Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

94.201 aantal berichten in 1.960 topics- door 64 geregistreerde leden - Nieuwste lid: reerporbEtew

11 Februari 2012, 22:31:03
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Vliegtuigcrash Tripoli - Veel Nederlanders omgekomen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Vliegtuigcrash Tripoli - Veel Nederlanders omgekomen  (gelezen 381 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 12 Mei 2010, 12:33:16 »

Dit lees ik net:

Citaat
62 NEDERLANDERS DOOD IN LIBIE

Aan boord van het gecrashte Libische vliegtuig zaten 62 Nederlanders. Zij zijn allen dood, op één kind na. Dit meldt RTL.

Premier Balkenende heeft bevestigt dat het gaat om 'tientallen Nederlanders'.

De mensen hadden hun reis geboekt op KRAS.NL, zo meldt de reisorganisatie op haar eigen website.

Vliegtuigmaatschappij Afriqiyah Airways bestaat sinds 2001 en doet veel Europese luchthavens aan.

Later meer...

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Mei 2010, 15:32:58 »

Nounounou, wat een toestand he?  zucht
Hou je steeds je hart vast om die vulkaan, en dat gebeurt er dit, zomaar 'zonder' oorzaak.
Nouja, er zal nog wel een oorzaak gevonden worden.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Mei 2010, 17:56:55 »

Ik hoorde dat ze eraan denken dat het misschien hetzelfde is als met dat Air France toestel wat vorig jaar in de zee tussen Brazilië en Europe is gestort.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Mei 2010, 18:56:09 »

Vreselijk, zoveel mensen omgekomen.. en wat wonderlijk dat 1 kind het gewoon overleefd.  zucht

Dat Air-France toestel was hetzelfde type toch?

Toch vind ik het vreemd dat het zo'n ravage is terwijl het toestel al bijna ging landen. Als je het dan vergelijkt met dat vliegtuig van Turkisch airlines dat vorig jaar hier neerstortte.
Er was iemand op tv die dat ook al opmerkte.

Zou het toch geen aanslag zijn?  ehm

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Mei 2010, 23:08:27 »

wie weet wijst de zwarte doos iets uit

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Mei 2010, 23:21:06 »

Laten we het hopen, er wordt op tv al genoeg gespeculeerd.  doh

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Mei 2010, 01:00:35 »

Ïk hoorde begin van de middag een paar mensen in de apotheek het erover hebben.
Wat ik opving was een vliegtuig naar Engeland vanmorgen gecrasht was.
Ik schrok me dood want een stalgenootje van me ging vanochtend met het vliegtuig naar engeland.
Mijn hart stond stil.
Heb meteen een andere stalgenoot gebeld met de vraag of ze even op internet wilde kijken.
Mijn opluchting was groot toen ik van haar kort daarna hoorde dat het niet om die vlucht ging.
Klinkt raar misschien, maar als je het vermoeden hebt dat er een bekende in dat vliegtuig zit, komt dan dubbel zo hard aan.

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #7 Gepost op: 13 Mei 2010, 13:30:46 »

klopt, als het niet direct bekende zijn denk je jammer en je gaat over tot de orde van de dag.

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #8 Gepost op: 13 Mei 2010, 13:38:39 »

70 Nederlanders omgekomen

Bij het vliegtuigongeluk in Tripoli zijn zeventig Nederlanders om het leven gekomen. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt.

Het ministerie baseert zich daarbij op gegevens van de reisorganisaties Kras en Stip. Ook zijn de definitieve passagierslijsten in Johannesburg bekeken.

Het blijkt nu dat er negen Nederlanders los van de twee reisorganisaties een vlucht hadden geboekt. 38 mensen hadden via Stip Reizen geboekt, bij Kras 24.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigde eerder dat de enige overlevende een Nederlandse jongen is. Het gaat om de 9-jarige Ruben uit Tilburg.

Andere nationaliteiten

Aan boord waren 103 inzittenden, onder wie verder zeker zeven Zuid-Afrikanen, twee Oostenrijkers, twee Britten en twee Libiërs. Ook reisden er een Fransman, een Duitser en een Zimbabwaan met het vliegtuig.

Het Belgische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft bevestigd dat er ook een Belg is omgekomen bij de crash. Alle elf bemanningsleden waren Libisch.

Zekerheid

Het duurde lang voordat het ministerie zekerheid had, doordat de Zuid-Afrikaanse autoriteiten nog niet de definitieve passagierslijst hadden vrijgegeven. De douane van vertrekpunt Johannesburg betrachte uiterste voorzichtigheid bij het vrijgeven van de informatie over wie er aan boord is gegaan.

ANWB-directeur Guido van Woerkom begrijpt dat. "Als je nu een uitspraak doet, moet het echt juist zijn. Het is dus honderd procent zekerheid waarnaar ze streven."

Familie naar jongen

De jongen die het ongeluk overleefde, is gisteravond geopereerd. Een medewerker van de ambassade was erbij toen de jongen bijkwam na een operatie. "Die heeft geprobeerd met hem te praten, maar hij was net bij aan het komen uit de narcose, en viel eigenlijk snel weer weg", zegt minister Verhagen van Buitenlandse Zaken.

Een oom en een tante van de jongen zijn vanmorgen aangekomen in Tripoli. Ze hebben de jongen inmiddels bezocht. Hij glimlachte toen hij bekende gezichten zag, meldt de Nederlandse ambassade in Tipoli.

De toestand van de 9-jarige is redelijk. Als zijn gezondheid het toelaat, wordt hij naar Nederland gebracht.

Vertraging

De familieleden reisden met een regeringstoestel dat vanochtend vroeg vertrok van Rotterdam Airport.

Aan boord waren ook vijf forensisch deskundigen, twee medewerkers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid en een aantal journalisten. Het vliegtuig had eigenlijk gisteravond al moeten vertrekken, maar liep vertraging op door een zandstorm bij de luchthaven van Tripoli.

Geheime locatie

Afriqiyah heeft nabestaanden een gratis vliegticket en verblijf in Libië aangeboden, evenals de vereiste visa, staat in een verklaring. Verhagen roept op niet in te gaan op dat aanbod. Nabestaanden zijn in Nederland nodig om te spreken met identificatieteams. Als ze naar Libië vliegen, kan dat proces langer duren.

Alle nabestaanden zijn vanmiddag uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst met premier Balkenende en minister Verhagen. Om privacy te garanderen wordt de locatie waar dat gebeurt, geheim gehouden.

Bron: NOS

semmeke
Forzona Member

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Mei 2010, 02:21:47 »

Heel triest dit. Ruben is een stadsgenoot van mij, ik wens hem heel veel sterkte bij het dragen van het verlies van zijn ouders en broer.
De vrouw uit Udenhout is een bekende van een vriendin van een vriendin, en dan in een keer komt het toch wel heel dichtbij.
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #10 Gepost op: 19 Mei 2010, 15:50:34 »

Zou er nog steeds niets bekend zijn over de inhoud van die zwarte doos?

Enneavier
Forzona Member

"ik besta, dus ik denk"

« Antwoord #11 Gepost op: 08 Augustus 2010, 10:30:09 »

70 Nederlanders omgekomen

Familie naar jongen

De jongen die het ongeluk overleefde, is gisteravond geopereerd. Een medewerker van de ambassade was erbij toen de jongen bijkwam na een operatie. "Die heeft geprobeerd met hem te praten, maar hij was net bij aan het komen uit de narcose, en viel eigenlijk snel weer weg", zegt minister Verhagen van Buitenlandse Zaken.

Een oom en een tante van de jongen zijn vanmorgen aangekomen in Tripoli. Ze hebben de jongen inmiddels bezocht. Hij glimlachte toen hij bekende gezichten zag, meldt de Nederlandse ambassade in Tipoli.

De toestand van de 9-jarige is redelijk. Als zijn gezondheid het toelaat, wordt hij naar Nederland gebracht.

Bron: NOS

afgelopen week is de telegraaf op de vingers getikt omdat ze dit jongetje hadden geintervieuwd vlak na de ramp en met met volledige naam in de krant hadden gezet.  stelletje gewetensloze sensatiezoekers daaro.

Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #12 Gepost op: 08 Augustus 2010, 12:31:18 »

en terecht! alhoewel ik nog vaak aan dat jochie heb moeten denken, heb het er van de week nog over gehad, ik hoop dat het goed gaat met hem
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #13 Gepost op: 08 Augustus 2010, 14:09:12 »

Gelukkig laten ze het arme kind nu met rust.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Vliegtuigcrash Tripoli - Veel Nederlanders omgekomen
Ga naar: