Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 02 November 2008, 17:00:18 » |
|
A.s. dinsdag zijn de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Het gaat tussen McCain/Palin en Obama/Biden.
Wat vindt jij van deze verkiezingen, en wie moet er winnen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 02 November 2008, 18:31:49 » |
|
democraten sluiten over het algemeen beter bij Europa aan, dus dat pleit voor Obama. nu is het voor hem te hopen dat de jongeren die hij heeft weten te mobiliseren ook daadwerkelijk gaan stemmen en dat er niet teveel democraten zijn met KKK-gedachtes
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 02 November 2008, 19:54:40 » |
|
Sluit mij aan bij geje. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 03 November 2008, 00:23:59 » |
|
Dat de beste moge winnen.. :jaduim:
Je bent "geen voorkeur" vergeten in je poll Puc.
Ik heb dus geen voorkeur, het is altijd een beetje "veel beloven, en komt er iets van terecht" Kunnen ze hun beloften waarmaken..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 03 November 2008, 00:57:40 » |
|
overigens is er deze ronde geen derde kandidaat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 03 November 2008, 09:57:20 » |
|
Ik heb dus geen voorkeur, het is altijd een beetje "veel beloven, en komt er iets van terecht" Kunnen ze hun beloften waarmaken..
Heb ik expres gedaan. Je moet kiezen. overigens is er deze ronde geen derde kandidaat?
Ja, misschien nog wel meer, maar die halen altijd zo weinig stemmen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 03 November 2008, 11:05:04 » |
|
zo'n kleine onbenul kun bij een grote kandidaat net genoeg stemmen wegpikken dat het die andere de overwinning in een staat kost
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 03 November 2008, 11:44:17 » |
|
Dat de beste moge winnen.. :jaduim:
je kiest ook op hun ideeën, meer kunnen ze je vooraf niet geven. Als iedereen geen voorkeur zo u stemmen dan werd het wel een zooitje....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 03 November 2008, 11:45:17 » |
|
en wat stemt puc zelf?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 05 November 2008, 10:02:21 » |
|
Zo, we weten nu dat het Obama is. Gelukkig is het allemaal goed gegaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 05 November 2008, 10:58:42 » |
|
Laten we hopen dat het een goede keus geweest is, en Amerika en de rest van de wereld er baat bij heeft in deze moeilijke tijd.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 05 November 2008, 12:34:15 » |
|
de eerste jaren heeft hij het nog zo druk met puinruimen dan we mogelijk nog weinig van hem zien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 05 November 2008, 13:18:17 » |
|
Ik denk dat ie zich in het begin vooral op de binnenlandse politiek gaat richten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 05 November 2008, 13:36:21 » |
|
Dat werd ook gezegd en dat heeft hij ook beloofd. Vanmorgen om 7 uur zat ik al achter de tv. Ben blij dat het zo gegaan is, weg met die Republikeinen! 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 05 November 2008, 13:43:19 » |
|
We zullen het zien, hij zal zich nu na de vele mooie woorden moeten bewijzen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 05 November 2008, 14:00:15 » |
|
Waarom Barack Obama?
AMSTERDAM - Voor 88 procent van de Nederlanders is een wens uitgekomen: Barack Obama is de nieuwe president van de Verenigde Staten. Dat blijkt uit onze internetpoll, die door bijna 130.000 mensen werd ingevuld. Maar waarom koos u massaal voor Obama? Is het zijn voornemen de troepen uit Irak te halen? Zijn plan om meer Amerikanen tegen ziektekosten te verzekeren? Of is het gewoon zijn charisma?
Nederlanders staan met hun 88 procent meer achter Obama dan welke bevolking dan ook. Ook uit een peiling van Maurice de Hond bleek enkele dagen geleden dat ruim 85 procent zou kiezen voor de zwarte presidentskandidaat.
Maar ook blijkt uit onderzoeken dat bijna de helft van de ondervraagden niet goed op de hoogte is van Obama´s standpunten.
Zo denkt 62 procent dat de democraat voor het homohuwelijk is, terwijl hij tegen is.
Liefst 78 procent ziet in Obama een tegenstander van de doodstraf, terwijl hij voor is.
Ook denken de meeste Nederlanders dat hij vindt dat burgers geen wapens mogen bezitten. Maar ook dat klopt niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 05 November 2008, 14:01:51 » |
|
hij is gewoon amerikaan onder de amerikanen, het is geen europeaan geworden nu hij gekozen is
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 05 November 2008, 15:47:06 » |
|
We zullen het zien, hij zal zich nu na de vele mooie woorden moeten bewijzen.  Weet je cyber, ik zei het elders ook al, dit : een zwarte president in de VS, alleen is al zo mooi. 40 jaar geleden mocht de zwarte bevolking daar nog niet eens stembij heeft men en nu hebben zij een zwarte president!!!!! Dit is op zich al zo'n verandering. Ik ben er echt door ontroerd. Kan mij eigenlijk even helemaal niet schelen wat hij inhoudelijk heeft geroepen. Dit bewijst dat dingen kunnen veranderen, dat mensen zich ontwikkelen. Dit op zich geeft mij hoop, hoop dat mensen misschien toch niet zo heel erg verot zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 05 November 2008, 16:03:42 » |
|
Ik ben het helemaal met je eens.. :jaduim:
Beide kandidaten hebben veel beloftes gedaan, en net als in dit land zal hij niet alles waar kunnen maken, maar ik hoop voor alle mensen daar, en de wereldvrede, dat hij in ieder geval enkele dingen waar kan maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|