Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 30 Juli 2010, 21:01:40 » |
|
VVD, PVV en CDA willen gaan onderhandelen over een minderheidskabinet van VVD en CDA waaraan de PVV van Geert Wilders gedoogsteun zou leveren. VVD-leider Mark Rutte zei vanavond dat hij, Wilders en CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen perspectief zien voor zo'n kabinet. Rutte zei dat nadat de drie verslag hadden uitgebracht aan informateur Ruud Lubbers.
Wilders zei dat hij "ontzettend blij'' is met deze stap. "Het kan gaan lukken.'' Volgens hem zou het fantastisch zijn voor Nederland als er een rechts minderheidskabinet komt. Wilders gaf aan dat de stabiliteit van een minderheidskabinet valt of staat met de betrouwbaarheid van de gedogende partij. "We zullen ons betrouwbaar tonen en dit kabinet op punten die in het regeerakkoord staan niet naar huis sturen'', aldus Wilders.
Verhagen
Maxime Verhagen vertrouwt erop dat een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV een politieke samenwerking oplevert die stabiel is. Dat zei Verhagen vanavond over de geplande samenwerking met de VVD en de PVV.
Hij zei dat het duidelijk is dat er verschillen van mening zijn tussen het CDA en de PVV als het gaat over de islam en over de godsdienstvrijheid. Daarom wordt ook gewerkt aan een minderheidskabinet, want CDA en PVV in één kabinet bleek niet mogelijk.
Hij zei ervan overtuigd te zijn dat de onderhandelingen kunnen leiden tot een regeerakkoord dat recht doet aan de CDA-beginselen rond de vrijheid van godsdienst en van onderwijs. De partijen zullen "elkaars verschillen niet verdoezelen, maar accepteren'', aldus Verhagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Juli 2010, 11:04:16 » |
|
lubbers doet eerst een weekendje weg, maandag weten we meer.
|
|
|
|
|
|
Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Juli 2010, 11:15:01 » |
|
Ik zie wel wat in deze combinatie, nou maar afwachten.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Juli 2010, 12:02:26 » |
|
Opzich jammer dat het CDA zo lastig blijft, maar aan de andere kant weet je natuurlijk niet hoe de mensen van de PVV het zullen doen als minister (misschien maar goed ook voor nu).
Hoe gaat dat eigenlijk? De PVV zal dus het regeerakkoord mede ondertekenen, mag de PVV dan ook een vice-premier leveren?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Juli 2010, 12:31:28 » |
|
Volgens mij niet, de PVV geeft alleen gedoogsteun.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 31 Juli 2010, 12:39:55 » |
|
heel verstandig dat de pvv dat doet. dan hoeven ze geen ministers te leveren die van niks weten. In de achterban van vvd en cda zitten wel mensen die dat kunnen, die bijvoorbeeld al in het bedrijfsleven door de wol geverfd zijn.
|
|
|
|
|
|
Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 31 Juli 2010, 22:22:33 » |
|
Dus geen regeringsverantwoordelijkheid voor de PVV?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 01 Augustus 2010, 00:37:26 » |
|
Wilders heeft het gewoon heel goed voor elkaar. De CDA heeft het hem eigenlijk in de schoot geworpen. Het is nu een beetje vergelijkbaar met hoe het in denemarken gaat. Ja...kan zeggen dat ik hier ook best happy mee ben.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 09 Augustus 2010, 01:04:34 » |
|
de keus was aan Rutte. als PVV en CDA niet samen in een kabinet willen maar wel de ander willen gedogen is het aan de VVD te bepalen met wie hij in zee gaat en wie gaat gedogen
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 09 Augustus 2010, 10:48:45 » |
|
met de pvda was misschien logischer geweest maar gezien hun laatste stunts in het kabinet en de opstelling van Cohen werd dat onmogelijk. en met 5 of 6 partijen op een kluut schiet het ook allemaal niets op, de verdeeldheid op links is erg groot.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|