cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 15 April 2010, 16:41:31 » |
|
Stuur uw foto van rode zonsondergangAMSTERDAM - OPROEP Het KNMI verwacht een rode zonsondergang door de vulkaanuitbarsting op IJsland. Heeft u hier een mooie foto van gemaakt? Stuurt u deze dan aan nieuwsdienst@telegraaf.nl Misschien een leuk idee om allemaal een foto te maken en hier te plaatsen. [verwijderd door de beheerder]
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 15 April 2010, 18:27:47 » |
|
 dan moeten jullie het wel op tijd lezen natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 15 April 2010, 21:03:15 » |
|
Kon nog net een rode streep schieten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 15 April 2010, 21:59:30 » |
|
Ik heb wel een zonsondergang gezien, maar die was niet rood.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 15 April 2010, 22:48:35 » |
|
Het was niet spectaculair. Ik heb wel een paar foto's gemaakt, jammer genoeg zonder horizon, aan de kust zal het wel mooier geweest zijn, we zullen het vast wel zien in de media. deze was om 20:20  en om 20:41  Ik heb wel mooiere rode zonsondergangen gezien.  De lucht zag er wel een beetje vreemd uit vond ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 15 April 2010, 23:18:30 » |
|
ik ben het straal vergeten! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 April 2010, 23:19:45 » |
|
Ik zag wel een wolk, maar of dat nou die as is/was?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 April 2010, 09:44:57 » |
|
we zitten hier nog te zuidelijk voor die aswolk. twas niet echt roder dan normaal en toen ik dit topic las was tie al bijna weg   
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 16 April 2010, 10:48:49 » |
|
 toch mooie foto's.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 16 April 2010, 11:26:13 » |
|
Aswolk met 40 km per uur over Nederland
DE BILT - De wolk as uit de vulkaan in IJsland hing vrijdagochtend rond acht uur boven het hele Noordzeegebied en boven het noordelijk deel van Nederland. Dat meldde een woordvoerder van het KNMI in de Bilt. Het ging daarbij volgens de woordvoerder om het op satellietbeelden zichtbare deel van de aswolk. De wolk beweegt zich met een snelheid van ongeveer 40 kilometer per uur in zuidoostelijke richting en trekt dus langzaam over Nederland. De zegsman durfde niet te voorspellen hoe lang de aswolk er over zal doen om Nederland te passeren. „Je weet niet wat er allemaal achter zit,” zei hij. In de loop van de ochtend wordt meer duidelijk over hoe het weer zich vrijdag ontwikkelt en welke luchtstromingen er dan te verwachten zijn. Ik hoorde net dat de uitstoot van de vulkaan nog een hele tijd kan duren. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 16 April 2010, 19:02:56 » |
|
Mooie rozerode streep daar in Zeeland. Niet gek hoor.
Dus het kan nog wel ff duren... nouja, over drie dagen zal het wel geen nieuws meer zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 16 April 2010, 20:46:35 » |
|
 toch mooie foto's. en speciaal voor jou naar buiten gerend 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 16 April 2010, 23:04:35 » |
|
 mijn dank is groot.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 17 April 2010, 00:42:24 » |
|
Nee, hier was er ook geen rode zon.
Hus heeft wel eerder deze week een hele mooie foto gemaakt met zijn nieuwe camera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 17 April 2010, 00:43:49 » |
|
Heel mooi.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 17 April 2010, 11:30:29 » |
|
De vulkaan spuugt nog steeds, hier de live-beelden (update iedere 6 seconden): http://www.vodafone.is/eldgos/en
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 17 April 2010, 17:38:18 » |
|
'Geen cash, maar ash uit IJsland'door Van een onzer verslaggeefsters De eerste IJslandse asdeeltjes hadden het Nederlandse luchtruim nog niet bereikt of via internet vlogen al snel meer moppen rond dan vliegtuigen. Beter gezegd: ‘as-bakken’ aldus Twitteraar @funky-ol-fart. Een geweldige manier om de IJslanders met hun Icesave-debacle er eens even flink tussen te nemen. De lol was niet van de lucht: ’Gebakken lucht uit IJsland’ was natuurlijk een leuke, evenals het veelgehoorde ’geen cash maar ash uit IJsland’ of ’bankroet van IJsland hangt in de lucht’. Ook aardig: een Amerikaan op Schiphol: ’My flight is cancelled because of what? Of an ass-walk?’ Toepasselijke fotobijschriften volgden elkaar op: ’Constructie van een nieuwe tempel voor de IJslandse god Vulcano’ bij een plaatje van het door twee hijskranen geflankeerde Rijksmuseum. Ook op de internetfora waarden aswolkgrappen rond, waarvan sommigen niet al te fijngevoelig. Maar ook: ’Eigennamen mogen tegenwoordig met scrabble. Onthouden dus: ‘Eyjafjallajökull-vulkaan!’ Twitteraar @tombogt haalt een klassieker uit de moppentrommel: ’Wat zou ik graag een vulkaan zijn: dan kon ik de hele dag op mijn rug liggen roken. En zou iedereen zeggen: kijk, hij werkt!’ 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 17 April 2010, 18:21:59 » |
|
Hihihi, leuke grappen. Hoewel: je zult je vlucht maar missen, dan lach je vast niet zo hard.  Ik heb de site al meerdere keren geprobeerd, maar steeds is het overbezet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 17 April 2010, 18:36:38 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 17 April 2010, 19:54:54 » |
|
Prachtig die kleuren. Ik heb de site al meerdere keren geprobeerd, maar steeds is het overbezet.
Klopt, ik had hem ook even weggeklikt, maar kom er nu ook niet op. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 18 April 2010, 22:50:53 » |
|
Nog steeds geen vliegtuigen in de lucht... alhoewel ik net las dat er vanavond 3 van Schiphol vertrokken zijn. KLM voert zondagavond dan ook drie commerciële vluchten uit, met vracht en bemanning aan boord. Twee toestellen zijn zondagavond rond 20.00 uur vertrokken.
Een vrachtvliegtuig naar Sharjah in de Verenigde Arabische Emiraten en een zogenoemde combi, die zowel passagiers als vracht kan vervoeren, naar Bangkok en aansluitend Taipei. In het tweede toestel zit extra bemanning. Nu alweer meer uitstel.  Luchtruim zeker tot maandag 08.00 uur dicht
DEN HAAG - Het Nederlandse luchtruim blijft tot nader order, maar ten minste tot maandagochtend 08.00 uur gesloten, als het huidige weertype aanblijft. Tot deze conclusie komen de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Militaire Luchtvaart Autoriteit in overleg met onder meer Luchtverkeersleiding Nederland en KNMI, zo liet de IVW zondagavond weten.
Tegelijkertijd werkt de Nederlandse overheid aan meer maatwerk om zo snel als het kan en veilig is het luchtruim te openen, aldus de IVW.
De vulkanische as uit IJsland blijft langer boven het Europese vasteland. Dit heeft te maken met de huidige weersomstandigheden.Daarom is het Nederlandse luchtruim nog niet veilig voor de luchtvaart, zo liet de inspectie weten.
Fimpje! http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/36627798#36615148
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 18 April 2010, 23:35:15 » |
|
hm, op het journaal zeiden ze dat er tien testvluchten waren geweest, met filters in de motoren, en daar was geen roetdeeltje in gevonden. Bah, je zult maar bijna op vakantie gaan, dan baal je flink. Ook zit ik mezelf al een beetje aan het idee te wennen dat Janco vanuit China misschien niet thuis kan komen voor zijn weekje Nederland. Nouja, duurt nog wel 2 weken, maar die vliegen voorbij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 18 April 2010, 23:43:14 » |
|
Wat is een mens dan afhankelijk geworden, hè?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 19 April 2010, 09:52:21 » |
|
Nou, zeg dat wel. Het zou toch wel bijzonder zijn, afgelopen december werd zijn vlucht gecanceld wegens de sneeuw, en zou hij dan nu wegens een vulkaar gecanceld worden? Dat zou je een jaar geleden toch niet geloven? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 19 April 2010, 14:47:13 » |
|
@Janet. Ik hoop wel dat het allemaal voorbij is over 2 weken.  Weet je dat ik af en toe naar de lucht kijk omdat het toch wel vreemd is dat er geen vliegtuigen overkomen..  Raar dat je onbewust aan die geluiden gewend bent. KNMI: eerste as dwarrelt dinsdag neer
DE BILT - De kans is groot dat de eerste asdeeltjes uit de IJslandse vulkaan dinsdag op de Nederlandse grond landen. Dat heeft het KNMI maandag gemeld.
De as is de afgelopen dagen nog niet op de grond geland door het droge weer. Maar de kans is groot dat er dinsdag lokaal een bui valt. Daarmee zouden de eerste asdeeltjes de Nederlandse bodem bereiken.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldde eerder al dat de deeltjes zo verdund zijn, dat er in principe geen risico voor de volksgezondheid bestaat.
in principe? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 19 April 2010, 16:09:03 » |
|
Misschien dat mensen met cara er wel last van hebben...? Maar zou het dan niet gevaarlijk worden, om te vliegen, juist als die deeltjes neerdwarrelen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 19 April 2010, 17:26:01 » |
|
even geen was buiten hangen dan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 19 April 2010, 21:06:38 » |
|
Misschien dat mensen met cara er wel last van hebben...? Maar zou het dan niet gevaarlijk worden, om te vliegen, juist als die deeltjes neerdwarrelen?
Ik denk dat het wel mee zal vallen, er dwarrelen momenteel ook veel pollen door de lucht, en daar hebben cara-patienten ook last van. Ik heb een half uur geleden het eerste grote vliegtuig naar China over horen komen, het was te bewolkt om het ook te kunnen zien. Vreemd he dat je dan gaat kijken.  Ik denk en hoop dat ze de goede beslissingen genomen hebben. even geen was buiten hangen dan  Doe ik toch niet als het regent. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 19 April 2010, 22:22:32 » |
|
Gelukkig istie heel je huis over gevlogen. Je kunt geen radio of tv aandoen of men heeft het er over. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 20 April 2010, 10:55:08 » |
|
Inmiddels horen we er al meer overkomen, zij het mondjesmaat.
Ook zag ik (vulkaan?)stof op m'n doucheraam en de auto, dus het heeft geregend..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 20 April 2010, 17:41:07 » |
|
En toch zag ik er zondag eentje vliegen, maar kennelijk was dat een laagvlieger.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 20 April 2010, 19:00:25 » |
|
Hij 's nog niet gestopt, dat dinges.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 20 April 2010, 19:47:10 » |
|
En toch zag ik er zondag eentje vliegen, maar kennelijk was dat een laagvlieger.
Dat mocht zondag al, kleine vliegtuigjes en natuurlijk zweefvliegtuigen. Hij 's nog niet gestopt, dat dinges.
Ja, hij rookt nog steeds, maar niet zo heftig meer las ik. Hopelijk blijft z'n grote broer ook rustig. http://www.ruv.is/hekla nu te zien in rook of mist.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 21 April 2010, 08:49:58 » |
|
het ziet er uit als een ijslandschap 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 21 April 2010, 10:39:29 » |
|
Even een foto gezocht, en zo te zien is het ook gedeeltelijk ijs/sneeuw? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 21 April 2010, 10:57:15 » |
|
Ja, er was toch al een gletsjer door gesmolten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 21 April 2010, 11:28:44 » |
|
Toch grappig dat er weer wetenschappers zijn die zeggen dat dit door de opwarming van de aarde komt. Dus de mens heeft hier schuld aan. Het komt zeker door opwarming, maar niet door ons. Ook is er gezegd door een christelijke stroming dat dit "een rode kaart van God is" . Tja, de natuur laat nu eenmaal zien dat het niet met zich laat sollen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 21 April 2010, 11:32:55 » |
|
Ja, en laat de 2012-aanhangers ook maar wat roepen.
Pas nog zo'n PvdA 2e-Kamer lid die riep dat aardbevingen de schuld van het broeikaseffect zijn... Tuurlijk joh.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 21 April 2010, 11:34:59 » |
|
Maar er zijn altijd gasten die dit geloven. Dit soort rampen komen al zo lang voor zelfs toen er nog geen mensen waren, dus dan moet je wel heel dom zijn dit te geloven. De aarde is gewoon constant in beweging, dus dan is het logish dat dit allemaal gebeurt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 21 April 2010, 12:21:36 » |
|
Gisteravond was er ook nog een wetenschapper die zei dat we meer over de ruimte weten dan over onze eigen aarde, en dan vooral wat er in het binnenste allemaal gebeurd. Door de opwarming van de aarde?? Vulkaanuitbarstingen zijn van alle tijden. oa deze: Mount Vesuvius is een stratovulkaan gelegen in Italië ten zuidoosten van Napels. De Vesuvius is het meest bekend van de vulkaanuitbarsting in 79 na Christus, die leidde tot de vernietiging van de Romeinse steden Pompeii en Herculaneum en de dood van naar schatting 10.000 tot 25.000 mensen. Pompeii werd bij deze uitbarsting begraven onder een 3 meter dikke laag as. Sinds 79 is Mount Vesuvius vele malen tot uitbarsting gekomen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 21 April 2010, 12:48:47 » |
|
Nou precies en daarom snap ik niet dat ze hiervan dan toch weer de mens de schuld willen geven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 21 April 2010, 21:43:35 » |
|
Ach, stelletje oproerkraaiers... gewoon niet naar luisteren. Misschien komt de opwarming van de aarde wel door die vulkaan. Hoewel... nu hij iets van z'n hitte kwijtraakt, koelt het misschien wel weer iets af. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 24 April 2010, 15:16:05 » |
|
Je weet maar nooit. De vulkaan rookt nog wel, maar de wind is nu de andere kant op.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 25 April 2010, 13:51:33 » |
|
Sneu voor andere landen, maar laten zij er dan nu maar ff last van hebben. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 25 April 2010, 18:10:12 » |
|
Vind ik ook.. eerlijk zullen we alles delen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 25 April 2010, 23:43:09 » |
|
als de wind over een week maar niet deze kant op komt, dan kan Janco niet landen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 25 April 2010, 23:49:55 » |
|
M'n moeder gaat op vakantie naar Thailand. Gelukkig kan er wel weer gevolgen worden, maar in Bangkok is het ook niet pluis vanwege rellen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 26 April 2010, 09:39:51 » |
|
Lijkt me geen prettig idee.. Hopelijk heeft ze er geen last van.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 26 April 2010, 09:44:48 » |
|
He bah, is het geen vulkaan, dan zijn het wel rellen. Hoe komt ze zo bij Thailand, Puc?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 26 April 2010, 13:02:23 » |
|
Geen idee, de reis gaat verder normaal door, alleen het Bangkok gedeelte niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 27 April 2010, 10:52:08 » |
|
Thailand is een populaire bestemming momenteel, mijn zus was er vorig jaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 27 April 2010, 13:53:21 » |
|
Onze buurvrouw ook al. Ze vond het wel erg mooi. Maar soms vraag ik me af hoe mensen soms op een bepaald land komen... als je er nog nooit geweest bent, wat zou je dat land dan trekken, en niet bv het buurland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 29 April 2010, 10:26:05 » |
|
Mij trekt het niet..  ik zie het allemaal wel op foto's en tv. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 29 April 2010, 23:33:44 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 30 April 2010, 00:40:30 » |
|
Sohee, wat een verschil in die dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 30 April 2010, 12:09:51 » |
|
Jeetje, dat vind ik nou nog es een superinteressante link! Ik heb hem al drie keer gekeken, en ook op m'n facebook en Jeminee gezet (mocht ik dat wel ff jatten)? Ik geef het maar eerlijk toe  Maar het is ook zo interessant om te zien!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 08 Mei 2010, 19:54:27 » |
|
Zo te lezen gaat het weer aardig mis met het vliegverkeer.  Aswolk hindert opnieuw vliegverkeer
SCHIPHOL - Het vulkaanas uit IJsland heeft zaterdag het vliegverkeer naar Zuid-Europa en Noord-Amerika dwars gezeten. Het leidde in ons land tot enkele annuleringen vanaf de luchthavens van Schiphol en Maastricht. Ook liepen vluchten vertraging op.
Door de aswolk moesten zaterdag luchthavens in het noorden van Spanje, Portugal en Zuid-Frankrijk tijdelijk sluiten, meldde de Europese luchtverkeersleider Eurocontrol. De vulkaan op IJsland stoot nog altijd grote hoeveelheden as uit en de sliert gaat naar het zuidwesten.
Niet alleen vluchten uit Nederland naar Zuid-Europa ondervonden vertraging. Ook vluchten naar Noord-Amerika hadden daar last van omdat moest worden omgevlogen.
Vanaf Schiphol viel een KLM-vlucht naar Barcelona uit, aldus een woordvoerster van de luchthaven. Ook door een easyJet-vlucht van Schiphol naar Madrid ging een streep, aldus een woordvoerster van deze maatschappij.
Verder werd vanuit Maastricht een vlucht naar Faro (Portugal) van Ryanair geschapt. In het Duitste Weeze en Charleroi in België ging meer vliegverkeer niet door. Vandaar reizen ook veel Nederlanders.
De vertragingen op Schiphol naar Zuid-Europa en op de transatlantische routes varieerden van minuten tot een aantal uren. Op de luchthaven van Schiphol deden zich geen problemen voor. Dagelijks vertrekken daar gemiddeld 1100 vluchten. Schiphol verwacht vooralsnog dat de aswolk Nederland niet zal bereiken.
Hij rookt weer behoorlijk!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 08 Mei 2010, 21:59:37 » |
|
Jeetje, dat vind ik nou nog es een superinteressante link! Ik heb hem al drie keer gekeken, en ook op m'n facebook en Jeminee gezet (mocht ik dat wel ff jatten)? Ik geef het maar eerlijk toe  Maar het is ook zo interessant om te zien! Tuurlijk mocht je hem jatten, want dat hebben wij ook gedaan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 10 Mei 2010, 10:52:12 » |
|
OP deze site staat ook een infrarood schermpje, zo kun je zien dat het er vurig uitziet. http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-thorolfsfelli/In donker is het ook een mooi gezicht, dan zie je op het bovenste scherm de vulkaan echt vuurspuwen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 11 Mei 2010, 20:46:05 » |
|
jeempie, dat ziet er echt indrukwekkend uit. Zouden al die omwonenden nog steeds niet in hun huis mogen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 13 Mei 2010, 11:59:14 » |
|
Geen idee, je leest daar niks (meer) over. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 13 Mei 2010, 15:16:14 » |
|
Bij mij doet hij het op het moment niet! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 13 Mei 2010, 18:28:27 » |
|
Nu wel weer.
Het is daar erg bewolkt, dus weinig te zien.
Af en toe, zoals net ook weer, zie je mensen op de voorgrond lopen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 13 Mei 2010, 18:59:00 » |
|
Nou, hier blijft ie het niet doen, dus het zal wel aan ons liggen dan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: 13 Mei 2010, 23:34:54 » |
|
Het laden duurt best lang... doet deze het ook niet? http://www.vodafone.is/eldgos/en
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 14 Mei 2010, 09:27:19 » |
|
Zeker veel mensen die op hun vrije dag es uitgebreid de tijd hebben om de vulkaan te bestuderen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 14 Mei 2010, 10:36:46 » |
|
Nu wel weer beeld, maar alles ligt in de mist. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: 15 Mei 2010, 01:37:41 » |
|
Ze doen het nu wel!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
semmeke
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: 16 Mei 2010, 02:15:59 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 16 Mei 2010, 07:33:47 » |
|
kanaaltunnel zou ook een optie kunnen zijn
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 16 Mei 2010, 11:35:05 » |
|
Zo te zien word er van en naar Engeland nog wel gevlogen. http://www.flightradar24.com/?lat=54d77&lng=12d61&zoom=6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: 16 Mei 2010, 23:57:14 » |
|
M'n moeder gaat op vakantie naar Thailand. Gelukkig kan er wel weer gevolgen worden, maar in Bangkok is het ook niet pluis vanwege rellen.
Is je moeder alweer terug Puc?  Buza ontraadt alle reizen naar Thailand
DEN HAAG - Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Thailand aangescherpt. Het ministerie ontraadt nu alle reizen naar Thailand. Eerder nog zei het ministerie nog dat het beter zou zijn niet naar de Thaise hoofdstad Bangkok te reizen als het niet verantwoord en noodzakelijk is.
Buitenlandse Zaken geeft dit reisadvies in verband met de onzekere en instabiele politieke situatie in Thailand en het daaruit voortvloeiend geweld.
Het departement raadt reizigers naar Thailand hoe dan ook aan samenscholingen en demonstraties te mijden en zich goed te (laten) informeren over de actuele ontwikkelingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: 17 Mei 2010, 17:13:59 » |
|
Ehm, wel wat de situatie in Bangkok betreft. Maar de vlucht gaat toch niet door vanwege de aswolk. Ze had morgenochtend rond 9:00 weer aan moeten komen op Schiphol.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: 17 Mei 2010, 18:00:48 » |
|
Hm, dus zij heeft ook al een onvrijwillige verlengde vakantie..  Een kennisje van ons zit ook al een paar extra dagen in Turkije. En ze mist haar vriendje zo, hoorde ik vandaag. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: 17 Mei 2010, 22:02:00 » |
|
Ehm, wel wat de situatie in Bangkok betreft. Maar de vlucht gaat toch niet door vanwege de aswolk. Ze had morgenochtend rond 9:00 weer aan moeten komen op Schiphol.
Inmiddels vliegt alles weer toch?.. word het gewoon een dagje later of moet ze daar langer blijven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: 17 Mei 2010, 22:28:28 » |
|
Er is nog geen nieuws over een nieuwe vlucht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #76 Gepost op: 18 Mei 2010, 10:50:52 » |
|
Afwachten dus.  Filmpje van de Eyjafjallajökull , met geluid erbij best heftig. http://www.youtube.com/watch?v=SZYwpf0sARk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: 18 Mei 2010, 14:45:34 » |
|
Eerstvolgende mogelijkheid is komend weekend ergens, dus mogelijk zaterdag of zondag komen ze terug.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: 19 Mei 2010, 13:46:15 » |
|
Je hoort inmiddels van steeds meer mensen dat ze 'stranden'. Lastig hoor.
Als je vorig jaar om deze tijd zou zeggen dat je in 2010 niet zou kunnen vliegen, eerst om sneeuw en ten tweede om vulkaan-as, dan stond vast iedereen met grote ogen te kijken!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: 20 Mei 2010, 11:10:43 » |
|
Eerstvolgende mogelijkheid is komend weekend ergens, dus mogelijk zaterdag of zondag komen ze terug.
Het wordt aardig grimmig daar, hopelijk zit ze in een veilig gedeelte van Thailand.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #80 Gepost op: 20 Mei 2010, 11:12:34 » |
|
Pattaya
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #81 Gepost op: 20 Mei 2010, 11:17:10 » |
|
Ik heb even op Maps gegeken, zo te zien een flink eind van Bangkok vandaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #82 Gepost op: 20 Mei 2010, 21:50:35 » |
|
Vandaag waren er niet veel vliegtuigen in de lucht, vond ik. Meestal zien we er een hele hoop, als het zo helder is, maar nu mondjesmaat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #83 Gepost op: 24 Mei 2010, 09:50:54 » |
|
Zo, ze zijn weer terug hoor. Gisterochtend aangekomen in Nederland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #84 Gepost op: 24 Mei 2010, 18:43:50 » |
|
Nou, dat is fijn! Hoe vonden ze het nou, om zoveel langer (onvrijwillig) op vakantie te moeten blijven?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #85 Gepost op: 24 Mei 2010, 18:51:26 » |
|
Niet zo erg, er moest alleen wat veel met het thuisfront gecommuniceerd worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #86 Gepost op: 24 Mei 2010, 22:28:44 » |
|
Ow gelukkig maar. Stel je voor dat je medicijnen gebruikt waarvan je niet genoeg bij je hebt... Misschien zijn die in een ander land ook wel, maar dat lijkt me dan weer zo'n gedoe. En dat je je hotel of bungalow soms uit moet, omdat er weer andere boekingen zijn. En al die extra kosten terwijl niemand er iets aan kan doen. Nouja, 't zal ook allemaal wel goedkomen, maar toch...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #87 Gepost op: 25 Mei 2010, 10:57:27 » |
|
Zo, ze zijn weer terug hoor. Gisterochtend aangekomen in Nederland.
Dat waren toch flink wat dagen extra. Inmiddels is de vulkaan wat tot rust gekomen las ik. Geen as meer uit de vulkaan op IJsland
REYKJAVIK - De vulkaan op IJsland die het vliegverkeer in Europa grote problemen bezorgde, lijkt zijn activiteit te hebben gestaakt.
Volgens een zegsman van het Meteorologische Instituut in Reykjavik zondag komt uit de vulkaan onder de gletsjer Eyjafjallajökull noch vulkaanas noch lava aan de oppervlakte.
De wolk die in de atmosfeer komt, bestaat alleen maar uit waterdamp.
Maar het is nog een beetje te vroeg om de uitbarsting officieel voor beëindigd te verklaren, aldus een zegsman van de IJslandse autoriteiten.
Overlast Sinds de uitbarsting op 14 april begon, veroorzaakte de vulkaan veel overlast voor vakantiegangers, zakenreizigers en mensen die in de omgeving van de gletsjer wonen.
Duizenden vluchten werden geschrapt en luchtvaartondernemingen en vliegvelden leden miljardenverliezen. © ANP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #88 Gepost op: 29 Mei 2010, 15:21:55 » |
|
‘Tweede IJslandse vulkaan staat op uitbarsten’  27 mei 2010 om 19:19 uur2 Een tweede, veel grotere IJslandse vulkaan zal hoogstwaarschijnlijk binnenkort uitbarsten. De vermoedens bestonden al langer, maar wetenschappers hebben vandaag bevestigd dat Katla – een enorme vulkaan in de buurt van de Eyjafjallajokull-gletsjer – zich voorbereidt op een flinke eruptie. “Een analyse van de seismische energie die het afgelopen decennium rondom Katla is vrijgekomen, wijst erop dat de flinke hoeveelheid magma in de westelijke flank van de vulkaan steeds groter wordt,” zo is in het rapport van de wetenschappers te lezen. “We concluderen dat het gezien de frequentie waarmee Katla actief is, een eruptie op korte termijn zeer goed mogelijk is. Het is aannemelijk dat deze wordt voorafgegaan door nieuwe trillingen in de aarde.” Vooralsnog is de seismische activiteit onder Katla niet veel anders dan normaal, maar de IJslandse bevolking houdt er rekening mee dat dat binnenkort kan veranderen. President Ólafur Grimsson heeft diverse Europese overheden inmiddels ingelicht. “Wij (IJsland, red.) hebben ons voorbereid. Het is de hoogste tijd dat Europese overheden en luchtvaartmaatschappijen in geheel Europa en de wereld een planning maken voor het geval dat Katla uitbarst.” (bron: http://www.scientias.nl/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #89 Gepost op: 29 Mei 2010, 15:25:21 » |
|
BOEM!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #90 Gepost op: 29 Mei 2010, 21:59:44 » |
|
Nou, da's lekker dan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #91 Gepost op: 31 Mei 2010, 10:32:57 » |
|
en het houdt niet op
Ook vulkaan in Ecuador uitgebarsten Uitgegeven: 29 mei 2010 07:38 Laatst gewijzigd: 30 mei 2010 00:01
GUYAYAQUIL - Een vulkaan in het Zuid-Amerikaanse Ecuador, de Tungurahua, is vrijdag uitgebarsten. Vulkaanuitbarsting Ecuadorslideshow video Als gevolg daarvan is de luchthaven van de grootste stad van het land, Guayaquil, vrijdag gesloten.
Alle scholen in de stad en de provincie waar Guayaquil ligt, blijven volgens de autoriteiten voorlopig dicht. Een aantal dorpen in de omgeving van de vulkaan is ontruimd.
In het Centraal-Amerikaanse Guatemala barstte vrijdag ook een vulkaan uit, de Pacaya ten zuiden van de hoofdstad Guatemala-Stad. Daar zijn twee doden en bijna zestig gewonden bij gevallen. Drie kinderen worden vermist. Circa honderd woningen zijn verwoest.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #92 Gepost op: 01 Juni 2010, 11:14:09 » |
|
Je hoort er verder weinig over. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #93 Gepost op: 01 Juni 2010, 13:40:10 » |
|
tuurlijk,ze zijn nu druk bezig over dat olie lek, dat wordt (is) nog steeds niet gedicht en het duurt nog tot augustus voor het dicht zal raken. Gek hè? We hebben ruimtestations en wandelen met gemak over de maan maar een pijp afsluiten gaat niet lukken. Misschien wordt het eens tijd om wat dichter bij de deur de dingetjes goed af te werken.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #94 Gepost op: 13 Juni 2010, 22:32:10 » |
|
Hoe is't inmiddels met de vulkaan? Het lijkt aardig rustig, geloof ik...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #95 Gepost op: 13 Juni 2010, 23:15:35 » |
|
hij zal wel rustig geworden zijn, je hoort er niks meer over, de webcam is nog wel steeds te bekijken. http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-thorolfsfelli/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #96 Gepost op: 13 Juni 2010, 23:55:25 » |
|
Over een maandje weer, als de vakanties beginnen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #97 Gepost op: 14 Juni 2010, 00:00:35 » |
|
 het zou me niks verwonderen, of z'n grote broer de Hekla gaat vervelend doen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #98 Gepost op: 02 November 2010, 11:44:57 » |
|
Vulkaan IJsland op springen
REYKJAVIK, dinsdag
Een grote vulkaan onder een gletsjer in IJsland zou binnenkort weleens kunnen gaan uitbarsten. De afgelopen dagen komt meer smeltwater dan anders van de gletsjer Vatnajokull. Dat zou kunnen duiden op een toename van vulkanische activiteit onder de ijsplaat, zo lieten autoriteiten gisteren weten.
Vatnajokull ligt ongeveer honderd kilometer ten noordwesten van de Eyjafjallajökull-gletsjer, waar in april een vulkaan uitbarstte. Dat leidde tot veel hinder in Europa. (bron:telegraaf) Dat riepen ze in juni ook al over de Katla-vulkaan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #99 Gepost op: 02 November 2010, 16:20:29 » |
|
intussen is de vulkaan in indonesië al 2x uitgebarsten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #100 Gepost op: 02 November 2010, 17:53:13 » |
|
Ja, maar daar hebben de vliegtuigen hier geen last van.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|