Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.190 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 08:38:38
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Osama Bin Laden is dood!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Osama Bin Laden is dood!  (gelezen 275 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Peganuse
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Vrolijke Brabantse

« Gepost op: 02 Mei 2011, 11:13:57 »

OSAMA BIN LADEN IS DOOD

Uitgegeven:

2 mei 2011 05:48

Laatst gewijzigd:

2 mei 2011 10:01

WASHINGTON - Terroristenleider Osama bin Laden is dood. Zijn lichaam is in handen van de Verenigde Staten. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama bevestigd.

Osama bin Laden is dood

Obama deed dit zondagavond laat (lokale tijd) tijdens een plotseling ingelaste persconferentie. "Het recht heeft gezegevierd'', zo zei de president.

Bin Laden is door de Amerikaanse elitetroepen geïdentificeerd op basis van zijn gezicht. Momenteel worden DNA-testen gedaan om zijn identiteit definitief vast te stellen, aldus een Amerikaanse functionaris.

De resultaten van de DNA-testen zullen binnen enkele dagen bekend worden. Bin Laden zou zich hebben verzet tegen zijn arrestatie, waarna hij door zijn hoofd werd geschoten. De kleine groep commando's heeft daarna vastgesteld dat het stoffelijk overschot toebehoorde aan de terroristenleider.

'Zeemansgraf'

Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN heeft het stoffelijk overschot van terreurleider Osama Bin Laden een zeemansgraf gekregen.

Eerder had een Amerikaanse functionaris nog gezegd dat de Verenigde Staten het lichaam van Bin Laden volgens de islamitische regels zouden behandelen. De Amerikaanse en Pakistaanse autoriteiten hebben nog geen beelden vrijgegeven van het stoffelijk overschot van Bin Laden.

Media in Pakistan toonden wel foto's van wat het bebloede gezicht van Bin Laden zou zijn.

Special forces

In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten waar de terroristenleider zich bevond. Dat werd vorige week pas duidelijk.

Een klein team van special forces drong in Abbotabad,  zo'n honderd kilometer van de Pakistaanse hoofdstad Islamabad, het gebouw binnen waar Bin Laden zich bevond. Ze brachten hem om en namen zijn lichaam mee. Bij de operatie zijn geen Amerikanen omgekomen. Obama stelde dat de VS zijn geholpen door Pakistan bij de zoektocht naar Bin Laden.

Obama benadrukte verder dat de Verenigde Staten niet in oorlog zijn met de islam. Hij stelde dat Bin Laden juist oorlog voerde tegen moslims die ook slachtoffer werden van de aanslagen van al-Qaeda.

De elitetroepen waren circa veertig minuten op Pakistaanse bodem om hun missie uit te voeren. De directeur van de CIA, Leon Panetta, heeft samen met andere functionarissen van de inlichtingendiensten vanuit de VS live meegekeken. ''Toen bekend werd dat de operatie een succes was, kregen de aanwezigen een behoorlijk groot applaus'', aldus de functionaris.

Zoon

Volgens bronnen in het Witte Huis kwam niet alleen Bin Laden zelf, maar ook een zoon van de terroristenleider om. Ook zouden twee mannen en een vrouw zijn omgekomen.

De twee mannen werkten als koeriers voor Bin Laden. De getroffen zoon was een volwassene. ''Een vrouw werd gedood toen een van de militanten haar gebruikte als menselijk schild. Twee andere vrouwen raakten gewond'', aldus de anonieme medewerker.

Obama zei eerder dat bij de actie geen burgerslachtoffers waren gevallen.

Waakzaam

De president maakte duidelijk dat met de dood van de al-Qaeda-leider geen einde komt aan de strijd tegen het terrorisme. Al-Qaeda zal doorgaan met aanslagen tegen de Verenigde Staten en in de rest van de wereld, waarschuwde Obama. De VS moeten ''waakzaam'' blijven, voegde hij eraan toe.

11 september

Bin Laden is de leider van terreurnetwerk al-Qaeda en wordt door de Verenigde Staten verantwoordelijk gehouden voor de aanslagen op 11 september 2001, onder meer op de Twin Towers in New York. Daardoor kwamen bijna drieduizend mensen om het leven. De VS zochten al jaren naar Bin Laden, maar konden hem tot nog toe niet vinden.

De in Saudi-Arabië geboren Bin Laden is voor het laatst gezien in 2001 in Afghanistan. Vermoedelijk heeft hij zich tijdelijk schuilgehouden in het berggebied tussen Afghanistan en Pakistan, maar dat is altijd onzeker geweest. De terroristenleider stuurde af en toe video- of geluidsboodschappen waaruit bleek dat hij nog leefde.

