geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 17 Juni 2010, 11:30:26 » |
|
ik kan me voorstellen dat het CDA mee wil doen, al was het maar om verjonging in de partij te krijgen. de fractie is compleet ex-kabinet en capabele kamerleden zijn buiten de boot gevallen. echter nu aanschuiven betekend voor de kleinste partij inleveren. hoe langer Verhagen wacht op zoveel meer punten kan hij dadelijk zijn zin krijgen omdat ze hem nodig hebben
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 17 Juni 2010, 12:15:16 » |
|
Ja Heidi, ik neem alles vrij leterlijk, anders krijg je vaak weer voor je kiezen dat je niet goed leest!
CDA gaat lekker veilig in het wachtkamertje zitten.....poeh poeh....dat geeft al weer aan wat een ruggegraad ze hebben (not dus)
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 17 Juni 2010, 12:40:07 » |
|
de huidige samenstelling van de kamer laat een aantal kleine meerderheden zien die stuk voor stuk heel broos zijn. enkel een heel sterke premier, die goed in teambuilding is kan zoiets bij elkaar houden. Veerman schijnt al ergens een idee geopperd te hebben dat er mogelijk een kabinet zou moeten komen bestaande uit een aantal 'vaktoppers' zoals Rinooy Kan dat niet direct kamer gebonden is. je voorkomt daarmee wel dat er kamerleden op een post benoemd worden als 'beloning' zonder dat ze verstand hebben van de materie waarvoor komen te staan. maar of de kamerleden de buit van een kabinetpositie willen laten schieten is maar de vraag
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 17 Juni 2010, 17:43:25 » |
|
Mislukt dus, en nu? Paars+, zodat er onderhand weer een boek geschreven kan worden "de puinhopen van paars deel2? Of pvda, die ons land het laatste zetje kan geven de afgrond in? of binnenkort weer stemmen? Dom-dom van het cda, zo verliezen ze de volgende keer nog meer stemmen, wat een lafaard die Verhagen. we zien het wel. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 17 Juni 2010, 18:19:47 » |
|
Erg jammerlijk dat het zo moet lopen. Kunnen VVD en PVV niet D66 en GroenLinks erbij halen? Da's ook 75 zetels.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 18 Juni 2010, 00:55:17 » |
|
Dat vroeg ik me dus ook al af Puc. waarom hangt er nu zoveel van het CDA af?? das me niet helemaal duidelijk. Maar ik denk dat groen links echt niet een coalitie wil vormen met de PVV 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 18 Juni 2010, 01:06:15 » |
|
D66 ook niet.  Zou Verhagen nou ook wachten met aanschuiven tot de andere partijen het samen eens zijn? 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 18 Juni 2010, 09:05:12 » |
|
Nee dus, volgens de berichten schuift Verhagen nu wel ineens aan. Hoe duidelijk kan het zijn...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 18 Juni 2010, 11:51:50 » |
|
Moet de laatste berichten nog even lezen....tactiek, allemaal tactiek dus!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 18 Juni 2010, 14:31:07 » |
|
Nee dus, volgens de berichten schuift Verhagen nu wel ineens aan. Hoe duidelijk kan het zijn...
Precies, ik wordt er een beetje onpasselijk van.  Verhagen: Rutte moet zijn voorkeur uitspreken
vrijdag 18 juni 2010 13:30
CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen heeft VVD-leider Mark Rutte opgeroepen om zijn voorkeur voor een coalitie uit te spreken. Zelf sluit de CDA-leider, na herhaaldelijk te weigeren bij de VVD en de PVV aan te schuiven, geen enkele coalitiemogelijkheid uit. René Civile schreef in Elsevier dit commentaar:
Lafhartiger kun je je niet betonen Verhage dat jij het landsbelang overduidelijk opoffert voor partijbelang. Een beetje man met ballen had serieus aan tafel gegaan en eruit gesleept wat er uit te slepen valt maar jij? Jij bent net als melkert tegen Fortuijn destijds. Lafhartig en volkomen onbetrouwbaar. Dat jouw achterban dat pikt ...... onbegrijpelijk. Wat heeft stemmen nog voor zin als ze toch hun eigen belang voorop stellen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 20 Juni 2010, 16:07:37 » |
|
Erg jammerlijk dat het zo moet lopen. Kunnen VVD en PVV niet D66 en GroenLinks erbij halen? Da's ook 75 zetels.
groen links en D66 hebben, god zij geprezen, al zeer duidelijk gemaakt nooit met de pvve samen te willen werken. Daar ben ik heel blij mee. Vind het ook te gek voor woorden er een andere partij bestaat die met een partij samen wil werken die in zijn programma heeft staan dat iedereen etnisch geregristreerd wordt!!!!!!! Etnische regritratie... Hoe zouden ze dat doen? Op geloof, op ras, op kleur, op je stamboom? Of je moeder joods is of je vader of beide. Heb in joods museum in Berlijn nog voorbeelden zien hangen hoe ze dat aan kunnen pakken....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 20 Juni 2010, 16:26:03 » |
|
Die registratie ben ik het ook niet mee eens, dom plan, maar het valt me op dat alleen de slechte dingen genoemd worden. Wat vinden jullie ervan dat er geroepen word dat alle joden dood moeten, en de homosexuelen met het hoofd naar beneden van een kerktoren afgegooid moeten worden.. en homostellen die uit hun huis en buurt weggepest worden.. enz enz.. walgelijk toch? Ik ben ervan overtuigd dat er toch dingen zullen moeten veranderen, en dat lukt niet met zachte hand. lees oa dit eens. http://www.nijmegenleeft.nl/nieuws/scooterverdachte-en-familie-misdragen-zich-in-de-rechtszaal/8584/Dat kan toch niet zo doorgaan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 20 Juni 2010, 17:00:46 » |
|
Ohhh Gran...pas op met wat je plaats hoor.... Die Marokkanen zijn heel lief...het os toch normaal dat je in de rachtbank gaat dreigen en smijten en schreeuwen als je je zin niet krijgt????  Nee....voorzichtig behandelen die jochies hoor anders houden ze er nog een trauma aan over.  En wiens schuld is dat dan....wel van ons he, die Nederlanders, dat klootjes volk.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 20 Juni 2010, 17:20:36 » |
|
Die registratie ben ik het ook niet mee eens, dom plan, maar het valt me op dat alleen de slechte dingen genoemd worden. Wat vinden jullie ervan dat er geroepen word dat alle joden dood moeten, en de homosexuelen met het hoofd naar beneden van een kerktoren afgegooid moeten worden.. en homostellen die uit hun huis en buurt weggepest worden.. enz enz.. walgelijk toch? Ik ben ervan overtuigd dat er toch dingen zullen moeten veranderen, en dat lukt niet met zachte hand. lees oa dit eens. http://www.nijmegenleeft.nl/nieuws/scooterverdachte-en-familie-misdragen-zich-in-de-rechtszaal/8584/Dat kan toch niet zo doorgaan.  Maar dat is geen politieke partij die dat roept. Dit gaat nu even over het regeren van het land en hoe zij dit willen gaan doen. Daarnaast snap ik echt niet dat wanneer je weet dat een partij dit in zijn programma heeft staan je dan nog op ze stemt. Er waren ook andere keuze te maken namelijk die voor strengere straffen zijn en hadere aanpak of voor het hand haven van de aow leefftijd. Moet ik nu echt denken dat zoveel mensen deze manier dit goedkeuren of sluit men de ogen hiervoor. heb nog eens in het proramma gekene maar t staat er echt in: Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’ Bent benieuwd hoe ze mij dan regritereren: ehhhhe arier? germaan. Verre afkomst spaanse? En mijn neven, ahlf surinaams of half nederlands. En Bart, ja die is joods volgens de joodse wet. Maar is jood een ras, een geloof ? Wij hebben hier touwens een nieuwe naam voor Bart : lokjood. Al over gelezen. Ideetje van Marcouch 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 21 Juni 2010, 11:45:30 » |
|
Dat VVD en PVV het met elkaar eens kunnen zijn hoeft niet te betekenen dat dit soort punten worden doorgevoerd. Het is geven en nemen met zulke onderhandelingen, en je weet pas hoe het zit als er een regeerakkoord is.
Ik vindt het dus nogal voorbarig om hierover in de stress te schieten of boos te worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 21 Juni 2010, 12:26:20 » |
|
Gaat mij niet om of de pvv en de vvd het eens worden, gaat mij erom dat er zoveel mensen gestemd hebben op een partij die aan etnische regristratie wil doen. die dat gewoon vinden of in ieder geval daar gewoon fluitend aan voorbij gaan. Dat de vvd daar mee aan tafel gaat zitten zegt mij ook weer erg veel over t liberale deel van de vvd. Volgens mij is groen links meer liberaal dan zij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 21 Juni 2010, 14:51:28 » |
|
Ik denk dat alle partijen wel goede en slechte punten hebben. Iedereen heeft gestemd op de punten die hem/haar het meest aanspreken.
Het belangrijkste is dat ze een regering vormen die ons land weer een beetje gezond kunnen maken, financieel, maar vooral ook de veiligheid en zorg is heel belangrijk. Daar zullen we allemaal ons steentje aan bij moeten dragen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 22 Juni 2010, 08:50:48 » |
|
Ja maar je hebt punten waar je t niet mee eens kan zijn en je hebt afschuwelijk. Etnisch registreren is echt zo ontzettend goor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 22 Juni 2010, 20:57:20 » |
|
groen links en D66 hebben, god zij geprezen, al zeer duidelijk gemaakt nooit met de pvve samen te willen werken. Daar ben ik heel blij mee. Vind het ook te gek voor woorden er een andere partij bestaat die met een partij samen wil werken die in zijn programma heeft staan dat iedereen etnisch geregristreerd wordt!!!!!!! Etnische regritratie... Hoe zouden ze dat doen? Op geloof, op ras, op kleur, op je stamboom? Of je moeder joods is of je vader of beide. Heb in joods museum in Berlijn nog voorbeelden zien hangen hoe ze dat aan kunnen pakken....
De praktijk wijst nu eenmaal uit dat een bepaald deel van de bevolking meer problemen veroorzaakt. Ook begrijpelijk dat sommigen niet willen dat het zo duidelijk in kaart gebracht kan worden. Misschien ook maar niet meer in kaart brengen wanneer mensen met pensioen gaan of hoeveel gehandicapten er zijn (die parkeerplaatsen zijn altijd leeg immers) of hoeveel verkeer er in 2020 verwacht wordt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 22 Juni 2010, 22:42:50 » |
|
Gaat mij niet om of de pvv en de vvd het eens worden, gaat mij erom dat er zoveel mensen gestemd hebben op een partij die aan etnische regristratie wil doen. die dat gewoon vinden of in ieder geval daar gewoon fluitend aan voorbij gaan. Dat de vvd daar mee aan tafel gaat zitten zegt mij ook weer erg veel over t liberale deel van de vvd. Volgens mij is groen links meer liberaal dan zij.
Nou roep je al de hele tijd dat ene Bart Joods is, dus iedereen mag het weten. Alleen... tmag niet in kaart gebracht worden die bevolkings opbouw. Ja want ooit was er een regime dat hier misbruik van maakte. De Vuelos de la muerte had ook enkel tot doel andersdenkenden uit te schakelen. Had niets met ras of geloof te maken. Gezien je uitdrukkingen zou je daar dan weer geen moeite mee hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 24 Juni 2010, 18:18:45 » |
|
Welke uitdrukkingen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 28 Juni 2010, 16:19:07 » |
|
Weet je dat zelf al niet meer? Je stelt duidelijk dat mensen die voor rechtshandhaving zijn geen recht mogen hebben dit te uiten of zelfs maar mogen stemmen maw monddood willen maken. En wat is nu precies de schande van een etnische registratie? Mijn Opa van Vaders kant komt van Ameland en de familienaam komt daar door de eeuwen heen voor in de geschriften, maar Oma kwam weer ergens anders vandaan, niemand die de moeite neemt om dat als belangrijk te nemen. Van moeders kant komen ze uit Italië. Verder weet ik daar weinig van helaas. Ik ben niet zo'n sukkel die er enkel naar kijkt waar de familienaam zich ontwikkelde, de helft van mij komt dus heel ergens anders vandaan, waarvan dan weer een percentage Italiaans bloed zit. Ik zie het probleem niet wanneer men ik kaart wil brengen hoe de bevolkingsgroei tot stand komt en welke stromingen daar invloed op hebben. Een groter/beter overzicht op de vele stambomen. Ook kun je zo beter in kaart brengen waar de angel in de samenleving precies zit en kun je daar aan werken als natie. Preventie is altijd beter dan wat pappen en nathouden. En niet alleen misdaad, ook werkloosheid kan zo beter in kaart gebracht worden. Waarom is een bepaalde groep kansloos of stelt ze zich dit al bij voorbaat (Je hoort het ze voor de camera vertellen, "we worden toch nergens aangenomen dus moeten we wel de criminaliteit in") Waarom deze jongeren hulp ontzeggen omdat het probleem niet in kaart gebracht mag worden? Alleen omdat men niet wil lezen welke groep verantwoordelijk is voor een groot deel van de overvallen en berovingen? Omdat men niet wil weten dat het in sommige groepen gebruikelijk is voor het uitgaan even een berovingkje te doen? Ik ben dus duidelijk voor maar heb me er niet echt in verdiept of de VVD wel voor is eigenlijk maar is eigenlijk geen enkele partij waarmee ik het altijd eens ben. Vandaar dat er ook zoveel partijen zijn he, dat hebben er meer 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|