Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Gepost op: 28 Juni 2011, 09:37:35 » |
|
ik denk dat Ali al in de regen zit
Eerste onweersbuien teisteren Zeeland
Laatste update: 28 juni 2011 09:25 info.
ZEIST - De voorspelde onweersbuien hebben dinsdagochtend Zeeland al bereikt. Rond acht uur meldden bronnen in Zeeuws-Vlaanderen en Walcheren storm, onweer en veel regen. Dat is eerder dan maandag was voorspeld.
Slecht weer in Nederland Fotoserie
De buien komen niet alleen eerder, maar zijn ook zwaarder dan de meteorologen aanvankelijk verwachtten, aldus een woordvoerder van WeerOnline.nl.
Het hele westen van Nederland krijgt in de ochtend al te maken met 'behoorlijk' stevige onweersbuien, met zo'n tweehonderd ontladingen per vijf minuten en windstoten tot 100 kilometer per uur. Lokaal kan wateroverlast ontstaan. De buien kunnen ook gepaard gaan met hagel.
In de loop van de ochtend en het begin van de middag krijgt de rest van het land de onweersbuien over zich heen. WeerOnline.nl raadt mensen aan het weer goed in de gaten te houden, niet het water op te gaan en op de weg de snelheid aan te passen aan de heftigheid van de buien.
Fruittelers in Zuid-Beveland, waar het rond acht uur dinsdagochtend ook al heel donker werd, hebben hun hagelkanonnen aangezet. Over het eiland klinken doffe ploffen van de kanonnen. Die moeten ervoor zorgen dat er geen hagelstenen op hun fruit vallen.
Trein
De Nederlandse Spoorwegen voeren dinsdag vanaf het middaguur een aangepaste dienstregeling in.
De NS doet dat na overleg met meteorologische diensten die waarschuwen voor noodweer. Dat liet een woordvoerster van de spoorwegen maandagavond weten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Juni 2011, 10:24:42 » |
|
Als ik zo de buienradar bekijk denk ik dat ons het meeste bespaard blijft. Maar misschien komt er meer? Het is wel drukkend warm. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Juni 2011, 11:03:50 » |
|
Misschien ontstaan er vanavond nog buien in het oosten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juni 2011, 11:07:28 » |
|
volgens buienradar lijken wij enkel regen te krijgen. het onweer is een feestje voor de kustprovincies. ik neem aan dat Aladin wel verslag komt doen
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juni 2011, 12:47:21 » |
|
De buien die je nu ziet op de radar lijken idd net over te trekken maar ik denk dat het een voorbode is voor wat daarna nog zal komen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Juni 2011, 14:20:50 » |
|
nee hoor, zonnetje  Vanmorgen rond 7.00 uur veel donkere bewolking en wat later wat gerommel en enkele druppels op de stenen (die waren nog goed te tellen) Op weg naar Terneuzen een klein buitje en wat flitsen weer terug thuis alles droog en zon
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Juni 2011, 14:24:51 » |
|
Blijkbaar hebben we hier geluk, tis wel errug drukkend en benauwd. Binnewn voelt het nog lekker fris dus ik heb de deuren dicht want als de warmte eenmaal binnen is, krijg je hem er niet snel weer uit
'Het grote onweer komt dinsdagmiddag'
Laatste update: 28 juni 2011 14:14 info.
ZEIST - De eerste onweersbuien kwamen dinsdag vroeg over het land. Het is echter nog lang niet gedaan met de buien. In de loop van de middag en avond komen er meer.
Slecht weer in Nederland Fotoserie
Ze houden verband met koudere lucht die eraan komt, aldus een woordvoerder van WeerOnline.nl.
De koudere lucht verdrijft de warme lucht en daarbij ontstaan hevige onweersbuien. Dat gebeurt het eerst in het zuidwesten. ''Het grote onweer moet nog komen."
Eerder stelde weerman Jos Broeke van Omroep Zeeland dat het vooralsnog op veel plekken wel meevalt met het noodweer. Lokaal is er wel al meer dan dertig millimeter regen gevallen. Volgens Broeke is dat niet genoeg om te spreken van noodweer. "Daarvoor is de overlast te beperkt en te plaatselijk." Wel waarschuwde ook hij voor nieuwe buien.
Code rood
Internationale hulpverleningsorganisatie Europ Assistance raadt mensen aan ramen en deuren goed gesloten te houden om wateroverlast in woningen en voertuigen te voorkomen. De dienst heeft voor haar alarmcentrale 'code rood' afgegeven. Die treedt onder andere op als serviceloket voor diverse (schade)verzekeraars.
Dienstregeling
De NS heeft voor dinsdag de dienstregeling aangepast aan het verwachte slechte weer. Sinds het middaguur rijden de treinen volgens dit schema, dat ernstige vertragingen moet voorkomen.
Er is gesneden in de intercity's en de sprinters. De grote lijnen zijn opgeknipt, waardoor reizigers halverwege moeten overstappen. De klanten krijgen op 38 stations koffie en thee en er is extra personeel aanwezig.
Werkzaamheden
Op een aantal strategische plekken staan bussen klaar. De NS heeft naar 1,7 miljoen klanten een e-mail gestuurd ter attentie.
De werkzaamheden aan de verbindingsweg A16 en A59 en de oprit Zevenbergen zijn door het verwachte noodweer afgelast. Het karwei zou dinsdagavond en -nacht worden uitgevoerd. Rijkswaterstaat gaat de opknapbeurt opnieuw inplannen.
Waarschuwingen
De vroege buien bleven beperkt tot het westen van het land. Later op de dag volgen er nieuwe buien die ook het oosten bereiken.
Weeronline waarschuwt voor fikse windstoten tot 100 kilometer per uur, hagelbuien en flinke regenval. Het KNMI heeft in het hele land waarschuwingen voor blikseminslagen gegeven. De treindienstregeling is vanaf het middaguur aangepast, om de gevolgen van het noodweer beperkt te houden.
Frankrijk
De eerste buiengolf is een restant van een groot buiencomplex dat zich ten zuiden van Frankrijk heeft gevormd. Hierna komen opeenvolgende gebieden met buien die zich boven Frankrijk, België en Nederland ontwikkelen, aldus een meteoroloog van MeteoVista.
Fruittelers in Zuid-Beveland, waar het rond acht uur dinsdagochtend ook al heel donker werd, hebben hun hagelkanonnen aangezet. Over het eiland klinken doffe ploffen van de kanonnen. Die moeten ervoor zorgen dat er geen hagelstenen op hun fruit vallen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Juni 2011, 14:38:31 » |
|
Die buien zullen zich dan idd moeten ontwikkelen, ik zie niks op de radar, ook niet boven Belgie.  Hier is het nog best benauwd.. tijd voor een siesta. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Juni 2011, 14:41:48 » |
|
slaap lekker 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 28 Juni 2011, 15:39:31 » |
|
De buienradar kan ook zo weer veranderen. Ik hoop dat het mee gaat vallen want ik vind het dan wel een naar idee dat Drop buiten staat zonder schuil mogelijkheid.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:08:58 » |
|
de buienradar lijkt even zo veranderlijk als het weer 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:23:39 » |
|
Goed idee om het knmi op te heffen.  Waar blijft nou dat noodweer en de afkoeling? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:25:05 » |
|
Goed idee om het knmi op te heffen.  de mensen van meteo consult zal dat idee wel aan staan. weer een concurrent minder 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:28:28 » |
|
Ohja er zijn meer van die "voorspellers". 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:50:21 » |
|
Ik vind het trouwens belachelijk dat de NS zo hysterisch doet! Zo laat je je reizigers met deze hitte wel mooi in de steek!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 28 Juni 2011, 16:59:31 » |
|
ik niet, ik heb de gevolgen gezien van doorrijden met storm, dat wil je niet weten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 28 Juni 2011, 17:18:47 » |
|
Maar er is nog helemaal geen storm??! Kijk dat ze dat in werking zetten als het echt erg word okee, maar er is nu toch nog niets aan de hand??
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 28 Juni 2011, 17:54:08 » |
|
Als je zoiets in werking zet als de storm er al is, ben je te laat. Daarom doen ze dat. Dat gaat zometeen in de herfst en winter ook vaker zo gebeuren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 28 Juni 2011, 17:58:27 » |
|
er is zelfs via radio gewaarschuwd om tijdig naar huis te gaan, ze zijn blijkbaar bang dat het rond de spits losbarst?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 28 Juni 2011, 18:08:21 » |
|
als er een kortsluiting in de bovenleiding komt door onweer is er overmacht. maar in zijn algemeenheid zou ik zeker met slecht weer een extra inspanning van het openbaar vervoer verwachten. je krijgt op een gegeven moment dat min of meer vaste gebruikers met slechte voorspellingen met eigen vervoer gaan omdat ze het risico niet willen lopen dat een thuisreis niet mogelijk is. slecht weer zou eigenlijk een stimulans moeten zijn om het openbaar vervoer te nemen en de wegen (files) te mijden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 28 Juni 2011, 18:10:37 » |
|
net het journaal gezien, er schijnt toch later op de avond het een en ander te komen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 28 Juni 2011, 18:19:25 » |
|
volgens buienradar vannacht zware regen en een klein beetje onweer. de meeste onweer ging aan de andere kant Tilburg naar het noorden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 28 Juni 2011, 18:36:42 » |
|
limburg heeft al kennis gemaakt met de eerste onweersbuien vanuit het zuiden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 28 Juni 2011, 19:52:26 » |
|
het is hier helemaal donker geworden, het rommelt continue en het is nu zó drukkend dat het zweet me over het gezicht loop terwijl ik niks doe. Wat een snelle verandering van weersomstandigheden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 28 Juni 2011, 20:11:18 » |
|
Hier begint het nu ook wat donkerder te worden, en ook ik heb nu een nat hoofd.  niet normaal meer zo warm.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|