Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.190 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 01:58:00
Forzona.nlForzona MediaVerkiezingen 2010Topic: Agnes Kant vertrokken als SP-leider
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Agnes Kant vertrokken als SP-leider  (gelezen 478 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 04 Maart 2010, 20:32:51 »

SP-leider Kant stapt op als fractievoorzitter. Ook is ze niet langer beschikbaar als lijsttrekker. Na de verkiezingen van juni komt ze ook niet meer terug in de Kamer.

Ze is bang dat de slechte verkiezingsuitslag en de lage peilingen te veel aan haar optreden worden gekoppeld en dat dit in de campagne voor de Kamerverkiezingen in juni zal overheersen.

Kant voegde eraan toe dat ze het vertrouwen van de partij nog volop voelt, maar dat het in de huidige politiek om meer gaat. Ze noemde de inzet voor een betere samenleving een roeping.

Fractievoorzitter
Het is nog onduidelijk wie Kant opvolgt. De Tweede-Kamerfractie van de SP kiest morgen een nieuwe voorzitter. Op een partijcongres in april wijst de SP een lijsttrekker aan.

Jan Marijnissen, die in 2008 wegens gezondheidsredenen terugtrad, heeft laten weten dat hij niet beschikbaar is voor één van de vacante functies.

Schel
Kant zit sinds 1998 voor de SP in de Tweede Kamer. In 2008 werd ze fractieleider. Tijdens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen zwol de kritiek op haar aan. Vooral haar optreden tijdens verschillende debatten in de media deed haar reputatie geen goed. Kant debatteerde geregeld op schelle toon en kwam over als verbeten.

Daarbij kwam het verlies van gisteren. De SP moet na de gemeenteraadsverkiezingen 47 raadszetels inleveren, terwijl de partij in veel meer gemeenten meedeed dan in 2006.

"We staan er niet goed voor, we liggen er wakker van. Het is vervelend", zei Kant gisteravond voor haar achterban.

Bron: NOS

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Maart 2010, 20:33:24 »

Ik vond het gisteravond bij dat debat echt te erg, terecht dat ze d'r verantwoordelijkheid neemt.

cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Maart 2010, 23:20:32 »

Inderdaad, ik denk dat ze de SP veel kwaad gedaan heeft.. niks persoonlijk tegen haar, want ik vond het wel knap hoe ze zich weerde, alleen veel te fel af en toe.

Die partij liep op Marijnissen en het zal moeilijk worden een nieuwe fractievoorzitter te vinden.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #3 Gepost op: 05 Maart 2010, 01:28:02 »

het is een gedreven politica. ik denk dat ze als wethouder sociale zaken in een grote gemeente veel goed kan doen. met wat humor en het inzetten van haar vrouw zijn was ze denk ik verder gekomen. voor de SP is het wel een verlies. samen met Marijnissen was het een goed span. was ze voorheen fel dan kon Jan de plooien gladstrijken en de buit binnen halen. nu ze het alleen diende te doen ging het helaas niet.
degene die haar opvolgt heeft nu wel het geluk dat niet Marijnissen de lat is waar hij/zij langs gelegd wordt maar Agnes

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Maart 2010, 17:07:03 »

Nou Wilders een gevaar voor de samenleving noemen vond ik ook best grof eigenlijk.
Men praat elkaar allemaal na wat Wilders voor doelstellingen heeft.

http://www.panorama.nl/filmpjes/index/page-6nieuw/bizar-wilders-bij-barend-en-van-dorp/bekijk11118.html

agnes Kant
http://bokitoproof.hyves.nl/album/36146284/Vrienden/I98ofyMp/fotos/760232711/0/NW7p/
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Maart 2010, 22:52:30 »

duidelijk van alle lasten bevrijdt lol

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Maart 2010, 22:53:31 »

Nou Wilders een gevaar voor de samenleving noemen vond ik ook best grof eigenlijk.
Men praat elkaar allemaal na wat Wilders voor doelstellingen heeft.

http://www.panorama.nl/filmpjes/index/page-6nieuw/bizar-wilders-bij-barend-en-van-dorp/bekijk11118.html

Dat vind ik ook niet kunnen.
Ze weten allemaal dondersgoed waarom er zoveel mensen zijn die op hem zullen stemmen of gestemd hebben.
Onvrede..... en terecht lijkt mij.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 05 Maart 2010, 22:53:49 »

duidelijk van alle lasten bevrijdt lol

lol002

suus
Forzona Member

« Antwoord #8 Gepost op: 05 Maart 2010, 23:16:46 »

Dat Barend en van Dorp filmpje laat juist zien hoe ver Wilders nu is. Filmpje is 2001. Dat was jaren geleden, en nu wil hij Marokkanen in de knieen schieten. Laten we dat wel zien. En ook uit onvrede op Wilders stemmen is zo kortzichting en uitzichtloos. Erg Duits, jaren '30. Waarom niet stemmen op mensen die niet fascistische en onuitvoerbare "oplossingen" bieden? bleeh

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #9 Gepost op: 08 Maart 2010, 17:53:20 »

En daar ben je zelf van overtuigd dat Wilders zoiets serieus meent op die manier?  zwaaien

Ten eerste moet je het in de juiste context zien en ten tweede houdt hij van opschudden.

Mocht je wel eens filmmateriaal gezien hebben van rellen met politie, waarbij de politie met stenen bekogeld wordt maar zelf niets mag doen tot ze echt de dood in de ogen kijken en dan daarna nog maanden in de problemen zitten vanwege schorsing en onderzoeken.

In dergelijke situaties zou ik dat gerechtvaardigd vinden, beter dan doodschieten toch?
protesteren is 1 maar dergelijke aanvallen moet niet getolereerd worden en zodra men weet wat de consequenties zijn is dat dan het risico.
Van mij mag de politie/ME met dergelijke rellen wel meer bevoegdheid krijgen hoor.
En heb je er niks te zoeken moet je wegzwezen of binnen blijven.

De toestanden als in die Franse buitensteden of als in Liverpool hoeven we niet hier. Al komt het er soms dichtbij.
En let wel. in de media wordt het overgrote deel weg gelaten.
De maatschappij verhard in rap tempo.
Daar moet je het beleid dan maar op aanpassen vind ik.
En dat roepen er meer en links doet dat zo graag af als dombo's die naar onderbuik gevoelens luisteren.
Het is zelfs helemaal notdone en aso om zo te denken.
Nou dan maar een aso.

Er was een tijd dat een Engelse politie geheel ongewapend zijn dienst deed.
Men had er respect voor en geweld tegen een bobbie werd flink bestraft dus dat liet men wel.
Na de jaren 80 is het ook daar rap veranderd met alle instroom.

De beelden van de gevechten tijdens een top in Italië, agenten moesten vluchten voor hun leven en met achteruit rijden overeden ze een demonstrant.
Als je ziet dat met balken en staven dwars door de autoruiten geramd wordt...
Met recht oorlog en mogen andere regels toegepast worden vind ik.

Dat zijn we dus niet verder eens maar zoals iedereen heb jij ook recht op mijn mening  lol

suus
Forzona Member

« Antwoord #10 Gepost op: 18 Maart 2010, 01:16:21 »

Ach, ik begon een heel verhaal te schrijven maar dat is tamelijk nutteloos. Laat maar

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #11 Gepost op: 18 Maart 2010, 09:51:19 »

Ja, nu willen we natuurlijk weten wat je te zeggen hebt.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #12 Gepost op: 18 Maart 2010, 13:03:53 »

Suus maakt ons nieuwsgierig

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #13 Gepost op: 12 Mei 2010, 22:38:58 »

Ze koestert liever haar droomgedachtes dan bloot te stellen aan argumentatie.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaVerkiezingen 2010Topic: Agnes Kant vertrokken als SP-leider
Ga naar: