Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Gepost op: 10 Augustus 2009, 09:57:22 » |
|
Gisteren waren we met onze gasten in de polder, want ze kunnen natuurlijk niet naar Slowakije vertrekken zonder een respectabel aantal molens te hebben gezien, nietwaar? Je hoort verschillende meningen over molens. De één vindt ze superlelijk, de ander vindt ze mooi. Ze geven ons in elk geval een hoop energie zonder schadelijk te zijn voor het milieu. Vogelliefhebbers menen uiteraard weer dat de vogels er bang voor zullen zijn en denken dat bepaalde soorten dan zullen uitsterven. Windenergie is gratis (als je de molen eenmaal geplaatst hebt) en is niet milieubelastend.
Wat is wijsheid? Moeten er in Nederland nog meer molens komen? En zo niet, wat zijn de alternatieven?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Augustus 2009, 10:56:57 » |
|
Je bedoelt windmolens? Van die grijze dingen? Ik vind niet dat er meer moeten komen, want ik vind het horizonvervuilend. In Schotland zie je ze helaas ook veel. Dan wil je van een mooi uitzicht genieten, staat er een heel veld van die molens in je gezichtsveld. Ik snap ook niet waarom ze zo zichtbaar aanwezig moeten zijn. Mooier zou zijn als ze wat fraaier waren. In Griekenland zie je ook wel windmolens, maar die zijn veel mooier van vormgeving en bepalen het karakter van dat land. Ze moeten gewoon beter in het landschap passen en dat doen die wij hebben niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Augustus 2009, 10:57:50 » |
|
Het lijkt wel of het er iedere keer meer worden als we door de polder rijden. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik vind het superlelijk.  Het idee van een windmolenpark in zee vind ik een beter idee.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Augustus 2009, 11:14:03 » |
|
 Ik denk dat de meeste mannen geen probleem hebben met een windmolen als deze. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Augustus 2009, 11:19:47 » |
|
 vast niet.. behalve als ze een klap van de molen heeft gehad.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Augustus 2009, 11:22:47 » |
|
Het is een miss, die toevallig in de krant van vandaag staat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Augustus 2009, 11:25:49 » |
|
"Miss Molen" 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Augustus 2009, 14:20:33 » |
|
Er staan hier 4 hele mooie windmolens van 125 meter hoog. Je ziet ze van heel ver al staan. Toen ze geplaatst werden waren ze de hoogste van Nederland, geen idee of dat nog steeds zo is.
En al die zeurpieten moeten hun mond houden. Er is nu zelfs een politieke partij in onze gemeente die alleen maar anti-windmolens is, dat is hun partijprogramma. En dan krijgen ze nog 2 zetels ook!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Augustus 2009, 14:47:59 » |
|
een uitspraak die ik even dik wil citeren is 'we hebben de aarde geleend van onze kinderen' de schattingen over voorraden olie en gas lopen uiteen. de een zegt 50 jaar, de ander 200 jaar. we zijn dat soort brandstoffen pas gaan gebruiken sinds de uitvinding van stoommachines 150 jaar geleden. sindsdien is door onder meer die vooruitgang het aaantal mensen explosief gestegen. dat betekend ook dat de reserves die de aarde in miljarden jaren opgebouwt heeft in een paar generaties tijd verbruikt en mogelijk ook voor een groot deel verbrast zijn. C (koolstof) dat in miljarden jaren uit de atmosfeer is gehaald zodat er een leefbare luchtsamenstelling ontstond wordt nu in een paar eeuw tijd de lucht in geblazen en dan hopen we nog op een atmosfeer die het heel flexibel op vangt en niet teveel gaten laat vallen? niet morgen, niet vandaag, eigenlijk zouden we gisteren al schone energiebronnen moeten gebruiken. kernenergie is een goed alternatief, maar de kans dat een instabiele regering aan de macht komt ergens waar zo'n centrale staat of terreurgroepen er de beschikking over krijgen is natuurlijk ook aanwezig. andere schone opties zijn waterkracht (in Nederland niet van toepassing), zonenergie (zonder subsidie momenteel te duur) of windenergie.
wat is eigenlijk de vraag; leven en laten leven of na ons de zondvloed
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Augustus 2009, 23:23:20 » |
|
Daar bij Urk staan er echt honderden! Maar ik vind ze daar wel mooi staan, ze zijn wit of lichtgrijs en passen mooi in het gezichtsveld. Eigenlijk ben ik wel gek op molens.  En Mesje, die dame in windmolenpak vinden mannen vooral geweldig als ze gaat draaien, dan zal haar rokje wel afzakken als ze ondersteboven hangt. Een man blijft tenslotte een man 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Augustus 2009, 23:28:39 » |
|
 Ooh, mannen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 11 Augustus 2009, 11:36:44 » |
|
 jaja, heel herkenbaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|