Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 03 December 2009, 13:53:07 » |
|
Leuk linkje van een nieuwe site: http://www.meertens.knaw.nl/nfb/Vul je achternaam in, en je ziet waar de mensen met die naam in Nederland wonen. Waar de naam zich het meest concentreert, is mogelijk de plek waar de familienaam is ontstaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 03 December 2009, 16:43:17 » |
|
Ha we zijn uniek in deze regio 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 03 December 2009, 16:47:10 » |
|
Dat verwonderd me niks..  Familiedatabank overbelast
UTRECHT - De familiedatabank van het Meertens Instituut is overbelast. Het instituut zegt er alles aan te doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Bij het instituut hadden ze niet verwacht dat er zo veel mensen op de website die gisteren werd gelanceerd, zouden afkomen. "Het is onvoorstelbaar hoeveel mensen ingelogd zijn", aldus de medewerkster, "onze server kan het niet aan", zegt ze tegen NOS.nl
In de Nederlandse Familienamenbank, die is gemaakt door het Meertens Instituut uit Amsterdam en de Universiteit Utrecht, zijn alle 314.000 in Nederland voorkomende familienamen geregistreerd. Hiervoor werden de gemeentelijke basisadministratie van 2007 en de gegevens uit de volkstelling van 1947 gebruikt.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 03 December 2009, 22:58:23 » |
|
Omdat ik bij hyves lid ben van de hyves met allemaal mensen met onze achternaam, had ik zo'n soort grafiek al eens gezien. Maar toch weer leuk om weer eens te kijken. Precies in Elburg zijn er het meeste. Komt natuurlijk doordat wij 3 en Gerrit's broer 5 kinderen heeft, hihihi 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 03 December 2009, 23:35:56 » |
|
het kaartje was wel leuk om te zien, maar niet nieuw. de achtergrondinfo waar men in de krant over sprak had ik specifieker verwacht naar onze naam toe. nu was het algemene blabla.
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
semmeke
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 04 December 2009, 00:31:45 » |
|
Volgens mij is die site niet nieuw, ik ben daar al eens eerder geweest voor mijn 'achternaam' hyves en heb daar zo'n grafiek van afgehaald.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 04 December 2009, 07:05:56 » |
|
ze beweren dat ze nieuwe dingen geplaatst hebben op die site. dat hebben ze mogelijk wel, maar ze schrijven voor mij niets nieuws
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 04 December 2009, 08:54:38 » |
|
met mijn getrouwde achternaam zie ik 1 gekleurde kaart hahahah wel 73.157 mensen met die naam
mijn meisjes naam zijn er maar 74 van
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 04 December 2009, 13:49:36 » |
|
In mijn woonplaats maar 1 met mijn meisjesnaam, en dat ben ik natuurlijk.  Met m'n getrouwde achternaam zijn er meer in het hele land. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 04 December 2009, 16:19:47 » |
|
Hey wat grappig, maar mijn achternaam komt niet veel voor, alleen maar lichte kleuren. En waar ze dan ietsie donkerder zijn is in Groningen, Amsterdam en Rotterdam 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 04 December 2009, 18:12:23 » |
|
Daar valt het meeste bij te verdienen nu eenmaal 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 04 December 2009, 18:17:50 » |
|
Nou, heb er 10 jaar gewoond en zou er nu nog niet eens begraven willen liggen. Wat die andere Hofmannen daar dan zoeken is em ook een groot raadsel 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 04 December 2009, 23:53:05 » |
|
Mijn meisjesnaam komt het meeste in het zuiden van het land voor, maar dat had ik tijdens een stamboom onderzoek ook al ontdekt. Tja, en Hus zijn achternaam natuurlijk voornamelijk in Friesland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 05 December 2009, 10:47:15 » |
|
Volgens mij is die site niet nieuw, ik ben daar al eens eerder geweest voor mijn 'achternaam' hyves en heb daar zo'n grafiek van afgehaald.
Ze hadden tot nu toe een databank met gegevens uit de jaren '40. Nu hebben ze bijna actuele gegevens tot hun beschikking.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lief
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 27 December 2009, 13:22:24 » |
|
met mijn getrouwde achternaam zie ik 1 gekleurde kaart hahahah wel 73.157 mensen met die naam
mijn meisjes naam zijn er maar 74 van
Ah getrouwd met de De Vries dus 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 27 December 2009, 15:53:19 » |
|
het ziet bijna zwart met mijn meisjesnaam maar de getrouwde naam is een stuk minder. We weten al dat ie omstreeks 1647 overkwam van Engeland
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: