Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

94.129 aantal berichten in 1.960 topics- door 60 geregistreerde leden - Nieuwste lid: rokadoxbroors

09 Februari 2012, 22:44:24
Forzona.nlForzona MediaVerkiezingen 2010Topic: Ga jij stemmen op 9 juni?
Poll
Vraag: Ga jij stemmen op 9 juni?  (Poll gesloten: 18 Juni 2010, 13:17:25)
Ja - 8 (100%)
Nee - 0 (0%)
Misschien - 0 (0%)
Ik heb (nog) geen stemrecht - 0 (0%)
Totaal aantal stemmen: 8

Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ga jij stemmen op 9 juni?  (gelezen 628 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 08 Juni 2010, 13:17:25 »

En, weten we het al? Welke partij gaat jouw stem krijgen? Ga je eigenlijk wel stemmen?

Peganuse
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Juni 2010, 13:26:50 »

ja ik ga natuurlijk stemmen, dat recht heb je tenslotte gekregen en vind het belangrijk. Maar op wie, daar ben ik nog niet uit, ook de stem- en kieswijzers geven totaal andere uitslagen ten opzichte van elkaar dus ik moet nog wel ff denken
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Juni 2010, 13:57:53 »

tuurlijk ga ik stemmen en heb al eerder gezegd voor mij word het de PVV

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Juni 2010, 15:00:08 »

Ik ga ook zeker stemmen, heb al een idee maar wil nog wel ff stemwijzers doen.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Juni 2010, 16:20:21 »

Uiteraard ga ik stemmen, maar ik twijfel nog tussen 2 partijen.

Ik wil tactisch proberen te stemmen, want ik zou het vreselijk vinden als de pvda wint, die hebben in het verleden al teveel verziekt naar mijn idee.
Paars zie ik ook niet zitten, ook dat was in het verleden geen succes.  neehe

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Juni 2010, 14:37:49 »

in het verleden heb ik landelijk en europees meestal CDA gestemd en soms groen links. een van de wortels van groen links is namelijk de PPR, destijds een progressieve afsplitsing van de KVP.

VVD en PVV zijn geen optie omdat beide te veel ego-partijen zijn en een asociaal beleid voeren.

PvdA en SP zijn van het potverteren, maar het geld moet ook verdient worden.

D66 is zeker geen optie met hun onzinkroonjuwelen.

het huidige groenlinks is op agrarisch gebied de weg kwijt. vroeger had men een beter rentmeesterprogram zoals het cda het noemt, dat beter was dan het program van het cda zelf

het cda is gewoon de weg kwijt. Balkenende had de eer aan zichzelf moeten houden. Verburg op landbouw had het moeilijk, wat wil je als je Veerman op moet volgen.

dan blijft heel simpel de CU over. die staan voor een christelijk sociaal beleid en hebben oog voor ondersnemerschap

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Juni 2010, 17:32:27 »

Geje, wat vind jij zo asociaal in het beleid van de PVV dan?
Ik vind vooral de aanpak van betere zorg in verzorginghuizen een heel belangrijk punt, daarnaast kan ik ook in het immigratie beleid komen, helaas luisteren mensen nooit echt goed en denken dat Wilders een racist is wat hij absoluut niet is.
Het vind zijn standpunt van buitenlanders die zich hier vergrijpen aan zware criminaliteit hun boeltje laten pakken en terug naar eigen land eindelijk eens een beleid waar iemand "ballen" durft te tonen.
Dat wat voor 90% door het volk vaak word gedacht, alleen 80% durft dat helaas niet uit te spreken (bang weer voor die extremisten of om voor racist uit gemaakt te worden want we zijn toch van die brave Hollanders gaap)

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #7 Gepost op: 09 Juni 2010, 18:27:31 »

ik denk dat de criminaliteit tussen oorspronkelijke nederlanders en de van buiten komende weinig scheelt. echter als een oorspronkelijke nederlander in de fout gaat hoor je de pvv niet, is er bij wijze van spreke een van oorsprong marakaan bij betrokken dan moeten alle marokanen het land uit. de meeste mensen van buiten zijn hardwerkende lieden die vaak de klusjes op moeten knappen waar de oorspronkelijke nederlander zich te goed voor voelt. de tuinbouw, de schoonmaaksector in de breedste zin des woords, om een paar bedrijfstakken te noemen draaien compleet op mensen uit oost- en buiteneuropa

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juni 2010, 01:00:59 »

Nee Wilders wil in het algemeen de criminaliteit harder aanpakken,maakt niet uit wie of wat je bent.
Alleen word er door een dubbel paspoorter zware dilicten gepleegd, dan is het terug naar eigen land want om er dan ook met zijn allen nog voor te moeten betalen is gewoon te gek.
En wat hij steess weer zegt (maar blijkbaar wil men dat niet horen) dat wie dan ook, van welke afkomst kleur of herkomst zich normaal gedraagt naar de Nederlande wet, iedereen welkom is, alleen wel een stop op meer naar binnen halen van buitenlanders en daar ben ik het hartstikk mee eens (met mij 1,6 miljoen anderen ook trouwens)
De eerste generatie kwam hierheen en daar heb je ook geen problemen mee, maar het is de huidige generatie die de boel voor een groot deel vernaggelt....zelf hun eigen bevoliing is dat zat en lijden daaronder.
En er is statistisch gezien wel degelijk meer criminaliteit onder allochtonen.
op het platteland waar wij wonen niet zozeer, maar ik weet het uit de tijd dat ik in Rotterdam woonde.
en dan vooral Antillianen en Marokkanen en dat ging verder dan effe met elkaar op de vuist.
Maar ik ben een gelukkig mens.....de PVV is toch een hele grote winnaar geworden dansen

Doe eens normaal man!!!!
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #9 Gepost op: 10 Juni 2010, 09:48:05 »

de cijfers wijzen heel wat anders uit Geje
Maar tis nogal not-done zaken te benoemen maar gelukkig zijn er voortrekkers die er lak aan hebben.
Dat waardeer ik dan weer in Wilders en voorheen Pimmetje. Dan zie je al snel dat zaken bij andere partijen alsnog op de agenda komen.

Maar 'mijn" partij heeft gewonnen dus gisteravond niet voor niks dat kolerestuk nog gefietst  nee
Wel balen dat de damesparty van Femke en de theefabriek van Cohen nog zo hoog scoorden ten koste van cda, die had er toch een 30 moeten hebben.
Ik denk dat veel PVV stemmers uit de VVD hoek komen. Bij de volgende verkiezingen komt er ongetwijfeld wederom een aardverschuiving  watzegik
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #10 Gepost op: 10 Juni 2010, 09:50:28 »

opvallend is de stemuitslag in de 4 grote steden waar de allochtonen sterk vertegenwoordigd zijn.
Daar zijn zowel pvda en PVV stemmers, de tegenpolen dus, nogal sterk vertegenwoordigd.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #11 Gepost op: 10 Juni 2010, 10:45:13 »

VVD in de randstad, PVV in Limburg en omstreken en PVDA in het noorden. Lekker kaartje van Nederland zo.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #12 Gepost op: 10 Juni 2010, 11:14:47 »

Ik heb tot het laatste moment getwijfeld tussen vvd en pvv, ik wilde tactisch stemmen omdat ik ook vind dat er in dit land dingen moeten veranderen.
Allereerst zullen we moeten bezuinigen om Nederland voor onze kinderen en kleinkinderen niet met de brokken van onze "het kan niet op"-maatschappij op te zadelen.
En als ik zo om me heen kijk kan dat ook best, volle winkelkarren, volle wegen, 3 keer per jaar op vakantie, nog grotere en duurdere huizen.. het kan minder wat mij betreft.
Daarom spraken de maatregelen van Rutte mij ook wel aan, het land zo snel mogelijk uit de crisis proberen te halen.
De vvd had hier tenslotte in 2008 al voor gewaarschuwd, iets dat door het cda weggewuifd werdt.

Ook sommige dingen van de pvv spraken mij wel aan, en mij niet alleen zo te zien.
Mensen die tegen hem zijn horen ook alleen de dingen die ze niet willen horen, of verdraaien de feiten, zoals Shanon ook al zei.
Iedereen die zich gedraagt en zich aan de wet houd hebben ze totaal geen problemen mee, maar daar gaan veel mensen gewoon aan voorbij.
Democratisch gekozen dus, net als de andere partijen.

Zal wel moeilijk zijn om een regering samen te stellen, hopelijk komen ze er samen uit.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #13 Gepost op: 10 Juni 2010, 11:18:49 »

VVD in de randstad, PVV in Limburg en omstreken en PVDA in het noorden. Lekker kaartje van Nederland zo.

Ala je de uitslag steden en dorpen apart bekijkt valt me op in hoeveel plaatsen vvd en pvv gestemd is waar je het niet verwacht had.

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #14 Gepost op: 10 Juni 2010, 11:31:55 »

Natuurlijk heb ik ook gestemd, op een kleine christelijke partij.
Maar wel na vele hoofdbrekens. Ik heb het nog nooit zo moeilijk gevonden als dit jaar.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #15 Gepost op: 10 Juni 2010, 12:51:47 »

Gelukkig heb ik vanaf het begin al gewoon vrij uit durven zeggen dat ik voor de PVV ben.
Ik schaam me niet voor mijn democratische stem, ik ben toch een Nederlandse en mag dat gelukkig ook, maar djeezzzzzzz....wat een commentaar kan je daarop krijgen zeg van anders denkende...dan vraag ik me af, zijn die anders denkende wel zo democratie's?????!!!
Als goede democraat behoor je de persoonlijke stem van een ieder te respecteren, maar nee hoor....niet verder kijken/lezen dan neuzen lang zijn en Wilders voor het gemak met Hitler vergelijken....hoe laag kan je zinken en zijn partij vergelijken met de NSB, hoe kortzichtig kun je dat noemen!

Hij laat gelukkig nu ook zien dat hij zeker bereid is water bij de wijn te doen, en dat siert hem, want anders kun je nooit een coalitie vormen, je zult tot elkaar moeten proberen te komen zover als dat mogelijk is.
Nou, ik ben een trotse PVV stemmer hoor.  ja

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #16 Gepost op: 10 Juni 2010, 13:04:37 »

Als goede democraat behoor je de persoonlijke stem van een ieder te respecteren, maar nee hoor....niet verder kijken/lezen dan neuzen lang zijn en Wilders voor het gemak met Hitler vergelijken....hoe laag kan je zinken en zijn partij vergelijken met de NSB, hoe kortzichtig kun je dat noemen!

Tsja, en de SP wordt altijd vergeleken met dictatoriale communistische regimes. Dat komt gewoon doordat die partijen aan de uiterste randen van de politieke meetlat liggen.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #17 Gepost op: 10 Juni 2010, 13:38:37 »

Tja en vanuit dat oogpunt hoe "men" de SP noemt, is het niet echt verwonderlijk dat de SP veel overeenkomsten met de PVV heeft.

Doe eens normaal man!!!!
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #18 Gepost op: 10 Juni 2010, 17:20:33 »

Ik ben erg teleurgesteld in de SP geworden sinds de vorige verkiezingen.
Echt aan geen enkele stut meer getrokken nadien, ingedutte zooi na het vertrek van Marijnissen.

De pvda herken ik me al zeer lang niet meer in zoals maar weinigen op de werkvloer.
bijstandsmoeders en andere niet werkende en alochtonen draait het om.
allemaal prima maar de werkman past er niet meer bij ondertussen.

De kloof met de vakbonden is ook alleen maar groter geworden.
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #19 Gepost op: 10 Juni 2010, 20:17:44 »

sommige mensen kunnen eenmaal niet met de camera overweg. Agnes Kant is daar eentje van. de Roemer die ze nu hebben heeft er minder moeite mee. zeker als Jan een stapje terug zet dan kan deze man goed doorgroeien. alhoewel hij leek al beter met de Jan-druk om te kunnen gaan dan zijn voorgangster

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #20 Gepost op: 14 Juni 2010, 08:17:07 »

maar djeezzzzzzz....wat een commentaar kan je daarop krijgen zeg van anders denkende...dan vraag ik me af, zijn die anders denkende wel zo democratie's?????!!!

inderdaad en daarom reageer ik verder niet op zulke topics want je wordt afgemaakt waar je bijzit, en de mensen denken daar nog alle recht toe te hebben....hoezo mensen in hokjes plaatsen????
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #21 Gepost op: 14 Juni 2010, 10:41:51 »

inderdaad en daarom reageer ik verder niet op zulke topics want je wordt afgemaakt waar je bijzit, en de mensen denken daar nog alle recht toe te hebben....hoezo mensen in hokjes plaatsen????
applaus
Goed verwoord Peg....want dat gebeurt dus wel in onze Democratie!

