cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 27 Juli 2009, 22:14:12 » |
|
De berichten daarover spreken elkaar wel tegen.  'Geruchten rond Massa overdreven' Uitgegeven: 27 juli 2009 21:23 Laatst gewijzigd: 27 juli 2009 21:28
AMSTERDAM - De geruchten dat de carriére van Ferrari-coureur Felipe Massa wordt bedreigd worden ontkracht door zijn chirurg, Dr. Lajos Zsiros. Tijdens een persconferentie sprak de arts tegen dat het linkeroog van de Braziliaan is beschadigd.
Verschillende media berichten maandagavond dat de mogelijkheid groot is dat Massa nooit meer een Formule 1-wagen zal besturen, omdat zijn linkeroog misschien is beschadigd.
De Braziliaan crashte zaterdag tijdens de kwalificatie van de Grand Prix in Hongarije. Hij werd door een onderdeel van de wagen van Rubens Barrichello geraakt op zijn helm.
Zwellingen "We kunnen nog niets positiefs of negatiefs zeggen over het linkeroog van Felipe Massa, omdat hij het door de zwellingen nog niet kan openen. Zijn zicht kan nog niet worden onderzocht", aldus Zsiros tegen het Britse Autosport.
De chirurg benadrukte dat Massa naar alle waarschijnlijkheid volledig zal herstellen. Daarmee is de berichtgeving dat de loopbaan van de vice-wereldkampioen van 2008 aan een zijden draadje hangt erg voorbarig. © NUsport/Joost Nederpelt
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 29 Juli 2009, 20:12:27 » |
|
BMW vertrekt volgend jaar uit de Formule 1 is een van de nieuwtjes van vandaag. Opzich jammer, maar dat maakt dan als het goed is de weg vrij voor een van de andere teams die nog geen plekje hebben...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 21 Augustus 2009, 15:43:27 » |
|
Zo, we gaan dit weekend weer verder in Valencia.
Geen Schumacher, maar Badoer in de Ferrari van Massa. En Renault mag toch nog meedoen. Alleen is Piquet ontslagen en neemt Grosjean het stuur van die Renault over.
Nu maar hopen dat het verder niet zo saai wordt als vorig jaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 23 Augustus 2009, 13:48:37 » |
|
Ik denk dat ik maar weer eens ga kijken..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 23 Augustus 2009, 16:01:34 » |
|
Leuk dat Barichello weer eens wint! Het kampioenschap wordt er ook alleen maar beter op. Heel wat mogelijke titelkandidaten nog. Volgende week Spa Francorchamps, hopelijk met wat regen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 23 Augustus 2009, 21:20:54 » |
|
Ik heb weinig van de race gezien, maar wel Barichello op het podium zien staan. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 23 Augustus 2009, 21:43:46 » |
|
Ja, TOP voor hem zeg!! Ik gun hem dit van harte. Hij heeft veel pech gehad in zijn ferrari tijd!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 31 Augustus 2009, 21:25:42 » |
|
FIA doet onderzoek naar Singapore 2008
Volgens de Braziliaanse televisiezender Globo moest Nelson Piquet vorig jaar expres crashen in de Grand Prix van Singapore. Het doel zou zijn geweest om zo een safety car-situatie af te dwingen en de kansen op een zege te vergroten voor teamgenoot Fernando Alonso.
Een woordvoerder van de FIA bevestigde vandaag (zondag) dat er "een onderzoek is ingesteld naar een vermoedelijk incident in een vorig evenement van het wereldkampioenschap Formule 1 van de FIA." De woordvoerder liet hierbij in het midden of het ging om de Grand Prix van Singapore.
In die race crashte Nelson Piquet al vrij vroeg in de wedstrijd, waardoor Fernando Alonso precies op het juiste moment een pitstop kon maken zonder al te veel tijd te verliezen. Na de safety car-situatie en een drive through-penalty voor Nico Rosberg kreeg de Spanjaard de leiding in handen en kon hij zonder al te veel moeite winnen, na als vijftiende te zijn gestart.
Eerder dit jaar kwam er een breuk in de relatie tussen Renault en Piquet, die vond dat hij erg slecht behandeld werd door het Franse team. Hij haalde vervolgens ook flink uit naar teambaas Flavio Briatore. Volgens de Braziliaan heeft Briatore absoluut geen verstand van Formule 1 en heeft hij de reputatie van Piquet geen goed gedaan.
Wat, indien de beschuldigingen waar zijn, de consequenties kunnen zijn voor Renault, is niet bekend. In het spionageschandaal van 2007, werd McLaren bestraft met een boete van honderd miljoen dollar wegens het in diskrediet brengen van de sport. Voor 'lie-gate' uit Australië eerder dit jaar werd datzelfde team voorwaardelijk voor drie races uitgesloten, eveneens wegens het in diskrediet brengen van de sport.
Globo beweert bewijs te hebben voor de beschuldiging en het onderzoek van de FIA zou door een onafhankelijk partij worden geleid.
Bron: GPUpdate.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 16 September 2009, 17:59:23 » |
|
Renault zet Briatore en Symonds op straat
Renault heeft toegegeven dat Nelson Piquet vorig jaar in opdracht van het team is gecrasht tijdens de Grand Prix van Singapore en heeft teambaas Flavio Briatore en hoofdingenieur Pat Symonds ontslagen. Dankzij de safety car-periode die volgde op het incident, kon teamgenoot Fernando Alonso de race winnen.
In een verklaring laat het team van Renault weten: "We zullen de beschuldigingen van de FIA aangaande de Grand Prix van Singapore in 2008 niet aanvechten. Ook delen we hierbij mee dat algemeen directeur Flavio Briatore en uitvoerend directeur Pat Symonds het team hebben verlaten. Het team zal vóór de hoorzitting van de World Motor Sport Council van de FIA op 21 september geen mededelingen meer doen."
Briatore en Symonds zouden Piquet voor aanvang van de race in Singapore de opdracht hebben gegeven om tijdens de dertiende of de veertiende ronde te crashen in bocht zeventien van het stratencircuit. Renault zou die bocht hebben uitgekozen omdat daar geen kranen staan, waardoor een ongeval op die plek vrijwel zeker tot een safety car-periode zou leiden. Alonso, die tijdens de kwalificatie een probleem met de brandstoftoevoer had en daardoor de race van de vijftiende plaats moest beginnen, begon de race ondertussen met een zeer lichte tank en was de eerste die een pitstop maakte. Vlak na de pitstop van de Spanjaard veroorzaakte Piquet een crash die, zoals Renault had gehoopt, tot een neutralisatie leidde, waardoor de tweevoudig wereldkampioen later in de race aan de leiding kwam en won.
Renault moest vandaag (woensdag) een schriftelijke verdediging indienen bij de World Motor Sport Council van de FIA, maar heeft nu dus toegegeven dat het team een coureur met opzet heeft laten crashen. Op maandag 21 september zal het team nog gehoord worden, waarna de Franse fabrieksformatie een straf zal krijgen opgelegd. Wat voor straf dat zal zijn is nog niet bekend, maar FIA-president Max Mosley gaf onlangs nog te kennen dit vergrijp vele malen erger te vinden dan de spionagezaak uit 2007, waarvoor McLaren 100 miljoen dollar boete kreeg en uit het constructeurskampioenschap werd gezet, omdat zij data van Ferrari bezat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 16 September 2009, 20:03:11 » |
|
Schandalig en heel onsportief. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 17 September 2009, 00:11:12 » |
|
het grote geld regeert
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 17 September 2009, 20:53:58 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 22 September 2009, 17:27:08 » |
|
Gerechtigheid!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 09 Oktober 2009, 17:25:30 » |
|
Grand Prix van Abu Dhabi uitgezonden in HD?
De seizoensfinale in Abu Dhabi zou wel eens in High Definition uitgezonden kunnen worden. Dat meldt het tijdschrift F1 Racing. De hoge resolutie-beelden staan al een tijdje op het verlanglijstje van Bernie Ecclestone en zouden vanaf 2010 gemeengoed moeten worden.
"Het komt dichtbij, want ik heb alle tv-stations gevraagd en de helft heeft al toegezegd", zei Bernie tegen het magazine. De BBC zou één van de stations zijn die de race in HD zouden willen uitzenden. Ook zouden HD-camera's aan boord van de auto's gemonteerd kunnen worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 13 Oktober 2009, 16:38:39 » |
|
Olav Mol reist niet af naar Braziliaanse Grand Prix
Olav Mol zal niet naar Interlagos afreizen om verslag te doen van de Braziliaanse Grand Prix. Dit heeft de RTL-commentator op zijn weblog laten weten. Mol heeft besloten thuis te blijven wegens de verslechterende gezondheid van zijn vrouw.
In plaats van Mol zal Allard Kalff naar Brazilië gaan om de verslaggeving ter plaatse te doen. Mol schreef op zijn weblog: "Allard gaat naar Sao Paulo om de rijders te ondervragen en de voorbeschouwing gestalte te geven. Dat komt zeker goed. Verder kan ik julie beloven dat wij er alles aan gaan doen om een fraaie uitzending te maken van de race die misschien wel de beslissing gaat brengen in het WK van 2009."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 15 Oktober 2009, 19:27:15 » |
|
Dat gaat dus de verkeerde kant op voor de vrouw van Olav.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 20 Oktober 2009, 11:53:51 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 30 Oktober 2009, 18:27:43 » |
|
Dit weekend is de laatste F1 race van het jaar op het gloednieuwe circuit van Abu Dhabi. Ik ben benieuwd, op foto's ziet het er erg goed uit!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 02 November 2009, 14:20:43 » |
|
Zo, dat was een mooie race op een supergaaf circuit!
Voor volgend jaar wordt het interessant. Geen tankstops, andere banden, mogelijk geen KERS meer, er komen een paar teams bij, er zijn veel rijderswissels en het wordt druk vooraan. Brawn GP, Red Bull, McLaren en Ferrari zullen snel zijn... Wie nog meer?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 02 November 2009, 17:58:21 » |
|
Mooi circuit, en wel heel apart dat het tijdens de race donker werd... het was niet zo erg spannend, maar wie weet volgend seizoen met die veranderingen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|