Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Gepost op: 28 Juli 2009, 10:35:11 » |
|
ik heb mijn eerste wespensteek alweer gehad, ze zaten jos te vervelen en hij sloeg, de wesp wordt boos, landt op mijn arm en tjakka!! de steek was een feit. We hebben nu veel hinder in de tuin, ergens voorbij de buren moet een nest zitten want ze komen allemaal over de schutting gevlogen. ik heb er al honderden gevangen in mijn sirooppotje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Juli 2009, 10:42:15 » |
|
He getsie, die rotbeesten ook..  Ik moet zeggen dat we (nog) geen last hebben, een enkele die soms even langskomt als we buiten zitten eten. Is er niemand die dat nest ontdekt heeft?
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Juli 2009, 10:53:50 » |
|
nee de buren kijken er niet naar maar ze zitten ook maar zelden in de tuin, verder dan de schutting kunnen wij ook niet kijken maar als er niks aan dat nest gedaan wordt, is het volgend jaar dubbel zo groot  het lijkt me sterk dat wij er als enigste last van hebben??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juli 2009, 10:58:23 » |
|
Dat lijkt mij ook... misschien moet je ze er toch even op wijzen.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juli 2009, 11:23:35 » |
|
ik heb mijn eerste wespensteek alweer gehad, ze zaten jos te vervelen en hij sloeg, de wesp wordt boos, landt op mijn arm en tjakka!! de steek was een feit. We hebben nu veel hinder in de tuin, ergens voorbij de buren moet een nest zitten want ze komen allemaal over de schutting gevlogen. ik heb er al honderden gevangen in mijn sirooppotje
die hadden je feest nog aardig kunnen bederven. je hebt dus ergens nog geluk gehad
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Juli 2009, 22:55:50 » |
|
He gatsie Peg, da's niet leuk, dat ze er niets aan doen!  Toch maar es ff een buurpraatje gaan maken, denk ik. Bij ons zijn ze nog steeds weg. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Juli 2009, 11:00:49 » |
|
Gelukkig maar Janet.  Hier hebben we (nog) weinig last moet ik zeggen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 29 Juli 2009, 11:18:17 » |
|
wij hebben hier een paar egeltjes op het erf. dit is op zich niet vreemd, elk jaar zitten hier egels. echter, normaal is een egel vertrokken als hij iemand ziet aankomen of hij rolt zich op. deze egels bekijken alles rustig. soms heb je wat geknoeide melk na het melken en normaal gesproken zijn er de katten heel vlug bij, nu melden de egels zich ook. ze komen uit de kattenbak eten (oud brood en verse melk) en eergisteren zag Ria dat een van die egels een vette teek had. ik kon de egel rustig pakken en de teek verwijderen. hij bleef heel rustig zitten. maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan. ook al zetten ze de stekels niet, ze voelen kriebelig aan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Juli 2009, 00:07:45 » |
|
Vrijdag word de kliko gelukkig geleegd....  .... allemaal kriebelbeestjes..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 30 Juli 2009, 10:22:55 » |
|
dan gooi er wat tugon bij, dan worden ze wel rustig 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 30 Juli 2009, 22:04:07 » |
|
Ik zie hier gelukkig even geen kriebelbeestjes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 31 Juli 2009, 11:24:59 » |
|
dan gooi er wat tugon bij, dan worden ze wel rustig  Niet meer nodig, de kliko is geleegd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 31 Juli 2009, 15:20:03 » |
|
ik neem aan dat de kliko niet leeg blijft 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 31 Juli 2009, 23:07:19 » |
|
Nee dat denk ik ook niet..  Maar de eerste dagen hebben we geen last natuurlijk, ik heb hem uitgespoten zodat hij weer spic en span is. Het warme weer is natuurlijk de oorzaak, en ik hoorde dat het komende week weer warm wordt. Dan zullen er wel weer meer soorten kriebelbeestjes actief worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 01 Augustus 2009, 11:02:14 » |
|
Je kunt het beste zorgen dat er lucht bij kan dus een stok ertussen ofzo, dat voorkomt heel wat kriebelleed
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 01 Augustus 2009, 11:26:44 » |
|
Is dat zo?, dat ga ik proberen. Bedankt voor de tip. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 01 Augustus 2009, 18:32:40 » |
|
Pssst en bij goed weer de klep helemaal open. Het nare luchtje is dan zo vervlogen en dan droogt het beter in waardoor de beestjes het minder leuk vinden om in jouw bak te leven, tis vaak de warmte die ze daar brengt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 01 September 2009, 11:13:28 » |
|
Hebben jullie nog last van de wespen? Hier valt het reuze mee, alhoewel de druivenstruik wel druk bezocht word. Ook de muggen laten het hier gelukkig afweten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 22 September 2009, 10:41:57 » |
|
Het is weer spinnentijd.. veel van die hooiwagens in huis, maar die verdwijnen in de stofzuiger. Buiten mogen ze blijven zitten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 22 September 2009, 12:18:53 » |
|
Het zijn er inderdaad echt veel. Als het dan vochtig is 's morgens, dan ziet het er zo mooi uit buiten met al die spinnenwebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 24 September 2009, 11:31:36 » |
|
Minder leuk als je er per ongeluk met je hoofd doorheen loopt. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 24 September 2009, 11:38:57 » |
|
dan heb je zonder kapperkosten een nieuw kapsel 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 24 September 2009, 12:02:29 » |
|
Beetje plakkerig. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 07 Oktober 2009, 14:10:50 » |
|
Ben blij dat het weer najaar wordt, dan krijgen de muggen enzo weer de kans om heerlijk dood te vriezen. De afgelopen twee weken hadden we bijna elke nacht wel een mug op onze of Jesses kamer. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 07 Oktober 2009, 23:20:45 » |
|
Hier ook al, terwijl ik er de hele zomer geen last van gehad heb.. Wat één zo'n klein ettertje je pesten kan he? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|