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #22 Gepost op: 14 Juni 2010, 10:43:46 »

stemhokjes, dat is...

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #23 Gepost op: 14 Juni 2010, 18:08:46 »

lol002
heidi
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 15 Juni 2010, 16:11:59 »

Ook hier ist wie de bal kaatst kan m terug verwachten. Wanneer je mensen met zijn allen als groep in een heel klein hokje plaatst kun je verwachten dat jij dan in het hokje wordt geplaatst die die mensen als groep in een heel klein hokje plaatst.
Ik kom in t hokje van groene linkse babbelaar die mensen afhankelijk houdt en in sprookjes gelooft.
Nou en?
Je vind toch iets en daar sta je toch achter. Dat ander kritiek hebben leert je alleen maar om zelf kritischer te zijn en het van de anfdere kant te horen.

Ik keur dingen af en ben keihard in mijn oordel over een stem naar de pvv. Maar de pvv stemmer is ook keihard in haar oordeel over mensen. Dus die zal daar dan wel tegen kunnen lijkt mij zo?

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #25 Gepost op: 15 Juni 2010, 22:52:46 »

Tuurlijk kunnen we daar tegen heidi.
ik heb een mening over groen links, maar dat laat ik mijn mening zijn, ga daar andere niet mee lastig vallen, wat schiet ik daar mee op???
ik respecteer in ieder geval ieders stem keuze,

Doe eens normaal man!!!!
heidi
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 16 Juni 2010, 08:23:46 »

Lastig vallen? Een stemkeuze bepaalt de maatschappij waarin je leeft.Een ander zijn stemkeuze heeft invloed op mijn samenleving. Een stemkeuze die gaat naar een partij die zorgt dat er iets met de samenleving gebeurd wat zeer slecht is voor die samenleving. Daar zal je mij over horen. Ik voel me namelijk wel betrokken bij de sameleing. Daar leef ik in.
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #27 Gepost op: 23 Juni 2010, 13:18:23 »

Nou maar snel verbieden dan dat GL.
Geef mij maar een samenleving waarbij ik en mijn kinders rustig over straat kunnen en bij thuiskomst niet alles leeggerooft.
En waarbij er geen 12 agenten met 6 auto's opgetrommeld moeten worden om een tasjesdief te grijpen.
Luisteren naar oom agent en anders maar een kogel in je poot als je met stenen wilt gooien..

En opgerot met die omgekeerde discriminatie. De beste persoon voor een functie hoort die te krijgen. Beter voor die functie invulling en de samenleving ook.

heidi
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 24 Juni 2010, 18:25:47 »

Welke omgekeerde dicriminatie?

Ik lees eigenlijk alleen maar loze nagesproken kreten van je. Toch jammer.
Kun je niet mej kinders over straat dan?
Is je huis leeg gerooft?
gooit me naar je met stenen.

Zeeland toch. Eng daar zeg!
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #29 Gepost op: 29 Juni 2010, 13:55:45 »

de maatschappij dat zijn wij allemaal.
Ik kijk wat verder dan mijn eigen voortuintje.
Waarschuwen hoort ook bij de opvoeding dus ga niet afwachten tot ze lastig gevallen worden om daar een mening over te hebben.
pinpasfraude? ach ach allemaal flauwekul want tis mij nooit gebeurd.
virussen? nog grotere onzin om tegen te beschermen, ik heb er nooit last van gehad.
uitkijken bij het oversteken ook al zo onzinnig, ik ben nog nooit doodgereden zelfs.
Laat ze maar lekker winkels en oude vrouwtjes beroven. Kan mij het bommen. ben geen vrouw en heb toch geen winkel. Ja eigenlijk kan die hele politie wel afgeschaft worden.

Op de eoa manier denk ik er toch geheel anders over.

Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaVerkiezingen 2010Topic: Ga jij stemmen op 9 juni?
Ga naar: