cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 15 April 2010, 16:41:31 » |
|
Stuur uw foto van rode zonsondergangAMSTERDAM - OPROEP Het KNMI verwacht een rode zonsondergang door de vulkaanuitbarsting op IJsland. Heeft u hier een mooie foto van gemaakt? Stuurt u deze dan aan nieuwsdienst@telegraaf.nl Misschien een leuk idee om allemaal een foto te maken en hier te plaatsen. [verwijderd door de beheerder]
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 15 April 2010, 18:27:47 » |
|
 dan moeten jullie het wel op tijd lezen natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 15 April 2010, 21:03:15 » |
|
Kon nog net een rode streep schieten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 15 April 2010, 21:59:30 » |
|
Ik heb wel een zonsondergang gezien, maar die was niet rood.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 15 April 2010, 22:48:35 » |
|
Het was niet spectaculair. Ik heb wel een paar foto's gemaakt, jammer genoeg zonder horizon, aan de kust zal het wel mooier geweest zijn, we zullen het vast wel zien in de media. deze was om 20:20  en om 20:41  Ik heb wel mooiere rode zonsondergangen gezien.  De lucht zag er wel een beetje vreemd uit vond ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 15 April 2010, 23:18:30 » |
|
ik ben het straal vergeten! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 April 2010, 23:19:45 » |
|
Ik zag wel een wolk, maar of dat nou die as is/was?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 April 2010, 09:44:57 » |
|
we zitten hier nog te zuidelijk voor die aswolk. twas niet echt roder dan normaal en toen ik dit topic las was tie al bijna weg   
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 16 April 2010, 10:48:49 » |
|
 toch mooie foto's.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 16 April 2010, 11:26:13 » |
|
Aswolk met 40 km per uur over Nederland
DE BILT - De wolk as uit de vulkaan in IJsland hing vrijdagochtend rond acht uur boven het hele Noordzeegebied en boven het noordelijk deel van Nederland. Dat meldde een woordvoerder van het KNMI in de Bilt. Het ging daarbij volgens de woordvoerder om het op satellietbeelden zichtbare deel van de aswolk. De wolk beweegt zich met een snelheid van ongeveer 40 kilometer per uur in zuidoostelijke richting en trekt dus langzaam over Nederland. De zegsman durfde niet te voorspellen hoe lang de aswolk er over zal doen om Nederland te passeren. „Je weet niet wat er allemaal achter zit,” zei hij. In de loop van de ochtend wordt meer duidelijk over hoe het weer zich vrijdag ontwikkelt en welke luchtstromingen er dan te verwachten zijn. Ik hoorde net dat de uitstoot van de vulkaan nog een hele tijd kan duren. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 16 April 2010, 19:02:56 » |
|
Mooie rozerode streep daar in Zeeland. Niet gek hoor.
Dus het kan nog wel ff duren... nouja, over drie dagen zal het wel geen nieuws meer zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 16 April 2010, 20:46:35 » |
|
 toch mooie foto's. en speciaal voor jou naar buiten gerend 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 16 April 2010, 23:04:35 » |
|
 mijn dank is groot.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 17 April 2010, 00:42:24 » |
|
Nee, hier was er ook geen rode zon.
Hus heeft wel eerder deze week een hele mooie foto gemaakt met zijn nieuwe camera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 17 April 2010, 00:43:49 » |
|
Heel mooi.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 17 April 2010, 11:30:29 » |
|
De vulkaan spuugt nog steeds, hier de live-beelden (update iedere 6 seconden): http://www.vodafone.is/eldgos/en
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 17 April 2010, 17:38:18 » |
|
'Geen cash, maar ash uit IJsland'door Van een onzer verslaggeefsters De eerste IJslandse asdeeltjes hadden het Nederlandse luchtruim nog niet bereikt of via internet vlogen al snel meer moppen rond dan vliegtuigen. Beter gezegd: ‘as-bakken’ aldus Twitteraar @funky-ol-fart. Een geweldige manier om de IJslanders met hun Icesave-debacle er eens even flink tussen te nemen. De lol was niet van de lucht: ’Gebakken lucht uit IJsland’ was natuurlijk een leuke, evenals het veelgehoorde ’geen cash maar ash uit IJsland’ of ’bankroet van IJsland hangt in de lucht’. Ook aardig: een Amerikaan op Schiphol: ’My flight is cancelled because of what? Of an ass-walk?’ Toepasselijke fotobijschriften volgden elkaar op: ’Constructie van een nieuwe tempel voor de IJslandse god Vulcano’ bij een plaatje van het door twee hijskranen geflankeerde Rijksmuseum. Ook op de internetfora waarden aswolkgrappen rond, waarvan sommigen niet al te fijngevoelig. Maar ook: ’Eigennamen mogen tegenwoordig met scrabble. Onthouden dus: ‘Eyjafjallajökull-vulkaan!’ Twitteraar @tombogt haalt een klassieker uit de moppentrommel: ’Wat zou ik graag een vulkaan zijn: dan kon ik de hele dag op mijn rug liggen roken. En zou iedereen zeggen: kijk, hij werkt!’ 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 17 April 2010, 18:21:59 » |
|
Hihihi, leuke grappen. Hoewel: je zult je vlucht maar missen, dan lach je vast niet zo hard.  Ik heb de site al meerdere keren geprobeerd, maar steeds is het overbezet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 17 April 2010, 18:36:38 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 17 April 2010, 19:54:54 » |
|
Prachtig die kleuren. Ik heb de site al meerdere keren geprobeerd, maar steeds is het overbezet.
Klopt, ik had hem ook even weggeklikt, maar kom er nu ook niet op. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 18 April 2010, 22:50:53 » |
|
Nog steeds geen vliegtuigen in de lucht... alhoewel ik net las dat er vanavond 3 van Schiphol vertrokken zijn. KLM voert zondagavond dan ook drie commerciële vluchten uit, met vracht en bemanning aan boord. Twee toestellen zijn zondagavond rond 20.00 uur vertrokken.
Een vrachtvliegtuig naar Sharjah in de Verenigde Arabische Emiraten en een zogenoemde combi, die zowel passagiers als vracht kan vervoeren, naar Bangkok en aansluitend Taipei. In het tweede toestel zit extra bemanning. Nu alweer meer uitstel.  Luchtruim zeker tot maandag 08.00 uur dicht
DEN HAAG - Het Nederlandse luchtruim blijft tot nader order, maar ten minste tot maandagochtend 08.00 uur gesloten, als het huidige weertype aanblijft. Tot deze conclusie komen de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) en de Militaire Luchtvaart Autoriteit in overleg met onder meer Luchtverkeersleiding Nederland en KNMI, zo liet de IVW zondagavond weten.
Tegelijkertijd werkt de Nederlandse overheid aan meer maatwerk om zo snel als het kan en veilig is het luchtruim te openen, aldus de IVW.
De vulkanische as uit IJsland blijft langer boven het Europese vasteland. Dit heeft te maken met de huidige weersomstandigheden.Daarom is het Nederlandse luchtruim nog niet veilig voor de luchtvaart, zo liet de inspectie weten.
Fimpje! http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/36627798#36615148
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 18 April 2010, 23:35:15 » |
|
hm, op het journaal zeiden ze dat er tien testvluchten waren geweest, met filters in de motoren, en daar was geen roetdeeltje in gevonden. Bah, je zult maar bijna op vakantie gaan, dan baal je flink. Ook zit ik mezelf al een beetje aan het idee te wennen dat Janco vanuit China misschien niet thuis kan komen voor zijn weekje Nederland. Nouja, duurt nog wel 2 weken, maar die vliegen voorbij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 18 April 2010, 23:43:14 » |
|
Wat is een mens dan afhankelijk geworden, hè?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 19 April 2010, 09:52:21 » |
|
Nou, zeg dat wel. Het zou toch wel bijzonder zijn, afgelopen december werd zijn vlucht gecanceld wegens de sneeuw, en zou hij dan nu wegens een vulkaar gecanceld worden? Dat zou je een jaar geleden toch niet geloven? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 19 April 2010, 14:47:13 » |
|
@Janet. Ik hoop wel dat het allemaal voorbij is over 2 weken.  Weet je dat ik af en toe naar de lucht kijk omdat het toch wel vreemd is dat er geen vliegtuigen overkomen..  Raar dat je onbewust aan die geluiden gewend bent. KNMI: eerste as dwarrelt dinsdag neer
DE BILT - De kans is groot dat de eerste asdeeltjes uit de IJslandse vulkaan dinsdag op de Nederlandse grond landen. Dat heeft het KNMI maandag gemeld.
De as is de afgelopen dagen nog niet op de grond geland door het droge weer. Maar de kans is groot dat er dinsdag lokaal een bui valt. Daarmee zouden de eerste asdeeltjes de Nederlandse bodem bereiken.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldde eerder al dat de deeltjes zo verdund zijn, dat er in principe geen risico voor de volksgezondheid bestaat.
in principe? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|