Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.190 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 08:07:50
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Voor iedereen die een Rabobank rekening heeft.......
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Voor iedereen die een Rabobank rekening heeft.......  (gelezen 183 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Peganuse
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Vrolijke Brabantse

« Gepost op: 07 April 2011, 14:57:07 »

Rabobank offline na bizar privacylek

Raboklanten die vanochtend wilden internetbankieren, kregen na het inloggen ineens de rekening van andere klant te zien. “Heel vervelend”, aldus de bank.

Rond 7 uur donderdagochtend ging er iets gigantisch mis bij de Rabobank. Na een onderhoudsbeurt werd een update uitgerold, maar hierdoor flipte de database, of waarschijnlijker het cachingsysteem, van het internetbankieren. Klanten die inlogden, zagen ineens alle financiële details van een totaal andere Raboklant te zien. Onder meer Tweakers meldde het euvel.

Systeem op zwart
De Rabobank heeft als noodgreep rond 9.00 uur het hele systeem voor 20 minuten offline gehaald “om opnieuw op te starten”. Ook werd de foute update teruggedraaid.

“Dit is natuurlijk heel vervelend. Zoiets mag niet en hoort niet. We zoeken nog uit wat er technisch is misgegaan”, aldus de woordvoerder. Het niet bekend hoe vaak de verkeerde accounts zij getoond.

Mogelijk ook transacties mogelijk
De Rabobank kan niet uitsluiten dat er ook transacties zijn gepleegd of rekeningen zijn geplunderd van de ene klant door de andere. Als dit het geval blijkt te zijn, worden alle transacties teruggedraaid, verzekert de woordvoerder. Momenteel worden de logfiles uitgeplozen om te kijken of dit het geval is.

De kwestie lijkt enigszins op een recent privacylek van NRC Handelsblad. Door een op hol geslagen database werden abonnees van NRC ingelogd op het account van een ander. Naam, adres, e-mail, telefoon en bankrekening waren zo te zien en te wijzigen.
.
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #1 Gepost op: 07 April 2011, 16:01:48 »

Dacht al, wat ben ik ineens rijk zeg.
Niet dat het veel veranderd natuurlijk, heb enkel een nieuwe auto besteld, een cruise van 6 maandjes en de hypotheek afgelost.
Niks anders dan andere dagen dus zeg maar  stoel
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 07 April 2011, 16:04:17 »

Tsja, de Rabobank kan niet eeuwig zonder problemen blijven. Mijn rekening ziet er nog prima uit...

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #3 Gepost op: 07 April 2011, 16:26:35 »

Ik ga zo even kijken of swerelds grootste gauwdief Bill Gates eindelijk wat gestort heeft wat al in vele emails beloofd was  yeah
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #4 Gepost op: 07 April 2011, 18:42:48 »

tis dat 1 april al voorbij is anders had ik echt gedacht dat dit een grap was
amazon
Forzona Member

« Antwoord #5 Gepost op: 11 April 2011, 19:57:20 »

het stelde niks voor
er is niks gebeurd
maar....
je hoort er niks meer van. cowboy

Het riet buigt, maar breekt niet
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #6 Gepost op: 11 April 2011, 20:06:44 »

ik denk dat het anders wordt als iemand transacties heeft uitgevoerd met jouw geld
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 11 April 2011, 21:15:48 »

Ik heb ook niks gemerkt, en er ook niks meer van gehoord.  neehe

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
amazon
Forzona Member

« Antwoord #8 Gepost op: 12 April 2011, 18:17:35 »

ftr
No  Rabo for me !

Het riet buigt, maar breekt niet
geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #9 Gepost op: 13 April 2011, 00:10:25 »

gisteren aten we bij van der Valk Vianen en daar zat men ook al te klooien. het pinsysteem lag eruit. met creditcard kon je nog wel betalen, dus wij hadden er niet echt last van

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Voor iedereen die een Rabobank rekening heeft.......
Ga naar: