Zoals jullie misschien nog wel weten, zijn we in augustus ons fototoestel kwijtgeraakt in het Dolfinarium, waarschijnlijk gestolen.
Op 11 sept. kochten we een nieuwe. We dachten: we doen dit keer maar niet zo'n dure, want die worden ook minder snel gejat. Dus kochten we een cameraatje van 149 euro bij de Media Markt. Mooi licht gevalletje, mooi genoeg voor mijn huis-, tuin- en keukenfoto's.
14 okt gingen we op vakantie, en diezelfde avond in Duitsland, we zijn op onze hotelkamer, zag Gerrit opeens een dunne zwarte streep over de volle lengte, onder in het display. Huh... zat die er altijd al?
We hebben hem uit en weer aan gedaan, maar de streep bleef. De volgende morgen pak ik 'm van het nachtkastje en zit er opeens bovenin het scherm ook een streepje, een kleintje.
Wij hebben heel voorzichtig gedaan met de camera, hij is nooit gevallen, nog nooit gestoten ofzo... dus hoe kan dat?
De volgende dagen kwamen er steeds streepjes bij, en de bestaande strepen werden dikker. We bleven goed voorzichtig, maar de strepen bleven komen.
De week nadat we terugkwamen hebben we de camera bij de Media markt ingeleverd.
Oh, zij die man, dat komt zelden voor! Heeft u hem laten vallen?
Absoluut niet, zeg ik tegen die man, en we hebben hem nog maar zes weken.
Hij zei: dan moeten we hem voor onderzoek laten opsturen, om uit te zoeken of u hem zelf kapot heeft gemaakt, of dat het een fabrikagefout is. Dat snappen we.
Maar wat hij verder nog vertelt: daar zijn we het absoluut niet mee eens: als blijkt dat het géén fabrikagefout is, dan kunnen we hem laten maken voor 150 euro. (net zoveel alstie kostte dus). Als we dat niet willen, dan moeten we 50 euro betalen voor de onderzoekskosten.
Willen we dat geld niet betalen, dan krijgen we de camera niet terug.
En de garantie? vroeg ik...
Tja, dat is alleen voor fabrikagefouten, zei hij.
Ik was echt boos hoor.
En hoelang duurt het? vroeg ik.
Over een maand krijgt u een telefoontje wat er mee is, zei hij.
Pfff, een maand! Nou, daar ben je mooi klaar mee!
Maarja, wat moet je met een kapotte camera?
We hebben hem er toch maar gelaten, maar tevreden zijn we er niet over. Het is nu ruim 2 weken geleden.
Ik ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat. Ik weet pertinent zeker dat de camera niet gevallen is, dus ik verwacht dat het een fabrikagefout zal zijn. Maarja, hoe kunnen wij dat ooit bewijzen als zij zeggen dat het onze schuld is?
Ze kunnen ons maken en breken in dit geval. Bah bah bah!

We hebben altijd nog dure toestellen bij de plaatselijke fotozaak gekocht, en dachten nu, na die pech van die gestolen camera, eens iets goedkoper te doen. Nooit meer dus. Nouja, dat zal hen ook een worst zijn.
Maar als dit niet goed wordt afgehandeld, ga ik er werk van maken. Ik heb al op Consuwijzer gekeken, en de Geschillencommissie gezien. Ik hoop niet dat we die nodig hebben...