cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 31 Juli 2010, 12:27:31 » |
|
Vandaag is het dus weer de bekende "zwarte zaterdag", en zo te lezen moeten vakantiegangers die vandaag op pad zijn gegaan veel geduld hebben.  Ik snap die mensen niet, waarom dan niet een dagje later, kun je tenminste aardig doorrijden weet ik uit ervaring. Wij gingen altijd op zondagmorgen weg, en geen centje pijn. Wat zouden jullie doen? Massaal vakantieverkeer op Zwarte ZaterdagDEN HAAG - In een groot aantal Europese landen is het dit weekeinde erg druk op de weg door massaal vakantieverkeer. De vakantiedrukte is vanochtend vroeg begonnen. Op Franse snelwegen stond in de ochtend van 'zwarte zaterdag' om kwart voor zeven 170 kilometer file, het grootste deel daarvan stond op de belangrijke autoroutes naar het zuiden. De wachttijd voor de Sint Gotthardtunnel in Zwitserland was om die tijd al anderhalf uur. Dat heeft de ANWB laten weten. In het Franse Rhônedal stond zaterdagochtend 80 kilometer file. Op de snelweg naar Biarritz in het zuidwesten van Frankrijk stond 45 kilometer file. Duitsland In Duitsland was het zaterdagochtend nog rustig, in Oostenrijk stond 35 kilometer file op de A10 in de richting van de provincie Karinthië stond 35 kilometer file. De ANWB heeft extreme drukte voorspeld op buitenlandse wegen door massaal vakantieverkeer. 600 kilometer
Vooral Frankrijk springt er zaterdag uit. Daar verwacht de ANWB op de zogeheten zwarte zaterdag zeker 600 kilometer file op de autoroutes.  De extreme vakantiedrukte in Frankrijk wordt veroorzaakt door het begin van de Franse zomervakantie en vertrekkende en komende buitenlandse vakantiegangers. ''Op alle belangrijke routes naar het zuiden loopt het vast'', zegt de ANWB. Nederland In Nederland hebben in het weekeinde enkele grote evenementen plaats: in het Westland het Varend Corso, in Rotterdam het Zomercarnaval en in Deventer de jaarlijkse grote boekenmarkt. Op de wegen naar die evenementen kunnen files ontstaan. © ANP
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Juli 2010, 12:34:25 » |
|
600? Dat halen wij hier ook makkelijk als het eens regent of sneeuwt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Juli 2010, 12:36:10 » |
|
Ik ga helemaal niet meer die kant op... Laat ik nou net in stukje nederland wonen waar jaarlijks, net als twee locaties in brabant, de minste regen valt... een soort microklimaat dus.Vaak mooi weer hier, dus daar hoef ik niet voor naar frankrijk, tis hier alleen wat vlakker... en inderdaad mooi dom als je ieder jaar op zwarte zaterdag weggaat.. 
|
|
|
|
|
|
Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Juli 2010, 13:12:15 » |
|
600? Dat halen wij hier ook makkelijk als het eens regent of sneeuwt.
Dat is een ander geval, daar sta je alleen in als je aan het werk of weer naar huis gaat. Ik ga helemaal niet meer die kant op... Laat ik nou net in stukje nederland wonen waar jaarlijks, net als twee locaties in brabant, de minste regen valt... een soort microklimaat dus.Vaak mooi weer hier, dus daar hoef ik niet voor naar frankrijk, tis hier alleen wat vlakker... en inderdaad mooi dom als je ieder jaar op zwarte zaterdag weggaat..  . Je woont inderdaad in een prachtig stukje Nederland.  Helaas woont mijn zoon er niet meer, dus we gaan niet zo vaak meer die kant op.  Er staan daar ook wel leuke vakantiehuisjes. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Juli 2010, 13:27:03 » |
|
Je woont inderdaad in een prachtig stukje Nederland.  Helaas woont mijn zoon er niet meer, dus we gaan niet zo vaak meer die kant op.  Er staan daar ook wel leuke vakantiehuisjes. 
|
|
|
|
|
|
Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 31 Juli 2010, 13:32:20 » |
|
Poeh, en met deze drukke dag zitten m'n zus en zwager ook op de weg. Wel de 'andere kant' op, misschien scheelt dat nog iets. Van Oostenrijk naar hier. Maar ze hebben wel een goede reden om vandaag te willen reizen: hun pasgeboren kleinzoontje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 31 Juli 2010, 14:11:21 » |
|
Ik denk dat ze er ook wel last van zullen hebben.  In Frankrijk, Zuid-Duitsland, Italië en Spanje zijn de vakanties net begonnen, waardoor het dit weekend extreem druk is op de wegen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 31 Juli 2010, 19:04:53 » |
|
ojee...  Nouja, ik weet ook niet of ze al weer thuis zijn 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 31 Juli 2010, 22:41:56 » |
|
Nu wel dan? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 01 Augustus 2010, 12:29:21 » |
|
was net op het nieuws dat mensen 10 uur vertraging hadden... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 01 Augustus 2010, 13:18:03 » |
|
10 uur vertraging? Dan kun je net zo goed niet gaan, of omkeren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 01 Augustus 2010, 21:01:01 » |
|
M'n zus had ruim twee uur in de file gestaan, dus het viel nog mee. Even over zevenen gisteravond waren ze heelhuids weer thuis.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 03 Augustus 2010, 11:10:42 » |
|
En inmiddels weer vertrokken las ik. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 04 Augustus 2010, 13:28:33 » |
|
Vandaag is het dus weer de bekende "zwarte zaterdag", en zo te lezen moeten vakantiegangers die vandaag op pad zijn gegaan veel geduld hebben.  Ik snap die mensen niet, waarom dan niet een dagje later, kun je tenminste aardig doorrijden weet ik uit ervaring. Wij gingen altijd op zondagmorgen weg, en geen centje pijn. Wat zouden jullie doen?thuis blijven
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 04 Augustus 2010, 13:57:43 » |
|
Wat zouden jullie doen?thuis blijven
Nee, maar gewoon op een dag gaan dat het niet zo druk is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 04 Augustus 2010, 20:27:02 » |
|
Maar vaak ben je gebonden aan de huur van een huisje die van zaterdag tot zaterdag gaat. En omdat het toch al duur zat is, wil je dan ook je volle week eruit halen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|