arme mannen, in die 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:52:50 » |
|
Gelukkig dat alle belangrijke werkzaamheden klaar zijn!
Ja, zo te zien komt er vannacht het nodige over. Hopelijk houd het ons niet teveel uit de slaap.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 28 Juni 2011, 17:00:46 » |
|
om de regen kunnen we vast wel lekker slapen, als het maar niet gaat onweren... dat is meestal luidruchtiger
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 28 Juni 2011, 17:01:31 » |
|
en zelfs daar slaap ik vaak doorheen, zelfs door aardbevingen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 28 Juni 2011, 17:03:45 » |
|
Hopelijk houd het ons niet teveel uit de slaap.
Ik hoop het wel.. we hebben er zolang op gewacht en over gepraat.. nou wil ik het HOREN ook. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 28 Juni 2011, 17:19:53 » |
|
Nou maar liever niet midden in de nacht. Ben al niet zo'n held met onweer en als het heel erg tekeer gaat ben ik toch altijd een beetje bang voor Drop die dan buiten staat.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 28 Juni 2011, 18:02:39 » |
|
en zelfs daar slaap ik vaak doorheen, zelfs door aardbevingen  van die aardbeving circa 20 jaar geleden ben ik wel wakker geworden. ik had het idee dat er militaire voertuigen voorbij kwamen. dat geeft hetzelfde geluid en soms voel je het dan ook trillen. de trilling was toen iets harder want je zag wat lijstjes die tegen de muur hongen echt bewegen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 28 Juni 2011, 18:09:30 » |
|
wij lagen toen in de caravan en hoorde tot mijn verbazong later op de morgen dat er een aardbeving geweest was, wij waren er finaal doorheen geslapen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 28 Juni 2011, 18:21:11 » |
|
goede vering 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 28 Juni 2011, 18:27:38 » |
|
van die aardbeving circa 20 jaar geleden ben ik wel wakker geworden. ik had het idee dat er militaire voertuigen voorbij kwamen. dat geeft hetzelfde geluid en soms voel je het dan ook trillen. de trilling was toen iets harder want je zag wat lijstjes die tegen de muur hongen echt bewegen
Die in Roermond?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 28 Juni 2011, 22:02:34 » |
|
Ik hoop het wel.. we hebben er zolang op gewacht en over gepraat.. nou wil ik het HOREN ook.  En, hoor je het nu? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 28 Juni 2011, 23:03:51 » |
|
Nou en of, en flink ook. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 29 Juni 2011, 09:08:06 » |
|
het ging flink tekeer he? Hier bleef het wel twee uur hangen... maar we hebben weer lekker wat water gehad. Dat was nog weer een mooie bijkomstigheid 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 29 Juni 2011, 09:29:04 » |
|
ik heb vanmorgen om zeven uur Marleen en een vriend naar de bus gebracht. vandaar uit gingen ze met een club naar de Efteling. meteen maar langs mijn graan percelen gereden. gelukkig lag er niets plat. wel veel takken op de wegen. de bomen zijn afgelopen nacht mooi 'schoon' gemaakt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 29 Juni 2011, 11:18:29 » |
|
Gelukkig maar geje,  het ging flink tekeer he? Hier bleef het wel twee uur hangen... maar we hebben weer lekker wat water gehad. Dat was nog weer een mooie bijkomstigheid  Hier duurde het ook erg lang, wij hebben hier geen schade,tenminste nog niks gehoord, maar de Veluwe heeft het ook wel flink te verduren gehad. Volop blikseminslagen op Noord-Veluwe
VELUWE - Op de Noord-Veluwe had met name Putten te kampen met extreem weer. Aan de Bijsterense sloeg de bliksem in een nieuwbouwwoning.
De vlammen sloegen al snel uit het dak. Er vielen geen gewonden. Aan de Vijverhof in Putten raakten twee auto's beschadigd door een zware tak. Ook hier deden zich geen persoonlijke ongelukken voor. De in aanbouw zijnde Hersteld Hervormde kerk bleef maar net gespaard voor blikseminslag.
Het onweer sloeg in de grond direct naast de kerk. In Ermelo ontstond brand in een schuur aan het Leuvenumseveld. Het vuur werd bestreden door brandweerkorpsen uit Ermelo, Uddel en Nunspeet. Zij konden voorkomen dat de brand zich verder verspreidde. Over het lot van het vee was dinsdagavond nog niets bekend. Door het noodweer ging op meerdere locaties het automatisch brandalarm af. In verband met het noodweer werden de brandweerkazernes op de Noord-Veluwe bezet gehouden. (de Stento)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 30 Juni 2011, 21:25:20 » |
|
Wij zitten dan ook nog net op het randje van de NoordVeluwe, maar geen centje pijn gehad.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 30 Juni 2011, 23:22:33 » |
|
Dinsdag was het hier beestachtig slecht. Er is wel het één en ander omgewaaid. In ieder geval een grote boom.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 30 Juni 2011, 23:51:47 » |
|
Nou wij zitten dan aan de zuidkant van de Veluwe maar wederom thuis inslag gehad. Niet alleen het modem was kaduuk ook dat kastje van KPN om tv te kijken en op te nemen had het begeven. En een van de scart ingangen van d etv ook, daar is het beeld nu erg slecht maar gelukkig zit er een tweede ingang op en daar doet ie het nog wel goed op.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 06 Juli 2011, 10:57:50 » |
|
Is alles nu weer in orde Shanon?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 06 Juli 2011, 12:45:02 » |
|
twas hier ook bar en boos. Zelfs de krant buiten lezen was lastig met die storm 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|