Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: 17 Mei 2010, 22:28:28 » |
|
Er is nog geen nieuws over een nieuwe vlucht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #76 Gepost op: 18 Mei 2010, 10:50:52 » |
|
Afwachten dus.  Filmpje van de Eyjafjallajökull , met geluid erbij best heftig. http://www.youtube.com/watch?v=SZYwpf0sARk
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: 18 Mei 2010, 14:45:34 » |
|
Eerstvolgende mogelijkheid is komend weekend ergens, dus mogelijk zaterdag of zondag komen ze terug.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: 19 Mei 2010, 13:46:15 » |
|
Je hoort inmiddels van steeds meer mensen dat ze 'stranden'. Lastig hoor.
Als je vorig jaar om deze tijd zou zeggen dat je in 2010 niet zou kunnen vliegen, eerst om sneeuw en ten tweede om vulkaan-as, dan stond vast iedereen met grote ogen te kijken!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: 20 Mei 2010, 11:10:43 » |
|
Eerstvolgende mogelijkheid is komend weekend ergens, dus mogelijk zaterdag of zondag komen ze terug.
Het wordt aardig grimmig daar, hopelijk zit ze in een veilig gedeelte van Thailand.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #80 Gepost op: 20 Mei 2010, 11:12:34 » |
|
Pattaya
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #81 Gepost op: 20 Mei 2010, 11:17:10 » |
|
Ik heb even op Maps gegeken, zo te zien een flink eind van Bangkok vandaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #82 Gepost op: 20 Mei 2010, 21:50:35 » |
|
Vandaag waren er niet veel vliegtuigen in de lucht, vond ik. Meestal zien we er een hele hoop, als het zo helder is, maar nu mondjesmaat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #83 Gepost op: 24 Mei 2010, 09:50:54 » |
|
Zo, ze zijn weer terug hoor. Gisterochtend aangekomen in Nederland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #84 Gepost op: 24 Mei 2010, 18:43:50 » |
|
Nou, dat is fijn! Hoe vonden ze het nou, om zoveel langer (onvrijwillig) op vakantie te moeten blijven?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #85 Gepost op: 24 Mei 2010, 18:51:26 » |
|
Niet zo erg, er moest alleen wat veel met het thuisfront gecommuniceerd worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #86 Gepost op: 24 Mei 2010, 22:28:44 » |
|
Ow gelukkig maar. Stel je voor dat je medicijnen gebruikt waarvan je niet genoeg bij je hebt... Misschien zijn die in een ander land ook wel, maar dat lijkt me dan weer zo'n gedoe. En dat je je hotel of bungalow soms uit moet, omdat er weer andere boekingen zijn. En al die extra kosten terwijl niemand er iets aan kan doen. Nouja, 't zal ook allemaal wel goedkomen, maar toch...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #87 Gepost op: 25 Mei 2010, 10:57:27 » |
|
Zo, ze zijn weer terug hoor. Gisterochtend aangekomen in Nederland.
Dat waren toch flink wat dagen extra. Inmiddels is de vulkaan wat tot rust gekomen las ik. Geen as meer uit de vulkaan op IJsland
REYKJAVIK - De vulkaan op IJsland die het vliegverkeer in Europa grote problemen bezorgde, lijkt zijn activiteit te hebben gestaakt.
Volgens een zegsman van het Meteorologische Instituut in Reykjavik zondag komt uit de vulkaan onder de gletsjer Eyjafjallajökull noch vulkaanas noch lava aan de oppervlakte.
De wolk die in de atmosfeer komt, bestaat alleen maar uit waterdamp.
Maar het is nog een beetje te vroeg om de uitbarsting officieel voor beëindigd te verklaren, aldus een zegsman van de IJslandse autoriteiten.
Overlast Sinds de uitbarsting op 14 april begon, veroorzaakte de vulkaan veel overlast voor vakantiegangers, zakenreizigers en mensen die in de omgeving van de gletsjer wonen.
