cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 28 April 2011, 11:07:47 » |
|
Whaaaaaaaaaaaa... die hebben het nuttige met het aangename verenigd. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 28 April 2011, 11:27:59 » |
|
en een plezier dat ze hadden! er is heel wat afgelachen en ze zijn de hele avond bezig geweest 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 28 April 2011, 11:29:59 » |
|
het straalt van ze af 
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 28 April 2011, 11:30:52 » |
|
Als uiteindelijk het vijvertje maar waterpas ligt is het prima toch? 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 28 April 2011, 13:33:02 » |
|
hubbie zegt dat het zo is dus gaan we daar maar vanuit 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 28 April 2011, 13:58:36 » |
|
en een plezier dat ze hadden! er is heel wat afgelachen en ze zijn de hele avond bezig geweest  En ze leven allemaal nog? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 28 April 2011, 14:22:09 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 28 April 2011, 15:45:33 » |
|
ik heb ze allemaal zelf ons huis zien verlaten dus...ja ik denk het wel 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 30 April 2011, 11:56:58 » |
|
we gaan zo dadelijk naar Intratuin om plantjes te halen en dan mag de pomp aan de slag om het water leefbaar te maken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 30 April 2011, 12:03:31 » |
|
het vijvertje is vannacht zeker wel vol gekomen met die dubbele onweersbui?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 30 April 2011, 12:24:20 » |
|
Onze vijver is wat troebeler geworden de laatste dagen, zal wel aan de regen liggen. Een voordeel is dat de reigers ze nu wat moeilijker kunnen traceren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 30 April 2011, 13:56:32 » |
|
het zullen de naweeën van het stuifmeel zijn. De vijver is vol maar ook troebel, dat komt door het granulaat dat met het inzetten van de plantjes wat verspreidt is maar het komt goed 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 01 Mei 2011, 12:27:41 » |
|
Het ligt ook aan de tijd van het jaar, we hebben het eigenlijk ieder jaar wel een poosje, hubbie gooit er dan een spulletje in, ik weet niet hoe het heet, maar vorig jaar heeft hij en zeker voor 20 eurootjes ingegooid.  Het begint hier een beetje op groene soep te lijken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 01 Mei 2011, 12:42:02 » |
|
sinds gisterenmorgen draait de pomp/filter volle uren, nu nog zo'n 2 weken wachten en dan ga ik voor de vis, eigenlijk wil ik dat vandaag al maar de vijver moet eerst in 'biologische staat' zijn, het zal wel 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 01 Mei 2011, 12:50:55 » |
|
dan ga je toch een emmer dril uit de dommel scheppen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 01 Mei 2011, 13:01:33 » |
|
De vijver na de opstartfase helder houden Als de zuurstofplanten in de nieuwe vijver eenmaal groeien, blijft het belangrijk om de hardheid van het vijverwater op peil te houden. Invallende regen maakt het vijverwater geleidelijk steeds zachter, waardoor op den duur de groei van de zuurstofplanten gaat teruglopen. De vijver krijgt dan last van algen en wordt troebel. Om de waterhardheid van het vijverwater een jaar lang op peil te houden, kun je gebruik maken van Mineral Clay. Mineral Clay: verbeter de GH- en KH-waarde van de vijver Mineral Clay verhoogt de GH- en KH-waarde van het vijverwater. Dit middel heeft een langdurige werking, waardoor het vijverwater een heel jaar op de juiste waterhardheid gehouden kan worden. http://www.vijverhulp.nl/index.htmde regen heeft er dus geen goed aan gedaan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 01 Mei 2011, 23:31:39 » |
|
Hier hebben we ook heel zacht water en dan merk je meteen als de zon maar iets gaat schijnen dat er alg ontstaat. Als alle kikkervisjes weg zijn zullen we weer eens een test doen. Op zich ben ik niet zo'n voorstander ervan om er spul bij in te doen, maar Ronald wil de vijver toch graag zoveel mogelijk helder hebben.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 02 Mei 2011, 00:37:34 » |
|
we gaan zo dadelijk naar Intratuin om plantjes te halen en dan mag de pomp aan de slag om het water leefbaar te maken  Je hebt het water wel geënt toch? Daarna poosje met rust laten voor je gaat pompen en filteren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 02 Mei 2011, 00:41:53 » |
|
sinds gisterenmorgen draait de pomp/filter volle uren, nu nog zo'n 2 weken wachten en dan ga ik voor de vis, eigenlijk wil ik dat vandaag al maar de vijver moet eerst in 'biologische staat' zijn, het zal wel  Ja klopt. beetje groen water is voor de vis overigens geheel niet schadelijk, integendeel zelfs. Die chemische troep die er vaak in gegooid wordt om de algen geklonterd naar de bodem te laten zakken wel degelijk. Plus dat je pomp/filter niet blij is met die troep.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 02 Mei 2011, 10:17:21 » |
|
Het hoeft ook niet altijd perse chemische troep te zijn, er zijn ook andere middelen om het tegen te gaan of te bestrijden.
Ik geloof dat hubbie er ook vaak een soort kalk in gooit, en zuurstofhoudende planten, oa kikkerbeet wil ook weleens helpen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 02 Mei 2011, 13:23:37 » |
|
Kalk kan op zich geen kwaad, dat is een natuurlijk stof. En zuurstof planten zijn onmisbaar tenzij je er kaperachtige vissen in wilt houden want die zwemmen zich erin vast en daarnaast vreten ze ook alle planten kaal.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 03 Mei 2011, 14:53:11 » |
|
bosje gerstestro werkt goed tegen algen. Je kunt het ook in K&K zakjes kopen, zit het er fijngemalen in voor 30x de prijs.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 03 Mei 2011, 14:58:08 » |
|
wat vinden jullie van slakken in de vijver? ik hoor van bijna iedereen dat dat goed zou zijn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 03 Mei 2011, 15:39:01 » |
|
en dit is hem dan, de kleinste die je kunt krijgen maar we willen eerst eens ff kijken of het wat voor ons is, groter kan altijd. Het water is nog wat troebel, we denken dat het aan het substraat ligt.   Ik kreeg gisteren wat vijverplantjes van mijn broer maar zag een soort cocon boordevol eitjes. Toen ik beter keek, zag ik er veel meer, zijn dat slakkeneitjes ofzo?? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: