Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 11 December 2009, 15:55:51 » |
|
FIA bevestigt invoering nieuw puntensysteem
De Formule 1 kent vanaf 2010 een nieuw puntensysteem. Dat heeft de FIA vandaag (donderdag) bekendgemaakt. De winnaar zal vanaf komend seizoen 25 punten scoren, de nummer twee twintig en de nummer drie vijftien. De gehele top-tien zal punten behalen. Dit is ingevoerd omdat de grid uitgebreid zal worden naar dertien teams.
Het oude systeem (10-8-6-4-3-2-1), dat sinds 2003 actief was, kreeg de nodige kritiek te verwerken, omdat de beloning voor een overwinning niet groot genoeg zou zijn. De winnaar scoorde immers slechts twee punten meer dan de nummer twee. Met het nieuwe systeem is dat vijf punten, wat een overwinning dus waardevoller zal maken. Jenson Button liet eerder op de dag al weten een voorstander te zijn van het plan, precies om die reden.
"Doordat de grid is uitgebreid naar dertien teams en na aanbeveling van de F1 Commissie, is besloten om een nieuw puntensysteem te introduceren in 2010", liet de FIA weten in een korte verklaring.
Het systeem is nu als volgt:
P1: 25 ptn. P2: 20 Ptn. P3: 15 ptn. P4: 10 ptn. P5: 8 ptn. P6: 6 ptn. P7: 5 ptn. P8: 4 ptn. P9: 2 ptn. P10: 1 ptn.
Bron: GPUpdate.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 11 December 2009, 18:10:43 » |
|
Ze blijven maar veranderen daar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 11 December 2009, 19:23:26 » |
|
Als het er maar beter en leuker op word maakt het niet uit. We zullen het zien.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 11 December 2009, 19:44:25 » |
|
1e bericht bijgewerkt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 14 December 2009, 22:30:24 » |
|
 90 miljoen.. het is ook niet niks.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 22 December 2009, 23:34:33 » |
|
'Schumacher terug in Formule 1'
HAMBURG - Michael Schumacher keert terug in de Formule 1. De zevenvoudig wereldkampioen uit Duitsland viert zijn rentree op 14 maart tijdens de Grote Prijs van Bahrein in een Mercedes. Dat meldt de Duiste krant Bild dinsdagavond op haar website. Schumacher nam in 2006 na 250 races afscheid van de Formule 1. Hij zou afgelopen zomer al Felipe Massa vervangen bij Ferrari, maar een oude nekblessure hield toen een terugkeer tegen. Schumacher won vijf van zijn wereldtitels in een rode Ferrari. (ANP) Dat had ik niet verwacht. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 23 December 2009, 13:52:00 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 23 December 2009, 14:00:57 » |
|
ik zzag het vanmorgen ook in de krant
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 02 Februari 2010, 22:53:04 » |
|
Ho-Pin Tung derde rijder bij Renault
Het Formule 1-seizoen heeft komend seizoen een Nederlands tintje. Ho-Pin Tung is door Renault aangetrokken als derde rijder. Bovendien maakt de Nederlandse Chinees deel uit van het talentenprogramma van Renault (RF1 Driver Programme, red.) waardoor hij dit seizoen in de GP2 voor Dams rijdt.
Goed "Tijdens mijn recente test met Renault in Jerez zei ik dat op de drempel van de Formule 1 stond. Vandaag (zondag, red.) kan ik zeggen dat ik er in zit. Mijn entree in de Formule 1 heel goed nieuws voor China en voor het groeiend aantal Formule 1 fans daar", aldus een dolgelukkige Tung.
Weekend De 27-jarige coureur zal naast zijn GP2-werkzaamheden tijdens ieder Formule 1-weekend op het circuit zijn. Bovendien zal hij testwerk verrichten.
Onder de indruk Tijdens de teampresentatie in Valencia gaf Renault-teambaas Eric Boullier aan onder de indruk te zijn van de prestaties van Tung. "Toen Ho-Pin bij ons testte in december maakte hij onmiddellijk indruk door zijn snelheid en de technische feedback, die hij aan het team gaf. Dit overtuigde ons dat hij er klaar voor is om opgenomen te worden in ons team."
Doel Tung zei bij de presentatie van de Renault R30 in Valencia dat vanaf de dag dat hij met racen begon er geen ander doel voor hem was dan de Formule 1. "Om nu in de koningsklasse van de autosport te stappen is een ongelofelijke kans. Het is echt een droom die uitkomt voor mij, maar het is tevens een nieuw begin. Mijn doel is niet veranderd: ik wil racen en ik wil winnen, voor China, voor mijn fans, voor mijn partners en voor mijzelf. Formule 1 dat is wat echt wil."
Leren Tung wil dit seizoen zo veel mogelijk leren. "Maar ik ben er ook om echt bij te dragen op alle momenten dat het team mij nodig heeft, ik ben er klaar voor".
Bron: RTLGP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 07 Februari 2010, 12:39:46 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 07 Februari 2010, 12:44:45 » |
|
Daar begin ik niet aan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 08 Februari 2010, 21:03:57 » |
|
'Petrov dreigt Renault-stoeltje kwijt te raken'
Het is nog niet helemaal zeker dat Vitaly Petrov dit jaar voor Renault rijdt. Zo melden Russische media. De 25-jarige coureur, die vorige week werd bevestigd, dreigt zijn financiële verplichtingen namelijk niet na te kunnen komen. Omdat steun van het Russische bedrijfsleven uitbleef, is Petrov een miljoenenlening aangegaan om zijn stoeltje te kunnen bekostigen. Die lening is alleen nog niet rond.
In een interview met een Russische website onthult Alexander Petrovic, de vader van Vitaly, dat er een prijskaartje van 15 miljoen euro aan het racestoeltje van zijn zoon hangt. "Renault heeft ons laten weten dat we dat bedrag in twee termijnen mogen betalen. De eerste helft moet in maart worden overgemaakt en het resterende deel moet in juli worden betaald", zei Petrovic. "De manager van Vitaly is gelijk naar sponsors gaan zoeken. Hij heeft vijfhonderd grote Russische bedrijven benaderd, maar kreeg overal nul op het rekest. Ik heb Vitaly toen verteld dat we geen geld konden vinden en dat het misschien beter was om de Formule 1 te vergeten. Hij begon te huilen, terwijl hij als kind nooit heeft gehuild. Het was zo'n enorme schok voor hem."
"Op het laatste moment schoot een vriend, die in de Raad van Bestuur van een bank in St. Petersburg zit, te hulp", vervolgde de vader van Petrov. "Hij was bereid om ons een lening van 7,5 miljoen euro te verstrekken." Dankzij dit krediet kon Petrov vorige week worden bevestigd als Renault-coureur en enkele dagen later gelijk zijn eerste ronden in de Renault R30 rijden. Het geld van de lening is echter nog steeds niet binnen. "We hebben de eerste 7,5 miljoen euro nog niet ontvangen. De aanvraag van de lening is nog steeds in behandeling. Als we voor 1 maart de eerste betaling niet kunnen doen, kan het team een andere rijder nemen", vertelde Petrovic, die ook nog geen idee heeft waar de andere 7,5 miljoen euro vandaan moet komen.
"We hebben onze hoop gevestigd op de Russische overheid. De president van de Russische autosportfederatie heeft al een brief geschreven naar de regering." Interessant, aangezien Ho-Pin Tung 3e rijder is bij Renault. Misschien kan ie meteen doorschuiven!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 19 Februari 2010, 13:10:42 » |
|
Formule 1 ook komende drie jaar bij RTL 7RTL 7 zendt ook de komende drie jaar Formule 1 uit. Het seizoen, dat op zondag 14 maart in Bahrein van start gaat, zal wereldwijd nog meer belangstelling trekken door de comeback van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher. 2010Na een afwezigheid van drie jaar keert de Duitser terug, maar ook door deelname van een aantal nieuwe teams, zoals onder meer Virgin Racing en Lotus F1, belooft het een zeer interessant en spectaculair seizoen te worden. ParelPeter Lubbers, zenderdirecteur RTL 7: "Voor RTL 7 is de Formule 1 een parel aan de kroon. Juist met zo'n spannend seizoen en de comeback van Michael Schumacher voor de deur, ben ik er extra blij mee dat we de contracten hebben kunnen hernieuwen. Naast de meest aansprekende raceklasse is de Formule 1 ook een prachtig merk voor de profilering van RTL 7 en voor ons RTL GP-platform." PlatformHet RTL GP-platform bevat behalve de tv-uitzendingen bij RTL 7 ook onder meer een website ( www.rtlgp.nl), een glossy magazine dat zesmaal per jaar verschijnt, een kledinglijn en andere producten. RTLGemistNieuw is ook dat de Formule 1-uitzendingen vanaf 14 maart zijn terug te zien via rtlgemist.nl.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 19 Februari 2010, 14:32:28 » |
|
RTLGemist Nieuw is ook dat de Formule 1-uitzendingen vanaf 14 maart zijn terug te zien via rtlgemist.nl.
Dat is handig. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 06 Maart 2010, 12:13:44 » |
|
Nog een weekje, dan begint het weer. Volgende week trouwens ook de eerste Indycar race van dit jaar, met hopelijk Robert Doornbos erbij.
