Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 31 Mei 2011, 23:18:47 » |
|
Zo, dit jaar is het eens echt goed komkommertijd. Niet zozeer vanwege de zomer, dat alle nieuws en media op halve kracht loopt. Nee, nu zijn de komkommers volop in het nieuws vanwege die EHEC-bacterie!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Mei 2011, 23:33:18 » |
|
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Mei 2011, 23:35:36 » |
|
helaas krijgen ook de tomatentelers, paprikatelers etc de rekening gepresenteerd. niet zeker dat het voor die bedrijven dit jaar nog goed komt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Mei 2011, 23:36:24 » |
|
tja... 't is dus al vroeg komkommertijd.
Uit voorzorg eten wij momenteel helemaal geen rauwkost. Is het ook bij andere rauwe groentes ontdekt trouwens? Of echt alleen maar bij komkommers?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Mei 2011, 23:40:41 » |
|
Ik geloof er niks van dat hier in NL iets besmet is. Ik zal dan ook gewoon dat soort dingen blijven kopen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 31 Mei 2011, 23:42:31 » |
|
In Nederland is het allemaal getest en is er geen EHEC-bacterie aangetroffen. Ik ga ook niet mee doen aan alweer een nieuwe massa hysterie hoor. 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 31 Mei 2011, 23:58:30 » |
|
Dit kwam ik elders tegen en ben het hier ook wel mee eens!
Bacteriën worden met de dag resistenter, en dan krijg je dit soort situaties. Onverantwoord gebruik van anti-biotica in de veeteelt, te makkelijk uitgeschreven antibiotica door huisartsen voor simpele virusjes. Mensen die hun kuren niet afmaken.
Om de paar maanden verschijnt er ergens weer zo'n artikele "ESBL-bacterie gevonden, resistent tegen laatste lijns antibiotica". "overmatig anti-biotica gebruik in de veeteelt industrie" en elke keer denk ik. Jongens dit is GEEN NIEUWS! Waarom is iedereen zo geshokkeerd, dit is al jaren zo. Doe er dan eens een keer iets aan!
In 1998 werd begonnen met een ban op "antimicrobial growth promotors". Wat in feite dus antibiotica in voeding van dieren is om hun groei te promoten. Sinds 2006 is het gebruik van deze "AMGP" helemaal verboden in de EU. Goede zaak zou je zeggen? Niet als je het volgende plaatje ziet:
Dit komt uit een rapport "MARAN 2008" wat in feite een rapport is over antibiotica gebruik in de industrie in Nederland. Wat je kunt zien is dat gebruik van AMGPs inderdaad is afgenomen, wat je ook ziet is dat het gebruik van antibiotica (dus door de veearts voorgeschreven antibiotica) de afname in AMGP heeft gecompenseerd. In feite krijgen die beesten dus nog steeds dezelfde hoeveelheid antibiotica, maar we noemen het nu alleen geen AMGP meer.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Juni 2011, 00:25:34 » |
|
Eerlijk gezegd koop ik momenteel ook geen komkommers en rauwkost.  Maaaaarrrr... ik eet wel de heerlijke snack-komkommertjes uit eigen tuin.  Het zal allemaal wel weer overwaaien, er is toch iedere keer iets. Wel heel vervelend voor de kwekers. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Juni 2011, 11:51:01 » |
|
Ja, dat is wel heel vervelend voor ze: d'r wordt geen komkommer meer verkocht natuurlijk. We eten toch al weinig komkommer, (als ik ze eet, eet ik ze altijd de hele dag) dus aan onze klandizie hadden ze toch al weinig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 01 Juni 2011, 12:05:32 » |
|
Ik vind een stuk komkommer altijd wel lekker hoor, beetje knorr aromat erop, heerlijk! Ik ga denk ik straks ook zo'n komkommer plantje halen, zijn nu bij de AH in de aanbieding 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 01 Juni 2011, 13:29:54 » |
|
Ja ik zag het.. snel halen voordat ze op zijn. Ik las vanmorgen dat de bacterie waarschijnlijk helemaal niet van de komkommers komen, maar wat dan wel... dat word nog wat om dat allemaal uit te zoeken.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 01 Juni 2011, 13:32:17 » |
|
Hmmm en gister werd er zo duidelijk uitgelegt waarom die bacterie juust wel van de komkommer komt.... vaak blijven zulke dingen lang een raadsel!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 01 Juni 2011, 14:45:07 » |
|
een bacterie kan in de meest slechte omstandigheid overleven. Ik hoorde dat ze denken dat de biologische mest de boosdoener is 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 01 Juni 2011, 15:37:03 » |
|
een bacterie kan in de meest slechte omstandigheid overleven. Ik hoorde dat ze denken dat de biologische mest de boosdoener is  Ja dat zie je wel aan mijn lichaam, de borrelia vindt het daar heerlijk en is niet kapot te krijgen. 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 01 Juni 2011, 18:29:25 » |
|
Met een broodje gezond onderweg weet je het niet maar thuis spoel je een komkommer toch al af voor gebruik immers. Tenminste zover ik het begreep zou het enkel op de schil zitten die bacterie, niet in het product zelf. Daarbij is er met de Nederlandse producten niks mis. Alleen... je weet dus zelden waar ze vandaan komen in jouw super he  Bedoel, we importeren ook aardgas terwijl we veel exporteren. Je weet het allemaal niet. Gewoon blijven afspoelen dus en dat broodje onderweg maar boycotten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 01 Juni 2011, 23:40:14 » |
|
dan kun je onderweg beter niet meer eten. eens in de zoveel jaar krijgen de eieren ook een slechte naam vanwege salmonella. met een ei is niets mis, maar als een restaurantkok zijn spul niet zuiver heeft dan kan een ei inderdaad drager worden van de salmonella
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 02 Juni 2011, 10:45:45 » |
|
de komkommerplantjes 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 02 Juni 2011, 11:35:42 » |
|
Je bent nog geen plukrobot nodig zo te zien 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 02 Juni 2011, 11:42:02 » |
|
neuh, maar die is altijd in de buurt, ikzelf 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 02 Juni 2011, 12:41:33 » |
|
Jaaa daar heb ik er ook een van. Zitten al hele inie minie komkommertjes aan en van die bloesem bloempjes.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 02 Juni 2011, 13:21:14 » |
|
Zorg wel dat die planten in de schaduw blijven anders gaan ze helemaal slap hangen. Hubbie graaft naast de plant altijd een bloempot in, die vult hij met gedroogde koemest en we zorgen altijd dat de pot vol water staat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 02 Juni 2011, 13:27:58 » |
|
oooowhhhh...ik heb ze dus echt in de zon gepoot, das dus niet goed?
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 02 Juni 2011, 13:59:54 » |
|
Ok, het zijn dus niet de komkommers die deze besmetting veroorzaken, maar wat is het dan wel?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 02 Juni 2011, 14:33:43 » |
|
oooowhhhh...ik heb ze dus echt in de zon gepoot, das dus niet goed?
Als ze maar niet de hele dag zon krijgen, ik heb een parasol in de buurt als het te zonnig word.  Ok, het zijn dus niet de komkommers die deze besmetting veroorzaken, maar wat is het dan wel?
Ze hebben nog geen idee, het zal ook moeilijk worden om het uit te zoeken, kan in het water zitten, en er word al gesuggereerd dat het een aanslag kan zijn. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 02 Juni 2011, 17:27:57 » |
|
nou dat ga ik ze verzetten, ze staan nu de hele dag in de zon