mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Gepost op: 09 Oktober 2010, 21:57:45 » |
|
Gisteren zagen we in Utrecht allemaal mooie foto's van kinderen met het syndroom van down. Gemaakt door Eva Snooijink. Het idee hierachter is, om een down kind net zo te laten zijn als een gewoon kind. Dus niet het standaart bloempottenkapsel met te slobberige kleren aan. Het greep mij aan, omdat familie uit Amerika een dochter van 19 met down heeft en zij draait gewoon met alles mee. Heeft ook weinig last van beperkingen, doet het ook vrij goed op school en ziet er altijd erg leuk uit. Er is ook een mooie site, waar je de foto's kan zien. http://www.downsupside.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Oktober 2010, 22:03:17 » |
|
 Wat een goed initiatief met die foto's. Ik zag jouw nichtje op de foto's, wat een leuk meisje. Ik kende ook verschillende down-mensen en heb het nooit als iets geks gezien.. de meesten doen gewoon met alles mee, en bovenal zijn ze meestal erg vrolijk en open.  Gelukkig is dat stereotiepe kapsel verleden tijd.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Oktober 2010, 22:32:04 » |
|
 Wat een goed initiatief met die foto's. Ik zag jouw nichtje op de foto's, wat een leuk meisje. Ik kende ook verschillende down-mensen en heb het nooit als iets geks gezien.. de meesten doen gewoon met alles mee, en bovenal zijn ze meestal erg vrolijk en open.  Gelukkig is dat stereotiepe kapsel verleden tijd. je bedoelt de foto's van toen ze hier was toch? Ja, ze is echt heel leuk. Je vergeet gewoon dat ze down heeft. Wel moeten ze altijd oppassen dat ze niet te actief met haar zijn, want zoals met veel downs heeft ook zij een hart probleem. Ik ben er ook heel blij om dat ze steeds meer normaal gekleed en gekapt gaan. Ik vond dat vroeger altijd al heel stom. Waarom moet ook iemand met een handicap ook meteen raar gekleed gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Oktober 2010, 22:43:48 » |
|
Ja die foto's bedoel ik, je kunt zien dat ze zich helemaal op haar gemak voelde. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Oktober 2010, 22:52:47 » |
|
M'n favoriete 'vriendin' uit het kindertehuis is Gina, en zij is ook een downmeisje. Een schat is het, ze windt echt iedereen om haar korte vingertjes.  Ik zal een foto maken als we er weer zijn, en neerzetten. Dat past hier wel mooi in dit topic, denk ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Oktober 2010, 23:12:07 » |
|
bij ons in Veldhoven is ook een instelling waar mensen met onder meer down wonen. voorheen bestond de instelling uit twee locaties, beide aan de rand van een wijk. bij een locatie kwam ik wel eens omdat er destijds een vriendin werkzaam was. afgezien kapsel en kleding waren toen ook vaak de deuren op slot. je kon wel naar binnen, maar zonder code kon je niet naar binnen. we hebben toen met de jeugdvereniging waar we lid van waren wel een paar dingen samen met de bewoners georganiseerd, maar in feite was het een aparte gemeenschap. een aantal jaren geleden heeft men het terrein open gegooid. enkele wooneenheden zijn in stand gebleven met een aantal centrale voorzieningen. de meeste bewoners zijn wel onder begeleiding verspreid over de gemeente in normale huizen gaan wonen. in principe zijn ze zelf verantwoordelijk voor hun huishouden. de begeleider geeft de bewoners daartoe zoveel mogelijk ruimte. andersom is er op het voormalige terrein van de stichting ook een kleine woonwijk ontwikkeld zodat de integratie van twee kanten komt
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 09 Oktober 2010, 23:20:07 » |
|
Bij ons is het ondertussen ook een hele woonwijk geworden. Wel mooi hoor. Maar hier zitten ook wel vaak de zwaardere down gevallen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 09 Oktober 2010, 23:23:22 » |
|
de zwaardere gevallen zijn ook hier op hun stek gebleven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Oktober 2010, 12:35:19 » |
|
Als het nodig is dan is dat ook logisch, dan moeten ze toch beschermd worden. @Janet Ze kunnen inderdaad heel open en ontwapenend zijn, en zo iedereen om hun vinger winden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kim
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Oktober 2010, 18:42:21 » |
|
Als het nodig is dan is dat ook logisch, dan moeten ze toch beschermd worden. @Janet Ze kunnen inderdaad heel open en ontwapenend zijn, en zo iedereen om hun vinger winden. Maar hoe schattig ze er ook uitzien ze zijn ook sluw slim op een bepaalde manier en kunnen voor heel wat opschudding zorgen Ik vind altijd bij een downer zie je het.. mensen vinden het schattig enz. Heb je iemand met autisme die er nogmaal uitziet maar wel afwijkend gedrag vertoond (wat een downer ook vertoond) dan is dat vaak maar een debiel en word zo anders aangekeken door de maatschappij!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 12 Oktober 2010, 23:56:01 » |
|
Ik snap wat je bedoelt, maar niet alle downs hebben dat hoor. Dat heb ik wel gemerkt bij dat meisje uit Amerika. Ze heeft ook verkering overigens met een erg leuke down jongen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Oktober 2010, 00:03:48 » |
|
Wat leuk zeg, ik heb weleens zo'n setje op tv gezien, zo intens gelukkig met elkaar, zo lief.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Oktober 2010, 09:11:43 » |
|
Haar vriendje is ook echt een knappe down hoor. Mooi zwart haar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 13 Oktober 2010, 11:36:36 » |
|
Ik zag de foto.. leuk stel hoor. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 13 Oktober 2010, 12:38:04 » |
|
Ik kan op die site geen foto's vinden, waar staan die dan? Ik zie een foto als je de site opent (mooi meisje trouwens) maar verder alles wat ik aanklik is alleen maar tekst.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 13 Oktober 2010, 14:05:30 » |
|
Ik kan op die site geen foto's vinden, waar staan die dan? Ik zie een foto als je de site opent (mooi meisje trouwens) maar verder alles wat ik aanklik is alleen maar tekst.
Staat bij kinderfoto's in ons hoekje. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 14 Oktober 2010, 12:58:56 » |
|
Haar vriendje is ook echt een knappe down hoor. Mooi zwart haar.
dat jochie had ook weinig van de typische dowmn trekjes, tenminste op de foto zag je er weinig van
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|