Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Gepost op: 17 December 2009, 15:03:07 » |
|
Ben al een half uur op de site van NS bezig, om te kijken hoe je geld van een kaartje terug kan krijgen.  Vanmorgen zijn we naar het station van 't Harde gereden, waar ik 2 kaartjes uit de machine trek voor een retourtje Utrecht. Lekker wat kerstshoppen, was onze bedoeling. Terwijl we op onze trein wachten, werd er omgeroepen dat de trein door een storing niet verder rijdt dan Amersfoort. Ok, dachten we, dan gaan we daar wel winkelen. Paar minuten later wordt er omgeroepen dat de trein niet verder gaat dan Putten! Nou... daar wilden we dus niet naartoe. Aan de conducteur gevraagd en die zei dat er een brand was bij Amersfoort door een gaslek aan het spoor. Pfff. Dus maar weer teruggegaan naar huis. Dacht ik net: zo, even een formuliertje downloaden om het geld van de kaartjes terug te vragen (toch 24.80 samen) Blijkt dat niet te kunnen. Je moet op een bemand station een papieren formulier halen waar je je geld kunt terugvragen. Maar dat is bij ons het dichtsbijzijnde in Zwolle, wat ruim 20 km verder ligt. Probeerde ik te bellen, maar na tien minuten in de wachtstand heb ik 'm erop gegooid. BAH!  Wie heeft dit wel es gedaan, geld terugvorderen van de NS? En is dat ook gelukt? Ik vind 25 euro toch best wel veel geld hoor, om zomaar te laten liggen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 17 December 2009, 18:32:35 » |
|
Toch maar weer die klantenservice opgebeld en na 14 minuten 'in de wacht' te hebben gestaan, kreeg ik iemand aan de lijn. Die meneer heeft me duidelijk uitgelegd hoe en wat: briefje schrijven met korte uitleg, plus kaartjes erbij, en dan naar een adres sturen. Brief ligt al klaar, kan morgen op de bus. Ook weer opgelost.  Nouja... eerst nog maar es wachten tot het op onze rekening staat 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 17 December 2009, 20:00:12 » |
|
 Gelukkig opgelost, ik wilde net aanbieden hier een formulier te halen en op te sturen.  Het zou toch ook te gek voor woorden zijn als je er eerst weer voor moest gaan rijden/reizen. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 17 December 2009, 20:46:51 » |
|
Ja, het was geen dag voor de bus, trein, auto, fiets, brommer, motor. Maar ja, als je dat allemaal van tevoren wist.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 17 December 2009, 22:36:51 » |
|
datzelfde nummer heb ik dus ook gedraaid, Puc. Niet wetende dat ik zo'n 14 minuten in de wachtstand moest hangen  En als ik zo'n formulier moet halen, moet ik eerst ruim 20 km reizen voor een bemand station.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 17 December 2009, 22:42:25 » |
|
Niet wetende dat ik zo'n 14 minuten in de wachtstand moest hangen  Dat zal dan vooral vandaag geweest zijn, vanwege de sneeuwproblemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 17 December 2009, 22:43:49 » |
|
yep, daar heb je alle kans op. Maar 'k wist ook niet of je dit soort zaken meteen moest melden, of dat er wel een dagje tussen mocht zitten...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 17 December 2009, 23:33:06 » |
|
ik heb wel eens geld terug gekregen toen de trein vertraging had. ik was op tijd op het station en toen werd omgeroepen dat de trein wegens omstandigheden een twintig minuten later zou komen. toen ben ik geld terug gaan halen bij het loket. ik zou te laat komen voor de vergadering waar ik heen ging. vlug weer auto in nadat ik het geld op zak had en ik was mooi op tijd op mijn reisbestemming
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 17 December 2009, 23:35:17 » |
|
het viel me vandaag op dat het openbaar vervoer weer stil lag. met dit soort weer moet je eigenlijk zorgen dat er ze weinig mogelijk verkeer op de weg komt en dat kan enkel met goed reidend openbaar vervoer. als bussen en treinen als eerste stil staan dan ben je wel verplicht om met extra auto's het verkeer in te gaan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 18 December 2009, 00:10:24 » |
|
Maar ja, het wordt ook voor bussen en treinen wel eens te link om door te rijden. En mensen willen vaak koste wat het kost de weg op om te gaan waar ze naartoe denken te moeten. Degene die vanmorgen vroeg zijn vertrokken en door de hevige sneeuwval verrast waren dat snap ik nog, maar degene die toch de weg op zijn gegaan, terwijl het overal vast stond, die snap ik dan weer niet. Blijf dan thuis en wacht tot het allemaal weer wat begint te lopen. Te laat kom je toch.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 18 December 2009, 12:28:29 » |
|
dat zijn keuzes en sommige afspraken kun je ook gemakkelijk afzeggen. echter als men dantoch de weg op moet dan zou veiligheid een reden kunnen zijn om voor openbaar vervoer te kiezen. echter als openbaar vervoer als eerste stil valt dan ben je wel verplicht om in de auto te gaan, er is geen alternatief
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 18 December 2009, 12:31:44 » |
|
Inderdaad, uren staan kleumen op een treinstation in de hoop nog thuis te kunnen komen is ook geen optie. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 18 December 2009, 15:36:50 » |
|
Ik deed er lang over om bij mijn werk te komen, maar ik zat er wel warmpjes bij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 21 December 2009, 13:45:32 » |
|
gisteren was het helemaal feest bij het spoor. Gisteravond amsterdam in geweest omdat de dames niet verder konden vanwege zeer beperkte dienstregeling.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 21 December 2009, 18:12:12 » |
|
vandaag trouwens ook weer. GertWim kwam thuis met het verhaal dat er bv in Utrecht normaliter per uur zo'n 90 treinen aankomen/vertrekken, en nu per uur maar zo'n 15! Maarja, of het waar is, weet ik niet hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 21 December 2009, 19:43:51 » |
|
Dat zou heel goed kunnen, ook de bussen rijden niet zo vaak als anders. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 22 December 2009, 22:52:51 » |
|
wij gaan het morgen weer proberen... Retourtje Utrecht, waar we Anikó hopen te ontmoeten. Zij komt vanaf Schiphol ook naar Utrecht. Dus hup treintjes, doe je best morgen! Beetje vertraging is niet erg, maar aub geen uuuuuuuuren met onze kleine kerel erbij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 23 December 2009, 00:14:47 » |
|
Dat moet lukken..  'Treinen rijden morgen weer'
UTRECHT (ANP) - ProRail laat woensdag 80 procent van de treinen weer rijden. Een woordvoerster van de spoorwegbeheerder heeft dat dinsdag gezegd. De afgelopen dagen reed de NS met veel minder treinen. Vanaf woensdag wil ProRail de treinen weer via een vrijwel normale dienstregeling laten rijden. Fijne dag Janet! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 23 December 2009, 08:22:07 » |
|
Eerst nog maar es afwachten of het allemaal wel doorgaat, want Anikó heeft haar vlucht gemist helaas. De volgende vlucht voor deze middag zit in principe vol, maar misschien komt er een uitvaller, dan mag zij daarmee vliegen, en zo niet, dan kan ze pas morgenmiddag mee. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 23 December 2009, 10:08:27 » |
|
 Het zit jullie wel tegen zeg, hopelijk lukt het nog vandaag. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 23 December 2009, 15:19:48 » |
|
Jaaaaaa, ze kan toch mee met die vlucht, er waren mensen uitgevallen!  Maar het vliegtuig heeft in elk geval al vertraging, want ze zouden om 2 uur al vliegen, en ze zitten nog niet eens in het vliegtuig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 23 December 2009, 18:22:08 » |
|
En hoe is het nu? is ze er al? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 24 December 2009, 00:25:52 » |
|
De reis werd steeds maar uitgesteld, maar gelukkig zijn ze dan toch rond negen uur vanavond aangekomen. We hebben haar toen maar met de auto opgehaald (files waren toch weg toen) en we waren net om half 12 terug. Het duurde dus even, maar ze ister dan eindelijk toch! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 24 December 2009, 11:30:14 » |
|
met de auto heb je de reisroute zelf in ieder geval wat in de hand en heb je geen last van parkerende treinen in de binnenlanden van sneeuwland
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|