Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Gepost op: 28 Maart 2011, 22:49:58 » |
|
Sinds jaar en dag haalden wij ons brood bij een warme bakker in Elburg. Echter zijn ze sinds begin februari in andere handen overgaan, en het brood smaakte toen een stuk minder lekker, minder vers, minder smaak. Dus zijn we overgegaan naar een bakkerij in Oldebroek, waar ze ook heerlijk brood hebben. We hebben in twee/drie weken wel vijftien soorten brood geprobeerd en we vinden het tijgerbruin en het Oldebroeker bruin het lekkerst. En tussendoor zijn er nog genoeg soorten om te variëren. Vandaag zag ik dat ze een website hebben: http://www.bakkerijschuld.nl/Het zag er zo leuk uit dat ik dacht: die laat ik es aan jullie zien. Waar haal jij je brood? En welke soort vind jij het lekkerst?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Maart 2011, 23:07:38 » |
|
Ik haal het bij de co-op en dan wel van de warme afdeling waar ze zelf afbakken. En het liefst dan het zonnebloem pitten brood, dat verdraag ik het beste.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Maart 2011, 23:36:08 » |
|
Ik haal het bij de AH, die broden bakken ze zelf af in de winkel. donker stevig volkoren. hele vast brood en superdonker met allerlei dingetjes erin. hmmm lkkr
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Maart 2011, 23:55:29 » |
|
altijd bij bakker Bertrams. lekker brood en je kunt het invriezen, zodat je niet elke dag naar de bakker moet. supermarktbrood hebben we ook wel eens in de vakantieperiode dat smaakt van geen kanten als het ontdooit is en heeft vaak vrij snel een oude smaak. vers is supermarktbrood lekker, dus in vakantieperiode is het vaak naar het winkelcentrum gaan
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Maart 2011, 00:11:27 » |
|
Oooooow... open ik die website van de bakker van Janet zie ik ineens allemaal lekkere dingen.... die gebakjes...mmmmmmm  Een "lekkere" bakker hoor.. http://www.youtube.com/watch?v=Nz8LddFjERQWij kopen ons brood bij appie, in de winkel afgebakken volkoren vinden wij het lekkerst. Eerder haalde hubbie het bij de warme bakker, maar op een gegeven moment was dat gewoon niet lekker meer.. taaie korsten enzo, dus dan ga je idd zoeken.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Willem
Forzona Member
"adorkable"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Maart 2011, 05:42:59 » |
|
altijd bij bakker Bertrams. lekker brood en je kunt het invriezen, zodat je niet elke dag naar de bakker moet. supermarktbrood hebben we ook wel eens in de vakantieperiode dat smaakt van geen kanten als het ontdooit is en heeft vaak vrij snel een oude smaak. vers is supermarktbrood lekker, dus in vakantieperiode is het vaak naar het winkelcentrum gaan
Hi hi, dat "verse" smaakie van jullie brood is gewoon doordat er een chemisch middeltje aan toegevoegt word hoor, om het brood lekker lang "vers" te houden, of te doen lijken eigenlijk. Het supermarkt brood komt gewoon idd uit de fabriek waar er dertien in een dozijn gaan, staat stijf van de chemische middelen en het is eerlijk gezegd gewoon een verkooptruukje van de heren supermarkten omdat de geur van versgebakken brood nu eenmaal uitnodigt om dat broodje te kopen, dus jullie stinken er allemaal in, hahahaha. Maar goed, wij maken ons eigen brood thuis, om even terug te komen op het topic, dus niks bij de bakker, alleen uit noodzaak.
|
|
|
|
|
|
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Maart 2011, 07:47:31 » |
|
jij als voormalig bakker kan dat weten, maar welke levensmiddelen worden niet met geur en smaakstoffen verkoopbaar gemaakt? honderden mensen gooien een appel recht van de boom ver weg omdat er een spikkeltje teveel opzit om maar eens wat te noemen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 29 Maart 2011, 10:07:43 » |
|
Leuk zeg, een filmpje van onze bakker, Gran, ik had nog geen tijd om het te kijken, dat doe ik vanmiddag nog ff. Ik wist wel dat ze hun eigen koren verbouwen, daar wordt natuurlijk goed aandacht aan gegeven in de winkel, en ook hebben ze drie broodsoorten met zaadjes van Dr. Vogel-velden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 29 Maart 2011, 10:08:41 » |
|
Hi hi, dat "verse" smaakie van jullie brood is gewoon doordat er een chemisch middeltje aan toegevoegt word hoor, om het brood lekker lang "vers" te houden, of te doen lijken eigenlijk. Het supermarkt brood komt gewoon idd uit de fabriek waar er dertien in een dozijn gaan, staat stijf van de chemische middelen en het is eerlijk gezegd gewoon een verkooptruukje van de heren supermarkten omdat de geur van versgebakken brood nu eenmaal uitnodigt om dat broodje te kopen, dus jullie stinken er allemaal in, hahahaha. Maar goed, wij maken ons eigen brood thuis, om even terug te komen op het topic, dus niks bij de bakker, alleen uit noodzaak.
Tja als je bakker bent weet je dat allemaal natuurlijk.  Zelf bakken lijkt me hier geen optie, daar moet je zo vroeg voor opstaan. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 29 Maart 2011, 10:09:54 » |
|
Nee joh. We hebben hier zo'n machine met een timer. Die stel je 's avonds al in, en dan is om acht uur, (of tien uur, wat je maar wilt) je brood heerlijk vers en net klaar!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 29 Maart 2011, 10:15:52 » |
|
Gebruik je hem nog weleens?.. het was een paar jaar geleden zo'n hype, nu hoor je er weinig meer over.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 29 Maart 2011, 10:21:14 » |
|
de laatste paar jaar al niet meer. Ik had (kort voor Jesse werd geboren) een zakje meel, dat al open was. En opeens hadden we een soort rare vlindertjes in huis. Op een gegeven moment ontdek ik dat ze uit het bovenste kastje uit de keuken komen. Omdat ik nogal klein ben, kan ik niet bij het kastje, dan moet ik eerst op een stoel gaan staan. Toen zag ik dat er allemaal kleine rare vieze worpjes in het meel zaten, die zich heerlijk aan het verpoppen waren!  Wat ontzettend goor zeg! Ik heb het natuurlijk meteen weggegooid en het kastje helemaal 'ontsmet'. Foei, wat walgde ik van het kastje, die eerste maanden. En zodoende had ik meteen genoeg van het zelf bakken. Toch, nu ik het er over heb, wil ik het nog eens proberen. M'n vlindertjesfobie is nu wel over, geloof ik. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 29 Maart 2011, 10:40:08 » |
|
het lijkt me zo ontzettend veel werk en weer een groot apparaat in huis, alhoewel ik weet dat het heeeeel lekker is
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 29 Maart 2011, 11:04:20 » |
|
Ik zou ook niet weten waar ik dat ding neer moet zetten... of ik moet eerst de keuken uit laten bouwen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 29 Maart 2011, 13:38:18 » |
|
het lijkt me zo ontzettend veel werk en weer een groot apparaat in huis, alhoewel ik weet dat het heeeeel lekker is
Nou, dat werk valt heel erg mee. Je hoeft alleen maar meel en water in dat ding te gooien, en de rest gaat vanzelf: kneden, rijzen, kneden, rijzen, en bakken. Echt, het zijn suuperdingen! Maar het is wel een groot ding, want het is dubbelwandig (moet wel want het is natuurlijk een soort oventje he?) Maar hij staat hier nu in de kast. Ik ga weer es gauw broodmeel halen. Het jammere vond ik wel, dat Gerrit het niet zo lekker vond. Dan moesten Pim en ik in ons eentje zo'n heel brood opeten, en de volgende dag is het toch niet meer zo lekker.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 29 Maart 2011, 15:08:16 » |
|
Wij halen het bij de Aldi en het is prima te eten. Vind brood van de bakker best duur en je moet er weer apart voor naartoe. Maar ik kan me voorstellen dat velen dat lekkerder brood vinden. Ben overigens zelf niet zo van de harde korstjes die versgebakken brood van de bakker vaak heeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 29 Maart 2011, 15:14:37 » |
|
als ik bij de Aldi kom, neem ik zeker brood mee, die is erg lekker. Voorheen kocht ik het goudeerlijk brood bij de Jumbo, maar sinds we hier zaterdags bakkerij 't Stoepje hebben staan in de zijstraat, haal ik daar het brood vandaan en dan het liefst de donkere versie, heerlijk. Als ik tussendoor tekort kom, dan ga ik nog weleens naar de AH en daar heb je ook een soort, ik weet de naam niet meer maar hij kost 1,99 is donker en smaakt ook heel lekker
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 29 Maart 2011, 15:24:27 » |
|
Heb net het filmpje gekeken. Wat leuk, ze hebben het over het Oldebroeker bruin, wat ik al in m'n eerste reply schreef. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 29 Maart 2011, 17:06:50 » |
|
 door al die smakelijke gesprekken ben ik net op marktplaats gaan kijken en heb hier in de buurt een prima broodmachientje gevonden voor een superlage prijs. Even uitproberen en bevalt het niet, dan gaat ie weer op marktplaats. Kheb nu toch tijd genoeg. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 29 Maart 2011, 18:00:51 » |
|
Ik haal gewoon brood bij de echte bakker. Andere zaken zoals broodjes en krentenbollen en speciale dingen wil ik daar ook weleens halen, maar die haal ik net zo makkelijk bij de supermarkt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 29 Maart 2011, 22:40:57 » |
|
@ Anja. Leuk! Ik denk dat je het best lekker zal vinden. Lekker wit, of juist bruin, met of zonder zaadjes. Of zelf noten toevoegen. En als je wit en bruin meel mengt, is dat ook heel lekker om eens te proberen. Zelf deed ik toen vaak eenderde wit, eenderde bruin en eenderde maismeel. Heerlijk!
@Puc. Ja, krentebolletjes zijn van de supermarkt ook best te pruimen, komt natuurlijk door de rozijnen die het lekker smeuïg maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 29 Maart 2011, 23:03:39 » |
|
wij hebben ook een broodbakmachine en als je hem tevoorschijn haalt dan gebruik je hem weer een tijdje en daarna verdwijnt ie weer voor een paar maand de kast in maar het is supermakkelijk en en heerlijk vooral het opstaan met de geur van vers brood
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 30 Maart 2011, 00:12:28 » |
|
Klinkt wel erg aantrekkelijk. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 30 Maart 2011, 09:07:09 » |
|
in denk dat het seizoendingen zijn. op een gegeven moment verdwijnt het gerei op zolder. bij een interne verhuizing/schoonmaak komt het ding weer voor de dag. na een maandje is de rage voorbij. maar omdat degene het ding herontdekt heeft en in gesprek brengt beginnen kennissen ook weer te zoeken naar de plek waar ze het ding verstopt hebben
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 30 Maart 2011, 10:18:47 » |
|
Buren van ons gebruiken het ding al jaren, dag in dag uit. Ze hebben drie kinderen in de puberteit die heel wat brood op kunnen. Ik weet niet of ze een dubbele hebben, want aan één brood hebben ze vast niet genoeg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 30 Maart 2011, 11:10:34 » |
|
nou als ik zie dat Remco per dag al bijna een heel brood weg eet, zullen ze ongetwijfeld wel ergens aanvulling van hebben met 3 grote eters
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 30 Maart 2011, 12:41:57 » |
|
nee, de buurvrouw zei vorige week nog dat ze al haar brood zelf bakte. Misschien heeft ze wel een professiole oven voor vier broden tegelijk ofzo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 30 Maart 2011, 12:59:53 » |
|
Ik mag tot morgen middag half 2 geen brood of wat dan ook 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 30 Maart 2011, 14:39:25 » |
|
maar daana wel weer 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 30 Maart 2011, 15:48:14 » |
|
Er zijn vast wel alternatieven te bedenken. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 30 Maart 2011, 18:42:46 » |
|
eh, chips? frikandellen? snoep? chocola?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 30 Maart 2011, 18:51:10 » |
|
De dames hier in huis hadden ook zo'n periode en werd er hier brood gebakken met en in de eigen zooi. twas altijd best wel te eten maar tis een hoop gedoe en eigenlijk niks voordeliger dan gewoon halen.
Haal het wel eens bij de warme bakker maar dat is dan echt vers en veel eerder droog dan van een super ook al moet je daar niet het goedkoopste brood nemen.
Wanneer ik brood haal is het meestentijds voor de volgende dag eigenlijk. Een warme bakker moet je vlakbij hebben maar ja wie gaat voor het ontbijt nog even naar de bakker he.
Sommigen zijn natuurlijk rijk met alles op fietsafstand.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 30 Maart 2011, 19:26:03 » |
|
ik heb um, nog ff schoonmaken en spul halen en we gaan aan de slag
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 30 Maart 2011, 19:52:13 » |
|
eh, chips? frikandellen? snoep? chocola?
Allemaal nee...het is nog moeilijker dan het onthouden van Vit. C mix. Heb maar een pan witte rijst gekookt, dat mag wel en dan met wat gerafineerde suiker(wat dat voor een suiker is...hmm, heb er maar gewone witte suiker door gedaan) en heb vissticks gegeten. In alle vlees, fruit en groenten (behalve bloemkool) zit Vit.B in. Ook in chocolade want daar ziiten melkprodukten in.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 30 Maart 2011, 20:27:03 » |
|
jeetje zeg, dan blijft er niet veel over. Gewone suiker ís geraffineerde suiker, dus prima.
Gelukkig mag je morgenavond wel weer gewoon een boterham met hagelslag?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 30 Maart 2011, 20:58:40 » |
|
Morgen vanaf half 2 's middags dus dan sta ik met het mes klaar om te gaan smeren hoor. Maar tot nu toe zijn alle behandelde gedeelten goed gegaan. Ook al is het soms heel moeilijk steeds goed op te letten in die 25 uur.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 31 Maart 2011, 14:42:57 » |
|
hihihi, inmiddels heb ik gelezen dat je 'gezondigd' hebt. Ook wel heel moeilijk hoor, je bent best wel een broodfanaat, en dan zomaar helemaal niets... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|