Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Gepost op: 30 Augustus 2010, 12:38:12 » |
|
na onze vakantie staat er een tomatenplant in de tuin en her en der een wortel, zeker afkomstig van het vogelvoer  ik geloof dat ik wel 12 trossen tomaten krijg, dat wil zeggen als het een beetje groeit met dit weer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Augustus 2010, 13:45:24 » |
|
Onze tomatenplant was echt super groot geworden. Alleen werden de tomaten steeds aan gevreten en ik heb geen idee welk beest dat doet. Nu is het niet veel meer door de vele regen en de weinige zon. Het is nu meer een snot plant, maar de tomaten die we er in het gebin af haalden smaakten zo heerlijk zoet! jammer dat de rest niet meer goed te eten was door al die aangevroten stukken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Augustus 2010, 16:33:25 » |
|
jeetje zeg, wat hadden we lang niet meer getuinierd hier  Gelukkig heb ik de tuin beter onderhouden dan ik hier op het topic schreef. De regen heeft de meeste bloemen wel wat gehavend, maar het ziet er al met al toch best fleurig uit. De druivenstruiken zijn allebei goed aangegaan, en de hemelsleutel ook. En m'n hagewindes klimmen tegen het rasterwandje op, als een gek! Zo mooi, en ze bloeien al bijna! Helaas zal de lavendel het niet halen, vier van de zes zijn er dood. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Augustus 2010, 17:06:57 » |
|
De clematis die ik in het voorjaar eigenlijk "om zeep' had willen helpen diet het nu ook geweldig goed. Dus hij mag blijven, maar in het najaar gaat hij weer tot aan de grond gekortwiekt worden.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Augustus 2010, 11:26:03 » |
|
jeetje zeg, wat hadden we lang niet meer getuinierd hier  Gelukkig heb ik de tuin beter onderhouden dan ik hier op het topic schreef. De regen heeft de meeste bloemen wel wat gehavend, maar het ziet er al met al toch best fleurig uit. De druivenstruiken zijn allebei goed aangegaan, en de hemelsleutel ook. En m'n hagewindes klimmen tegen het rasterwandje op, als een gek! Zo mooi, en ze bloeien al bijna! Helaas zal de lavendel het niet halen, vier van de zes zijn er dood.  Ik moest ook zoeken naar dit topic..  Fijn dat alles het zo goed doet in je nieuwe tuin Janet, wel jammer van de lavendel.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 31 Augustus 2010, 12:03:59 » |
|
Vanmorgen weer een uurtje geprutst in de tuin. De hagewinde bloeit inmiddels al, mooi paars! En het onkruid tierde helaas ook welig, maar die heb ik er weer uitgetrokken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 31 Augustus 2010, 17:04:25 » |
|
Ik heb vanmorgen de berkenzaadjes weer eens van het terras en de stoep verwijderd.. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 01 September 2010, 10:29:09 » |
|
oei, dat is hardnekkig spul he? Wij hadden het laatst ook, het was helemaal onder de overkapping gekruld, terwijl we aan die kant van het huis helemaal geen berken hebben. Maar 't was om het huis heengewaaid denk ik. Ik heb het met de stofzuiger opgezogen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 01 September 2010, 10:50:29 » |
|
Dat doe ik ook weleens..  maar het was nu wel heel erg, dus heb ik het met de tuinslang weggespoten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 01 September 2010, 23:47:39 » |
|
Gerrit is vandaag weer met de hogedrukspuit in de weer geweest. De zijgevel (waar de overkapping is) heeft hij mooi van de groene aanslag ontdaan, en nu er geen regen meer bij kan komen, zal die muur vanaf nu ook niet meer groenig worden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 02 September 2010, 10:38:48 » |
|
 makkelijke dingen die hogedrukspuiten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 05 Oktober 2010, 11:25:16 » |
|
Onderhand kan de tuin weer wat opgeruimd worden.. de vaste planten (hosta's) in de pot kunnen onderhand van hun bladeren ontdaan worden zodat ze volgend voorjaar weer volop kunnen groeien. Eigenlijk moeten de buxus-bollen ook nog gesnoeid. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 05 Oktober 2010, 11:52:13 » |
|
Ohja...hier moeten de buxus ook nog. In de achtertuin is alles wel zo'n beetje op orde al.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Oktober 2010, 12:48:31 » |
|
Hopelijk krijgen we nog een paar mooie dagen om de tuin een beetje op orde te brengen.. het gras groeit ook nog hard met dit mooie weer. Alleen de vijver is erg troebel momenteel..  jammer want we hebben jonge visjes gekregen zagen we ineens.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 10 Oktober 2010, 12:50:56 » |
|
Roon is momenteel al een poosje in detuin bezig. Heeft de vijver were op orde gebracht, een hoop planten uitgedunt. Hier ook een hoop jonge visjes maar dat wisten we al. Een dooie is er boven komen drijven.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 10 Oktober 2010, 16:23:28 » |
|
en als het goed is het grind ook aangeharkt. 
|
|
|
|
|
|
Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 10 Oktober 2010, 19:21:45 » |
|
Toch is de tuin eigenlijk nog heel mooi,ook al is het dan bijna half oktober... ik zag tot m'n verbazing dat de spaanse margriet nog vol jonge knopjes zit! Dus de uitgebloeide er toch maar weer afgetrokken, en nu zien ze er weer zo mooi fris uit! 't Is ook wel lekker zo, met het zonnetje erbij 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 10 Oktober 2010, 19:54:34 » |
|
Als er niet teveel nachtvorst komt houden de bloemen het nog wel even vol. Ik heb wel de bolcrysant weggedaan, die was zo lelijk geworden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 10 Oktober 2010, 20:53:29 » |
|
Eentje van mij wordt ook lelijk, maar hij staat er nog wel. Hij is geel, en de uitgebloeide bloemen worden viezigzalmkleurig, jagh! Wat een onwaarschijnlijk gek kleurtje. Dus die gaat binnenkort de groene kliko in.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 10 Oktober 2010, 21:53:39 » |
|
Ik heb er alleen nog een foto van toen hij nog mooi was.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 10 Oktober 2010, 22:03:05 » |
|
Prachtig, ik hoop dat die van mij die ik van de buuf heb gekregen ook zo mooi word. Ik heb hem nu buiten in zo'n zuil voor de schuifpui staan, kan ik er van binnenuit mooi naar kijken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 11 Oktober 2010, 10:57:14 » |
|
Deze had al veel bloemen toen ik hem kocht, dus logisch dat hij eerder uitgebloeid was.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 11 Oktober 2010, 11:02:21 » |
|
Hier zit ie nog vol in de knopjes en het is een paarse.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 11 Oktober 2010, 11:03:17 » |
|
KIjk uit met nachtvorst, anders komen die knopjes niet meer uit. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 04 November 2010, 11:44:55 » |
|
Gisteren zijn we de hele middag in de tuin bezig geweest, de kamperfoelie helemaal teruggesnoeid (hij was al helemaal de struiken ingegroeid)de potten opgeruimd en leegeghaald, blad geveegd, kortom de boel is weer netjes, zover het netjes kan blijven met nog veel meer blad dat nog moet vallen.  2 enorme zakken afval van de kamperfoelie, die straks even naar de millieustraat gebracht moeten worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|