Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 02 Juni 2011, 19:42:23 » |
|
Zorg wel dat die planten in de schaduw blijven anders gaan ze helemaal slap hangen. Hubbie graaft naast de plant altijd een bloempot in, die vult hij met gedroogde koemest en we zorgen altijd dat de pot vol water staat.
 Beetje gedoseerd koemest geven ofzoiets? Nu nog een afgerichte koe die het netjes in die bak doet  Waarom niet gewoon rondom de plant? Of is het enkel voor de langste wortels soms. Tsja ik ben een slechte tuinman dus vraag me het me maar af 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 02 Juni 2011, 20:47:22 » |
|
Je schrijft het zelf al, gedoseerd. Ik heb er ook niet zoveel verstand van hoor, maar schrijf hoe hubbie dat doet. En laat die koe maar ff zitten. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 03 Juni 2011, 10:00:56 » |
|
Als een koe er een flinke flats laat vallen, dan komt het plantje om in de poep. Als je in een bloempot zet, komt de vruchtbare stof uit de mest heel gedoseerd met elk regenbuitje een beetje vrij, trekt in de grond en daar zijn de worteltjes blij mee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 03 Juni 2011, 13:33:13 » |
|
Las inderdaad gisteren al op internet dat niet de komkommers maar de biologische kweek, dus m.n. de mest de oorzaak zou zijn. Tja ik weet het niet hoor, zijn het nu de bacteriën die resistent worden of kunnen mensen steeds minder hebben ? Alles moet tegenwoordig maar zo steriel mogelijk en dan vinden ze het gek dat er bij het minste of geringste geen weerstand is Nou ik eet gewoon lekker rauwkost en komkommers, niks mis mee  En afspoelen? zoals mijn dochter gisteravond zo treffend zei ´ja dat doe je toch altijd je weet nooit wie die vast gehad heeft als je die koopt, voor hetzelfde geld hebben ze net hun kont afgeveegd´ 
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 03 Juni 2011, 13:38:09 » |
|
Ik denk ook dat de mensen minder kunnen hebben, we hadden het er gisteren nog over met de kinderen. Vroeger gingen we 1 keer per week in de teil, nu gaan we eigenlijk veel te vaak met zeepproducten aan de slag, en word onze huid veel teveel ontvet, en krijgen de mensen vaker last van allergieen, schimmels enzovoort. Veel te steriel dus. En inderdaad, komkommers waste ik ook altijd al af, ook om de reden die jouw dochter noemde.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 03 Juni 2011, 13:44:44 » |
|
tijd staat als het ware stil 
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 03 Juni 2011, 18:21:10 » |
|
KomkommergekteAMSTERDAM - Op Twitter is #metjekomkommer dankzij Claudia de Breij een wereldwijd trending topic, in de supermarkt hopen de komkommers zich op en menig discussie gaat over de groente. 'To eat or not to eat?' Dat is de vraag… Binnen korte tijd overlijden tal van mensen in Duitsland aan de gevolgen van de EHEC-bacterie (darmbacterie) die mogelijk afkomstig zou zijn van besmette komkommers. Honderden mensen raken besmet. De Duitse gezondheidsinspectie zegt dat de komkommers uit Spanje afkomstig zijn. De beschuldigde teler Frunet Bio ontkent in alle toonaarden. Een deel van de besmette komkommers zou uit Nederland komen, aldus de Europese Commissie. Boze komkommertelers Nederlandse komkommertelers zijn boos. Staatssecretaris Henk Bleker (Landbouw) stelt 10 miljoen euro beschikbaar om de getroffen telers te steunen. Op 2 juni blijkt dat een 81-jarige Duitse vrouw is overleden aan de gevolgen van de EHEC-bacterie. Zij is het zeventiende slachtoffer. In Nederland zijn vermoedelijk negen mensen besmet met de bacterie. Ook in Scandinavië, Tsjechië en de VS zijn gevallen van besmetting geconstateerd. Groenten wel of niet besmet? Dan komt het nieuws dat de bron van de besmetting met de EHEC-bacterie niet bij groenten ligt. Staatssecretaris Bleker meldt woensdagavond dat de Duitsers hem hebben gemeld dat hun onderzoek aangeeft dat de groenten schoon zijn. De Duitsers onderzochten groenten uit verschillende Europese landen. Maar vandaag waarschuwen de Duitse autoriteiten jusit weer dat het nog steeds mogelijk is dat groenten als sla, tomaten en komkommers een risico opleveren. Het Berlijnse Robert Koch Instituut -instelling voor de voorkoming en bestrijding van ziekten in Duitsland- zegt nog geen volledige zekerheid te hebben waar de oorzaak van de EHEC-epidemie ligt. Komkommers en condooms Condoommerk Durex speelt handig in op de komkommergekte en verspreidde vrijdag 3 juni deze reclame: 'Meiden, geef EHEC geen kans.'   (bron:telegraaf)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 03 Juni 2011, 18:31:44 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 03 Juni 2011, 19:09:14 » |
|
 Maar toch, tzou fijner zijn wanneer de bron gelokaliseerd zou worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 03 Juni 2011, 22:59:28 » |
|
ik denk dat in onderstaande woorden van Cyber al heel wat bron zit Ik denk ook dat de mensen minder kunnen hebben, we hadden het er gisteren nog over met de kinderen. Vroeger gingen we 1 keer per week in de teil, nu gaan we eigenlijk veel te vaak met zeepproducten aan de slag, en word onze huid veel teveel ontvet, en krijgen de mensen vaker last van allergieen, schimmels enzovoort. Veel te steriel dus. En inderdaad, komkommers waste ik ook altijd al af, ook om de reden die jouw dochter noemde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 05 Juni 2011, 19:59:53 » |
|
Nu denken ze aan taugé
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 05 Juni 2011, 20:53:14 » |
|
er is al eens eerder wat geweest met taugé en vele zieken, een tijdje geleden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 05 Juni 2011, 22:12:20 » |
|
Nu weer tauge..  wat zou het morgen zijn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 05 Juni 2011, 22:27:04 » |
|
HANNOVER -
Taugé en andere spruiten van gekiemde groente als erwten, linzen en bonen worden gezien als de mogelijke verspreidingsbron van de agressieve EHEC-bacterie in Duitsland. Dat heeft de minister van Landbouw van deelstaat Nedersaksen, Gert Lindemann, zondag bekendgemaakt. Wat zullen we morgen eens eten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 05 Juni 2011, 22:32:26 » |
|
Komkommer met taugé 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 05 Juni 2011, 22:53:02 » |
|
Linzensoepje vooraf. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 05 Juni 2011, 23:14:00 » |
|
en pudding uit noord-duitsland (want de koeien blijken deze bacterie ook bij zich te dragen )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 06 Juni 2011, 00:28:17 » |
|
ze hebben blijkbaar ontdekt dat een paar tuinders nog geen financiele strop hadden doordat ze nu met grote vraagtekens weer enkele andere groentes gaan noemen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 06 Juni 2011, 08:01:00 » |
|
joepie, genoeg redenen om Rusland zich bij hun boycot te houden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 06 Juni 2011, 12:35:48 » |
|
Je zult maar vegetariër zijn... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 06 Juni 2011, 12:38:00 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 06 Juni 2011, 14:29:18 » |
|
duurde even maar de prijs is toch weer wat gezakt. Betaalde net 39 cent voor zo'n groene jongen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 06 Juni 2011, 17:02:55 » |
|
je hebt nog geluk dat ie niet vernietigd is 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 06 Juni 2011, 17:07:53 » |
|
HANNOVER -
Taugé en andere spruiten van gekiemde groente als erwten, linzen en bonen worden gezien als de mogelijke verspreidingsbron van de agressieve EHEC-bacterie in Duitsland. Dat heeft de minister van Landbouw van deelstaat Nedersaksen, Gert Lindemann, zondag bekendgemaakt.
Jaaa duhhhh, dat heb ik dus juist de afgelopen dagen in mijn gezondheids buien zitten eten. Heerlijk van de eisman, combi groenten van peultjes, prinssen bonen, broccoli en worteltjes 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 06 Juni 2011, 17:34:34 » |
|
Je zult maar vegetariër zijn...   zeg dat wel..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|