Dit weekend is trouwens al het begin van het nieuwe WTCC-seizoen, met Tom Coronel in dezelfde SEAT, als waarin vorig jaar het kampioenschap werd gewonnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 12 Maart 2010, 11:17:22 » |
|
Zo, het is begonnen. De tijden voor de GP van Bahrein:
12 mrt. 08:00-09:30 1e vrije training 12:00-13:30 2e vrije training
13 mrt. 09:00-10:00 3e vrije training 12:00-13:00 Kwalificatie
14 mrt. 13:00 Race
Uitzendtijden RTLGP:
Za 13 mrt. 10.55-11.55 uur RTL GP: Formule 1 - Kick-off 2010 hh Za 13 mrt. 11.55-13.10 uur RTL GP: Formule 1 - Bahrein - Kwalificatie Zo 14 mrt. 12.20-12.55 uur RTL GP: Formule 1 - Bahrein - Preshow Zo 14 mrt. 12.55-14.45 uur RTL GP: Formule 1 - Bahrein - Race Zo 14 mrt. 14.45-15.00 uur RTL GP: Formule 1 - Bahrein - Nabeschouwing Zo 14 mrt. 18.00-19.00 uur RTL GP: Formule 1 - Bahrein - Samenvatting
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 12 Maart 2010, 11:35:50 » |
|
Gunstige tijden om te kijken.  F1: Uitslag vrije training Bahrein door Van onze Telesportredactie Bahrein - De eerste vrije training van het Formule 1-seizoen zit er op. Adrian Sutil zette de snelste tijd neer. Hieronder de volledige uitslag.  Schumacher moest het doen met plek tien. Foto: AFP 1. Adrian Sutil, Force India-Mercedes 1:56.583 2. Fernando Alonso, Ferrari 1:56.766 0.183 3. Robert Kubica, Renault 1:57.041 0.458 4. Felipe Massa, Ferrari 1:57.055 0.472 5. Jenson Button, McLaren-Mercedes 1:57.068 0.485 6. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes 1:57.163 0.580 7. Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:57.194 0.611 8. Nico Rosberg, Mercedes Benz GP Ltd 1:57.199 0.616 9. Mark Webber, RBR-Renault 1:57.255 0.672 10. Michael Schumacher, Mercedes Benz GP Ltd 1:57.662 1.079 11. Jaime Alguersuari, STR-Ferrari 1:57.722 1.139 12. Nico Hulkenberg, Williams-Cosworth 1:57.894 1.311 13. Sebastian Vettel, RBR-Renault 1:57.943 1.360 14. Sebastien Buemi, STR-Ferrari 1:58.399 1.816 15. Rubens Barrichello, Williams-Cosworth 1:58.782 2.199 16. Vitaly Petrov, Renault 1:58.880 2.297 17. Pedro de la Rosa, BMW Sauber-Ferrari 2:00.250 3.667 18. Kamui Kobayashi, BMW Sauber-Ferrari 2:01.388 4.805 19. Timo Glock, Virgin-Cosworth 2:03.680 7.097 20. Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 2:03.848 7.265 21. Jarno Trulli, Lotus-Cosworth 2:03.970 7.387 22. Lucas di Grassi, Virgin-Cosworth 23. Bruno Senna, HRT-Cosworth Geen tijd 24. Karun Chandhok, HRT-Cosworth Geen tijd (bron:telegraaf)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 12 Maart 2010, 11:36:42 » |
|
Ja, ik was hier ook al mee bezig, maar mijn nieuwsbron werkt niet goed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 13 Maart 2010, 14:41:09 » |
|
Pole-position prooi voor Vettel
door Van onze Telesportredactie BAHREIN - Sebastian Vettel heeft de eerste pole-position van het nieuwe Formule 1-seizoen veroverd. De Duitser reed in zijn fonkelnieuwe Red Bull op het circuit van Bahrein de snelste kwalificatieronde (1.54,101) en mag als beloning morgen de race vanaf de beste startplaats beginnen. Sebastian Vettel is de snelste op het circuit van Bahrein en mag van de voorste startrij vertrekken. Naast zich op de eerste startrij vindt Vettel Ferrari-coureur Felipe Massa, die in de derde en beslissende kwalificatiesessie een fractie langzamer was dan de Duitse vice-wereldkampioen. Fernando Alonso, ook van Ferrari, tekende voor de derde kwalificatietijd, Michael Schumacher start bij zijn rentree in de Formule 1 vanaf positie zeven. (bron:telegraaf)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 13 Maart 2010, 19:35:46 » |
|
Ja, je kunt er nog niet veel van zeggen. Er zijn behoorlijke verschillen in tijden, en de strategie is onbekend. Ben benieuwd wat we morgen gaan zien. Ik denk eerlijk gezegd weinig spektakel op deze baan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 14 Maart 2010, 12:19:58 » |
|
Ferrari heeft de motoren van Massa en Alonso gewisseld. Dit heeft geen consequenties, aangezien men het hele seizoen met 8 motoren moet doen. Pas als de 9e wordt ingezet volgen er sancties.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 14 Maart 2010, 12:29:07 » |
|
Er is wel veel veranderd in de regels geloof ik. Niet tanken tijdens de pitstop? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 14 Maart 2010, 15:05:12 » |
|
Wist je dat nog niet?
Deze race was een rustig begin vond ik. Er gebeurde wel het een en ander, maar niet bijzonder spectaculair. Ook erg jammer dat er nog maar 1 pitstop is tijdens de race. Goed voor Ferrari dat ze weer eens winnen. McLaren en Red Bull zitten er ook duidelijk bij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|