Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Gepost op: 03 April 2010, 19:47:27 » |
|
Ik heb geen enkele moeite met hoofddoekjes of andere hoofdbedekking. Een Burka of Niqaab vind ik echter niet kunnen. Je kan totaal geen gezichtuitdrukkingen herkennen, waardoor 'normaal' communiceren niet mogelijk is. Verder kun je niet zien welke persoon er onder die doek zit, is het een man, een vrouw, een Nederlander, een Griek of een Turk? Ik vind het belangrijk tijdens communicatie te zien wat de gezichtsuitdrukkingen zijn.
Een bivakmuts mogen ze in van mij in Nederland ook verbieden, om dezelfde redenen die ik hierboven beschrijf.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 03 April 2010, 20:42:26 » |
|
Iets met optie 2 en 3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 04 April 2010, 11:42:23 » |
|
ik heb de optie aanpassing aan de nederlandse normen en waarden gekozen. Ik vind het ook onderdrukking maar er zijn genoeg vrouwen die zelf kiezen voor deze kleding. Ik vind dat iedereen het gezicht moet kunnen zien, ik erger me vaak aan de jeugd met hun standaard capuchon over het hoofd, dat weet je al dat ze wat te verbergen hebben. Gewoon open en eerlijk, klaar!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 04 April 2010, 12:57:22 » |
|
Ik vind een burka ook niet kunnen. In het land van herkomst schijnt het normaal te zijn, maar hier is het een ander verhaal. Link ook omdat je niet ziet wie en wat er onder zit.. man? vrouw?.. het kan vanalles zijn, dus hier geen burka's is mijn mening.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 05 April 2010, 12:45:12 » |
|
Ik zou 2, 3, 4 en 5 kunnen stemmen  Er isw een legitimatieplicht waar ze niet aan kunnen voldoen, in openbare gebouwen weet je niet met wie/wat je te maken hebt. Laat ze dat maar lekker thuis doen in zo'n tent wonen. Vrijheid van geloof is ook zo'n mooi dooddoenertje. Dan zouden we de moslims dus letterlijk toe moeten staan alle niet moslims te onthoofden want dat schrijft de Koran nu eenmaal voor. Net als het niet mogen betalen aan ongelovigen en homo's van een berg te mikken. Allemaal recht op geloof?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 05 April 2010, 16:02:58 » |
|
5 mensen die een mening hebben maar helaas maar 3x gestemd??? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 05 April 2010, 21:46:42 » |
|
Ik heb 2 gestemd. Als mensen er voor kiezen om in hun huis, tuin of in hun kerk zo'n burka te dragen, heb ik daar geen probleem mee. Maar in het openbaar zouden ze de muts d'r toch maar beter afhalen. Zoals ik hier boven ook al ergens las: zo lijkt het wel of ze iets te verbergen hebben, en dat geeft een onzeker gevoel tegenover je medemens. Aan de andere kant kan elke dame met een boodschappentas ook wel een moordwapen bij zich hebben, of een man in een net pak kan ook een mes in je ribben steken... Maar als je iemand in het gezicht kunt kijken, lijkt het me wel iets vriendelijker worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 06 April 2010, 18:09:24 » |
|
Juist. En het past geheel niet in onze cultuur, ook al wordt er veel opgedrongen ondertussen. Daarbij gaat het vaak om een bevolkingsgroep(en) die in eigen land ook aan de onderkant van de samenleving balanceert. Waarom dit dan een verrijking voor onze samenleving moet zijn ontgaat me geheel maar zo doet links het wel voor en wie er anders over denkt geeft slechts toe aan "onderbuikgevoelens. Nou met die onderbuikgevoelens is bij mij helemaal niets mis hoor, voel ik dat ik moet poepen komt er steevast iets waar ik echt niemand blij mee kan maken. En zo voelt het ook aan tevoren. (Ben ook geen kip natuurlijk, die maken me elke dag blij met veels te veel eitjes  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 06 April 2010, 18:25:46 » |
|
5 mensen die een mening hebben maar helaas maar 3x gestemd???  Dat was ik vergeten,  maar inmiddels heb ik gestemd..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 06 April 2010, 21:07:47 » |
|
Ik heb niet gestemd omdat meerdere opties de voorkeur hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 07 April 2010, 22:50:52 » |
|
daarom maar een compromis met 4 gesloten 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lief
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 April 2010, 02:02:21 » |
|
Shanon, jouw avatar lijkt precies op een dame die een burka draagt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 12 April 2010, 08:30:33 » |
|
Die draagt ze enkel op het forum 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 25 April 2010, 12:52:20 » |
|
een burka hoef van mij ook niet. inderdaad ook misdadigers kunnen zich er in verschuilen. om je te beroepen op 'onze samenleving' vind ik ergens ook wat ver. natuurlijk in de hedendaagse samenleving is bloot heel normaal en bijna verplicht. dames die niet topless aan het strand gaan liggen worden als niet normaal beschouwd en over een tiental jaar is mogelijk elk strand een naaktstrand. ga ik even terug in de tijd, mijn kindertijd, jaren 60 vorige eeuw, toen was het normaal dat er kloosterzusters op straat rondliepen. bij hen zag je ook niet veel meer dan de ogen. het werk op het land was handwerk. tractoren begonnen toen een beetje in opkomst te raken. mijn moeder en andere vrouwen waren vaak op de akkers aan het schoffelen. hoe warm het ook was, men had allemaal hoofddoek om en lange kleding aan. dat was ter voorkoming van verbranding en de daaruit volgende huidkanker. 40 jaar later is bruin worden een doel en zijn er smeermiddeltjes om die kanker te voorkomen.
die burka mag van mij best verboden worden. vorige week gingen we met de trein naar amsterdam. in de trein zie je veel mensen. ook moslima met hoofddoekjes etc. vaak zijn het mooie meiden om te zien. ook een hoofddoek kan iets toevoegen aan de persoon. kom je op een strand, ik bijna nooit, dan zie je mensen waarvan je denkt; 'je bent bruin, maar als je iets meer kleding aan had was je een mooie mens.
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 25 April 2010, 18:21:08 » |
|
die burka mag van mij best verboden worden. vorige week gingen we met de trein naar amsterdam. in de trein zie je veel mensen. ook moslima met hoofddoekjes etc. vaak zijn het mooie meiden om te zien. ook een hoofddoek kan iets toevoegen aan de persoon. kom je op een strand, ik bijna nooit, dan zie je mensen waarvan je denkt; 'je bent bruin, maar als je iets meer kleding aan had was je een mooie mens.
Helemaal mee eens geje.  Ik droeg als jong meisje ook weleens een hoofddoek, maar dat was meer omdat het mode was,de punten van de doek knoopten we dan achter in de nek weer vast, ideetje capuchon. Maar dat was natuurlijk geen plicht, iets waar ik bij de moslima's aan twijfel.. thuis "mogen" ze hem afdoen. Bij de burka moeten zelfs de handen bedekt worden... erg onzinnig naar mijn idee.  Maar waar ik me dan het meest aan erger is dat de moslim-mannen buiten de deur uitbundig genieten van "normaal" geklede vrouwen, al dan niet met de nodige seksistische opmerkingen. (persoonlijke ervaring)  Beetje krom allemaal. Misschien een idee om voor die mannen oogkleppen te verplichten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 25 April 2010, 20:04:40 » |
|
Die hebben ze van nature eigenlijk al
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 08 Mei 2010, 14:42:39 » |
|
Shanon, jouw avatar lijkt precies op een dame die een burka draagt  Klopt want ik durf hier op Forzona alleen maar incognito te verschijnen, bang voor herkenning 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 08 Mei 2010, 14:46:55 » |
|
een burka hoef van mij ook niet. inderdaad ook misdadigers kunnen zich er in verschuilen. om je te beroepen op 'onze samenleving' vind ik ergens ook wat ver. natuurlijk in de hedendaagse samenleving is bloot heel normaal en bijna verplicht. dames die niet topless aan het strand gaan liggen worden als niet normaal beschouwd en over een tiental jaar is mogelijk elk strand een naaktstrand.
Hier ben ik het absoluut niet met je eens. Ga jij maar eens in je nakie de straat op. Binnen no-time zit je op het politie buro. En dat topless zonnen vind ik ook nog wel mee vallen. Heb nog nooit verbaasde blikken gezien als ik gewoon met mijn hele bikini aan liep.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 09 Mei 2010, 04:30:47 » |
|
Hier ben ik het absoluut niet met je eens. Ga jij maar eens in je nakie de straat op. Binnen no-time zit je op het politie buro. En dat topless zonnen vind ik ook nog wel mee vallen. Heb nog nooit verbaasde blikken gezien als ik gewoon met mijn hele bikini aan liep.
Ligt er ook aan of je man of vrouw bent natuurlijk. Zijn weinig mannen die de politie bellen voor wat blote tieten oid
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 09 Mei 2010, 13:29:23 » |
|
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 10 Mei 2010, 23:19:06 » |
|
Dat kan uiteraard ook alleen maar weer een uitspraak van een vent zijn he 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 10 Mei 2010, 23:33:48 » |
|
 jij zegt het.. ik dacht het.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|