Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.185 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 18:07:53
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Crisis?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Crisis?  (gelezen 927 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 25 Oktober 2008, 13:07:38 »

De media staat er bol van... credietscrisis....

Doen we er wat mee of steken we de kop in het zand,  een keertje minder op vakantie?..... spaargeld weer in de oude kous?.... grote aankopen even uitstellen?.... uitkijken wat je in je kar gooit in de supermarkt?..... zuinig met energie?...

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
De economie voelt nu al de gevolgen... denk bijvoorbeeld aan DAF-trucks die de productie verminderd en waarschijnlijk mensen zal moeten ontslaan... het werkt door in alle bedrijfstakken.

Wat zijn jullie meningen en ervaringen?

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Oktober 2008, 13:26:05 »

Ik heb er vooralsnog geen last van. Geen grote leningen/hypotheken, een vaste baan met groeiperspectief, etc.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #2 Gepost op: 25 Oktober 2008, 14:15:13 »

ik denk dat het goed is dat er pas op de plaats gemaakt wordt. voor de mensen die er rechtstreeks mee geconfronteerd worden is het vervelend, maar het is mooie gelegenheid om een loondiscussie te starten. de miljoenensalarissen van sommigen terugbrengen naar een paar ton maakt het bedrijf financieel al een stuk gezonder. bonusregeling voor directie zou verboden moeten worden. dat men een plus of ook min geeft bij winst en verlies is prima, met een bonusregeling maak je korte termijn denkers. men stuurt de koers naar een bepaald punt om de opties te kunnen incaseren terwijl voor het bedrijfsbeleid koersmaatregelen slecht zijn.
met koersmaatregelen bedoel ik bijvoorbeeld het verkopen van een vitaal bedrijfsonderdeel. dat geeft cash en een verkapt hoog winstcijfer. daardoor vliegt de koers omhoog en worden de opties veel waard. voor het bedrij zou het beter geweest kunnen zijn om het vitale onderdeel niet te verkopen, maar dan was de koers niet omhoog geschoten en had men de opties niet kunnen verzilveren 

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #3 Gepost op: 25 Oktober 2008, 14:32:51 »

Ik vindt het zoiezo vreemd. Er is een bepaalde hoeveelheid geld in de wereld. Dat wordt in principe niet meer of minder. Dus hoe kan dan de hele wereldeconomie last hebben van zo'n crisis?

Als je dan bekijkt dat banken geld aan elkaar lenen wat ze eigenlijk niet hebben, zou dat weleens kunnen zijn wat er mis is. Maar zijn al die banken, toezichthouders, beleggers en politici dan al die jaren zo naief geweest?

Men moet het systeem gaan hervormen naar iets dat stabieler is en eerlijk werkt.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Oktober 2008, 16:51:11 »

Citaat
Kamer tegen onderzoek bankencrisis

Een meerderheid van de Tweede Kamer wil geen parlementair onderzoek naar de financiële crisis. VVD-leider Rutte had daar eerder vandaag op aangedrongen.

Rutte wil er door zo'n onderzoek achter komen of de maatregelen van het kabinet juist waren. Ook wilde hij dat de rol van de Nederlandsche Bank werd bekeken. Volgens Rutte is het niet de bedoeling "te zwartepieten" maar om lessen te trekken voor de toekomst.

De regeringspartijen vinden dat ze door het kabinet goed worden bijgepraat en dat een parlementair onderzoek onnodig is. Zo'n onderzoek komt er alleen als een Kamermeerderheid dat wil.

Jaja, stop alles maar lekker in de doofpot. Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

heidi
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 25 Oktober 2008, 22:14:42 »

nou als t laatste wat jij daar roept even kan zou ik dat zeker doen...
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Oktober 2008, 01:27:53 »

De media praat ook een hoop aan hoor. Hierdoor worden mensen angstig en willen dan wel eens minder gaan uitgeven, waardoor de economie er ook niet op vooruit gaat.
Ik leef gewoon zoals ik altijd leef en zolang ik niks merk blijf ik dat ook doen.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #7 Gepost op: 26 Oktober 2008, 01:40:17 »

prima, doe ik ook

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
heidi
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 26 Oktober 2008, 10:01:52 »

Ik ook, maar ik heb dan ook geen aandelen en geen eigen huis (ik huur). Maar via pensioenopbouw en mijn spaargeld ed wordt er natuurlijk wel gespeculeerd met mijn geld. Snap dat wanneer je nu van een opgebouwd pensioen wil gaan leven of je huis wilde verkopen om dat het dan wat onzekeredr is allemaal.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #9 Gepost op: 26 Oktober 2008, 11:25:30 »

Hier ook hoor, we leven zowiezo niet op grote voet.  nee
Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die in de problemen komen als hun huis bijvoorbeeld (te) lang te koop staat, of als ze grote leningen hebben lopen.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #10 Gepost op: 26 Oktober 2008, 13:24:53 »

Hier ook hoor, we leven zowiezo niet op grote voet.  nee

Wat is je schoenmaat dan?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #11 Gepost op: 26 Oktober 2008, 17:09:50 »

Wat is je schoenmaat dan?

40.... netjes toch?  laughing

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #12 Gepost op: 26 Oktober 2008, 20:22:04 »

Ik heb me er nog niet echt over gebogen, wegens onze vakantie weinig tijd voor andere zaken gehad.
Enne... we hebben toch geen grote spaarrekening, dus we raken niets kwijt ook. Maar voor anderen die wel geld kwijt zijn, is het spijtig, da's waar.  sneu

heidi
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 27 Oktober 2008, 11:24:35 »

Omdat ik niet alles begrijp en t ook n soort monopoliën blijkt te zijn met geld van anderen verwacht ik wel dat er economisch t een en ander veranderd. Zullen bedrijven zijn die failliet gaan, ontslagen vallen etc. denk dat we dat allemaal wel gaan voelen. Enige voordeel is dan dat er weer wat meer personeel te krijgen is en hopelijk op wat hoger nivo, want dat was echt een crime de afgelopen jaren.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Crisis?
Ga naar: