cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 01 Maart 2011, 14:11:39 » |
|
De site is weer online, dus we kunnen weer genieten van alle vogels die plannen hebben voor gezinsuitbereiding. De Oehoe is er al, er staat ook al een ooievaar te wachten op een partner, en de slechtvalk schijnt ook al gesignaleerd te zijn. Veel kijkplezier! http://www.beleefdelente.nl/
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 01 Maart 2011, 14:17:29 » |
|
Leuk. We gaan ze weer bekijken!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 01 Maart 2011, 14:32:02 » |
|
oe leuk, kunnen we ze allemaal weer volgen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 01 Maart 2011, 23:05:25 » |
|
Ohhhh leuk,dat geeft een goed gevoel! Heb vorig jaar vaak zitten kijken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 02 Maart 2011, 00:16:34 » |
|
Dichterbij kun je de lente momenteel niet krijgen. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 02 Maart 2011, 12:48:33 » |
|
wel als ik naar m'n tuintje kijk hoor. Ook al is het nog koud, de bomen, bloemen en planten komen écht steeds verder in de knop. Dus ook al lijkt het niet op te schieten, het doet het toch wel! De vogeltjes zijn dus ook lekker aan het voorbereiden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 02 Maart 2011, 12:53:51 » |
|
Zeker weten, de knoppen zitten hier ook al dik in de bomen en struiken, dus een paar mooie dagen en we zien groen en bloemen. De krokussen en sneeuwklokjes bloeien, en het pimpelmeesje vliegt af en aan naar het nestkastje, zouden we dan eindelijk bewoners in het kastje krijgen?  Er is nog wel veel te doen in de tuin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 02 Maart 2011, 12:58:13 » |
|
Er staan al leuke filmpjes op de site, prooioverdrachten van de Oehoe en de slechtvalk, en de steenuiltjes zijn ook al in de kast geweest. Een aanrader om even te bekijken. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 03 Maart 2011, 15:24:09 » |
|
Nog een mooie site: http://www.natuurkanaal.nl/Klik op watertoren Axel (binnen en buiten) , daar heeft de slechtvalk vanmorgen haar eerste ei gelegd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 09 Maart 2011, 13:04:49 » |
|
Nu ook webcams in en om een vossenhol in de Oostvaardersplassen. http://www.volgdevos.nl/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 12 Maart 2011, 10:15:10 » |
|
Het slechtvalken-vrouwtje heeft vannacht de hele tijd op het rooster gezeten, daar zal het 1e ei dus wel snel gelegd worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 18 Maart 2011, 12:21:30 » |
|
Inmiddels 2 eieren bij de slechtvalk. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 24 April 2011, 12:51:48 » |
|
Houden jullie het nog bij?.. ik kijk iedere dag, en hier de stand van zaken. Het steenuiltje heeft ondanks de hevige strijd met de holenduiven de strijd gewonnen en heeft inmiddels 3 eitje gelegd, en vandaag zal er nog wel een (paas)ei bijkomen.  De Oehoe heeft al 2 behoorlijk grote jongen (pullen) die parmantig door het nestgedeelte heenstappen, en ook al behoorlijk veel lawaai maken. De ooievaar heeft inmiddels al drie kuikens, pa en ma zijn heel trots, en verdelen netjes hun taken. Bij de boerenzwaluw ook al veel bedrijvigheid, maar nog geen eitjes. De boomklevers hebben hun nestje ook klaar, het vrouwtje slaapt s'nachts al wel in de kast, het wachten is dus op het eerste eitje. De ijsvogels zijn nog niet erg actief... wel mooie camerbeelden. Bij de purperreiger-cam alles behalve de purperreiger, wel eenden en futen. De slechtvalk heeft 2 kuikens, de andere 2 eieren zijn nog niet uitgekomen.. dus pa krijgt het druk met prooien vangen om zijn kroost te voederen. Mooi gezicht!  Tenslotte nog een leuk gedichtje over een ooievaar dat ik op die site vond.  -------------------------------- Een ooievaar, een hele ouwe,
kreeg genoeg van al dat sjouwen.
Een baby hier, een baby daar,
het werd hem allemaal te zwaar.
Ook kan ik sprak hij met een zucht,
steeds minder tegen die lucht.
Ik hou van baby’s, echt waar, heus!
Maar steeds weer zo’n wurm onder je neus.
Het ruikt zo naar, het ruikt zo vies,
die lucht van poep, die lucht van pies.
Het kan mij niet schelen wat het kost,
ik stuur ze voortaan maar per post!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 24 April 2011, 12:56:17 » |
|
Nee moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar helemaal niet kijk, niet dat het me niet interesseerd, inetegndeel maar denk er gewoon niet aan. ben denk ik teveel met mijn "eigen" vogels in de tuin bezig.
Gister bij natuur monumenten nog een voederhuisje gekocht en een broedkastje, alleen moeten we die ruilen want die is voor de pimpelmees en wij hebben voornamelijk koolmeesjes. Wat ik ook niet wist is dat een broedkastje nooit teveel in de zon mag hangen, dan komt er niets in maar het leifst op een beetje noord, noord/oost plek. Dus we gaan straks even terug om hem om te ruilen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 24 April 2011, 13:00:04 » |
|
De opening in ieder geval naar het noord-oosten, dat klopt.  Zo actief als ze eerder waren bij mijn nestkastje, nu zie ik ze niet meer, af en toe komt er eentje kijken, maar het kastje is zeker niet luxe genoeg.  Wel laat om nu nog een kastje op te hangen, maar je weet maar nooit met de woningnood tegenwoordig. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 24 April 2011, 14:08:39 » |
|
Blijkbaar toch niet want het is deze week nationale week van de nestkast. Ach wel zien wel, het kan ook zijn dat vogeltjes er 's winters een beschut plekje in komen zoeken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 24 April 2011, 14:14:15 » |
|
Oh, ik heb altijd gehoord dat het tot maart kan, en nog beter in de herfst zodat ze kunnen wennen aan de kast. Maargoed het is uiteraard te proberen, en de winkels hebben ook weer handel. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 24 April 2011, 15:10:37 » |
|
Ik heb geen webcam op mijn vogelkastje staan, ik weet ook niet of er al kleine koolmeesjes zijn ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 24 April 2011, 17:25:07 » |
|
Meestal zie je dat wel, de ouders vliegen dan af en aan met voedsel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 24 April 2011, 17:28:08 » |
|
Hier al wel jonge merels gesignaleerd. Zo'n grappig gezicht is dat: ze zijn net zo groot als gewone merels, alleen ze piepen nog als een paaskuiken en zijn een stuk trager. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 24 April 2011, 17:38:57 » |
|
 net een paar bolle pubers.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 25 April 2011, 09:02:55 » |
|
hahaha, ja echt wel! Ik had destijds een neef in de puberteit, hij was lichamelijk al helemaal volgroeid maar z'n stem bleef achter. Hij had zo'n kinderlijk stemmetje nog, maar een lichaam als een man, het was echt géén gehoor! Inmiddels wordt hij al bijna vader. Maar z'n stem is nog altijd een beetje aan de hoge kant. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 25 April 2011, 09:12:23 » |
|
wij hebben het hier druk met de merels waar ik eerder per ongeluk een nest van vernielde, hij heeft een eindje verderop weer genesteld en nu zijn de jongen uitgekomen. Het is een af en aan gevlieg en als je ziet hoeveel pieren ze vinden, knap hoor. Ze komen ook binnen naar de valkparkietenkooi, ff de verloren zaadjes oppikken, hoezo brutaal 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 25 April 2011, 09:38:42 » |
|
ik geef ze geen ongelijk. jij vernielt hun nest, zij pakken voor straf jou zaadjes 
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 25 April 2011, 09:40:51 » |
|
van mij mag hij hier alles oppikken, ze worden nog bijgevoerd met brood, appels, zomervoer, een drinkplaatsje is gemaakt en een badderplaatsje dus hij moet maar eens klagen, lhet verwende nest!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 25 April 2011, 09:41:27 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 25 April 2011, 10:47:48 » |
|
 je geeft ze een vinger.. en ze pakken je hele hand..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 25 April 2011, 15:34:45 » |
|
en de groenkliko erbij, hij haalt er restjes spaghetti uit 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 25 April 2011, 22:34:05 » |
|
van mij mag hij hier alles oppikken, ze worden nog bijgevoerd met brood, appels, zomervoer, een drinkplaatsje is gemaakt en een badderplaatsje dus hij moet maar eens klagen, lhet verwende nest!!  Hahaha, jij verwend ze ook zo, ik ook hoor. Heb vandaag (Ronald dan) het browedkastje opgehangen maar het zal idd wel te laat zijn. Het is wel een leuke, aan de zijkant kan je een luikje omhoog schuiven en dan zit er plexi glas, dus als er wat inzit kan je zo toch af en toe effe spieken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 26 April 2011, 08:52:16 » |
|
die zijn leuk, ff spieken als moeders weg is 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 28 April 2011, 11:21:23 » |
|
Het steenuilen-vrouwtje heeft de duiven weggejaagd en dat ging er niet zo zachtzinnig aan toe.  "mevrouw" was het zat en heeft de duif flink "geplukt".. dapper vrouwtje hoor, ze is uiteindelijk stukken kleiner dan de holenduif. Op de site een filmpje: http://www.beleefdelente.nl/steenuil "27-04 Felle strijd met verenfeest"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 01 Mei 2011, 10:06:55 » |
|
Ik zie ineens dat ik nog niet gereageert heb maar het filmpje wel gezien. Die duif haalt het niet meer in zijn hoofd om dat nest in te gaan. Ik heb vanmorgen alle vogels weer bekeken, wat mooi dat alle jongen van de ooievaar nog leven, dat is maar zelden als ze zo'n groot nest hebben
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 01 Mei 2011, 12:20:08 » |
|
Ze zijn wel hardleers, er zit alweer zo'n dikke duif op het plankje.  De ooievaars hebben geluk dat het steeds droog weer is, vorig jaar zaten ze steeds in de nattigheid en zijn er een paar kleintjes doodgegaan, tenminste ik denk dat het daaraan lag. Hopelijk worden dit allemaal grote ooievaars, maar dat is nog afwachten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 01 Mei 2011, 12:40:05 » |
|
nog ff gekeken, het steenuilvrouwtje zit lekker te slapen, het is weer rustig 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 01 Mei 2011, 13:04:09 » |
|
De dikke duif heeft wel de ingang geblokkeerd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 13 Mei 2011, 11:54:43 » |
|
Hebben jullie gezien hoe groot de slechtvalkjes al zijn?
Er zijn nog 3 jonge ooievaars over, die ook al flink groeien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 13 Mei 2011, 11:57:04 » |
|
Heb alweer een poos niet gekeken, zal ik zo eens doen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 13 Mei 2011, 11:59:48 » |
|
Ik kijk iedere dag wel een paar keer, vooral de filmpjes die ze maken zijn mooi en leuk om te zien. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 13 Mei 2011, 12:34:38 » |
|
Heb nu ook een poosje zitten kijken ne beelden terug gekeken. Ik vind die Oehoe keukens wel errug leuk hoor! Soms lijken het net van die strip figuren met die grote ogen 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 13 Mei 2011, 20:49:05 » |
|
owja ik was het alweer helemaal vergeten, zo eens even kijken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 13 Mei 2011, 21:25:04 » |
|
Daarom herinner ik jullie er af en toe aan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 13 Mei 2011, 21:39:47 » |
|
ons forum-moederke 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 13 Mei 2011, 21:50:04 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 17 Mei 2011, 10:50:16 » |
|
Wat groeien de slechtvalkjes snel zeg, gisteren zijn ze geringd en gewogen enzo.. verslagen staan in het logboek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 17 Mei 2011, 11:06:12 » |
|
en het mysterie van het ei in het voorportaal lijkt ook opgelost bij de steenuiltjes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 17 Mei 2011, 11:07:59 » |
|
Klopt, heb je het filmpje gezien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 17 Mei 2011, 11:33:22 » |
|
ja ik heb weer alle nesten gezien. Ik hou ieder jaar mijn hart vast als ik die slechtvalkjes net om het hoekje zie, ff duwen en ze liggen buiten op het rooster 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 31 Mei 2011, 12:22:24 » |
|
Inmiddels zijn ze al zo groot dat er eentje vanmorgen al uit de kast geweest is, ze doen vliegoefeningen op het rooster.
Gisternacht zo triest, bij de ooievaars is er een jong doodgegaan, ze vermoeden dat het iets met rupsen te maken heeft die die nacht massaal over de stam van de boom kropen en waar ze van gegeten hebben. (zie filmpje). Omdat dat jong al zo groot is kan het niet door de ouders verwijderd worden en ligt er dus nog steeds. Deze week worden de jongen geringd, en zullen ze het jong meteen verwijderen, en kunnen ze de oorzaak ook onderzoeken.
Nu nog maar 2 ooievaartjes over dus, mja zo gaat het in de natuur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 31 Mei 2011, 13:14:47 » |
|
Ohhh bahh, goed dat je het hier schrijft want dan ga ik dus niet kijken! Daar kan ik dus absoluut niet tegen en zoiets kan me de hele dag bezig houden. Als je het volgt en ziet hoe de ouders de jonge liefdevol groot brengen en dan zoiets....mijn weke hart verdraagt dat echt niet.....ja, ik ben daarin een enorme zeikerd! 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 26 Februari 2012, 22:13:22 » |
|
Vanaf 1 maart 2012 gaan de webcams weer de ether in!  leuk, ik verheug me er op. http://www.beleefdelente.nl/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 26 Februari 2012, 22:35:11 » |
|
Leuk!! We zullen weer heel wat babyvogel geluk kunnen aanschouwen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 26 Februari 2012, 23:09:13 » |
|
oh, dat is al eind van de week! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 27 Februari 2012, 00:19:41 » |
|
Ja leuk he? Hopelijk vinden alle vogels snel de weg naar de kasten en nesten.. ik houd het in de gaten tenminste.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 02 Maart 2012, 10:40:37 » |
|
De ooievaars zijn alweer gearriveerd! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 02 Maart 2012, 10:54:34 » |
|
De ooievaars zijn alweer gearriveerd!  de kinderbox al klaar gezet 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 02 Maart 2012, 11:05:28 » |
|
Ik denk dat ze daar niet in blijven zitten, en ze schijten hem nog onder ook. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 02 Maart 2012, 11:07:02 » |
|
dan heb jij toch weer bezigheidstherapie met poetsen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 02 Maart 2012, 11:17:23 » |
|
 Ik weet wel leukere hobby's.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 02 Maart 2012, 22:12:02 » |
|
de vogels kijken zelf ook niet zo nauw, dus waarom zou jij het doen, Gran? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 04 Maart 2012, 12:55:25 » |
|
Nou zeg, ze bekijken het maar. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 04 Maart 2012, 13:49:48 » |
|
Hier wordt door de zebra vinkjes weer flink gebroed. Er liggen alweer 6 eitjes in het mandje, ze zijn er weer snel bij. Zou leuk zijn als ze ook eens uit kwamen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 06 Maart 2012, 11:15:47 » |
|
De ooievaars zitten al op en bij het nest, de ijsvogel is ook al gespot, en de steenuiltjes en slechtvalken zijn ook al regelmatig bij het nest/kast te vinden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 25 April 2012, 10:53:52 » |
|
Kijken jullie nog wel eens?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 25 April 2012, 11:00:15 » |
|
Uhhh nee eerlijk gezegd niet.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: 26 April 2012, 10:39:33 » |
|
Nou dan maar even een update.  De ooievaars hebben 5 kuikens, de oehoe-kindjes zijn al uitgevlogen, bij de steenuiltjes liggen 3 eitjes in het nest, geen idee of er meer komen. Bij de slechtvalk gaat het "slecht" Er liggen 3 eieren in de kast, er is een gevecht geweest tussen de "moeder" en een vreemd (jaloers?) vrouwtje, en die heeft de moeder verjaagd. Ze zit dus wel in de kast, maar broed niet op de eieren, pa af en toe wel, daar komt dus niks van terecht.  (Clipjes staan op de site) Bij de rest nog niet veel aktiviteiten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 26 April 2012, 11:22:21 » |
