Hihihi, het was echt zo grappig!
Eerst dacht ik dus dat het een gewone klant was, die een boek zoekt. Dat komt vaker voor natuurlijk.
Hij vroeg een boek over seksuele voorlichting voor zijn dochter van 13, die net haar eerste vriendje had. Ook dat komt vaker voor. Dus ik zeg: natuurlijk hebben wij daar boeken voor, en ik liep meteen naar het bewuste schap en haalde daar twee boekjes uit die over dat onderwerp gaan.
Maar toen begon hij uit te wijden over hoe en wat dochterlief en vriendje allemaal uitspookten, en toen vertrouwde ik het zaakje niet meer. Ik dacht: óf het is een heel desperate vader, óf het is doorgestoken kaart.
Toen hij begon over aftrekken en dat hij 13 jaar daar veel te jong voor vond, toen wist ik het zeker. Vervolgens zei hij ook nog dat hij zelf 12 was voordat hij zelf in z'n eentje begon te experimenten, en wel 17 of 18 toen hij zich liet aftrekken door een vriendinnetje...

Nou, je zult snappen dat ik inmiddels haast stikte van het lachen, maar om me heen stonden allemaal klanten, dus ik moest m'n gezicht enigzins in de plooi houden.
Hij bleef maar doordraven, en steeds naar mijn mening vragen, ik heb hem een paar keer gezegd dat hij maar met vrouw en dochter in de winkel moest komen om een passend boekje te zoeken, en zo heb ik hem op 't laatst toch kunnen afpoeieren.
Echt, het was zo grappig, en het is heel stom: je weet enerzijds dat ze iets met je proberen uit te halen, en aan de andere kant wil je de telefoon niet neergooien, maar ojeeeeeee, wat heb ik gelachen.'

Nu ben ik dus op zoek naar iemand die vandaag nog radio geluisterd heeft, of het zomaar een grapjurk was, of dat het ook is uitgezonden ergens.
Ben heel benieuwd.