di 05 jan 2010, 21:33
Sander Simons pleegt euthanasie door Vanessa Bontje
AMSTERDAM - Voormalig RTL Nieuws-lezer Sander Simons (47) heeft dinsdagavond om 20.00 uur euthanasie gepleegd. De aan longkanker lijdende presentator koos ervoor het lot in eigen hand te nemen omdat coma dreigde.
Sander licht zijn keus toe in het allerlaatste interview dat hij voor zijn dood gaf. Dat verhaal staat deze ochtend in De Telegraaf.
wo 06 jan 2010, 11:42
Sander Simons vreesde de dood niet door Vanessa Bontje
AMSTERDAM - Aan al zijn dierbaren stuurde voormalig RTL Nieuws-lezer Sander Simons voor zijn overlijden de afscheidsbrief 'Waarom ik mijn afscheid aanvaard'.
De brief, waarin hij zijn leven en avonturen als verslaggever en biograaf beschrijft, zijn ouders, Louise en anderen eert en bedankt, besluit hij met de woorden:
In februari 2008 kwam het onheil van longkanker in mijn leven. Onheil maar geen ongeluk. Ik ben niet minder gelukkig geworden, heb juist twee heel goede jaren gehad. Mijn persoonlijke relaties hebben zich verdiept en ik heb een lieve vrouw ontmoet. Mijn leven is compleet. Ik ben niet bang voor de dood. Voor mij is deze afsluiting, hoewel vroeger dan verwacht, een afscheid dat ik kan aanvaarden.
Het allerlaatste interview dat Sander voor zijn dood gaf, staat deze ochtend in De Telegraaf.
-----------------------------------------------------------------------
Ook alweer zo jong nog..