cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 28 Augustus 2008, 15:32:50 » |
|
Nou dames en heren....... zeg maar eens hoe jullie hierover denken.  Man heeft liefst huisvrouwAMSTERDAM - Mannen willen gewoon een traditionele huisvrouw. En vrouwen zijn het gelukkigst met hun rol als moeder aan de haard. Dat blijkt uit Brits onderzoek. Wat betreft partner verkiezen vrouwen een werkende man boven een man die thuis blijft om voor de kinderen te zorgen. Het onderzoek ondervroeg meer dan 1500 volwassen over de eigenschappen die ze het meest waardeerden bij hun partner. Hun antwoorden leunden erg aan bij de waarden van het huwelijk uit de jaren '50. Mannen willen in de eerst plaats dat hun vrouw goed is in het huishouden, gevolgd door koken, poetsen en opvoeden. Slechts 16 procent van de mannen waardeert financiële stabiliteit bij een vrouw. "Veel vrouwen dachten vroeger dat ze een metroseksuele man wilden. Maar ze hadden plots genoeg van een man die meer tijd in de badkamer doorbracht dan zij.  Vrouwen beseffen nu dat ze een man willen die de kost verdient en ze zorgen voor hem als wederdienst", aldus onderzoekster Tanya Jackson tegen de Daily Mail.(bron:telegraaf)
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Augustus 2008, 13:23:50 » |
|
Nou? 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Augustus 2008, 19:32:10 » |
|
Gerrit denkt er ook zo over. Ok, een dagje, of anderhalf vindt hij geen probleem, maar hij zou het zeker niet waarderen als ik vijf hele dagen buitenshuis ging werken. Ikzelf trouwens ook niet. Als je thuis bent, kun je trouwens ook een hele hoop zelf verdienen. Je hoeft geen schilder, geen behanger, geen tuinier enzo te betalen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Augustus 2008, 20:04:37 » |
|
Dat laatste ben ik helemaal met je eens, en heb ik ook altijd erbij gedaan. Wij zijn natuurlijk van de ouwe stempel (wat klinkt dat stom), maar hubbie is het hier in ieder geval mee eens. Moeilijk punt denk ik, aan het aantal reacties te zien. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Augustus 2008, 22:17:13 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Augustus 2008, 22:40:13 » |
|
Hoewel ik het niet goed vind dat kinderen te vaak naar de opvang worden gebracht, moet ik er zelf niet meer aan denken om volledig thuis te zijn en alles in het huishouden te doen. Ik vind het heerlijk dat Hus ook veel doet. De twee dagen die ik werk vind ik echter genoeg, omdat ik dan nog voldoende tijd heb om er voor Thomas te zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Augustus 2008, 23:01:53 » |
|
Ik zelf zou er geen pobleem mee hebben, om alle dagen thuis te zijn... alleen is dat financieel niet haalbaar, maar ik zie altijd wle dingen die in en om t huis gedaan kunnen worden.. en ook veel dingen die ik gewoon zelf kan. DUs nee.. als t aan mij lag... was ik graag alle dagen thuis.
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 30 Augustus 2008, 08:34:14 » |
|
Ook ik zou het liefst de hele dag huisvrouw zijn en had ik alles van Romy 24 uur per dag meegemaakt maar wat Diaan al zegt financieel is dat niet haalbaar. En ik weet het met minder zouden we het ook kunnen doen maar je hebt nou eenmaal een leven opgebouwd waar je aan gewend bent en sommige dingen wil je niet opgeven. We zijn 17 jaar met zijn tweetjes geweest voor ROmy kwam en werkten beide fulltime. Reken maar uit Tuurlijk moet je inleveren met een kindje en hebben we ook gedaan. Ik ben minder gaan werken. Heb het altijd zo kunnen regelen toen ze nog niet naar school ging dat of ik of Stekel thuis was en dat ze heel af en toe naar de oppas ging. Nu dat ze naar school gaat werk ik de hele week. 24 uur verdeeld over 5 dagen. onder schooltijden dus ik breng Romy naar school. loop terug en pak de auto, rijd naar mijn werk. rijd weer naar huis, zet de auto neer en pik Romy op. Is allemaal strak geregeld. Maar wat ik al zeg, zou best willen huisvrouwen maar moet er ook niet aan denken dat ik zonder 2e auto zit. Stekel werkt onregelmatig en zou niet zonder auto willen zitten als hij naar het werk zit. familie en vrienden wonen bijna allemaal buiten onze woonplaats. Zou er niet aan moeten denken dat ik maar eens in de 2 jaar op vakantie ga. Ik weet het het klinkt heel snobbistisch maar zo is ons leven. En ik vind dat Romy niks te kort komt. Qua aandacht en qua tijd wat we met haar doorbrengen. Stekel is door zijn onregelmatige leven ook veel thuis voor ROmy Anders als andere vaders. Ook hij kan soms door de week op school wat doen. Rijden naar een museum of helpen met de carnaval. Ik roep maar wat. toen ze nog nietnaar school ging en ik aan het werk was en hij soms 2 dagen thuis met haar was gingen ze ook naar een kinderboerderij of ff bij oma een bakkie doen. ach ik weet uit mijn omgeving dat andere mannen weer niet zoveel betrokken waren bij hun kinderen (als ze zo klein waren dan tenminste) zo een heel verhaal maar het komt hier op neer: * ik vind niet dat een vrouw bij voorbaat huisslons MOET zijn * een vrouw maar doen wat ze zelf wil (we leven nietmeer in de tijd van de batavieren natuurlijk) * hoe graag ik ook niet zou willen werken denk ik toch dat ik het ook ga missen * dus helemaal niet meer werken zou denk ik ook geen optie zijn. * beetje minder misschien nog. andere indeling misschien als Romy wat ouder is en ze loopt zelf naar huis en is een uurtje alleen thuis. kan ik meer uren in een dag proppen en 1 dag in de week vrij ofzo. * hoe lief ik Romy ook vind het is nu wel zo dat als ik vrij ben zij dat ook is. en soms vind ik het toch best lekker om ff alleen te zijn * daarom geniet ik ook van de momenten als Stekel dag dienst heeft. * hij om 05.15 naar het werk en ik ga dan heerlijk dingen voor mezelf doen tot 7. 00 uur als ik Romy roep hahahahahh nou jullie hebben leesvoer als ik nou ook eens zo vlot was met mijn vakantieverslag 
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Augustus 2008, 11:49:05 » |
|
Als je als stel geen kinderen hebt, vindt ik dat dit zoiezo niet hoeft te gelden. Gewoon allebei werken. Als je kinderen hebt wordt het lastig, want je kunt ze natuurlijk niet elke dag ergens anders onderbrengen. Maar, wie blijft er dan thuis? Ik zou 't nog niet weten hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 31 Augustus 2008, 23:05:32 » |
|
Het is gewoon geweldig dat we hier in Nederland vaak een keuze hebben! In een heel aantal landen móét je wel met z'n tweeën werken, anders kom je niet rond. In Nederland kun je best rondkomen met één salaris, mits je geen gekke bokkesprongen maakt. Juist het feit dat mensen kunnen kiezen is zo fijn! En ik kan me van mannen ook wel een beetje voorstellen dat ze best graag een fulltime huisvrouw hebben, dan hoeven ze vast 's avonds niets of niet zoveel meer te helpen. Want als je als vrouw ook een fulltime baan hebt, moet je de huishouding natuurlijk ook samen doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 01 September 2008, 16:16:03 » |
|
Het is gewoon geweldig dat we hier in Nederland vaak een keuze hebben! In een heel aantal landen móét je wel met z'n tweeën werken, anders kom je niet rond. In Nederland kun je best rondkomen met één salaris, mits je geen gekke bokkesprongen maakt. Juist het feit dat mensen kunnen kiezen is zo fijn! En ik kan me van mannen ook wel een beetje voorstellen dat ze best graag een fulltime huisvrouw hebben, dan hoeven ze vast 's avonds niets of niet zoveel meer te helpen. Want als je als vrouw ook een fulltime baan hebt, moet je de huishouding natuurlijk ook samen doen.
nou..als je als jong stel wat op wilt bouwen en ook een huisje wilt kopen? en of het savonds wat doen er mee te maken heeft? Misschien als je het eenvoudig wilt zien. Voorkeur hebben voor een type wat huiselijk is zal niet hezelfde zijn dan vereisen dat de vrouw thuis blijft om te huishouden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 01 September 2008, 21:23:49 » |
|
Ik geloof dat we dit onderwerp al vaker bij de kop hadden, maar het gaat in dit geval ook om hoe de man het het liefste zou zien. Wat uit dat onderzoek blijkt is dat de meeste mannen toch het liefst een vrouw hebben die thuis voor de kinderen zorgt. Nou ben ik echt wel met m'n tijd meegegaan, dus ik kan me voorstellen dat met minder kinderen en al die handige huishoudelijke apparaten het ook makkelijker geworden is om buitenshuis te gaan werken. Ik zou het misschien in deze tijd ook wel doen, ook al heb ik nooit spijt gehad dat ik maar een gewone huisvrouw was... en Trolly, dat betekend niet perse dat je dan een huisslons was...  ik verzorgde mezelf tenminste net zo als ik het nog steeds doe.. Ik weet wel dat je het niet zo bedoeld, maar ik moest er toch even op reageren.  Ik heb van die tijd genoten, en voor hubbie was het natuurlijk ook fijn dat alles gedaan was als hij thuiskwam, hij was tenslotte kostwinner, zoals dat zo mooi heet. In die tijd was het trouwens bijna niet mogelijk om als getrouwde vrouw te werken, als je trouwde nam je meestal ontslag als je zwanger werd, en anders zou je wel ontslagen worden, want buitenshuis werken met een dikke buik was er niet bij. Er waren natuurlijk wel vrouwen die werkten, maar die waren dan of vrijgezel, hadden geen kinderen, of hadden een meisje/vrouw in huis die voor alles zorgde. De rollen waren dus toen heel duidelijk verdeeld, maar ik ben wel blij dat daar veel in veranderd is, er is tenslotte niks mis met een man die de stofzuiger een keer hanteert of een luier wisselt (hubbie heeft dat misschien 5 keer in z'n leven gedaan)  Tijden veranderen nou eenmaal, en ik vond het ook leuk om toen de kinderen groter werden hubbie te helpen in onze winkel, dat heb ik nadat de zaak verkocht was heel erg gemist. Voor opgroeiende kinderen is het ook goed om ze wat verantwoordelijkheid te geven als ze eens een poosje alleen thuis zijn. Kinderopvang is prima, zolang het maar niet teveel is, ergens is het zo jammer dat je dan toch wel het een en ander mist, terwijl het toch al zo snel gaat, en ze in een mum van tijd groot zijn.. En ja Aladin, huiselijk en huisvrouw kan iets heel anders zijn.  @Janet Inderdaad, als je beiden werkt moet je ook samen de boel thuis opknappen. Ik heb weleens gelachen als hubbie en ik na een dag werken samen naar huis reden en hij aan me vroeg "wat eten we vanavond"? ik zei dan steevast "geen idee, ik heb gewerkt vandaag".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 01 September 2008, 21:27:44 » |
|
Je ziet tegenwoordig ook veel gedeeld worden. Vrouwen werken een paar dagen in de week, mannen hebben een papa-dag in de week, etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 01 September 2008, 23:21:29 » |
|
Precies zoals het hier gaat. Hus heeft zijn papadag op woensdag. Hij zou het ook niet willen dat ik niet meer zou werken. Ik wordt daar namelijk geen leukere vrouw door.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 02 September 2008, 10:46:53 » |
|
Eigenlijk gaat het er dus meer om....hoe doen we het met de kinderen??? De meesten gaan er toch vanuit dat die er zijn als je man en vrouw bent. Ik kan er dus eigenlijk niet over oordelen, heb geen kids en ook geen werk.(wat een nutteloos persoon eigenlijk he als je het zo leest)  Maar goed,als ik me in een situatie verplaats waarin dat wel zo is, kan ik me het best vinden in de woorden van Trolly en Gran. Zo zou mijn keus dan denk ik ook geweest zijn. Veel tijd voor je kinderen, maar ook geregeld even elders of als ze de leeftijd hebben even alleen. Denk dat je ze daarmee een heel stuk zelfstandigheid door geeft.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 02 September 2008, 16:33:09 » |
|
wat ik al schreef is dat ik ook het liefst 24 uur per dag bij ROmy zou willen zijn. nu is dit wel het geval sinds ze naar school gaat. (niet 24 uur dan) maar als zij thuis is ben ik het ook
maar had graag ook haar eerste lachje stapje en bla bla bla gezien gehoord je begrijpt me wel.
en zoals jezelf al zegt Gran met huisslons bedoel ik niks. zo noemen we een huisvrouw, en niet slons omdat ze een bloemetjesjurk (oeps heb ik ook) krulspelden en pantoffels aanheeft hoor.
maar we leven nou eenmaal in een tijd dat je niet makkelijk thuis kan gaan zitten. dan moet je man toch echt wel een leuk centje verdienen want je wilt toch ook wel eens wat leuks doen zoals ergens een hapje eten of een weekendje weg.
en wat Mesje zegt is ook waar. ik weet niet of ik er leuker op zou worden als ik hele dagen thuis zou zitten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 02 September 2008, 23:42:53 » |
|
Vroeger mocht je al niet eens meer werken als je getrouwd was. Dus werd je meteen veroordeeld tot het aanrecht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 03 September 2008, 16:44:14 » |
|
Wat ik niet snap (sorry) dat je minder leuk zou zijn als je niet werkt? Hoe komt dat? Dit vraag ik met goede bedoelingen hoor, dus niet dat je denkt dat ik het veroordeel...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 03 September 2008, 17:52:06 » |
|
ik wil hier ook niet mee zeggen dat iemand die niet werkt niet leuk is of leuker zou zijn als hij of zij wel zou werken.
maar ik ken mezelf en weet hoe ik reageer op alles en iedereen als ik een paar dagen thuis ben. aan de ene kant vind ik dat heel fijn maar hoe ik ook soms baal van mijn werk dan vind ik het ook wel weer lekker om te gaan werken
en al met al zou ik niet goed weten wat ik alle dagen zou moeten doen iedereen in mijn omgeving werkt.
wat ga ik doen als ik altijd thuis zou doen (klinkt ook erg triest hahahahaha)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 17 September 2008, 23:24:34 » |
|
Vroeger mocht je al niet eens meer werken als je getrouwd was. Dus werd je meteen veroordeeld tot het aanrecht.
Helemaal waar, maar je zag het toen ook niet als veroordeeld worden, je was allang blij een eigen aanrecht te hebben.  Als vrijgezel meisje/vrouw kreeg je ook geen huis als je op jezelf wilde gaan wonen, dus het was meestal een kamer bij een hospita, dus nog weinig vrijheid en.... een keuken delen met iemand. Als ik nu die leuke 1 of 2 persoons-huisjes zie die hier in de buurt staan had ik ook best zoiets willen hebben in m'n vrijgezelletijd. (die trouwens maar tot m'n 22e geduurd heeft) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 18 September 2008, 11:45:11 » |
|
Wat ik niet snap (sorry) dat je minder leuk zou zijn als je niet werkt? Hoe komt dat? Dit vraag ik met goede bedoelingen hoor, dus niet dat je denkt dat ik het veroordeel...
denk dat dat een beetje komt door de huidige tijd. Iedereen gaat er gewoon vanuit dat je werkt. Ik merk dat vaak,er word standaard altijd gevraagd wat voor werk je doet. Er is bijna niemand meer die denkt dat je als vrouw je misschien alleen tot het huishouden richt. En ja, je hebt misschien wat minder "spannende" verhalen te vertellen, misschien dat men je daarom ziet als minder leuk 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 18 September 2008, 15:17:03 » |
|
hm ja, zou kunnen... Wel als het werk in de winkel waar ik werk (begin in november weer) daar kom je nog wel es mensen tegen met een bijzondere vraag of een 'verhaal', waar je iets van leert, waar je gein om kunt hebben, in elk geval wat iets met je dóét. Maar of je daardoor leuker wordt? Ik in elk geval niet. Ik vind mezelf nu als fulltime moeder veel meer nuttig en prettiger bezig dat in de jaren daarvoor. En als je een hele dag op kantoor zit, of als kassiere in een supermarkt, heb je dan zoveel spannends te vertellen? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 18 September 2008, 15:53:04 » |
|
ik heb niemand op de teentjes willen trappen maar het ging er natuurlijk om dat de titel zegt
Man heeft liever huisvrouw.
nou dan kan ik je vast zeggen, niet als ik die huisvrouw zou zijn. misschien had ik het beter zo moeten zeggen.
heb niemand die niet of bijna niet of onbetaald of wat dan ook werkt af willen zeiken ofzo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 18 September 2008, 16:34:31 » |
|
Natuurlijk niet, dat snappen we allemaal wel denk ik.  Iedereen heeft recht om zijn of haar mening te geven, en die word ook gerespecteerd. Misschien als ik in deze tijd zou moeten/mogen kiezen het ook anders zou zijn, alhoewel dat met 4 kinderen best moeilijk zou zijn. Ik heb mijn bijdrage ruimschoots geleverd door in onze eigen winkel mee te werken toen de jongens wat groter werden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 18 September 2008, 23:12:11 » |
|
Oh Trolly, maar ik ben zeker niet op m'n teentjes getrapt hoor. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 19 September 2008, 11:50:14 » |
|
Nee joh Trolly, maf mens, je trapt daarmee niemand op de teentjes, althans niet de mijne. Als meid van 20 jaar had ik mijn leven ook heel anders gezien als dat het nu geworden is. Mijn verlangen was toen ook een gezinnetje en een leuk parttime baantje erbij. Maarja...zoals je weet, heb je vaak niet altijd voor het kiezen in je leven. je probeert er dan op een andere manier wat van te maken. Ik denk dat ik ondanks mijn beperkingen best wel een leuk mens ben hoor. Heb een behoorlijke dosis humor en zolang het nog steeds gebeurt dat als ik een aantal dagen niet op stal ben geweest en dat dan die puber jongens me gaan sms'en of ik nog kom, ik dat dan best van mezelf kan zeggen. Als het me goed gaat ben ik altijd bereid iedereen te helpen en daar word dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Voel ik me ook door gewaardeerd. Denk dat dat wel belangrijk is, dat je je ergens gewaardeerd en gewenst voelt.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 19 September 2008, 12:37:29 » |
|
Nee joh Trolly, maf mens, je trapt daarmee niemand op de teentjes, althans niet de mijne. Als meid van 20 jaar had ik mijn leven ook heel anders gezien als dat het nu geworden is. Mijn verlangen was toen ook een gezinnetje en een leuk parttime baantje erbij. Maarja...zoals je weet, heb je vaak niet altijd voor het kiezen in je leven. je probeert er dan op een andere manier wat van te maken. Ik denk dat ik ondanks mijn beperkingen best wel een leuk mens ben hoor. Heb een behoorlijke dosis humor en zolang het nog steeds gebeurt dat als ik een aantal dagen niet op stal ben geweest en dat dan die puber jongens me gaan sms'en of ik nog kom, ik dat dan best van mezelf kan zeggen. Als het me goed gaat ben ik altijd bereid iedereen te helpen en daar word dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Voel ik me ook door gewaardeerd. Denk dat dat wel belangrijk is, dat je je ergens gewaardeerd en gewenst voelt.
 beperkingen??? bij ons allemaal, mijzelf incluis, loopt er wel ergens een streep door
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 20 September 2008, 00:34:12 » |
|
hm ja, zou kunnen... Wel als het werk in de winkel waar ik werk (begin in november weer) daar kom je nog wel es mensen tegen met een bijzondere vraag of een 'verhaal', waar je iets van leert, waar je gein om kunt hebben, in elk geval wat iets met je dóét. Maar of je daardoor leuker wordt? Ik in elk geval niet. Ik vind mezelf nu als fulltime moeder veel meer nuttig en prettiger bezig dat in de jaren daarvoor. En als je een hele dag op kantoor zit, of als kassiere in een supermarkt, heb je dan zoveel spannends te vertellen?  In zoverre dat je dan werkt om je eigen leven te bekostigen en in te mogen delen. Dat jij het zo prettiger vind kan ik me voorstellen maar om het zo af te zetten aan die werkzame groep die een bijdrage leveren aan onze maatschappij en hun eigen leven wat breder ten dienste stellen? De jonge moeders die werken om de extra's te kunen bekostigen voor hun gezin. Om dat neer te zetten als nutteloze dingesen? Nee
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 20 September 2008, 13:59:25 » |
|
aiai mannetje, jij leest niet goed (of schreef ik het onduidelijk, dat kan ook nog  Maar ik bedoelde dus dat IK (niet iemand anders, maar IKZELF) mezelf nu meer nuttig vind dan toen ik Jesse nog niet had om te verzorgen. Ik werkte 2 halve dagen in een winkel, fietste een paar uur met post, en verder runde ik de huishouding. Ik kan wel stellen dat ik toen heeeeeeeel veel vrije tijd had. Nu ik Jesse te verzorgen heb, heb ik veel minder vrije tijd, en dus voel ik me nuttiger (en daardoor gelukkiger) dan de tijd daarvoor. Ik schreef dit dus puur voor mezelf. Hoe een ander dit ervaart, daar heb je mij niets over zien schrijven.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|