Duizenden vluchten werden geschrapt en luchtvaartondernemingen en vliegvelden leden miljardenverliezen. © ANP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #88 Gepost op: 29 Mei 2010, 15:21:55 » |
|
‘Tweede IJslandse vulkaan staat op uitbarsten’  27 mei 2010 om 19:19 uur2 Een tweede, veel grotere IJslandse vulkaan zal hoogstwaarschijnlijk binnenkort uitbarsten. De vermoedens bestonden al langer, maar wetenschappers hebben vandaag bevestigd dat Katla – een enorme vulkaan in de buurt van de Eyjafjallajokull-gletsjer – zich voorbereidt op een flinke eruptie. “Een analyse van de seismische energie die het afgelopen decennium rondom Katla is vrijgekomen, wijst erop dat de flinke hoeveelheid magma in de westelijke flank van de vulkaan steeds groter wordt,” zo is in het rapport van de wetenschappers te lezen. “We concluderen dat het gezien de frequentie waarmee Katla actief is, een eruptie op korte termijn zeer goed mogelijk is. Het is aannemelijk dat deze wordt voorafgegaan door nieuwe trillingen in de aarde.” Vooralsnog is de seismische activiteit onder Katla niet veel anders dan normaal, maar de IJslandse bevolking houdt er rekening mee dat dat binnenkort kan veranderen. President Ólafur Grimsson heeft diverse Europese overheden inmiddels ingelicht. “Wij (IJsland, red.) hebben ons voorbereid. Het is de hoogste tijd dat Europese overheden en luchtvaartmaatschappijen in geheel Europa en de wereld een planning maken voor het geval dat Katla uitbarst.” (bron: http://www.scientias.nl/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #89 Gepost op: 29 Mei 2010, 15:25:21 » |
|
BOEM!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #90 Gepost op: 29 Mei 2010, 21:59:44 » |
|
Nou, da's lekker dan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #91 Gepost op: 31 Mei 2010, 10:32:57 » |
|
en het houdt niet op
Ook vulkaan in Ecuador uitgebarsten Uitgegeven: 29 mei 2010 07:38 Laatst gewijzigd: 30 mei 2010 00:01
GUYAYAQUIL - Een vulkaan in het Zuid-Amerikaanse Ecuador, de Tungurahua, is vrijdag uitgebarsten. Vulkaanuitbarsting Ecuadorslideshow video Als gevolg daarvan is de luchthaven van de grootste stad van het land, Guayaquil, vrijdag gesloten.
Alle scholen in de stad en de provincie waar Guayaquil ligt, blijven volgens de autoriteiten voorlopig dicht. Een aantal dorpen in de omgeving van de vulkaan is ontruimd.
In het Centraal-Amerikaanse Guatemala barstte vrijdag ook een vulkaan uit, de Pacaya ten zuiden van de hoofdstad Guatemala-Stad. Daar zijn twee doden en bijna zestig gewonden bij gevallen. Drie kinderen worden vermist. Circa honderd woningen zijn verwoest.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #92 Gepost op: 01 Juni 2010, 11:14:09 » |
|
Je hoort er verder weinig over. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #93 Gepost op: 01 Juni 2010, 13:40:10 » |
|
tuurlijk,ze zijn nu druk bezig over dat olie lek, dat wordt (is) nog steeds niet gedicht en het duurt nog tot augustus voor het dicht zal raken. Gek hè? We hebben ruimtestations en wandelen met gemak over de maan maar een pijp afsluiten gaat niet lukken. Misschien wordt het eens tijd om wat dichter bij de deur de dingetjes goed af te werken.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #94 Gepost op: 13 Juni 2010, 22:32:10 » |
|
Hoe is't inmiddels met de vulkaan? Het lijkt aardig rustig, geloof ik...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #95 Gepost op: 13 Juni 2010, 23:15:35 » |
|
hij zal wel rustig geworden zijn, je hoort er niks meer over, de webcam is nog wel steeds te bekijken. http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-thorolfsfelli/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #96 Gepost op: 13 Juni 2010, 23:55:25 » |
|
Over een maandje weer, als de vakanties beginnen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #97 Gepost op: 14 Juni 2010, 00:00:35 » |
|
 het zou me niks verwonderen, of z'n grote broer de Hekla gaat vervelend doen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #98 Gepost op: 02 November 2010, 11:44:57 » |
|
Vulkaan IJsland op springen
REYKJAVIK, dinsdag
Een grote vulkaan onder een gletsjer in IJsland zou binnenkort weleens kunnen gaan uitbarsten. De afgelopen dagen komt meer smeltwater dan anders van de gletsjer Vatnajokull. Dat zou kunnen duiden op een toename van vulkanische activiteit onder de ijsplaat, zo lieten autoriteiten gisteren weten.
Vatnajokull ligt ongeveer honderd kilometer ten noordwesten van de Eyjafjallajökull-gletsjer, waar in april een vulkaan uitbarstte. Dat leidde tot veel hinder in Europa. (bron:telegraaf) Dat riepen ze in juni ook al over de Katla-vulkaan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #99 Gepost op: 02 November 2010, 16:20:29 » |
|
intussen is de vulkaan in indonesië al 2x uitgebarsten