Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.190 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

25 Mei 2012, 01:53:52
Forzona.nlForzona MediaVerkiezingen 2010Topic: Hebben we vanavond nog een Kabinet?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hebben we vanavond nog een Kabinet?  (gelezen 441 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 19 Februari 2010, 11:57:53 »

Volgen jullie het hele gedoe in het Kabinet?

Citaat
Kabinet staat op ontploffen

DEN HAAG - De kans dat Nederland vanavond nog een kabinet heeft lijkt klein. Vanmorgen doen de coalitiepartners Balkenende, Bos en Rouvoet een laatste poging zich te verzoenen over de kwestie Uruzgan.
Op tafel ligt de eis van vicepremier Wouter Bos (PvdA) om het NAVO-verzoek tot een langer verblijf van Nederland in de Afghaanse provincie Uruzgan definitief af te wijzen. CDA en ChristenUnie voelden daar tot op heden helemaal niets voor.

De partijen beraden zich eerst in eigen kring. Daarna overlegt zeer waarschijnlijk de top van het kabinet voordat aan het einde van de ochtend de voltallige ministerraad bijeenkomt.

Gisteravond nog stonden de partijen CDA en ChristenUnie en PvdA lijnrecht tegenover elkaar met betrekking tot een langer militair verblijf van de Nederlandse strijdkrachten in Afghanistan.

Tijdens het spoeddebat in de Tweede Kamer herhaalden de ruziënde partijen nog eens haarfijn hun standpunten. De Pvda blijft vasthouden aan het verwerpen van het NAVO-verzoek om nog een jaar aan het verblijf in Uruzgan te breien in de vorm van een trainingsmissie. Rouvoet en Balkende vinden het nog te vroeg om daarover een besluit te nemen.

Dit was koren op de molen van de oppositiepartijen. ,,Dit kabinet ligt in een vechtscheiding", concludeerde SP-leider Agnes Kant. Het optreden van het kabinet werd gekwalificeerd als een wanvertoning.

Uit legerkringen valt op te maken dat de strijdkrachten hun missie graag willen afmaken en dat het zonde zou zijn om datgeen wat tot nu is opgebouwd achter te laten.
Zo denken ook veel nabestaanden van in Uruzgan gesneuvelde militairen er over. ,,Onze kinderen hebben anders voor niets hun leven gegeven." (AK/ANP/DHE)

Hebben jullie een mening over het al dan niet blijven in Uruzgan?

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Februari 2010, 12:53:37 »

Het zal wel weer zo gedraaid worden dat er niks gebeurt... Mogen we nieuwe verkiezingen?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Februari 2010, 14:30:45 »

Wat mij betreft ook, dit kabinet is niet meer geloofwaardig.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Februari 2010, 17:13:11 »

Wij Nederlanders mogen allemaal een eigen mening hebben.
Had JP Papagaai dat ook maar eens zodat hij niet kwijlend achter welke president van Amerika zou aanhobbelen.
Ik vind dat het nu echt eens tijd word om naar de vele problemen in eigen land te gaan kijken.
Stop daar al die duiten nu eerst maar eens in.
Dus ja.....ik hoop op nieuwe verkiezingen.

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Februari 2010, 10:01:33 »

Zo, het is gebeurd. Wat mij betreft moet het gedoe eens ophouden en mag er een nieuwe frisse wind waaien in de politiek.

Geen Balkenende meer als premier, en liefst ook geen bos. Een paar ministers uit dit kabinet zouden mogen blijven zoals Camiel Eurlings. Jammer dat ie van het CDA is.

Kunnen D66 en de VVD niet iets gaan doen samen?

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Februari 2010, 11:15:56 »

ik ben benieuwd hoe ze het gat tot de verkiezingen opvullen. alle ministers tijdelijk doorregeren lijkt me geen optie gezien de historie. enkele staatssecretarissen van CDA en CU tijdelijk op PvdA ministeries zetten?

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Februari 2010, 13:09:10 »

Ik heb vannacht in bed tot half 2 liggen kijken en toen zakten mijn ogen dicht.
Maar de bom is gebarsten, kon ook niet anders.
Nu maar hopen dat er wat beter uit voort komt ook al is het nu een lastige tijd gezien de crisis.

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Februari 2010, 13:17:55 »

Al die onzin over de crisis, ze hebben nik bereikt. Alleen even wat banken geholpen. Verder gebeurt er niets. En die crisis loopt wel los, het lopende beleid gaat in principe gewoon door. Ze mogen alleen geen nieuwe dingen beslissen.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 20 Februari 2010, 14:34:04 »

Het was te verwachten, ik heb tot 3 uur naar de wekkerradio geluisterd, en toen ik vanmorgen om 8 uur wakker werd was de val een feit.
Er was ook geen andere mogelijkheid meer, een stel ministers die kibbelen als kleine kinderen.. weg ermee.
En nu... tja, we zullen het zien.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Februari 2010, 16:37:24 »

Citaat
Balkenende weer lijsttrekker

Premier en CDA-leider Jan Peter Balkenende is ook bij nieuwe verkiezingen lijsttrekker van zijn partij. Het partijbestuur besloot hem vanmiddag unaniem voor te dragen als kandidaat-lijsttrekker. Er is sprake van een enkelvoudige voordracht.

Ontslag

Premier Jan Peter Balkenende heeft vanochtend koningin Beatrix het ontslag aangeboden van de PvdA-ministers en -staatssecretarissen van zijn kabinet. De portefeuilles en functies van de overige ministers en staatssecretarissen zijn ter beschikking gesteld, aldus Rijksvoorlichtingsdienst vanmiddag.

De aanbieding gebeurde per brief en de premier had telefonisch contact met de koningin die momenteel op vakantie is.

Bron: Spitsnieuws.nl

Die hebben echt een bord voor de kop, dag hoor!

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #10 Gepost op: 20 Februari 2010, 19:21:51 »

Al die onzin over de crisis, ze hebben nik bereikt. Alleen even wat banken geholpen. Verder gebeurt er niets. En die crisis loopt wel los, het lopende beleid gaat in principe gewoon door. Ze mogen alleen geen nieuwe dingen beslissen.

Juist daarom, wat je zeht, ze hebben niks bereikt dan alleen flink in banken pompen die nog steeds van dat geld vette bonussen uitkeren!
Laat er maar eens een straffe wind komen waaien hier in Den Haag!

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #11 Gepost op: 20 Februari 2010, 20:45:58 »

Die hebben echt een bord voor de kop, dag hoor!

doh  niet te geloven.

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #12 Gepost op: 21 Februari 2010, 21:54:03 »

Juist daarom, wat je zeht, ze hebben niks bereikt dan alleen flink in banken pompen die nog steeds van dat geld vette bonussen uitkeren!
Laat er maar eens een straffe wind komen waaien hier in Den Haag!

niet te filmen allemaal.
En het hele land staat erbij en kijkt er naar.
Wat dat betreft is Obama aardig bezig.
Allemaal inleveren die bonussen bij de bedrijven die steum kregen.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaVerkiezingen 2010Topic: Hebben we vanavond nog een Kabinet?
Ga naar: