Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Gepost op: 14 Januari 2010, 23:03:18 » |
|
Op 20 februari ga ik met een clubje dames een workshop porcelein schilderen doen, en na afloop een high tea. Lijkt me zo leuk, dat porcelein schilderen. Hebben jullie dat wel es gedaan, of gezien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Januari 2010, 23:28:52 » |
|
Nee, wel bloempotjes. Maar het is vast wel leuk!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Januari 2010, 11:48:30 » |
|
Wat creatief Janet..  ik heb het nooit gedaan.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Januari 2010, 12:15:56 » |
|
Nee, nooit gedaan of gezien. Maar ik ga er vanuit dat we jouw werk hier vast wel gaan zien. Het lijkt me echt iets voor jou en het zal je ook vast goed lukken, want wat dat betreft heb jij 2 rechterhanden..  Onlangs vroeg een vriendin van mij of ik elke maandagavond zin had om mee te gaan knutselen, zij zit op zo'n soort cursus. Maar ik heb het na lang nadenken toch maar niet gedaan. Heb nou eenmaal 2 linkerhanden en dan boeit me dat ook niet zo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Januari 2010, 00:18:29 » |
|
@ Maj. Je kunt door proberen/oefenen soms zomaar handigheid krijgen, maar ik denk dat je er ook echt enthousiasme en plezier in moet hebben, dat is de hoofdzaak. Ik zit al een beetje te bedenken wat ik zal gaan schilderen op dat porcelein. Maar tja... ik weet nog niet waarop we dat gaan doen. Het kan net zo goed een theekannetje als een tegeltje of een kopje of een bord zijn...  Ik denk in elk geval wel iets liefs, zoals bloemetjes ofzo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Januari 2010, 14:00:37 » |
|
Wel leuk om er een persoonlijke noot aan te geven... een naam of een leuke tekst. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Januari 2010, 14:19:08 » |
|
'k Heb nog vijf weken de tijd om eens na te denken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Februari 2010, 18:32:34 » |
|
Vanmiddag was het dan zover: het porceleinschilderen. Het was echt leuk, en gezellig, met een stelletje meiden. Ik heb een theepot met dierenfiguurtjes beschilderd. Hij staat nu af te koelen in de oven, ik ben benieuwd!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Februari 2010, 20:14:27 » |
|
Ik weet niet of jullie het interessant vinden, maar voor de zekerheid zet ik de foto's hier toch maar alvast neer  M’n dieren theepotje is klaar.  Andere kant… 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Februari 2010, 20:48:48 » |
|
 Helemaal leuk Janet.. knap gedaan hoor. Ik dacht er gisteren nog aan toen ik het topic doorlas, maar vergat het te vragen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Februari 2010, 22:48:14 » |
|
Echt leuk zeg! Lijkt me heel lastig om op zo'n ronde gladde pot te schilderen, goed hoor! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 20 Februari 2010, 23:11:47 » |
|
Dat viel nog redelijk mee. De verf is er natuurlijk speciaal voor gemaakt, het hecht wel goed op glazuur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 22 Februari 2010, 23:54:10 » |
|
Wat leuk zeg!
Valt nog niet mee hè? Ik vind het tenminste best lastig schilderen op iets ronds. Je moet het ook met één hand vasthouden, wat het ook wat lastiger maakt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 23 Februari 2010, 14:39:18 » |
|
Ik heb m'n theepotje al volop in gebruik. Jesse vindt hem ook heel leuk, die wil steeds alle beestjes zien, met name het visje vindtie leuk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 23 Februari 2010, 15:16:41 » |
|
Die wil dus vaak samen met jou theedrinken. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 23 Februari 2010, 18:34:31 » |
|
hihihi, hij legt zo lief z'n vingertjes tegen de pot en zegt dan heel langgerekt: aaaaauw!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Februari 2010, 23:33:33 » |
|
Aaaaaaach...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 05 Maart 2010, 23:44:13 » |
|
Vandaag heb ik wat serviesgoed gekocht om te beschilderen. Een koffie en theepot, voor m'n B&B, met kopjes en bordjes en wat kleine schaaltjes voor boter, jam enzo. Ik wil het allemaal met hetzelfde dessin beschilderen. Moet alleen nog een leuk motiefje bedenken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 05 Maart 2010, 23:51:26 » |
|
Gaat je vast wel lukken! Ben benieuwd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 05 Maart 2010, 23:53:35 » |
|
Leuk Janet, iets met fietsjes erop ofzo?  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 06 Maart 2010, 13:51:22 » |
|
hihihi, da's wel grappig bedacht zeg.  Misschien doe ik wel diverse voorwerpjes, zoals wat bloemetjes, een vlindertje, wat grasjes en zo'n fietsje. Goed idee! Je hoort er nog van!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 06 Maart 2010, 14:50:09 » |
|
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 08 Maart 2010, 17:39:28 » |
|
Ik weet niet of jullie het interessant vinden, maar voor de zekerheid zet ik de foto's hier toch maar alvast neer  M’n dieren theepotje is klaar.  Andere kant…  Lang geleden kwam de jongste nog wel eens thuis met beschilderde voorwerpen. Ben toch wel erg blij dat vrouwlief een andere hobby heeft, na bloemschikken scoort dit toch ook wel hoog in mutserigheid  Maar als men maar lol heeft natuurlijk  Tis wel.. elke keer met theevisite heb je spontaan een onderwerp 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 08 Maart 2010, 22:41:34 » |
|
Ik kon me al niet voorstellen dat Aladin me gewoon eens eens een leuk complimentje zou geven...  Wat heb ik je toch gedaan jochie, dat je nou nooit es gewoon een beetje aardig tegen me kan zijn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 08 Maart 2010, 22:43:42 » |
|
 mutserigheid hoort toch een beetje bij vrouwen? Er zijn nou eenmaal dingen waar mannen geen sikkepit van snappen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|