Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 13 Februari 2010, 19:25:27 » |
|
Helaas goed nieuws van korte duur. We kwamen vanmiddag get erf op rijden en net belde Wilma, het was weer mis met Onassa. Weer de vee arts erbij, 2 spuiten en met een slang haat neus in tot in de maag en daar hebben ze 15 liter water in laten lopen en 1 liter paraffine. Opgevoeld en er was erge droge mest. Ze drink gewoonweg weg en was lichtelijk aan het uitdrogen. Het was weer zo'n naar gezicht hoe ze erbij lag, ik ben even helemaal ingestort daar. De veearts zei dat dit nog wel een dag of 3 aan kan duren en dan moet ze dus iedere dag deze behandeling ondergaan. Man....wat een zorg!!!!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 14 Februari 2010, 01:44:35 » |
|
 Trouwens ook enig idee, hoe ze aan die koliek is gekomen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 14 Februari 2010, 12:45:09 » |
|
Kreeg vanmorgen een sms'je dat het weer goed ging met Onassa, god zij dank! Maar deze schrik heeft er flink ingehakt. Ik laat het hier over het algemeen denk ik in mijn postings niet echt merken, maar ik zit er strak doorheen. Soms heb ik wel het gevoel dat ik het allemaal niet meer trek.
gelukkig weer een zorg minder, maar ook voor jezelf, hoop houden en alles keert ten goede 
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 14 Februari 2010, 13:15:13 » |
|
 Trouwens ook enig idee, hoe ze aan die koliek is gekomen? Ja eigenlijk wel, want ze drink niet. En ze hebben sinds een paar weken ander hooi, veel grover van structuur, het lijkt als je het ziet op stro. Dit is hooi uit Frankrijk van een heel andere grons als ze het gewend zijn hier van de Nederlandse grasbodem. Dus die twee dingen hebben het probleem veroorzaakt. Ik heb net weer gebeld maar ze stond er vanmorgen goed bij. Straks gaan we er weer heen en hopelijk blijft het vandaag dan goed gaan. Ze had nog niet gemest, het is wel zaak dat dat weer op gang gaat komen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 14 Februari 2010, 13:50:23 » |
|
We duimen dat het beter gaat vandaag..  dat zal jou ook wat meer rust geven. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 14 Februari 2010, 19:04:06 » |
|
Nou, die ust word me niet gegungd hoor Vanmiddag weer hetzelfde tafereel. DA moest weer komen, 2 maal spuiten plus slang in de maag en 15 liter lauw water en paraffine erin. de derder dag inmiddels al. Nu maar weer aankijken hoe het morgen gaat.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 14 Februari 2010, 20:31:17 » |
|
Het is echt heftig zeg! Is er een reden dat ze niet drinkt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 14 Februari 2010, 22:16:02 » |
|
Ze is sowieso geen grote drinker, maar nu is het water heel erg koud en als het ook maar een beetje vies is wil ze het niet meer. Vanmiddag had ze een soort slobber, maar mevrouw at het aleen als ik het op de pollepel voor haar hield. Dit is voer wat aangemaakt met water word en ze wilde het dus niet uit de emmer eten, dus ik heb mijn paard moeten voeren....het moet toch niet gekker worden!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 14 Februari 2010, 22:40:15 » |
|
Frustrerend zeg! Hopelijk gaat het nu snel de goede kant op.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 14 Februari 2010, 22:43:59 » |
|
Heel frustrerend idd! Als je zo'n groot sterk en krachtig paard zo ziet liggen verkrampen. Ik heb al gezegt, ik zou met liefde de hidradenitis bij mzelf nu nog 2 keer erger hebben dan het al is, als zij maar weer snel beter wordt. Als mens kan je wat ondernemen maar zo'n dier er zo bij te zien liggen breekt je hart. Wat dat betreft merk ik dan weer duidelijk dat ze echt een "kindje" van me is hoor.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 14 Februari 2010, 22:52:50 » |
|
Kan ik me voorstellen. Als Joey een tijd niet wil eten, heeft zeggen dat het beter is geen zin, zoals je dat bij een mens doet. En proppen helpt al helemaal niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 14 Februari 2010, 23:16:47 » |
|
Een paard moet toch wel weer vlot aan het eten gaan, vooral ruwvoer want de darmen moeten wel weer op gang komen. Te lang stil liggen is niet best en kan de koliek ernsiger vormen aan nemen. wat dat betreft zit een paard qua darmen stelsel niet al te snugger in elkaar.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 15 Februari 2010, 12:30:35 » |
|
En wederom is vanmorgen de DA weer geweest om het hele ritueel uit te voeren. Er waren nu wel iets darm geluiden te horen en de paraffine komt er wel wat uit. Het is dus niet geheel afgesloten maar bij het opvoelen kon hij voelen dat er wel een flinke prop zit wat nog niet weg wil. Ik zit hier te trillen als een rietje, moet zelf vanmiddag naar de huisarts want ik trek het allemaal voor geen meter meer. Mijn meissie......ze MOET beter worden!!!!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 15 Februari 2010, 12:55:20 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 15 Februari 2010, 13:51:54 » |
|
sterkte Shanon. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 15 Februari 2010, 23:07:18 » |
|
Om 17.30 kon de dieren arts weer komen. Het water borrelt flink in haar buik, klinkt alsof je het door een afvoerputje hoort gaan. Er zit dus gas bij en op zich was hij daar wel tevreden mee want het betekent dat er wel wat gebeurt. Hij heeft haar weer opgevoelt en kon de verstopping nog steeds voelen. Ik heb vanavond buiten lijnzaad gekookt, alleen niet in de juiste verhouding dus ik kan het niet zeven, het is te dik geworden. Als je lijnzaad kookt dikt het wat in en dat slijm moet ik bij haar naar binnen zien te krijgen. Ik ben echt kapot momenteel.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 15 Februari 2010, 23:08:43 » |
|
naar een kliniek brengen is ook geen optie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 16 Februari 2010, 12:41:51 » |
|
Gelukkig ziet het er naar dat de kliniek niet hoeft, we zaten er wel dicht tegenaan Vanmorgen het mooiste telefoontje wat ik sinds tijden heb gehad. Wilma belde en Onni had vannacht 2 keer weer normaal gemest!!!! Ze was ook goed aanspreekbaar, wilde weer eten en met d'r koppie naar buiten kijken. Laten we hopen en er maar een beetje vanuit gaan dat de boel nu weer op gang komt en ze het ergste achter de rug heeft. Nu geleiderlijk aan weer het voer rustig aan op gaan bouwen. Toch durf ik nu een beetje te 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 16 Februari 2010, 13:02:46 » |
|
Dat is goed nieuws Shanon.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 16 Februari 2010, 13:26:13 » |
|
dat is inderdaad goednieuws
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 16 Februari 2010, 16:21:23 » |
|
nog niks van me laten horen hierover maar wel alles gevolgt op hyves. joehoe dat het beter gaat. wat kan je dan blij zijn met poep/drollen noem het maar
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 16 Februari 2010, 21:01:32 » |
|
Te vvroeg gejuicht weer, het mag allemaal blijkbaar niet zo zijn maar eind van de middag ging het weer mis en kon de dierenarts weer komen om te spoelen op te voelen en te spuiten. Ik was zooooo verrekte blij vanmorgen,dacht echt dat ze er doorheen was maar de verstopping is nog steeds niet weg. 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 16 Februari 2010, 23:48:21 » |
|
Arme Onassa. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 17 Februari 2010, 00:05:12 » |
|
Als het morgen weer mis gaat dan breng ik haar naar de kliniek, ik word hier zo angstig van die onzekerheid.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 17 Februari 2010, 01:27:06 » |
|
het gaat in ieder geval de goede kant op, maar een kliniek kan voor je eigen gemoedrust goed zijn. dan is er continu controle
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|