|
Zo dan is er al aardig wat gebeurt. Het spreekwoord in mei leggen alle vogels een ei klopt dus niet, dan doen ze dus al veel eerder. Wat sneu voor het slechtvalk vrouwtje zeg!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 26 April 2012, 13:31:02 » |
|
ik heb dat gevecht gezien van die slechtvalk. Ik zag gisteren nog een ooivaar op de muur van Madurodam zitten, dacht nog aan het haagse nest vorig jaar. Ik heb weinig tijd gehad om het iedere dag bij te houden maar piek af en toe gauw eventjes 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: 23 Mei 2012, 09:00:41 » |
|
Kijkt er nog iemand naar de cams?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: 23 Mei 2012, 09:22:55 » |
|
helaas, nee
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 23 Mei 2012, 10:06:15 » |
|
Ik ga iedere dag even bij de nesten en kasten langs. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 23 Mei 2012, 17:53:51 » |
|
Hier in het dorp is ook weer een ooievaar geland, zag ik straks. Hij zit weer op het nest aan de boskantseweg (voor Geje  ) hopelijk blijft hij ook
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: Gisteren om 10:08:19 » |
|
daar heb ik ze wel eens zien zitten. vorige week zat hier een blauwe reiger in het weiland toen ik aan het maaien was. toen ik te dicht bij kwam verhuisde hij naar het gemaaide gedeelte. of hij heel attent zat te loeren naar eventuele veldmuisjes (eten ze die?) weet ik niet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: Gisteren om 11:31:14 » |
|
Webcam-oehoe is dood.
Een volwassen oehoe die al jarenlang via webcams is te volgen, is gistermiddag dood aangetroffen in de steengroeve bij Winterswijk. Dat hebben Staatsbosbeheer, Vogelbescherming Nederland en de Oehoewerkgroep Nederland gemeld.
De oehoe (Bubo bubo) is een van de grootste uilen van Europa. Toen boswachterTjibbe Hunink van Staatsbosbeheer de vogel vond, was het dier volgens hem al enkele dagen dood. Een onderzoeksinstituut in Wageningen onderzoekt de doodsoorzaak.
Hunink was in de steengroeve, die weinig wordt betreden, om onderzoek te doen naar andere dieren die daar zijn. Hij vond de oehoe tussen de struiken. Of het het mannetje of het vrouwtje was, was niet meer direct te achterhalen. Ook dat wordt onderzocht, aldus de boswachter. Hij kon ook nog niet zeggen hoe oud de uil was.
Vliegen In maart kropen twee jongen uit het ei in het oehoenest. Hun toekomst is onzeker. Ze kunnen al kleine stukjes vliegen, maar nog niet zelfstandig prooien vangen. Daarvoor zijn ze helemaal afhankelijk van de overgebleven volwassen oehoe, die nu meer moeite moet doen om aan prooi te komen.
De twee jongen zijn afgelopen zondag nog gezien en gehoord. De boswachter houdt de steengroeve de komende dagen extra in de gaten om te zien hoe het met ze gaat.
De oehoes in de Achterhoek zijn al jaren te bekijken via webcams van Vogelbescherming Nederland en Staatsbosbeheer. Honderdduizenden vogelspotters namen al eens een kijkje via de webcam bij de Oehoes.
De oehoe had geen naam. 'Wij geven nooit namen aan dieren', aldus Hunink. In Nederland zijn tot nu toe in drie provincies oehoeparen ontdekt: in Gelderland, Overijssel en Zuid-Limburg.
De Persgroep Digital. Alle rechten voorbehouden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: Gisteren om 11:47:45 » |
|
Aaaaaaaaah wat jammer, het zijn zulke mooie dieren. Hopenlijk overleven de jongen deze tegenslag  Oja, vandaag 2x naast de ooievaarstoren gereden maar niks meer te zien......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|