Naast de aanslagen van 11 september wordt Bin Laden ook verdacht van betrokkenheid bij aanslagen op Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania in 1998 en de aanslag op het Amerikaanse marineschip USS Cole in Jemen in 2000.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Mei 2011, 11:29:59 »

Ik ben benieuwd of het nog gevolgen heeft voor de wereld, en dan vooral voor Amerika.  rolleyes

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Mei 2011, 11:35:01 »

Citaat
Interpol waarschuwt voor 'verhoogd risico'

LYON - De internationale politieorganisatie Interpol heeft veiligheidsorganisaties opgeroepen extra alert te zijn op mogelijke vergeldingsacties van aanhangers van de gedode terroristenleider Osama bin Laden.

„De meest gezochte terrorist ter wereld is niet meer”, stelde secretaris-generaal Ronald Noble. „Maar dit betekent niet dat zijn netwerk en zijn volgelingen er niet meer zijn. Zij kunnen en zullen doorgaan met het uitvoeren van terroristische actie over de hele wereld.”

Noble vraagt overheden met klem waakzaam te zijn. „We moeten standvastig blijven en onze krachten blijven bundelen tegen terrorisme in het algemeen en deze dreiging in het bijzonder.”

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) liet eerder weten „vooralsnog geen reden te zien specifiek voor Nederland het dreigingsniveau aan te passen”. Wel moet Nederland „onverkort alert blijven, want terroristen kunnen nog steeds ieder moment op onverwachte plekken toeslaan”.
(bron:telegraaf)

geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #3 Gepost op: 02 Mei 2011, 11:43:51 »

toen ik het vanmorgen via de radionieuwsdienst hoorde was ik niet echt verbaasd. je weet dat het een keer gebeurd. dat het terreur verder door gaat is te verwachten. opvolgers zullen wel klaar staan. mogelijk dat er een richtingenstrijd ontstaat tussen extreem en meer-extreem. als ze zich op elkaar uitleven dan is dat prima, helaas zullen er ook andere slachtoffers vallen.
voor Obama is het een aardige opsteker. hij heeft toch tegenvallende verkiezingen achter de rug en deze 'overwinning' doet Amerika's ego goed.
dat men Bin laden een zeemansgraf geeft is natuurlijk om te voorkomen dat er een bedevaartsgraf ontstaat, maar stoot men daarmee geen moslims voor het hoofd?

een vraag die mogelijk nooit beantwoord zal worden is; 'wat heeft de oude Bush in zijn jonge jaren met de familie Bin Laden gehad'? mogelijk is er toen iets goed fout gelopen met als gevolg een vendetta tussen twee heren (Bush jr en Bin Laden) die op verkeerde stoel terecht zijn gekomen

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
big twin
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 02 Mei 2011, 13:12:36 »

Vraag is alleen of het deze keer ook daadwerkelijk Bin Laden is
Enekele jaren geleden was hij ook al dood ....

Wat je ook doet, blijf lachen
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #5 Gepost op: 02 Mei 2011, 13:19:57 »

Tja...ik heb net als BT dan ook meteen weer twijfels.
Kan alleen maar hopen dat deze man idd niet meer is, of het voor het terrorisme wat uit zal maken denk ik niet, maar toch kan ik een stukje blijdschap niet onderdrukken mocht het echt Bin Laden zijn.

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #6 Gepost op: 03 Mei 2011, 12:22:56 »

de eerste wraakacties worden al opgezet
Citaat
'Dreiging' gemeentehuis Rooi
dinsdag 03 mei 2011 | 11:01 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 03 mei 2011 | 11:53
Tekstgrootte

Het gemeentehuis in Sint-Oedenrode is dicht vanwege een dreiging.

SINT-OEDENRODE - Het gemeentehuis van Sint-Oedenrode is nog dicht. Omstreeks half elf mocht het personeel terug naar zijn werkplek. Het gemeentehuis was ontruimd door de politie, nadat een man met een geweer personeel heeft bedreigd. Hoe lang het gemeentehuis nog dicht blijft, is onbekend.

Er staat momenteel nog een politieauto voor de deur, maar het gemeentehuis is niet afgezet. Wie naar buiten komt, mag niets zeggen.

Eerder werden ambtenaren en politici ondergebracht in cultureel centrum Mariëndael.

De politie Brabant-Noord meldde dat het gemeentehuis ontruimd was, nadat er bij de politie rond half tien een dreigtelefoontje binnen was gekomen.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #7 Gepost op: 03 Mei 2011, 12:31:20 »

Maar heeft dit incident direct met de dood van Bin Laden te maken vraag ik me dan af want dit soort gevallen hoor je doorgaans toch al wel best vaak.

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #8 Gepost op: 03 Mei 2011, 12:33:36 »

natuurlijk, Pega opent dit topic in jubelstemming. ze zijn heel doelgericht dat soort gasten biggrins

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #9 Gepost op: 03 Mei 2011, 12:48:39 »

Tja...een man heeft met een geweer gedreigt.
Er staat niks bij of het om een moslim extremist gaat ofzo...
Niet ieder akkefietje hoeft natuurlijk met dit onderwerp te maken te hebben.
Hoewel ik zeker begrijp dat de gedachten wel meteen die kant op gaan.

Doe eens normaal man!!!!
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #10 Gepost op: 03 Mei 2011, 14:18:48 »

ben je gek, dit heeft niks met elkaar te maken, er zal wel iemand een ontevreden gesprek gehad hebben ofzo  laughing

maar ik hoorde het straks bij het Kruidvat, het gemeentehuis was nog steeds dicht
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #11 Gepost op: 03 Mei 2011, 14:46:43 »

Vanmorgen rond 09.20 uur is het gemeentehuis van Sint-Oedenrode tijdelijk ontruimd geweest na een dreigtelefoontje. Rond 10.30 uur kon het personeel terugkeren naar hun werkplek. Het gemeentehuis bleef voor publiek gesloten. De vermoedelijke dader is inmiddels door de politie aangehouden. Over het motief en de strekking van het telefoontje kon de burgemeester niets vertellen.

De pleger van het telefoontje dreigde eerst een ambtenaar via de telefoon en belde toen naar de alarmcentrale om voor een tweede keer te dreigen. Daarna werd de gemeente direct geadviseerd om het gemeentehuis te ontruimen. “Volgens de politie was het een serieuze dreiging en daarom raadzaam om deze maatregel te nemen”, aldus de burgemeester. “Het was wel even schrikken. Dit soort calamiteiten kun je gelukkig niet oefenen, maar hier zitten weer lessen in voor ons.”

Eerder op de dag gingen er geruchten dat een man gedreigd zou hebben met een pistool.
Daar is echter niets van waar.

dus met andere woorden, van een mug een olifant maken en loos alarm  doh
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #12 Gepost op: 03 Mei 2011, 14:51:10 »

maar ik hoorde het straks bij het Kruidvat, het gemeentehuis was nog steeds dicht

Ja dan moet het wel zo zijn  lol002

Citaat
Wie naar buiten komt, mag niets zeggen.
Dan zouden ze een verdomd goede reden moeten hebben als ik me zoiets liet zeggen  shutup
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #13 Gepost op: 03 Mei 2011, 15:00:03 »

je weet toch hoe het gaat in zo'n dorp  laughing
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #14 Gepost op: 03 Mei 2011, 16:28:53 »

lol002  ik hoorde het vanmorgen ook op de radio.
Ik dacht meteen "oeps , binLaden is in St Oedenrode", maar dat kan niet meer.  biggrins

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #15 Gepost op: 03 Mei 2011, 17:10:47 »

ik schaam me even als brabantse  schater

3 mei 2011 16:21

AMSTERDAM - Twee mannen uit Kaatsheuvel en Waalwijk hebben dinsdag in Tilburg geprobeerd aangifte te doen van de moord op Osama bin Laden en enkele van zijn medestanders.

© Novum Nieuws

Volgens de Brabanders is de terroristenleider gedood in een vuurgevecht en gaat het dus om een liquidatie.

"Er is een dader van een moord, die op tv heeft bekend en die in het bewijs in handen heeft maar het in zee dumpt. En de wereld juicht erbij", aldus de mannen tegenover het Brabants Dagblad.

De aangifte is door de politie niet opgenomen. "Het is niet zo dat we de zaak niet serieus nemen, maar het is niet iets voor de Tilburgse politie", aldus een woordvoerder tegenover Omroep Brabant. "Daar gaan wij verder geen politiecapaciteit aan besteden."

Wel is er 'na enig aandringen' een interne melding van gemaakt. De Brabanders zijn doorverwezen naar het Internationaal Strafhof in Den Haag.

Mail

De mannen zeggen zich nog te beraden op een volgende stap. "Misschien toch maar een mail sturen naar het Internationaal Strafhof."

Bin Laden werd zondagnacht gedood door Amerikaanse troepen in een villa in Pakistan. Er kwamen nog drie mannen om, onder wie een van Bin Ladens zonen.
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #16 Gepost op: 03 Mei 2011, 18:55:51 »

Nou beetje dom natuurlijk om die aangifte niet op te nemen.
Dan heeft de aivd tenminste weer wat houvast om mensen met dergelijke ideeën in de gaten te houden.
Nu weet niemand meer wie het waren.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #17 Gepost op: 03 Mei 2011, 21:52:59 »

Toen ik het nieuws gisteren hoorde dacht ik meteen:"Mooi!"

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #18 Gepost op: 03 Mei 2011, 22:49:28 »

was jij ook van plan aangifte te doen ehm

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #19 Gepost op: 03 Mei 2011, 23:00:21 »

echt niet! ik accepteer het zo wel  lol
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Osama Bin Laden is dood!
Ga naar: