Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 17 September 2008, 20:09:33 » |
|
Doornbos gaat voor A1 Team Nederland rijden
Robert Doornbos en Jeroen Bleekemolen zullen komend seizoen voor Team Nederland gaan rijden in de A1GP-klasse. Zo heeft de Nederlandse renstal woensdag bekendgemaakt. Het is voor het eerst dat het team ervoor kiest om met twee eerste coureurs de strijd aan te gaan met de andere landen. Vorig seizoen nam Bleekemolen nog alle A1GP-ontmoetingen voor zijn rekening.
Doornbos en Bleekemolen zullen om-en-om voor Nederland gaan racen. Bleekemolen rijdt de openingsrace in Zandvoort, waarna Doornbos zijn A1GP-debuut zal maken in het Chinese Chengdu. Bleekemolen rijder verder nog in Maleisië, Indonesië, Portugal en de nog onbekende race op 29 maart. Doornbos komt verder in actie tijdens de A1GP-weekenden in Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Mexico en Engeland, waar komend seizoen opnieuw de seizoensfinale plaatsheeft.
"Dit is een hartstikke mooie gelegenheid die zich nu voordoet", zei Doornbos. "Ik doe er altijd alles aan om op het hoogste niveau in de autosport actief te zijn en mij op deze manier scherp en paraat te houden. A1GP past, zeker met de introductie van Ferrari, perfect daarin. Als er zich nog eventueel een mooie kans in de IRL of de Formule 1 voordoet, dan ben ik in een positie om die meteen te benutten. Daarnaast vind ik het heel bijzonder om voor je land uit te komen. Het is apart dat je als land punten scoort, niet als rijder. Ik denk en hoop dat Jeroen op Zandvoort een goede start maakt en voor mij een mooi uitgangspunt voor China creëert."
"Ik ben ontzettend blij dat ik altijd betrokken ben gebleven bij Team Nederland en nu ook de nieuwe fase in de A1GP met Ferrari kan meemaken", reageerde Bleekemolen. "Betere auto's, betere banden, aanpassing in de reglementen. Het biedt ons weer een grotere kans om optimaal te presteren. Na de test van vorige week ben ik enorm gemotiveerd en ik zie geen enkele reden waarom wij ons niet in het titelgevecht kunnen mengen komend seizoen. Ik ben dit jaar in de 'winning mood' met de Le Mans-zege en de Porsche Supercup-titel en ik hoop dat ook mee te kunnen nemen naar A1GP. Ook heb ik veel vertrouwen in de combinatie met Robert en ben ik ervan overtuigd dat wij het beste in elkaar naar boven zullen halen."
Bron: GPUpdate.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 18 September 2008, 23:51:16 » |
|
Echt Top voor Doornbos! Dit jaar zitten we niet in de duinen op Zandvoort. Hebben het na 2 keer wel gezien, dus we gaan het nu maar weer eens op tv kijken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Oktober 2008, 18:58:22 » |
|
M'n broertje heeft kaarten geregeld, dus ik sta er zondag wel, in de duinen. Alleen wordt het wel verschrikkelijk scheitweer  Wat zijn goede plekken om te staan, Mesje?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Oktober 2008, 02:47:47 » |
|
in de kantine? 
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Oktober 2008, 11:15:14 » |
|
in de kantine?  
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Oktober 2008, 12:07:21 » |
|
Ja, in het VIP-gedeelte... Maar ik heb dus duin-kaarten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Oktober 2008, 12:09:49 » |
|
Ja, in het VIP-gedeelte... Maar ik heb dus duin-kaarten.
In ieder geval een grote paraplu, een regenjas en een stuk plastic meenemen. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 04 Oktober 2008, 12:44:03 » |
|
Geen plu's. Dan ontneem je het zicht van anderen. Daar heb ik zelf tenminste een pesthekel aan. Poncho's hebben we iig mee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 05 Oktober 2008, 13:43:45 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 05 Oktober 2008, 22:39:16 » |
|
Het was volkomen k*tweer!!! Dat was wel het meest jammerlijke van de dag. Continu wind en regen tegen je aan. Ik had wel een poncho en was warm aangekleed, maar toch.
En de races waren opzich wel leuk, maar bijna alles startte achter de safetycar, dus geen spektakel bij de starts. En A1GP was dramatisch. Maar 17 auto's ipv de verwachte 25, en een jammerlijk optreden van Team Nederland. In de sprintrace van plek 1 naar 4 en in de hoofdrace eindigen als laatste, maar wel 5e omdat de rest uitviel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 06 Oktober 2008, 10:20:04 » |
|
Jammer hoor, het was ook niet normaal zoveel regen en wind, ik zag wel allemaal plastic in de duinen, maar heb jou er niet in herkend. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 06 Oktober 2008, 10:27:08 » |
|
dan moet Puc de volgende keer een plastic met een kleurtje of een forzona-embleem meenemen 
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 06 Oktober 2008, 23:17:45 » |
|
Ik ben zo blij dat wij dit jaar hebben overgeslagen. En Team Nederland kampte met een technisch probleem helaas. De versnellingsbak was kaduuk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 07 Oktober 2008, 09:48:51 » |
|
Dat konden we duidelijk horen bij de Audi-S.
In de ochtend zaten we bij de Tarzan-bocht en met de hoofdrace zaten we bij de Audi-S bocht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 15 April 2009, 20:35:57 » |
|
Heeft iemand het nog gezien afgelopen weekend? Nederland ging zo goed! Echt jammer dat Doornbos moest uitvallen nog tijdens de opwarmronde van de hoofdrace!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 16 April 2009, 11:16:42 » |
|
Ik heb het helaas niet gezien. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 30 April 2009, 11:24:21 » |
|
A1GP annuleert races Mexico wegens varkensgriepDe A1GP-organisatie heeft besloten om het zekere voor het onzekere te nemen en eind mei niet naar Mexico af te reizen. Vanwege de uitbraak van varkensgriep in het Noord-Amerikaanse land is besloten om de race te annuleren. Het betekent ook dat het kampioenschap komend weekend in Brands Hatch zal worden beslist. "Het is een understatement om te zeggen dat we teleurgesteld zijn", liet A1GP-voorzitter Tony Teixeira weten. "Sinds de berichten over de gezondheidsproblemen in de media kwamen, hebben we alle informatie nauwlettend gevolgd. Het was al gauw duidelijk dat het geen geïsoleerd probleem was en nadat we vanuit Engeland een negatief reisadvies kregen en de Wereld Gezondheidsorganisatie het risiconiveau van een pandemie omhoog schroefde, moesten we deze beslissing wel nemen." Hoewel de races pas op 24 mei zijn, moest er nu wegens logistieke problemen al een beslissing worden genomen. De auto's zouden namelijk direct na de races in Brands Hatch naar Mexico worden gevlogen. "Als we wel naar Mexico waren gegaan, maar de teams hadden niet kunnen rijden, zou dat verspilling van tijd en geld zijn geweest", zei hij. Hij vulde meteen aan, dat de toekomst van de raceklasse niet in gevaar is. "Dit zal geen consequenties voor de toekomst van deze raceklasse hebben. Na Brands Hatch zullen we ons concentreren op seizoen vijf, waarvoor we al vergevorderde plannen hebben." Bron: GPUpdate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 30 April 2009, 13:20:45 » |
|
Lijkt me een goeie beslissing.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 16 Mei 2009, 00:35:33 » |
|
Ik ben helemaal uit dat A1 gebeuren. De races waren te onregelmatig, dat we de interesse verloren zijn. Jammer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|