Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

94.197 aantal berichten in 1.960 topics- door 63 geregistreerde leden - Nieuwste lid: busGlupt

11 Februari 2012, 21:03:14
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Tour de France 2009.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Tour de France 2009.  (gelezen 2248 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 07 Juli 2009, 11:27:42 »

http://www.tour09.nl/
Nu het buitenleven even op een lager pitje staat vind ik het wel leuk om af en toe te kijken. :fiets2:

Zou het Armstrong weer lukken dit jaar?
Citaat
Armstrong wil aanval doen op het geel

MONTPELLIER - Lance Armstrong droeg in 2005 voor de laatste keer de gele trui in de Ronde van Frankrijk om zijn schouders.

Armstrong moet in de ploegentijdrit over 39 kilometer rondom Montpellier veertig seconden goedmaken op de Zwitser van Saxo Bank.

Attent
De Amerikaan schoof maandag door attent rijden op naar de derde plek in het algemeen klassement, nog voor ploeggenoot Alberto Contador, de kopman van Astana.

Die ploeg is met erkende tijdrijders als Armstrong, Contador, Andreas Klöden en Levi Leipheimer in de gelederen favoriet voor de zege in de ploegentijdrit. Die discipline staat voor het eerst sinds 2005 op het programma in de Tour.

Rabobank
De strijd om de zege zal waarschijnlijk gaan tussen Astana, Saxo Bank, Team Columbia en Garmin, de ploeg van de Nederlander Martijn Maaskant. Cancellara verdedigt in het algemeen klassement een voorsprong van 33 seconden op de Duitser Tony Martin (Team Columbia), Armstrong heeft zeven tellen meer achterstand.

Rabobank moet dinsdag al als derde ploeg van start gaan, Skil is de nummer zeven die vertrekt. Astana sluit de rij.
© ANP

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juli 2009, 11:32:14 »

de oude rot is er gisteren wel veel te slim af geweest, inclusief de ploegleiders  cheesy

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Juli 2009, 22:47:25 »

Citaat
Armstrong ziet af, Menchov vroeg gelost, A. Schleck tweede
CONTADOR GRIJPT DE MACHT

door Van onze Telesportredactie

VERBIER - De laatste twijfels zijn uit de lucht. Alberto Contador is de beste ronderenner van het moment. Op de slotklim naar Verbier haalde de Spanjaard zondag keihard uit naar de concurrentie. De nu onbetwiste kopman van Astana hield Andy Schleck 43 seconden achter zich en greep de gele trui.
In het geel maakt Contador het bekende geweer-gebaartje. Foto: AFP

De Spanjaard is blij dat in de Astana-ploeg de tweestrijd tussen hem en Lance Armstrong afgelopen is. „Lance zei me gisteren dat hij me gaat steunen en ik geloof hem.
Bron:telesport.

Ik ben benieuwd of Armstrong woord houd.   rolleyes

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Juli 2009, 22:55:56 »

We zien 't wel. Ik denk dat Lance voor de ritzege op de Mont Ventoux zal gaan...

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Juli 2009, 00:10:15 »

als Contador weer een keer de pech heeft om een ontsnapping van Sastre te missen dan zal Armstrong wel mee gaan om de gele trui te bewaken  cool

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Juli 2009, 12:45:54 »

applaus  voor de broertjes Schleck.. een spannende en moeilijke etappe gisteren.

Armstrong zakt verder in het klassement.

Sneu voor de "rode lantaarndrager" Kenny van Hummel, je kunt niet zeggen dat hij geen doorzettingsvermogen had.
Citaat
Einde Tour voor Van Hummel

LE GRAND-BORNAND - Wielrenner Kenny van Hummel is woensdag uitgevallen in de Ronde van Frankrijk. Zijn ploegleider Merijn Zeeman van Skil-Shimano meldde op tv bij de NOS dat de nummer laatst van het algemeen klassement is gevallen in een afdaling.

Hij kwam op een knie terecht en heeft volgens Zeeman een diepe snijwond. Per ambulance is Van Hummel naar een ziekenhuis vervoerd.

"Hij kon echt niet verder. Het is erg triest als je zo uit de Tour moet", aldus Zeeman. Van Hummel reed net als de afgelopen dagen alleen door de bergen, op grote achterstand van het peloton.

Volgens Zeeman viel hij in dezelfde bocht als waar eerder in de rit ook de Rus Denis Mentsjov onderuit ging.

Cultstatus
Volgens ploegarts Edwin Achterberg zijn er acht tot negen hechtingen nodig om de wond dicht te krijgen. "Kenny zal zo'n twee weken niet kunnen fietsen", schatte Achterberg die de renner in het ziekenhuis bijstaat.

Door het permanent dragen van de rode lantaarn vergaarde Van Hummel in zowel Nederland als in Frankrijk een bijna cultstatus. Voor aanvang van de koninginnenrit naar Le Grand Bornand sprak hij nog zijn hoop uit Parijs te kunnen halen. © NUsport/ANP

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Juli 2009, 13:05:21 »

Kenny heeft goed reclame opgeleverd voor de ploeg en hij zal na de tour wel gaan oogsten knipoog

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Juli 2009, 13:38:58 »

Ja, dat kan ie door bij criteriums te gaan rijden. Maar, die zijn een week na de Tour, en hij moet 2 weken herstellen...

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Juli 2009, 14:09:32 »

de eerste paar zal hij mogelijk missen, maar meestal zijn die renners vrij vlug weer  :fiets2:

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #9 Gepost op: 27 Juli 2009, 22:10:17 »

Citaat
'Toch doping in de Tour' ?????   doh

PARIJS - Ondanks de uitsluitend negatieve dopingtesten, is ook in deze Ronde van Frankrijk weer gewerkt met verboden middelen. Dat zegt Pierre Bordry, voorzitter van het Franse antidopingbureau AFLD, in een interview met de Süddeutschen Zeitung die dinsdag verschijnt. Bij enkele ploegen zijn volgens het AFLD verboden stoffen gevonden, onder meer een medicijn dat insuline produceert en normaal gesproken door diabetici wordt gebruikt.
De dopingcontroles werden dit jaar uitgevoerd door de internationale wielrenunie UCI. Het AFLD wil zodra er nieuwe testmethodes zijn ontwikkeld, de afgenomen stalen nogmaals controleren. „Wij zijn er van overtuigd dat in deze Tour twee soorten medicijnen zijn gebruikt, die nog helemaal niet op de markt zijn”, aldus Bordry. (bron:telegraaf)

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #10 Gepost op: 27 Juli 2009, 23:07:36 »

die strijd tussen dopingontwikkelaars en dopingcontroleurs gaat nog wel een aantal jaren door

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Tour de France 2009.
Ga naar: