Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.190 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 04:52:37
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Moorlands Totilas verkocht !!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Moorlands Totilas verkocht !!  (gelezen 1657 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Shanon
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

tattoo bitch

« Gepost op: 14 Oktober 2010, 14:57:29 »

Dressuurpaard Totilas verkocht voor recordprijs
Gepubliceerd: 14 oktober 2010 11:51 | Gewijzigd: 14 oktober 2010 12:25
Door onze redacteur Danielle Pinedo
Rotterdam, 14 okt. Het wereldberoemde dressuurpaard Totilas is vandaag verkocht aan de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Daarmee komt een einde aan de succesvolle samenwerking tussen Totilas en zijn berijder Edward Gal. Samen wonnen ze onlangs bij de Wereldruiterspelen nog drie gouden medailles.

Totilas onderging vandaag een uitgebreide keuring, waarbij zowel klinisch als röntgenologisch onderzoek werd verricht. Voor welk bedrag de tienjarige hengst werd verkocht wil voormalig eigenaar Cees Visser uit veiligheidsoverwegingen niet zeggen, maar volgens ingewijden gaat het om een bedrag tussen de 10 en 15 miljoen euro. Voor zo ver bekend was het duurste dressuurpaard tot nu toe 2,5 miljoen euro.
[/b]
Totilas en Gal regen bijna twee jaar lang de successen aaneen. Het duo won Nederlandse en Europese titels en verbrak een paar keer wereldrecords. Bij de Wereldruiterspelen in Kentucky behoorden zij eerder deze maand tot de grote uitblinkers. „Hun deelname heeft in financieel opzicht veel impact op het evenement gehad”, meldde een woordvoerster na afloop van hun triomftocht. „Veel mensen wilden hem live op Amerikaanse bodem zien.”

Lange tijd leek het erop dat Totilas behouden zou blijven voor de Nederlandse dressuursport. Visser beloofde Gal dat hij het paard niet zou verkopen zo lang hij diens berijder was, maar naarmate de successen voortduurden, werd steeds vaker op het paard geboden.

Een compromis leek geboren toen Totilas in februari de dekdienst inging. Van de 800 dekaanvragen werden dit jaar 250 gehonoreerd. Dat levert de eigenaar bijna 1,4 miljoen euro op.

„Met dubbele gevoelens brengen wij dit vandaag naar buiten”, laat Visser in een verklaring weten. De afgelopen twee jaren zijn voor ons een roes geweest waarin we keer op keer genoten hebben van Edward en Totilas. „Het is voor ons na Kentucky onmogelijk gebleken de interesse in Totilas te weigeren. Het punt is nu dan ook gekomen dat wij in goed overleg met elkaar besloten hebben Totilas te laten gaan.”

Voor Edward Gal is het de tweede maal dat hij van een paard gescheiden wordt; zijn paard Lingh werd in 2006 voor een onbekend bedrag verkocht aan de Amerikaanse amazone Karin Reid Offield. „Ik ben kapot van de verkoop”, reageert Gal. „Dit komt rauw op mijn dak vallen.” De succesvolle ruiter hoopt dat een vermogende partij de helft van het paard koopt en hij er op mag blijven rijden.

Gal hoopte met Totilas zijn debuut te kunnen maken op de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Maar die wens wordt nu ruw verstoord; welingelichte bronnen zeggen dat een Britse collega op eigen bodem goede sier wil maken met Totilas.

Jezus, wat vind ik dit een vreselijk bericht zeg!
Wat moet dit zuur zijn voor Edward die helemaal klaar was voor de OS in 2012.
Wat een aderlating voor de Nederlandse dressuur sport zeg!
Bahhhh....altijd ook dat klote geld wat de macht overneemt! shutup smiley_rboos_an

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Oktober 2010, 15:10:04 »

Ik hoorde het net ook op het nieuws..

Wat een geld zeg... tussen 10 en 15 miljoen voor een paard. eek moet wel een heel bijzonder dier zijn.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Enneavier
Forzona Member

Geslacht: Man

"ik besta, dus ik denk"

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Oktober 2010, 15:35:06 »

tsja, maar als ik stalhouder was dan zou ik het ook doen..  grijns

zo gaat dat vaker in de paardensport. 

Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #3 Gepost op: 14 Oktober 2010, 15:49:21 »

Meneer Visser is blijkbaar niet tevreden met 1,4 miljoen dekgeld per jaar!
Ik ben echt woest!!!
Dat klote geld haalt alles wat ook maar iets met sport te maken heeft weg!
Nee.....ik kan hier geen greintje begrip voor opbrengen en en verkopen aan zo'n lamzak die er bekend om staat net zo makkelijk het paard weer voor nog wat meer door te verkopen.
Bah bah bahhhhhhhhhhhhhh smiley_rboos_an

Doe eens normaal man!!!!
Trolly
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Oktober 2010, 22:27:52 »

ben natuurlijk niet thuis in de paarden wereld maar kan me voorstellen dat het niet leuk is zo voor de OS in 2012

wat ik weer wel leuk vind is om de naam  Paul Schockemöhle weer te zien staan.
toen ik nog in Duitsland woonde stonden er paarden van hem bij ons op de manege, toen was het al een grote in de paardenwereld maar of hij goed of slecht is weet ik eigenlijk niet. wij vonden het wel interresant

Pst it's me; the little one

Kim
Forzona Member

« Antwoord #5 Gepost op: 14 Oktober 2010, 22:30:59 »

Wat een ontzettende klote aktie zeg... Gal zal er zeker overstuur van zijn... Hij was het gewoon met dit paard kan me der geen andere ruiter bij voorstellen... Hoop zo dat toot zich niet laat rijden door een ander en gewoon om gal gaat roepen!

had dit niet verwacht. dacht dat die visser wat minder de euro's zag in zijn ogen... jammer maar waar
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Oktober 2010, 01:04:41 »

voor Gal is het triest. maar dressuur is toch een teamsport, het is niet zeker dat een nieuwe ruiter met ditzelfde paard ook zo zal scoren. het blijft natuurlijke een toppaard, maar paard en berijder moeten naar elkaar toe groeien om topprestaties te kunnen leveren. de nederlandse dressuurploeg is dan op dit moment de kopman kwijt maar ook anderen zoals Imke en Anky zijn wereldtop.

voor de eigenaar heb ik alle begrip. het verschil tussen nul en 10 miljoen euro is een beenbreuk. die 10 miljoen verdwijnt echt niet in de bank of in een kluis. die zal voor een groot deel weer in de paardensport geinvesteerd worden. voor Gal is het triest, ook voor het publiek. een unieke combinatie is verloren gegaan maar met deze financiele injectie zet de paardensport weer een stap voowaarts. we hoeven er over een paar jaar terug kijkend niet rouwig om te zijn

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Oktober 2010, 08:58:44 »

ik weet te weinig van de paardensport maar kan me heel goed indenken dat je leven als ruiter wel ff stil blijft staan, als het paard onder je verkocht wordt
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Oktober 2010, 09:44:19 »

Van Anky verwacht ik niet zoveel meer en ik vind haar ook absoluut niet sympathiek, dit in tegenstelling tot Edward.
Haar voordeel is dat ze haar top paarden in eigen beheer heeft.
Ik geloof zeker ook niet dat er nog z'n combinatie te vormen is met Totilas als hoe die was met Edward.
Hij heeft hem uiteindelijk tot wereld klasse gereden!
Geje...vind jij  1.4 miljoen per jaar wat hij nu al ieder jaar oplevert aan dekgeld niets dan??!!
Er zijn dagen dat ik het niet op mijn rekening heb staan hoor. rolleyes
Wat ik gewoon zo erg vind is dat alle top paarden altijd maar weer verkocht worden aan het buitenland!
Dat geldt ook voor de spring toppers.
Nederland kan zich in de top sport zo goed op de kaart zetten maar gaat toch voor dat gore geld, iedere keer weer.
Zo is dat ook toen met Edwards paard Lingh gegaan.
Die werd ook onder zijn kont verkocht.
Tijdens outdoor dit jaar heb ik gewoon zitten huilen bij het zien van zijn kur op muziek, dat is zooooo mooi zooo magisch!
En hoe mooi was het voor Nederland geweest om dit ook tijdens de OS te kunnen aanschouwen?
Het is gewoon zo jammer want Nederland fokt geweldige knollen maar in de sport bijft de paardensport een onder geschoven kindje.
En nu heb je een combinatie die alle records verbreek....en dan word dat op deze manier beeindigt.
Waar blijft de trots op zo'n manier???
De trots dat wij als Nederland de meest waanzinnige combinatie ooit hebben gehad?
En het erge vind ik nog dat Schockemohle niet meer is dan een paarden handelaar.D
De liefde die edward had voor Toot en hoe goed je het plezir kon zien als het paard in de ring kwam....dat zal nooit meer bij wie dan ook zo terug komen.
Kunnen mensen dan nooit eens tevreden zijn...juist de mensen die al vermogent zijn moeten als maar meer ten koste van zoiets moois.
Die Visser had er meer uit kunnen halen dan die 10 miljoen.
Als je jaarlijks 1.4 miljoen verdient alleen al aan dekgeld, reken maar uit!
Nee...ik zal het nooit kunnen begrijpen dat mensen bekant hun eigen moeder verkopen voor een zak geld!

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Oktober 2010, 12:44:17 »

ik begrijp je emotie. in theorie zou Gal met de nieuwe eigenaar een contract kunnen sluiten en dan blijft deze combinatie bestaan. maar de kans is groter dat er minimaal een generatie overeen gaat tot er weer een combinatie ontstaat die dan weer grensverleggend bezig is.

dat dekgeld is natuurlijk een mooie bron van inkomsten. maar daar staan ook grote uitgaven tegenover. ik kan me voorstellen dat er op een dergelijk paard ook een peperdure levens en ongevallen verzekering zit. er gaat ook behoorlijk wat aan kosten af. en de verzorgingskosten van dergelijke paarden zijn toch meerdere malen hoger dan jou Drop per dag aan onderhoud kost.
ook een dergelijk paard kan een poot breken. de marktwaarde is dan weg en als een paard uit beeld is vallen ook de dekinkomsten terug. dan gaat men met zijn merrie naar de nieuwe kampioen. de verkoopcijfers zijn niet bekend; ergens tussen de 10 en 15 miljoen zegt men. dit kan de eigenaar niet in zijn zak steken. dan wordt hij direct geplukt door de fiscus. dit bedrag wordt geherinvesteerd in het bedrijf, de paardenhouderij. met dit geld kunnen diverse jonge paarden en ook ruiters weer een ferme stap voorwaarts zetten. die krijgen nu kansen die ze zonder de verkoop niet gehad hadden

Enneavier
Forzona Member

"ik besta, dus ik denk"

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Oktober 2010, 14:41:57 »

ja ik ben het wel met de uiteenzetting van Geje eens. van al dat geld vallen er misschien wel meerdere totilasjes te fokken.  wie weet.   en voor de economie is het ook  goed ja gelijk 42 procent ( of misschien wel meer)  in de staatskas,  hoewel,  daar  merken wij dan weer weinig van.

maaruh dat het allemaal heel erg lullig is voor edward Gal , dat is zeker.  erg slecht moment voor hem en de nederlandse paardensport.

Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #11 Gepost op: 15 Oktober 2010, 18:59:44 »

ik begrijp je emotie. in theorie zou Gal met de nieuwe eigenaar een contract kunnen sluiten en dan blijft deze combinatie bestaan. maar de kans is groter dat er minimaal een generatie overeen gaat tot er weer een combinatie ontstaat die dan weer grensverleggend bezig is.

dat dekgeld is natuurlijk een mooie bron van inkomsten. maar daar staan ook grote uitgaven tegenover. ik kan me voorstellen dat er op een dergelijk paard ook een peperdure levens en ongevallen verzekering zit. er gaat ook behoorlijk wat aan kosten af. en de verzorgingskosten van dergelijke paarden zijn toch meerdere malen hoger dan jou Drop per dag aan onderhoud kost.
ook een dergelijk paard kan een poot breken. de marktwaarde is dan weg en als een paard uit beeld is vallen ook de dekinkomsten terug. dan gaat men met zijn merrie naar de nieuwe kampioen. de verkoopcijfers zijn niet bekend; ergens tussen de 10 en 15 miljoen zegt men. dit kan de eigenaar niet in zijn zak steken. dan wordt hij direct geplukt door de fiscus. dit bedrag wordt geherinvesteerd in het bedrijf, de paardenhouderij. met dit geld kunnen diverse jonge paarden en ook ruiters weer een ferme stap voorwaarts zetten. die krijgen nu kansen die ze zonder de verkoop niet gehad hadden

ai ai ai ai ai Geje je bevindt je op glad ijs  laughing
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #12 Gepost op: 15 Oktober 2010, 22:55:48 »

Nee hoor dat vind ik niet erg.
Zolang ik van mezelf ook zeg dat ik poten heb ipv benen geldt dat voor mijn paarden net zo knipoog

Ik spreek uiteraard ook vanuit een emotie maar waarom laat Nederland toch altijd hun eigen top producten gaan?
En dan is het met de spring gefokte paarden nog erger dan in de dressuur, ik vind het zo jammer!

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Oktober 2010, 01:13:31 »

ai ai ai ai ai Geje je bevindt je op glad ijs  laughing
schriftelijk ken ik Shanon al langer dan de meeting  knipoog

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #14 Gepost op: 02 November 2010, 19:47:16 »

Paul Schockemöhle wil zijn nieuwe aanwinst Totilas onder een nieuwe, Duitse ruiter of amazone in actie laten komen op het EK in Rotterdam, in 2011. Dat meldt het Duitse persagentschap DPA. Wie die ruiter wordt, is nog niet bekend, maar Schockemöhle geeft aan hier dit jaar nog duidelijkheid aan te willen geven.

Hij verweert berichten dat Matthias Alexander Rath, Isabell Werth of Sanneke Rothenberger het zadel van Totilas zal betreden. Wel moet de nieuwe ruiter volgens Schockemöhle internationale ervaring hebben en vooral om kunnen gaan met de immense druk, die komt kijken bij het rijden van een meervoudig kampioen en recordbreker als Totilas. Ook geld speelt een grote rol, immers, het rijden op het 'zwarte goud' gaat niet zonder het betalen van een stevige huurprijs. Die wetenschap verkleint de groep potentiële kandidaten.

Overigens gaat alle emotie rondom de verkoop van Totilas ook aan de Duitse handelaar niet onopgemerkt voorbij. 'Ik heb een aantal boze brieven ontvangen. Er zijn altijd een paar idioten, maar ik ben er niet bang voor.'

Wat is die PS toch een enorme nare arrogante man!
Hij ziet Toot alleen als een soort geldmachine.
Een ruiter die het paard moet huren....das werkelijk niet te geloven.
En wie zal dan het eventuele prijzengeld opstrijken? shutup

Doe eens normaal man!!!!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Moorlands Totilas verkocht !!
Ga naar: