Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 10 Juni 2010, 12:06:51 » |
|
DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen.
Hij erkende donderdag voorafgaande aan de eerste fractievergadering na de verkiezingen dat dit een "nuancering" van een eerder standpunt is.
Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is. Nu houdt hij het erop dat het "voor ons een heel belangrijk punt" is.
Alternatief
Een coalitie waarvan de PVV deel kan uitmaken, zou Wilders echter niet hierop kapot laten gaan, zeker niet als dat een alternatief kan bieden aan een kabinet waarin de PvdA zou zitten. Hij meent wel dat er alternatieven zijn te vinden voor een hogere AOW-leeftijd.
Wilders herhaalde dat de PVV graag wil regeren. Hij vindt dat er snel een kabinet moet worden gevormd, "het liefste met de PVV".
Rechtse regering
Wilders gaf opnieuw aan graag in een kabinet met de VVD en het CDA te willen. Zo'n rechtse regering zou 76 zetels tellen. "Dat is hartstikke goed nieuws. Het is een alternatief dat moet worden onderzocht", zei Wilders. "We willen samenwerken en compromissen sluiten."
Fractiegenoten onthaalden Wilders bij aanvang van de vergadering met gejuich en applaus. Ook was er taart, om de monsterwinst van woensdag te vieren. De PVV, die nu negen zetels in de Tweede Kamer heeft, zou 24 zetels behalen.
De fractie vergaderde in een grotere zaal dan normaal, omdat de gebruikelijke te klein is voor de nieuwe omvang van de fractie. Wilders is er nog niet uit of hij in het kabinet gaat zitten of in de Kamer blijft als zijn partij gaat meeregeren. "Dat zien we nog wel."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Juni 2010, 12:08:37 » |
|
Er zullen nu wel heel wat mensen kiezersbedrog gaan roepen, maar het is de enige manier om in een kabinet te komen met VVD en CDA.
Hij had het trouwens ook ander kunnen doen door de schuld neer te leggen bij de bonden, want die hebben net een akkoord gesloten om de leeftijd naar 67 te verhogen. Is stuk minder gezichtsverlies.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juni 2010, 12:41:37 » |
|
Hij geeft hier duidelijk mee aan dat er onderhandelings ruimte is en er was toch al een akkoord over bereikt, dus hier kon hij niets meer tegen doen. Zo zullen alle partijen water bij de wijn moeten doen en Wilders wil gewoon mee regeren en dus heeft hij deze keuze gemaakt. Ik kan het er alleem maar mee eens zijn. Zijn stemmers zijn meer de mensen die hem kiezen vanwege zijn immigratie beleid en de ouderen zorg. Net bij RTL7 een econoom die dit ook een goede stap in de juiste richting noemde. Hij zal zeker nog met alternatieven komen, maar nogmaals, het akkoord was al bereikt en als je wilt mee regeren (wat hij en zijn kiezers willen) moet je keuze's maken. Er is nog nooit never niet een partij geweest die zijn hele verkiezings programma heeft kunnen waar maken end at zal ook nooit gebeuren en dat kan ook niet wil je tot samenwerking en hervorming komen. Dus, ik vind dit een prima stap van Wilders.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Juni 2010, 13:02:46 » |
|
Inderdaad, als je alleen PVV stemt om dat breekpunt ben je ook niet slim. Je weet dat ie niet de grootste wordt, dus zou ie met dat breekpunt toch niet mee kunnen doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Juni 2010, 13:39:37 » |
|
Precies en hij pakt in ieder geval slim als hij is het breekpunt wat al een akkoorrd was.... Ja, deze man is nog niet zo blond hoor 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Juni 2010, 13:59:51 » |
|
heel verstandig van de PVV
is Wilders overigens wel blond? kent iemand zijn normale haarkleur?
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Juni 2010, 14:08:44 » |
|
Nee niet blond van zichzelf, bruin haar, zijn papa is een Indonesieer. Zelf getrouwd met een buitenlandse vrouw.....en dan durven ze hem nog een racist te noemen ook 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Juni 2010, 16:27:55 » |
|
Volgens mij is hij al flink grijs.  Prima dat er met hem te praten is over bepaalde dingen zoals de aow, als ze nou allemaal eens niet zo star waren komt het helemaal goed, en kan hij hopelijk in de toekomst dat kogelvrije vest eens uitdoen.  Het is toch ook van de gekke dat zoiets nodig is in dit land.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juni 2010, 16:59:00 » |
|
Hij verwacht genoeg argumenten te hebben in dat debat en dat het geen breekpunt meer is wil niet zeggen dat er niet meer over gedebatteerd zal worden als ze de kans krijgen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 11 Juni 2010, 12:24:56 » |
|
Hij noemde het zelf kiezersbedrog toch?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 11 Juni 2010, 12:36:02 » |
|
Hij noemde het zelf kiezersbedrog toch?
Zie post Aladin. Het enige nadel vind ik bij Wilders is dat hij een beetje doorslaat in zijn pro/Israel gevoel, daar benadeelt hij Palestina wel erg mee. Dat had een breekpunt voor mij kunnen zijn , maar ach....iederen met een beetje gevoel herziet zijn/haar mening wel eens en dan laat je andere belangrijke factoren de grotere rol spelen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 12 Juni 2010, 00:06:23 » |
|
We zullen zien wie zijn/haar standpunt(en) nog meer veranderen, dat is zolang als ik me kan herinneren nog het geval bij alle partijen.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 12 Juni 2010, 00:23:48 » |
|
Dat is idd nooit anders geweest en zal ook nooit naders worden, want de partijen zullen hoe dan ook nader tot elkaar moeten komen wil er geregeerd gaan worden. Het zou vreemd zijn als ze allemaal dezelfde agenda punten zouden hebben.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 12 Juni 2010, 00:33:21 » |
|
 precies, als ze alles zouden waarmaken wat ze beloven leefden we nu in een paradijs. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 12 Juni 2010, 11:57:41 » |
|
Ja....en dat paradijs is door onze eerste "regeerders" Adam en Eva al om zeep geholpen 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 13 Juni 2010, 16:08:36 » |
|
Klopt dat elke partij moet inleveren voor t sluiten van een akoord. Maar omdat hij hier, aow 65, nogal wat kiezers mee heeft getrokken kan ik mij voorstellen dat veel mensen hier nou wel de pest over in krijgen. Juist omdat hij hier samen met de sp in uitzonderde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 13 Juni 2010, 16:38:33 » |
|
Klopt dat elke partij moet inleveren voor t sluiten van een akoord. Maar omdat hij hier, aow 65, nogal wat kiezers mee heeft getrokken kan ik mij voorstellen dat veel mensen hier nou wel de pest over in krijgen. Juist omdat hij hier samen met de sp in uitzonderde. Ik zei het eerder al:"...als je alleen PVV stemt om dat breekpunt ben je ook niet slim. Je weet dat ie niet de grootste wordt, dus zou ie met dat breekpunt toch niet mee kunnen doen."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 13 Juni 2010, 21:39:39 » |
|
Klopt dat elke partij moet inleveren voor t sluiten van een akoord. Maar omdat hij hier, aow 65, nogal wat kiezers mee heeft getrokken kan ik mij voorstellen dat veel mensen hier nou wel de pest over in krijgen. Juist omdat hij hier samen met de sp in uitzonderde.
Star volhouden betekend met de huidige stemuitslag dat het op zeker door zou gaan. Wanneer je dan toch verliest kun je beter je verlies proberen te beperken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 15 Juni 2010, 16:15:24 » |
|
Maak er dan geen breek punt van en roep niet over JA en NEE. Wees dan vooraf ook duidelijk in dat je van het type overleggen en samenwerken bent. Je staat toch voor de basis van je programma en niet om alles te laten varen alleen om te regeren. Als dat regeren dan niet meer gaat over je programma wat heb je daar dan aan? Wanneer in jeprogramma al naar voren komt en je hele houding voraf aan de verkiezingen dat je bent voor samen te zoeken naar oplossingen, zoals bijvoorbeeld de pvda deed (en zeer duidelijk in met wie ze dat niet gingen doen en ook daar houden ze ich aan), dan kun je concessies doen op bepaalde punten. Die aow was echt een basis van het programma van Wilders. Of heeft men echt alleen maar gekozen op het immigratie beleid. Als of hij daar geen consessies in moet doen om met welke partij dan ookte regeren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 15 Juni 2010, 22:56:02 » |
|
Ohhh jeetje....heb ik het laatste nieuws gemist soms?? Heeft Wilders echt alle laten varen om te mogen regeren????? Ja...dat valt me vies tegen van hem..... He, en ik koos juist voor hm vanwege zijn punt wat betreft de ouderen zorg. wat een klootzak zeg! 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 16 Juni 2010, 08:20:22 » |
|
Wat bedoel je nou?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 16 Juni 2010, 13:20:14 » |
|
Je staat toch voor de basis van je programma en niet om alles te laten varen alleen om te regeren.
Dit bedoel ik Heidi....effe stukje uit je eigen tekst.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 16 Juni 2010, 22:14:34 » |
|
Dat was om helder te maken wat ik bedoelde. Wist niet dat je alles zo letterlijk nam. Ok t was niet alles, maar wel een sterkpunt. Ik hoop iig dat het hem kiezers voor een volgende keer gaat kosten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 16 Juni 2010, 22:30:55 » |
|
Over hoeveel tijd zal dat zijn? Paar maanden, jaar, 2 jaar, 4 jaar?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 17 Juni 2010, 11:05:18 » |
|
Als het cda de boel nu eens niet blijft blokkeren.  Wat betekend de d in het cda ook alweer? Democratisch? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|