Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.190 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 02:59:57
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Conny Mus onverwacht overleden
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Conny Mus onverwacht overleden  (gelezen 172 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Gepost op: 20 Augustus 2010, 13:31:38 »

Conny Mus (59) overleden
AMSTERDAM -  Verslaggever Conny Mus (59) is tijdens zijn vakantie in Nederland overleden aan een hartaanval. Mus werd vooral bekend als het vaste gezicht van RTL Nieuws in Israël en omringende landen.

De correspondent voor RTL was sinds het allereerste begin in 1989, bij RTL Veronique, bij de zender betrokken. Daarvoor werkte hij al als freelancer voor de publieke omroepen en buitenlandse televisiestations als de BBC en CNN. Meer dan 20 jaar versloeg hij voor RTL Nieuws het nieuws uit het Midden-Oosten vanuit zijn standplaats Jeruzalem.

"RTL verliest met het overlijden van Conny Mus niet alleen een zeer gewaardeerde en geliefde collega, maar ook een gedreven en onverschrokken journalist", zo laat de zender weten in een verklaring.

Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws: “Conny Mus was een icoon van het RTL Nieuws. Een man van het eerste uur. Een buitengewoon goede en bevlogen journalist, een voorbeeld voor veel collega’s. Daarnaast was hij een lief en geweldig mens. Een trouwe vriend. En hij had heel veel vrienden. Zowel binnen RTL als daarbuiten. Iedereen hield van Conny. We zullen hem zo ontzettend missen.”

Ook Bart Habets, CEO van RTL Nederland reageert geschokt op het overlijden: “Conny was niet alleen een bepalend gezicht van RTL Nieuws, hij heeft ook enorm veel betekend voor RTL in zijn geheel. De manier waarop hij het nieuws dichtbij de mensen bracht, was uniek. Hij wist de gevolgen voor de slachtoffers als geen ander in beeld te brengen. Een eerlijk verslag ging Conny boven alles, ook boven zijn eigen veiligheid. Dat maakt hem onvervangbaar.”

De zender laat weten inmiddels steun te hebben betuigd aan de partner en familie van Conny.

Bron: Telegraaf.nl

Deze man was een begrip! Het journaal zal nooit meer hetzelfde zijn.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Augustus 2010, 14:07:41 »

Ik schrok ook toen ik het hoorde.. veel te jong.  zucht

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Augustus 2010, 14:44:26 »

Ja en dan toch in zijn geboorteland terwijl hij de rest van zijn tijd in Israël vertoeft. 59 jaar, het is toch geen leeftijd om te sterven!
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Augustus 2010, 19:56:23 »

Jeetje...daar schrik ik ook wel even van zeg!!!

Doe eens normaal man!!!!
Fleur
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20 Augustus 2010, 23:01:43 »

Ja daar werd ik ook even stil van. Ik vond hem altijd sympathiek en duidelijk in zijn reportages vanuit Israël.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Augustus 2010, 23:32:36 »

Ik zag hem pas nog in het programma "ik kom bij je eten".. zo leuk met zijn vriendin, haar kinderen en zijn dochter.
Het was op zijn vakantieadres, en ze hadden het zo leuk..  zucht

Het leven is soms zo hard.  Bedroefd

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #6 Gepost op: 05 September 2010, 23:23:37 »

Hij was al veel langer actief als journalist voor die bekend raakte via TV.
Heb hem in de jaren 70 een paar keer ontmoet omdat we in tzelfde hotel vastzaten door perikelen.
Veel later zag ik hem pas op tv en kwam die ook heel anders over.
Tijd zal hem ook veranderd hebben. Hij kreeg wel veel voor elkaar bij die Libanezen overigens.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Conny Mus onverwacht overleden
Ga naar: